Jump to content

ICHI VF23 VS TD05


kraftpol
 Share

Recommended Posts

Mam dylemat .Posiadam 2 turbiny i nie wiem,którą lepiej jest założyć.Ta ICHI jest nie sprawdzona,ponoć działa,ale trzeba by się upewnić.Myślę,że w zakładzie napraw turbo,mają taką możliwość?

W jakie turbo lepiej celować?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Chyba bym zakladal vf23.

ta td05, ktora masz - tak na moje oko - to zabytek ze starych imprez. vf23 bedzie mialo chyba troche lepszy spool.

Podejrzewam, ze obie nadmuchaja w praktyce podobne maksymalne wartosci (no, moze z lekkim wskazaniem na td05?)

Ale ta td05 jest troche zabytkowa chyba technologicznie.

 

Moze ew. pomysl nad "inwestycja" - wyslij turbo do Andy'ego Forresta, niech Ci ja przerobi na swoja hybryde - wtedy bedziesz mial "wypas".

Link to comment
Share on other sites

kraftpol, w jakie moce celujesz?

Ja doskonale znam TD05H. To jedna z najlepszych turbin ori subaru na 300-330KM. Może nawet 350KM, do 2,0.

Doskonale trzyma ciśnienie i jest mało awaryjna.

Z VF23 nie miałem doczynienia, ale sprężarki od nowszych sti (2,0 i 2,5) znam i są gorsze jeśli chodzi o to co potrafią wykrzesać z danego silnika - przy założeniu, że silnik i sterownik jest ten sam, a wymieniamy tylko sprężarkę.

Link to comment
Share on other sites

Na razie chcę założyć którąś z tych dwóch turbin co mam na stanie.Docelowo trzeba będzie i tak kupić jakąś większą,bo celuje w 450-500KM,ale na razie muszę wylizać rany po remoncie silnika :)

Po czym można poznać,czy ta TD05 jest 16G,czy 20G ?

Link to comment
Share on other sites

Na razie chcę założyć którąś z tych dwóch turbin co mam na stanie.Docelowo trzeba będzie i tak kupić jakąś większą,bo celuje w 450-500KM,ale na razie muszę wylizać rany po remoncie silnika :)

Po czym można poznać,czy ta TD05 jest 16G,czy 20G ?

 

Gadżeciarz z Ciebie. Bez pojęcia.

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Jak bym miał o tym pojęcie,to bym NIE pytał.Nie na wszystkim się można znać.Ale chyba po to jest TEN dział forum,żeby się można było czegoś dowiedzieć....A Ty pewno wiesz.....,ale nie powiesz?

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Jak bym miał o tym pojęcie,to bym NIE pytał.Nie na wszystkim się można znać.Ale chyba po to jest TEN dział forum,żeby się można było czegoś dowiedzieć....A Ty pewno wiesz.....,ale nie powiesz?

Dzięki za pomoc.

 

Może bym i pomógł ale wiem tylko, że masz imprezę.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie coś mi nie pasowało,bo za porządne turbo trzeba dać kilka razy więcej.

żeby się określić dokładnie co się chce,to trzeba by mieć porównanie i się najlepiej jakimś autem przejechać,zobaczyć jak przyspiesza,w jakim zakresie.

Niestety nie mam takiej możliwości,wiec chciałbym osiągnąć ile się da.Edwin poskładał silnik i powiedział,że spokojnie da radę przy 500KM I 600Nm.

Może to zbyt dużo,nie wiem,najwyżej się jeszcze zmieni skrzynię.Nie chcę kupować nowszego modelu imprezy,bo mi się żaden nie podoba. Ostatnio jeździłem type R wystrojonym na APEXI na 330koni i warzywo nie jechało,to myślę,że może 400-450 będzie ok.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio jeździłem type R wystrojonym na APEXI na 330koni i warzywo nie jechało

 

Hm... dosc interesujaca opinia.

