Skocz do zawartości

Poziom oleju-roznica miedzy miedzy min a max


RoadRunner

Rekomendowane odpowiedzi

W 2.5T ta różnica wynosi 0,5 litra.

 

Instrukcja mówi, że 1 l - przynajmniej w foresterze 2,5 xt. Z moich obserwacji wynika, że różnica między min a max wynosi około 900 ml.

 

 

W 2,5 XT na pewno nie 0,5l !!! Wielokrotnie sprawdzone :wink: .

Jest tak jak mówi instrukcja - 1l :idea: , a jesli się myli :wink: , to najwyżej o wyżej wspomnianą wyżej "setkę" :mrgreen:

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak delikatnie odbiegając od meritum - robiąc dolewkę dolać do max czy do połowy?

 

Jest możliwe, że stan oleju wskazywany na min przy zimnym silniku (po tej stronie bagnetu, gdzie literki E i F - to bardzo istotne) po zagrzaniu do normalnej temp. pracy "wzrośnie" do poziomu 3/4 stanu pomiędzy E i F. Jest to naturalne i w takim przypadku nie należy robić dolewek - silniki nie "lubią" być przelane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2,5 XT na pewno nie 0,5l !!! Wielokrotnie sprawdzone :wink: .

Jest tak jak mówi instrukcja - 1l :idea: , a jesli się myli :wink: , to najwyżej o wyżej wspomnianą wyżej "setkę" :mrgreen:

 

Dziwne. W mojej instrukcji nie ma w ogóle info na ten temat, a w ASO powiedzieli około 0,5 litra. Zresztą praktyka dolewek również na to wskazuje... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak delikatnie odbiegając od meritum - robiąc dolewkę dolać do max czy do połowy?

 

Jest możliwe, że stan oleju wskazywany na min przy zimnym silniku (po tej stronie bagnetu, gdzie literki E i F - to bardzo istotne) po zagrzaniu do normalnej temp. pracy "wzrośnie" do poziomu 3/4 stanu pomiędzy E i F. Jest to naturalne i w takim przypadku nie należy robić dolewek - silniki nie "lubią" być przelane.

Moim zdaniem to nie jest mozliwe bo by znaczylo, ze rozszerzalnosc oleji wynosi okolo litra co jest raczej niemozliwe. Z obserwacji u siebie wychodzi, ze roznica cieplo zimno to okolo 1/4 podzialki co zreszta potwierdza instrukcja mowiac aby na zimnym nie dolewac do maksa. Jakby bylo jak mowisz to by pewnie napisali wyraznie, ze trzymac na zimnym min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to nie jest mozliwe

 

Niemożliwe są jedynie 4 przypadki: jeszcze raz się urodzić, nie umrzeć, przelecieć sprzątaczkę na rejonie w kompanii i włożyć hełm na lewą stronę :D

 

Na poważnie: nie p... bez sensu tylko podaję fakty z mojego WRX, a także z praktyki; trudno w to uwierzyć, ale co najmniej kilka razy dziennie mam do czynienia ze zmianą oleju i pomiarem jego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii raczej tak - jeżeli bagnet jest włożony prawidłowo, to jest ta olejarka na uchwycie bagnetu powinna być skierowana dołem w naszą stronę - stojąc przed samochodem frontem w kierunku jego tyłu :D

Mam na myśli to, że pojazd ma przód, górę i lewą stronę niezależnie od ustroju, tj. jeżeli stoimy przodem do auta i przed samochodem, to jego lewa strona będzie po naszej prawej ręce, a jeżeli stoimy przed samochodem tyłem do auta to z naszego tyłu będziego jego przód, a jego lewa strona po naszej lewej ręce :D

 

Ad meritum; porównaj stan oleju na zimnym i ciepłym silniku (o tym, że pojazd musi stać na równej ((poziomej)) powierzchni i po zatrzymaniu silnika należy odczekać kilka minut nie muszę przypominać, podobnie jak o skontrolowaniu ciśnień w ogumieniu, etc.)

 

Jeżeli na zimym jest maks., a na ciepłym overfull należy odessać ok 1/2 l i ponownie sprawdzić.

 

przelewanie cieczy roboczych jest wśród zakładów samochodowych niestety normą - dotyczy wszystkich płynów (look at: brake fluid, MT/AT fluid, clutch, etc.)

 

-- 19 lip 2012, o 09:21 --

 

A spytam przewrotnie, a co jeśli na po uruchomieniu silnika jest mniej?

