Skocz do zawartości

Gwizd silnika powyzej 4.5 tyś. obrotów


iron

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też jest taki wizg i występuje od początku eksploatacji auta więc to pewnie standard. Uznaję go za bardzo przyjemny i tak jak leon napisał to takie fantomowe / życzeniowe turbo :).

 

Dodatkowo chyba powyżej 4-4,5k rpm zmieniają się fazy rozrządu i to jakby od tego momentu zaczyna się ten wizg - i pewnie z tym jest związany.

 

Jak lata temu tunowałem Fiata 126p to pamiętam, że kolektor wylotowy szlifowałem wewnątrz na błysk by powietrze nie dostawało zawirowań co raz, że powoduje niepotrzebny opór wydechu (a był wolny), a dwa, że pewnie powoduje wizg (czego nie było by i tak słychać :)).

 

TTTM. Nie wsłuchiwać - jeździć :).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W inszym aucie miałem tak kiedyś, gdy popękały przegrody w którymś tłumiku ze starości/korozji.

 

u mnie było dokładnie to samo. Już chciałem turbinę wymieniać :)

 

Właśnie wróciłem od mechanika i to końcówka tłumika takie odgłosy wydaje...

 

Dziękuję wszystkim za pomoc. :) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W inszym aucie miałem tak kiedyś, gdy popękały przegrody w którymś tłumiku ze starości/korozji.

 

u mnie było dokładnie to samo. Już chciałem turbinę wymieniać :)

 

Właśnie wróciłem od mechanika i to końcówka tłumika takie odgłosy wydaje...

 

Dziękuję wszystkim za pomoc. :) :wink:

 

Mój też gwiżdże. Ponoć przegrody w środkowym tłumiku, poza tą przypadłością całkiem zdrowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ktoś na forum (chyba w wątku legacy) zadał pytanie czy nagrzewanie się alternatora podczas jego pracy jest normalne.

 

Nie popadajmy w paranoję z tym gwizdaniem. Gwiżdże bo ma gwizdać, szumi bo ma szumieć, wieje bo ma wiać, świeci bo ma świecić, grzeje się bo ma się grzać, itd. (to na przyszłość jakby powstał np. wątek - "czy normalne jest, że jak włączę oświetlenie to żarówki się świecą i się grzeją" :)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio ktoś na forum (chyba w wątku legacy) zadał pytanie czy nagrzewanie się alternatora podczas jego pracy jest normalne.

 

Nie popadajmy w paranoję z tym gwizdaniem. Gwiżdże bo ma gwizdać, szumi bo ma szumieć, wieje bo ma wiać, świeci bo ma świecić, grzeje się bo ma się grzać, itd. (to na przyszłość jakby powstał np. wątek - "czy normalne jest, że jak włączę oświetlenie to żarówki się świecą i się grzeją" :)).

 

Ha, ha! U mnie jak nacisnę to coś na kierownicy to nawet trąbi :lol: Przez chwilę bałem się czy to nie ma związku z panewką w silniku :mrgreen:

Zgadzam się z Tobą w 100% nie wpadajmy w paranoję 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...