RoadRunner Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Jaka jest roznica poziomu oleju miedzy min a max w 2.0 turbo ? Obilo mi sie, ze 0.7 litra, ale pewny nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 RoadRunner, i pewnie tak będzie że w okolicy 0,7,choć instrukcja podaje chyba ilość ok.1 litra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 W 2.5T ta różnica wynosi 0,5 litra. U Was powinno być podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 W 2.5T ta różnica wynosi 0,5 litra. Instrukcja mówi, że 1 l - przynajmniej w foresterze 2,5 xt. Z moich obserwacji wynika, że różnica między min a max wynosi około 900 ml. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 W 2.5T ta różnica wynosi 0,5 litra. Instrukcja mówi, że 1 l - przynajmniej w foresterze 2,5 xt. Z moich obserwacji wynika, że różnica między min a max wynosi około 900 ml. W 2,5 XT na pewno nie 0,5l !!! Wielokrotnie sprawdzone :wink: . Jest tak jak mówi instrukcja - 1l , a jesli się myli :wink: , to najwyżej o wyżej wspomnianą wyżej "setkę" PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Jaka jest roznica poziomu oleju miedzy min a max w 2.0 turbo ?Obilo mi sie, ze 0.7 litra, ale pewny nie jestem. powinno być ~1 litr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A tak delikatnie odbiegając od meritum - robiąc dolewkę dolać do max czy do połowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A tak delikatnie odbiegając od meritum - robiąc dolewkę dolać do max czy do połowy? między 3/4 a FULL (ta kropka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A tak delikatnie odbiegając od meritum - robiąc dolewkę dolać do max czy do połowy? Jest możliwe, że stan oleju wskazywany na min przy zimnym silniku (po tej stronie bagnetu, gdzie literki E i F - to bardzo istotne) po zagrzaniu do normalnej temp. pracy "wzrośnie" do poziomu 3/4 stanu pomiędzy E i F. Jest to naturalne i w takim przypadku nie należy robić dolewek - silniki nie "lubią" być przelane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 W 2,5 XT na pewno nie 0,5l !!! Wielokrotnie sprawdzone :wink: .Jest tak jak mówi instrukcja - 1l , a jesli się myli :wink: , to najwyżej o wyżej wspomnianą wyżej "setkę" Dziwne. W mojej instrukcji nie ma w ogóle info na ten temat, a w ASO powiedzieli około 0,5 litra. Zresztą praktyka dolewek również na to wskazuje... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A tak delikatnie odbiegając od meritum - robiąc dolewkę dolać do max czy do połowy? Jest możliwe, że stan oleju wskazywany na min przy zimnym silniku (po tej stronie bagnetu, gdzie literki E i F - to bardzo istotne) po zagrzaniu do normalnej temp. pracy "wzrośnie" do poziomu 3/4 stanu pomiędzy E i F. Jest to naturalne i w takim przypadku nie należy robić dolewek - silniki nie "lubią" być przelane. Moim zdaniem to nie jest mozliwe bo by znaczylo, ze rozszerzalnosc oleji wynosi okolo litra co jest raczej niemozliwe. Z obserwacji u siebie wychodzi, ze roznica cieplo zimno to okolo 1/4 podzialki co zreszta potwierdza instrukcja mowiac aby na zimnym nie dolewac do maksa. Jakby bylo jak mowisz to by pewnie napisali wyraznie, ze trzymac na zimnym min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZASAMI.pl Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Mi ASO powiedziało,że 2.5 XT ma około 0,7l przyjmuję za prawdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loser Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Gdzieś miałem amerykański manual. Zaraz poszukam. Ogólnie między min i max w 2.0 T jest równy litr, a wcięcie to max na rozgrzanym. Na szybko wyszukane. Nie manual, ale oddaje to, o czym mówiłem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 W N/A jest tak samo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZASAMI.pl Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 A spytam przewrotnie, a co jeśli na po uruchomieniu silnika jest mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 To znaczy, że nie ma go w misce olejowej :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Moim zdaniem to nie jest mozliwe Niemożliwe są jedynie 4 przypadki: jeszcze raz się urodzić, nie umrzeć, przelecieć sprzątaczkę na rejonie w kompanii i włożyć hełm na lewą stronę Na poważnie: nie p... bez sensu tylko podaję fakty z mojego WRX, a także z praktyki; trudno w to uwierzyć, ale co najmniej kilka razy dziennie mam do czynienia ze zmianą oleju i pomiarem jego poziomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Grzegorz Magdziarz, w takim razie jak jest na zimnym na F to jest przelany silnik? