Jump to content

Sterowanie pompą paliwa w GC8


X69
 Share

Recommended Posts

Witam,

Urodziło się pytanie o sterowanie pracą pompy paliwa w GC8.

Zgodnie ze schematem:

post-14782-135184473114_thumb.jpg

pompa w baku jest sterowana przez ECU poprez prezkażnik "fuel pump relay".

Pompa jest włączana i wyłączana tak jak dyryguje ECU np: po włączeniu zapłonu chodzi kilka sekund (słychać jak bzyczy, wzrost ciśnienia w układzie wtryskowym) a następnie staje....

znalazłem również następujący opis na nasioc.com:

 

"The power line that goes to the stock fuel pump is pulse width modulated. I forget the frequency, but it's something like 40Hz. What that means is that line switches on and back off 40 times a second. The duration that it's on divided by the total duration is the fuel pump duty cycle. With a 40Hz switching speed, there is 25 milliseconds per pulse. With a 33% duty cycle, the line is high (12v) for 8.33ms, then low (0v) for 16.66ms. With a 66% duty cycle, the line is high for 16.66ms, then low for 8.33ms. With a 100% duty cycle, the line is high for the full 25ms. The ECU controls the fuel pump duty cycle, the reason it's constantly switching on and off is to regulate the pump speed. If the pump was going full tilt 100% of the time, it would burn out quicker and heat up the fuel more, so the ECU doesn't run it at full tilt until it has to (I believe it looks at injector pulse width to determine the target fuel pump duty cycle).

 

This creates 2 problems, first, the Bosch 044 does not like to be pulsed like that. It doesn't behave well, it works much better with the full 12v the entire time it's running. Yes it heats up the fuel more, but the pump will lead a much happier life. The second problem, is even if you wanted to switch the pump using the factory fuel pump duty cycle, mechanical relays like the one you pictured cannot be switched on and off that quickly. The way they work is the switched input/ground run an electromagnet. When the switched input goes high, it charges the electromagnet, which pulls a lever magnetically. When that lever switches over, it physically connects the switched output pin to the contant input pin. When the switched input line goes low, the electromagnet dies, and the spring-loaded lever switches back over, disconnecting the switched output pin from the constant input pin. It takes some time for this process to occur, you might be able to switch a mechanical relay like that on and off at 5 Hz, but not at the frequency the fuel pump controller runs at. There are solid state relays out there that you could use instead, but then you go back to problem #1, the Bosch doesn't like to be switched anyway, so there's no point.

 

You need a line that goes high when the key is switched ON, one that DOESN'T go dead when you crank the car (that's important). The factory fuel pump controller is fed a line like this, with the added perk that when you cycle the key to ON but don't start the car, the line only stays high for a few seconds before turning back off. This lets the fuel system prime, but doesn't keep running the fuel pump needlessly when the car isn't running. This is the line you should use. I'm not sure where to find it, but some probing with a DMM should make it relatively easy."

 

Nie jestem pewien czy ww dotyczy sterowania pompą w GC8.

Pytanie jest zatem takie: czy w GC8 pompa jest sterowana impulsowo (modulowanie impulsów) + ON/OFF? czy poprostu ON/OFF?

Oczywiście w tle chodzi o podłączenie drugiej pompy w układzie ze swirl tankiem.

 

-- Pn lip 16, 2012 7:07 am --

 

Up!

 

-- Wt lip 17, 2012 7:27 am --

 

Aż mi się nie chce wierzyć że nikt nie zna odpowiedzi :shock:

Gdyby chodziło o kabummmm silnika to expertów byłoby 1000 :mrgreen:

Trudno , pewnie Carfit i Maras są na urlopie :(

Link to comment
Share on other sites

Pompa po uruchomieniu napełnia układ,po starcie pompa paliwa chodzi cały czas,niema tam żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia który by włączał i wyłączał układ także pompka chodzi cały czas po odpaleniu silnika,tak to ja rozumiem,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

lucza dzięki!

na ciebie można liczyć.

Takie moje przemyślenia:... patrząc na schemat wygląda na to że nie ma żadnego sterowania pompą poza ON/OFF na przekaźniku. Przekaźnik chyba nie będzie sterowany modulacją impulsów. Po pierwsze chyba by długo nie pożył a po drugie bezwładność prezkaźnika limituje bardzo częstotliwość. Zatem pompa w GC8 chodzi ze stałą wydajnością.

Pytam o to dlatego że chcę podłączyć drugą pompę + swirl tank, i zastanawiam się jak o zrobić:

1. druga pompa LP na dodatkowym przekaźniku sterowanym sygnałem z pierwszej pompy (ori) na obwodzie HP

2. odwrotnie = druga pompa HP na dodatkowym przekaźniku sterowanym sygnałem z pierwszej pompy (ori) na obwodzie LP

3. na dodatkowym przekaźniku sterowanym sygnałem z ECU do ori przekaźnika

4. druga pompa z pierwszą pompą zasilana wprost z tego samego ori prezkaźnika

 

O ile czwarte rozwiazanie wydaje się ryzykowne bo przeciąże przekaźnik to pozostałe należy przemyśleć...

Link to comment
Share on other sites

Aż mi się nie chce wierzyć że nikt nie zna odpowiedzi :shock:

:(

Odnosząc się do powyższego. Mimo, że obecne czasy są mocno zelektronizowane, a niedługo chleb będzie można kupić tylko przez internet ............. nie należy aż tak się denerwować bo nie wszyscy są podpięci do komputera przez całą dobę jak chory do cewnika i nie siedzą całymi dniami z nosem w monitorze.

 

Pompa sterowana jest "masą", która dochodzi z ECU do przekaźnika pompy czyli załącza się na zasadzie ON/OFF.

Przekaźnik po przekręceniu stacyjki dostaję "plus" non stop aż do przekręcenia stacyjki w pozycję OFF.

Pompa chodzi ze stałą wydajnością, a ciśnienie jest ustalane za pomocą regulatora podciśnieniowego, który znajduje się nad kadłubem silnika.

Link to comment
Share on other sites

Aż mi się nie chce wierzyć że nikt nie zna odpowiedzi :shock:

:(

Odnosząc się do powyższego. Mimo, że obecne czasy są mocno zelektronizowane, a niedługo chleb będzie można kupić tylko przez internet ............. nie należy aż tak się denerwować bo nie wszyscy są podpięci do komputera przez całą dobę jak chory do cewnika i nie siedzą całymi dniami z nosem w monitorze.

 

Hmmm....

gdybym miał takie ciałko, też byłbym modelką :mrgreen:

(a nie mam)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...