Jump to content

Części eksploatacyjne HEAVY DUTY do OBK I gen.


petronews
 Share

Recommended Posts

Jako świerzo upieczony posiadacz OBK-a pierwszej generacji ('97) proszę o pomoc i podzielenie się doświadczeniami odnośnie najlepszych dostępnych części eksploatacyjnych do tego samochodu. Szczególnie interesują mnie gadżety i patenty wydłużające żywotność zawieszenia, napędów i układu kierowniczego, umożliwiające bezproblemową eksploatację tego samochodu zgodnie z przeznaczeniem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam,

jedyne co mi na szybko przychodzi do głowy to wydłużenie żywotności zawieszenia - założyć trzeba poliuretany, które będą bardzo żywotne i do tego usztywnią zawieszenie.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

założyć trzeba poliuretany

 

Sztywniejsze elementy raczej nie przedłużą żywotności innych podzespołów.

 

patenty wydłużające żywotność zawieszenia, napędów i układu kierowniczego

 

Częsta i troskliwa inspekcja/pielęgnacja (nie czekać, aż się całkiem zepsuje, wymieniać podejrzane np. manszety i simmerblocki, etc) iteligentny i rozsądny ecodriving (oczywiste oczywistości: nie wpadać w dziury na hamulcu, nie trzymać wolantu jak w imadle przy nierównościach, odciążać koła narażone na udar, umyć podwozie i uzpupełnić konserwację po zimie, etc), nie upalać na zimnym, dbać o ciśnienia w oponach, dbać o jakość i poziom cieczy i smarów - nic wielkiego ;-)

 

Z patentów, to można zmienić DOT4 na systentyczny np. Motul 5.1, niby nic wielkiego, ale w niskich temperaturach pompa ABS pracuje szybciej i bardziej wydajnie.

Link to comment
Share on other sites

wojto79, dzięki, ale o poliuretanie mam podobne zdanie co Grzegorz Magdziarz.

Grzegorz, też uważam, że lepiej zapobiegać niż leczyć, tym niemniej chodziło mi o porady/ doświadczenia dotyczące części eksploatacyjnych – np. jakie klocki najlepiej współpracują z OBK (tarcze OEM), jakie amortyzatory, łączniki, sprężyny, gdzie i dlaczego je dostać/ zamówić itd. Co do płynu 5.1 to zmienię jeszcze przed zimą. Dobry pomysł, podobnie jak syntetyczny 75w90 w oba dyfry.

Link to comment
Share on other sites

chodziło mi o porady/ doświadczenia dotyczące części eksploatacyjnych

Cóż, w tej materii powieneś liczyć na czyjeś indywidualne dowświadczenia.

Generalna zasad jest taka, że górnej granicy w cenia nie ma. Dla jednego użytkownika hamulec DS3000 będzie wystarczający, innemu "braknie" zestawu za ponad 20 kzł za oś. Tak samo jest z elementami do regulacji geometrii zawieszenia, amortyzatorami, etc. Tyle, że te zestawy raczej skracają swoją żywotność, podnosząc osiągi, czy wydajność. Ja skłaniam się do przekonania, że żywotność zapewnia seria/oryginał (cena<=>jakość), zamienniki to zazwyczaj pasztet, ale wolnoć Tomku w swoim domku :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...