Jump to content

Opony zimowe sti


pawels1
 Share

Recommended Posts

205 50 17 Nokian Hakkapelita 5 ,na śnieg chyba nie ma lepszej. W 225 ,to chyba na autostrady ,więc jakich nie kupisz ,to i tak różnicy wielkiej nie bedzie :P

Link to comment
Share on other sites

STi w najnowszej budzie posiada seryjnie opony 245/40R18. Zimówka w tym rozmiarze to totalna pomyłka. Jedyna sensowna alternatywa, żeby w miare fajnie śmigało się po sniegu i nie było jakiejś tragedii na suchym/mokrym, to założenie felg 17" pasujących na Brembo i do tego opon 225/50R17 - wybór modelu to już inna sprawa zależna od budżetu i stulu jazdy/potrzeb.

Link to comment
Share on other sites

Nokian hakkapeliitta R ?

Pytanie co chcesz osiągnąc, jak i gdzie jeździć, bo to jest typowo nordycka zimówka z indeksem prędkości R, czyli 170 km/h

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Dobra pora na rozmowę o zimówkach, w końcu to już połowa lipca :)

Czy znacie jakieś zimówki które twardością ścianki chociaż trochę dorównują porządniej letniej oponie? W tym roku tylko czekałem, żeby moje Toyo Proxes zmienić na letnie. Męczarnia i strach w szybkich łukach na asfalcie.

A może to po prostu kwestia wysokiego i miękkiego klocka i nic się na to nie poradzi.

Link to comment
Share on other sites

STi w najnowszej budzie posiada seryjnie opony 245/40R18. Zimówka w tym rozmiarze to pomyłka

 

Lukass pozwól że się z Tobą nie zgodzę przejezdzilem jeden sezon zimowy w Evo X na takim rozmiarze i jeden w Sti 10 dla mnie bomba na ten sezon do Sedana też zakładam 245/40/18.

Hehe. Dobra pora na rozmowę o zimówkach, w końcu to już połowa lipca :)

Czy znacie jakieś zimówki które twardością ścianki chociaż trochę dorównują porządniej letniej oponie? W tym roku tylko czekałem, żeby moje Toyo Proxes zmienić na letnie. Męczarnia i strach w szybkich łukach na asfalcie.

A może to po prostu kwestia wysokiego i miękkiego klocka i nic się na to nie poradzi.

 

Ja mam sprawdzone Vredestein wintrac 4 extreme w indeksie W totalna rewelacja na suchym asfalcie a na śniegu także rewelacyjne przyczepność.Nie dziwnie że praktycznie wszystkie samochody ze Swissu na tym latają.Tak na marginesie Lukass sprawdź ile będą mnie u Ciebie kosztowaç takie zimówki w rozmiarze 245/40/18 i daj znać na priv.

Link to comment
Share on other sites

Doktorek, tej zimy zawitali do Zakopanego ,różni kolesie w nowych furach na zimowkach 225+,jednym z nich był Mariusz Miękoś statujący Porsche w wyscigach płaskich .Na naszym "OS" w kierunku na Łysą Polane był prawie co wieczór,ja jeździłem na 205 50 17 Nokian ,on miał 225 ,marki nie pamiętam .Znikałem gościowi z pola widzenia po czterech zakrętach :roll: ,a mistrzem kierownicy to ja nie jestem :P .Byl tez kiedys koles EVO X na 245 ,to juz po pierwszym winklu chłopa nie było w lusterku.

Jesli ktoś nie lata po autostradach tylko lansuje sie po mieście :mrgreen: ,czasem wyskoczy na boczne drogi poupalać ,to 205 w budzie GD max ,w nowszej pewnie 215 ,bo jest trochę cięższa.

Link to comment
Share on other sites

Doktorek, tej zimy zawitali do Zakopanego ,różni kolesie w nowych furach na zimowkach 225+,jednym z nich był Mariusz Miękoś statujący Porsche w wyscigach płaskich .Na naszym "OS" w kierunku na Łysą Polane był prawie co wieczór,ja jeździłem na 205 50 17 Nokian ,on miał 225 ,marki nie pamiętam .Znikałem gościowi z pola widzenia po czterech zakrętach :roll: ,a mistrzem kierownicy to ja nie jestem :P .Byl tez kiedys koles EVO X na 245 ,to juz po pierwszym winklu chłopa nie było w lusterku.

Jesli ktoś nie lata po autostradach tylko lansuje sie po mieście :mrgreen: ,czasem wyskoczy na boczne drogi poupalać ,to 205 w budzie GD max ,w nowszej pewnie 215 ,bo jest trochę cięższa.

 

Ferdek trochę się nie zrozumieliśmy oczywiście że jeśli chodzi o 245 to chodziło mi głównie o trasy i czasami boczne drogi a nie poważne upalanie, wiadomo że im węższa zimowa opona tym lepsza jazda na śniegu.Generalnie chodziło o to że do codziennej jazdy 245 jest ok nie będzie tragedii .

Link to comment
Share on other sites

205 50 17 Nokian Hakkapelita 5 ,na śnieg chyba nie ma lepszej. W 225 ,to chyba na autostrady ,więc jakich nie kupisz ,to i tak różnicy wielkiej nie bedzie :P

 

Myślę, że w konfrontacji z Pirelli Winter Carving Edge najwięcej zależałoby od umiejętności kierownika lub zakolcowania którejś z ww. ;) Takie też mam i polecam, ale tylko na śnieg i nie na autostrady.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...