petronews Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Jako świerzo upieczony posiadacz OBK-a pierwszej generacji ('97) proszę o pomoc i podzielenie się doświadczeniami odnośnie najlepszych dostępnych części eksploatacyjnych do tego samochodu. Szczególnie interesują mnie gadżety i patenty wydłużające żywotność zawieszenia, napędów i układu kierowniczego, umożliwiające bezproblemową eksploatację tego samochodu zgodnie z przeznaczeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Witam, jedyne co mi na szybko przychodzi do głowy to wydłużenie żywotności zawieszenia - założyć trzeba poliuretany, które będą bardzo żywotne i do tego usztywnią zawieszenie. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 założyć trzeba poliuretany Sztywniejsze elementy raczej nie przedłużą żywotności innych podzespołów. patenty wydłużające żywotność zawieszenia, napędów i układu kierowniczego Częsta i troskliwa inspekcja/pielęgnacja (nie czekać, aż się całkiem zepsuje, wymieniać podejrzane np. manszety i simmerblocki, etc) iteligentny i rozsądny ecodriving (oczywiste oczywistości: nie wpadać w dziury na hamulcu, nie trzymać wolantu jak w imadle przy nierównościach, odciążać koła narażone na udar, umyć podwozie i uzpupełnić konserwację po zimie, etc), nie upalać na zimnym, dbać o ciśnienia w oponach, dbać o jakość i poziom cieczy i smarów - nic wielkiego ;-) Z patentów, to można zmienić DOT4 na systentyczny np. Motul 5.1, niby nic wielkiego, ale w niskich temperaturach pompa ABS pracuje szybciej i bardziej wydajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
petronews Opublikowano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 wojto79, dzięki, ale o poliuretanie mam podobne zdanie co Grzegorz Magdziarz. Grzegorz, też uważam, że lepiej zapobiegać niż leczyć, tym niemniej chodziło mi o porady/ doświadczenia dotyczące części eksploatacyjnych – np. jakie klocki najlepiej współpracują z OBK (tarcze OEM), jakie amortyzatory, łączniki, sprężyny, gdzie i dlaczego je dostać/ zamówić itd. Co do płynu 5.1 to zmienię jeszcze przed zimą. Dobry pomysł, podobnie jak syntetyczny 75w90 w oba dyfry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 chodziło mi o porady/ doświadczenia dotyczące części eksploatacyjnych Cóż, w tej materii powieneś liczyć na czyjeś indywidualne dowświadczenia. Generalna zasad jest taka, że górnej granicy w cenia nie ma. Dla jednego użytkownika hamulec DS3000 będzie wystarczający, innemu "braknie" zestawu za ponad 20 kzł za oś. Tak samo jest z elementami do regulacji geometrii zawieszenia, amortyzatorami, etc. Tyle, że te zestawy raczej skracają swoją żywotność, podnosząc osiągi, czy wydajność. Ja skłaniam się do przekonania, że żywotność zapewnia seria/oryginał (cena<=>jakość), zamienniki to zazwyczaj pasztet, ale wolnoć Tomku w swoim domku :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się