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 W mojej opinii raczej tak - jeżeli bagnet jest włożony prawidłowo, to jest ta olejarka na uchwycie bagnetu powinna być skierowana dołem w naszą stronę - stojąc przed samochodem frontem w kierunku jego tyłu Mam na myśli to, że pojazd ma przód, górę i lewą stronę niezależnie od ustroju, tj. jeżeli stoimy przodem do auta i przed samochodem, to jego lewa strona będzie po naszej prawej ręce, a jeżeli stoimy przed samochodem tyłem do auta to z naszego tyłu będziego jego przód, a jego lewa strona po naszej lewej ręce Ad meritum; porównaj stan oleju na zimnym i ciepłym silniku (o tym, że pojazd musi stać na równej ((poziomej)) powierzchni i po zatrzymaniu silnika należy odczekać kilka minut nie muszę przypominać, podobnie jak o skontrolowaniu ciśnień w ogumieniu, etc.) Jeżeli na zimym jest maks., a na ciepłym overfull należy odessać ok 1/2 l i ponownie sprawdzić. przelewanie cieczy roboczych jest wśród zakładów samochodowych niestety normą - dotyczy wszystkich płynów (look at: brake fluid, MT/AT fluid, clutch, etc.) -- 19 lip 2012, o 09:21 -- A spytam przewrotnie, a co jeśli na po uruchomieniu silnika jest mniej? Pytanie na logikę: co się dzieje z olejem który "znika" z misy olejowej podczas pracy silnka, a nie ma wycieków? Gdzież on się podziewa? Wniebowstąpienie? A cóż jeżeli po wyłączeniu silnika się pojawia na powrót? Mejsasz? Raczej nie - olej to nie Haendel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Jeżeli na zimym jest maks., a na ciepłym overfull należy odessać ok 1/2 l i ponownie sprawdzić. "overfull" to powyżej F czy wcięcia "HOT READING"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 W mojej opinii raczej tak - jeżeli bagnet jest włożony prawidłowo, to jest ta olejarka na uchwycie bagnetu powinna być skierowana dołem w naszą stronę - stojąc przed samochodem frontem w kierunku jego tyłu Mam na myśli to, że pojazd ma przód, górę i lewą stronę niezależnie od ustroju, tj. jeżeli stoimy przodem do auta i przed samochodem, to jego lewa strona będzie po naszej prawej ręce, a jeżeli stoimy przed samochodem tyłem do auta to z naszego tyłu będziego jego przód, a jego lewa strona po naszej lewej ręce Pięknie wytłumaczyłeś, dziękuję, chociaż ja to wszystko wiem :wink: Jeżeli na zimym jest maks., a na ciepłym overfull należy odessać ok 1/2 l i ponownie sprawdzić. U mnie aż tyle nie przybywa... Zresztą na maks mam tylko po wymianie oleju... w ASO :roll: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Jeżeli na zimym jest maks., a na ciepłym overfull należy odessać ok 1/2 l i ponownie sprawdzić. Nie bardzo rozumiem po co. Jeśli w opisanej przez ciebie sytuacji pozbędziemy się 1/2 oleju z silnika, to będziemy mieli dokładnie pół stanu na zimno. Czy dobrze rozumiem, że sugerujesz jazdę z połową stanu na miarce, bo producent ją źle wyskalował? Tzn jeśli olej jest na full wg miarki, to jest przelany? Na jakiej podstawie tak uważasz? P.S. Jest możliwe, że stan oleju wskazywany na min przy zimnym silniku (po tej stronie bagnetu, gdzie literki E i F - to bardzo istotne) po zagrzaniu do normalnej temp. pracy "wzrośnie" do poziomu 3/4 stanu pomiędzy E i F. Jest to naturalne i w takim przypadku nie należy robić dolewek - silniki nie "lubią" być przelane. Oczywiście, że poziom wzrośnie, ale nie do 3/4 stanu - max o 1/4 stanu. U mnie jeśli na zimno jest na full (do kropki), to na gorąco wzrasta dokładnie do wycięcia i ani milimetr wyżej. Wydaje mi się, że jest to stan zgodny z przewidywaniami konstruktora silnika. Może masz coś nie tak z układem zasilania i w czasie pracy silnika dostaje Ci się do oleju bardzo dużo paliwa, które potem odparowuje, jak silnik stygnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Zresztą na maks mam tylko po wymianie oleju... w ASO Pisałem, że to norma niestety jeśli olej jest na full wg miarki, to jest przelany?Na jakiej podstawie tak uważasz? Jeżeli jest na full na ciepłym, to nie. Na zimnym tak. Na podstawie doświadczeń i "logiki technicznej" - lepiej mieć 100 ccl oleju mniej, niż 100 ccl więcej. Dlaczego? zpraszam do EFP to wytłumaczę. U mnie jeśli na zimno jest na full (do kropki), to na gorąco wzrasta dokładnie do wycięcia i ani milimetr wyżej. Wydaje mi się, że jest to stan zgodny z przewidywaniami konstruktora silnika Bagnet (jego końcówka - ta z miarką) w silnikach FHI nie jest umieszczony pionowo :arrow: dlategio też stan "wskazania" poziomu nie jest liniowy i istotna jest strona bagnetu na którą patrzymy. Temat wałkowany na forum wielokrotnie. Może masz coś nie tak z układem zasilania I don't think so dużo paliwa, które potem odparowuje, jak silnik stygnie? You must be joking -- 19 lip 2012, o 12:01 -- overfull" to powyżej F czy wcięcia "HOT READING"? Na zimnym powyżej F na zagrzanym do normalnej temp. pracy powyżej wcięcia. -- 19 lip 2012, o 12:17 -- overfull" to powyżej F czy wcięcia "HOT READING"? Na zimnym powyżej F na zagrzanym do normalnej temp. pracy powyżej wcięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Bagnet (jego końcówka - ta z miarką) w silnikach FHI nie jest umieszczony pionowo :arrow: dlategio też stan "wskazania" poziomu nie jest liniowy i istotna jest strona bagnetu na którą patrzymy. To nie ma roznicy. Niezaleznie pod jakim katem wlozysz miarke (o ile sama miarka jest prosta) do symetrycznego naczynia, odczyty na miarce beda wprost proporcjonalne do ilosci wlanego plynu. Jesli odczyty sa nieliniowe to raczej spowodowane niesymetrycznoscia miski olejowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 RoadRunner, Otóż to; miarka nie jest prosta. -- 19 lip 2012, o 13:22 -- spowodowane niesymetrycznoscia miski olejowej. I to również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się