 

Ja rozumiem, ze jak czlowiek sie przesiadzie z auta o zblizonej masie i mocy 400-450KM, to moze mu sie wydawac, ze brak mocy, ale nie przesadzajmy.

Ponad 300-konny GC8 to na pewno nie jest nie jezdzace warzywo.

 

Jak rozumiem skrzynie masz wciaz 5mt?

Link to comment
Share on other sites

Bo nie czytasz :) Pytanie brzmiało,po czym można rozróżnić 16G od 20G i co to "G" właściwie oznacza: średnicę wirnika,czy masę,czy jeszcze coś innego.

 

Nie wiem co oznacza "G" ale rozróżnić można po części "zimnej" czyli kompresora. W 20G jest większa ma większą pojemność.

 

Czytam i oglądałem zdjęcia. Masz dwie turbiny i zastanawiałeś się, która będzie lepsza, na razie. Obejrzyj je dokładnie, a potem tą w samochodzie.

Na pewno znajdziesz odpowiedź.

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś wpadłem na "genialny" pomysł i kupiłem na amerykańskim ebay-u turbosprężarkę TD06 - oczywiście chińską.

Zamontowałem toto do mego sti 2,5 zamiast oryginału. Było miło, ale niedosyt też był. Tak jak na wspomnianej aukcji aktuator był na stałe połączony z "ciśnieniem" i turbo ładowało max 1,35bar przy odcince..

Chciałem więcej, więc zastosowałem mbc z ustawieniem na max 1,8bar (wychodziło przy ok.4-4,5trpm) i spadało do 1,5-1,55 przy odcince. No to już dawało radę :D . W stosunku do serii przepaść. Niestety po ok.100km wybuchł zimny wirnik i tak przygoda się skończyła.

 

Ale kiedyś, jak będę miał luźną kasę ( :shock: ), to jeszcze wrócę do tematu td06, tylko wybulę na dobry produkt...

Link to comment
Share on other sites

400-450 KM to fajnie brzmi, ale co potem z tym robić... na ulicę toto się kiepsko nadaje, na Tory w PL, poza Poznaniem także... hmmm na ćwiartkę to stanowczo za mało...

 

jest już parę sprawdzonych turbin aby osiągnąć fajnie ten pułap... niestety nic "Pekińskiego"

Link to comment
Share on other sites

kraftpol ja bym zrobił tak: sprawdz która z turbin jest w lepszym stanie i taką zamotuj, to i tak nie ma znaczenia przy docieraniu, potem bedziesz się martwił, troche pojezdzisz, postroisz, poczytasz, popytasz... myślę, że Carfit to dobre źródło wiedzy i coś doradzi jak osiągnąc 500 koni a i poinformuje Cie z czym to się wiąże :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zdaję sobie sprawę,że trzeba będzie jeszcze dużo w aucie pozmieniać.Nie upieram się przy aż takiej mocy,nawet bym wolał,żeby turbo szybciej wstawało i dawało spory moment obrotowy zamiast wyśrubowanej mocy w okolicach czerwonego pola,tak,żebym mógł i po miescie pośmigać i w KJSie wystartować,no i najważniejsze co bym nie miał problemów z kolesiami w beemkach :).Auto to ma dawać radość,już od rana,tak,żebym zapomniał,co to poranny budzik :)

O porady w sprawach dalszych modyfikacji, będę zwracał się do Was,bo sam nie jestem znawcą tematu i dopiero sie wdrażam.

Co do kwestii,czy coś jedzie,czy nie jedzie,to wszystko zależy od punktu odniesienia.Są osoby,na których passat tdi robi spore wrazenie :)

Link to comment
Share on other sites

A dla innych bolid F1 jest zwykłym wozem służbowym i też nie robi wrażenia :mrgreen: .

 

Raczej podaj w sek. przyśpieszenie do 100 i 200km/h jakie cię interesuje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...