Jump to content

Impreza WRX przerywa na wysokich obrotach


kubabed
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich użytkowników. Od niedawna jestem posiadaczem Imprezy WRX 225KM 2002r. Pojawił się problem, podczas przyspieszania auto czasami przerywa w zakresie wysokich obrotów od około 4tyś RPM. Do tego czasami podczas zatrzymywania się i redukcji na bardzo niskich obrotach np. z 3 biegu na drugi i wcisnieciu sprzegla obroty spadaja do zera i dopiero sie podnoszą. Kilka razy zdarzyło sie że samochód zgasł.

Link to comment
Share on other sites

Nie mruga kontrolka CheckEngine?

 

Czy auto ma LPG?

 

Jaki jest przebieg?

 

Czy a jeśli tak to kiedy były regulowane luzy zaworowe?

Link to comment
Share on other sites

Check Engine nie mruga.

 

Wg licznika 80tys mil

 

Posiadam samochod niedlugo i przeze mnie luzy nie byly regulowane, a informacji kiedy i czy ewentualnie bylo to robione nie posiadam niestety.

 

Benzyna bez LPG

Link to comment
Share on other sites

Trzeba zacząć od normalnej diagnostyki komputerowej. Zobaczyć czy nie ma błędów, poobserwować parametry rzeczywiste.

Jeśli elektrycznie wszystko gra to zajrzeć do świec zapłonowych i przy okazji sprawdzić ciśnienie sprężania.

Jeśli będzie nierówne to następnym krokiem jest kontrola luzów zaworowych.

 

Do ewentualnej regulacji trzeba wyjąć silnik.

 

Nie napisałeś skąd jesteś, byłoby łatwiej doradzić do kogo z tym jechać.

Link to comment
Share on other sites

Polecałbym jeszcze sprawdzić kable zapłonowe.

 

W tym WRX są pojedyncze cewki. Ewentualne problemy z nimi powinny być zapisane w błędach.

Link to comment
Share on other sites

Polecałbym jeszcze sprawdzić kable zapłonowe.

 

W tym WRX są pojedyncze cewki. Ewentualne problemy z nimi powinny być zapisane w błędach.

 

O, nawet nie wiedziałem. Dzięki za oświecenie również :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Właśnie zabierałem się za nowy wątek z moim problemem , a tu masz !

 

U mnie identyczne objawy , STI 06' .

Przy spokojnej jeździe objawy nie do zauważenia, gdy zaczynam wciskać mocniej ( max przyspieszam ) zaczyna się zbierać ale powinien szybciej i lekko rwie ( tak jak by go puszczało do żwawszego przyspieszania ) . Dla mnie wygląda to tak jak by nie dostawał dostatecznej ilości paliwa i gdy go potrzebuje więcej to niestety...

 

kable , cewki , luzy zaworowe - no ale przy tych rzeczach powinien też "rwać" zarówno w dolnym zakresie i spokojnej jeździe

 

Co mnie skłania do paliwa ( u mnie ):

Z braku stacji (na obwodnicy Krakowa !!!) do następnej dojechałem na oparach , zatankowałem i dalej żwawo pomykałem , po 25-20km zaćwiecił się check i już delikatnie do postoju. Po zgaszeniu i krutkiej przerwie odpalam , błędu już nie ma , i zaczyna się rwanie przy przyspieszaniu ...

Ufff.... się napociłem

 

Może pociągneło jakiego syfu z dna i przytykało cosik ?

Link to comment
Share on other sites

sole3, a nie zmieniałes filtra paliwa? Jest Ci sie check zaswiecił to bład prawdopodobnie jest zapisany w pamieci kompa i wystarczy ze go podłaczysz i szczytasz kod.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Witam wszystkich użytkowników. Od niedawna jestem posiadaczem Imprezy WRX 225KM 2002r. Pojawił się problem, podczas przyspieszania auto czasami przerywa w zakresie wysokich obrotów od około 4tyś RPM. Do tego czasami podczas zatrzymywania się i redukcji na bardzo niskich obrotach np. z 3 biegu na drugi i wcisnieciu sprzegla obroty spadaja do zera i dopiero sie podnoszą. Kilka razy zdarzyło sie że samochód zgasł.

 

Po wykasowaniu błedów i ponownym ich zczytaniu po jezdzie pojawia się coś takiego:

P0335 Crankshaft position Sensor A Circuit Malfunction

P0512 Starter Switch Circuit High Input

P0171 System Too Lean (bank 1)

 

Co ciekawe podczas jazdy nie zapala się kontrolka Check Engine

 

-- Wt lip 31, 2012 10:24 pm --

 

Czujnik położenia wału zmieniony, ale błąd nadal się wyświetla. Ma ktoś jakieś pomysły? Dlaczego nie świeci się Check Engine?

Link to comment
Share on other sites

Albo masz jeszcze uszkodzone (P0171):

- przepływomierz

- pompę paliwa

- 1 sondę lambda

 

Zacznij jednak od sprawdzenia czy pasek rozrządu nie przeskoczył (P0335) i czy nie ma przerwy pomiędzy czujnikiem a ecu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...