 

Pytanie na logikę: co się dzieje z olejem który "znika" z misy olejowej podczas pracy silnka, a nie ma wycieków? Gdzież on się podziewa? Wniebowstąpienie? A cóż jeżeli po wyłączeniu silnika się pojawia na powrót? Mejsasz? Raczej nie - olej to nie Haendel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii raczej tak - jeżeli bagnet jest włożony prawidłowo, to jest ta olejarka na uchwycie bagnetu powinna być skierowana dołem w naszą stronę - stojąc przed samochodem frontem w kierunku jego tyłu :D

Mam na myśli to, że pojazd ma przód, górę i lewą stronę niezależnie od ustroju, tj. jeżeli stoimy przodem do auta i przed samochodem, to jego lewa strona będzie po naszej prawej ręce, a jeżeli stoimy przed samochodem tyłem do auta to z naszego tyłu będziego jego przód, a jego lewa strona po naszej lewej ręce :D

 

Pięknie wytłumaczyłeś, dziękuję, chociaż ja to wszystko wiem :wink:

 

Jeżeli na zimym jest maks., a na ciepłym overfull należy odessać ok 1/2 l i ponownie sprawdzić.

 

U mnie aż tyle nie przybywa...

 

Zresztą na maks mam tylko po wymianie oleju... w ASO :roll: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na zimym jest maks., a na ciepłym overfull należy odessać ok 1/2 l i ponownie sprawdzić.

 

Nie bardzo rozumiem po co.

Jeśli w opisanej przez ciebie sytuacji pozbędziemy się 1/2 oleju z silnika, to będziemy mieli dokładnie pół stanu na zimno. Czy dobrze rozumiem, że sugerujesz jazdę z połową stanu na miarce, bo producent ją źle wyskalował? Tzn jeśli olej jest na full wg miarki, to jest przelany?

 

Na jakiej podstawie tak uważasz?

 

P.S.

Jest możliwe, że stan oleju wskazywany na min przy zimnym silniku (po tej stronie bagnetu, gdzie literki E i F - to bardzo istotne) po zagrzaniu do normalnej temp. pracy "wzrośnie" do poziomu 3/4 stanu pomiędzy E i F. Jest to naturalne i w takim przypadku nie należy robić dolewek - silniki nie "lubią" być przelane.

 

Oczywiście, że poziom wzrośnie, ale nie do 3/4 stanu - max o 1/4 stanu.

U mnie jeśli na zimno jest na full (do kropki), to na gorąco wzrasta dokładnie do wycięcia i ani milimetr wyżej. Wydaje mi się, że jest to stan zgodny z przewidywaniami konstruktora silnika.

 

Może masz coś nie tak z układem zasilania i w czasie pracy silnika dostaje Ci się do oleju bardzo dużo paliwa, które potem odparowuje, jak silnik stygnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą na maks mam tylko po wymianie oleju... w ASO

 

Pisałem, że to norma niestety

 

jeśli olej jest na full wg miarki, to jest przelany?

Na jakiej podstawie tak uważasz?

 

Jeżeli jest na full na ciepłym, to nie. Na zimnym tak. Na podstawie doświadczeń i "logiki technicznej" - lepiej mieć 100 ccl oleju mniej, niż 100 ccl więcej. Dlaczego? zpraszam do EFP to wytłumaczę. :D

 

U mnie jeśli na zimno jest na full (do kropki), to na gorąco wzrasta dokładnie do wycięcia i ani milimetr wyżej. Wydaje mi się, że jest to stan zgodny z przewidywaniami konstruktora silnika

 

Bagnet (jego końcówka - ta z miarką) w silnikach FHI nie jest umieszczony pionowo :arrow: :idea: dlategio też stan "wskazania" poziomu nie jest liniowy i istotna jest strona bagnetu na którą patrzymy. Temat wałkowany na forum wielokrotnie.

 

Może masz coś nie tak z układem zasilania

 

I don't think so :D

 

dużo paliwa, które potem odparowuje, jak silnik stygnie?

 

You must be joking

:D

 

-- 19 lip 2012, o 12:01 --

 

overfull" to powyżej F czy wcięcia "HOT READING"?

 

Na zimnym powyżej F na zagrzanym do normalnej temp. pracy powyżej wcięcia.

 

-- 19 lip 2012, o 12:17 --

 

overfull" to powyżej F czy wcięcia "HOT READING"?

 

Na zimnym powyżej F na zagrzanym do normalnej temp. pracy powyżej wcięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagnet (jego końcówka - ta z miarką) w silnikach FHI nie jest umieszczony pionowo :arrow: :idea: dlategio też stan "wskazania" poziomu nie jest liniowy i istotna jest strona bagnetu na którą patrzymy.

To nie ma roznicy. Niezaleznie pod jakim katem wlozysz miarke (o ile sama miarka jest prosta) do symetrycznego naczynia, odczyty na miarce beda wprost proporcjonalne do ilosci wlanego plynu. Jesli odczyty sa nieliniowe to raczej spowodowane niesymetrycznoscia miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...