Skocz do zawartości

Części eksploatacyjne HEAVY DUTY do OBK I gen.


petronews

Rekomendowane odpowiedzi

Jako świerzo upieczony posiadacz OBK-a pierwszej generacji ('97) proszę o pomoc i podzielenie się doświadczeniami odnośnie najlepszych dostępnych części eksploatacyjnych do tego samochodu. Szczególnie interesują mnie gadżety i patenty wydłużające żywotność zawieszenia, napędów i układu kierowniczego, umożliwiające bezproblemową eksploatację tego samochodu zgodnie z przeznaczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
założyć trzeba poliuretany

 

Sztywniejsze elementy raczej nie przedłużą żywotności innych podzespołów.

 

patenty wydłużające żywotność zawieszenia, napędów i układu kierowniczego

 

Częsta i troskliwa inspekcja/pielęgnacja (nie czekać, aż się całkiem zepsuje, wymieniać podejrzane np. manszety i simmerblocki, etc) iteligentny i rozsądny ecodriving (oczywiste oczywistości: nie wpadać w dziury na hamulcu, nie trzymać wolantu jak w imadle przy nierównościach, odciążać koła narażone na udar, umyć podwozie i uzpupełnić konserwację po zimie, etc), nie upalać na zimnym, dbać o ciśnienia w oponach, dbać o jakość i poziom cieczy i smarów - nic wielkiego ;-)

 

Z patentów, to można zmienić DOT4 na systentyczny np. Motul 5.1, niby nic wielkiego, ale w niskich temperaturach pompa ABS pracuje szybciej i bardziej wydajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojto79, dzięki, ale o poliuretanie mam podobne zdanie co Grzegorz Magdziarz.

Grzegorz, też uważam, że lepiej zapobiegać niż leczyć, tym niemniej chodziło mi o porady/ doświadczenia dotyczące części eksploatacyjnych – np. jakie klocki najlepiej współpracują z OBK (tarcze OEM), jakie amortyzatory, łączniki, sprężyny, gdzie i dlaczego je dostać/ zamówić itd. Co do płynu 5.1 to zmienię jeszcze przed zimą. Dobry pomysł, podobnie jak syntetyczny 75w90 w oba dyfry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o porady/ doświadczenia dotyczące części eksploatacyjnych

Cóż, w tej materii powieneś liczyć na czyjeś indywidualne dowświadczenia.

Generalna zasad jest taka, że górnej granicy w cenia nie ma. Dla jednego użytkownika hamulec DS3000 będzie wystarczający, innemu "braknie" zestawu za ponad 20 kzł za oś. Tak samo jest z elementami do regulacji geometrii zawieszenia, amortyzatorami, etc. Tyle, że te zestawy raczej skracają swoją żywotność, podnosząc osiągi, czy wydajność. Ja skłaniam się do przekonania, że żywotność zapewnia seria/oryginał (cena<=>jakość), zamienniki to zazwyczaj pasztet, ale wolnoć Tomku w swoim domku :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...