Skocz do zawartości

Justy 4WD i SWAP na 1.6


jachu19

Rekomendowane odpowiedzi

zbieram informacje na temat SWAP'a w Justynie. Czy ktos tego dokonal i co konkretnie wlozyl.

Interesuje mnie pojemnosc do 1599 wlacznie, wolnossacy.

SWAP musi uwzgledniac utzymanie napedu 4WD, choc bez koniecznosci jego przelaczania na 2WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbieram informacje na temat SWAP'a w Justynie. Czy ktos tego dokonal i co konkretnie wlozyl.

Interesuje mnie pojemnosc do 1599 wlacznie, wolnossacy.

SWAP musi uwzgledniac utzymanie napedu 4WD, choc bez koniecznosci jego przelaczania na 2WD.

A który rocznik tego Justy i od czego ma być 1.6?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i od razu kolejne pytanie:

jak zrealizowac blokowanie tylko tylnych kol hamulcem recznym przy wlaczonym napenie na 4 kola???

Bez tego rozwiazania nie wyobrazam sobie jazdy w KJS tym autem...

 

-- Cz lip 12, 2012 1:22 pm --

 

A który rocznik tego Justy i od czego ma być 1.6?

1993, przenaczenie: KJS

1.6 cokolwiek, nie musi byc subaru, temat otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1993, przenaczenie: KJS

1.6 cokolwiek, nie musi byc subaru, temat otwarty.

 

Pomysł zupełnie bez sensu. Jeżeli wybierasz Justy 1 generacji to najlepszym rozwiązaniem jest wzmocnienie seryjnego 1,2 do okoo 90KM i takie auto jest bardzo konkurencyjne. Zresztą nie ardzo widzę mozliwośc zmieszczenia pomiędzy skrzynią a podlużnica jakiegos 4-cylindrowca zamiast fabrycznego 3-cylindrowca. Druga opcja to zakup nowszego Justy po 95r (bliźniaka Swifta) i swap silnika z Swifta Gti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
i od razu kolejne pytanie:

jak zrealizowac blokowanie tylko tylnych kol hamulcem recznym przy wlaczonym napenie na 4 kola???

Bez tego rozwiazania nie wyobrazam sobie jazdy w KJS tym autem...

 

Ja nie wyobrażam sobie jazdy w KJS jakimkolwiek autem jeśli zaczyna się od myślenia o hamulcu ręcznym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wyobrażam sobie jazdy w KJS jakimkolwiek autem jeśli zaczyna się od myślenia o hamulcu ręcznym :)

Zawiecha utwardzona, obnizona, zaplon z guzika, fotele bimarco, wydech zrobiony.

W sierpniu bedzie plyta pod silnik i ew. tylny dyfer, troche dodatkowych spawow przy wahaczach.

nie wiem, czy potrzebne sa rozporki w tym aucie, ale prawdopodobnie tak, wiec bycmoze juz w sierpniu.

drugi zestaw felg i opon to tylko kwestia wyklikania na alledrogo, kiera mniejsza by sie przydala, ale pierszy KJS moze da sie przejechac na seryjnej, kaski mam.

Kierowac umiem - seryjna mantą 110KM objezdzalem utwardzone Beemki 150-180KM w swojej klasie (nie wszystkie :) )

Przewiduje natomiast, ze po kilku treningach Justym bedzie mi brakowalo mocy, stad pytania o silnik i reczny bo to TRUDNE tematy, reszta to banaly i kazdy Pan Mietek w garazu mi to zrobi, wiec nawet nie pytam o takie bzdety na forum.

Na to auto (warte dzis 1200zl w serii) przewidzialem wydatek 10 tysi w ciagu roku, a 10 juz jest wlozone.

TAK ZE MI NIE MOW, ZE ZACZYNAM OD RECZNEGO!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niebo, z klatką to wszystko zależy od przeznaczenia. Trzeba pamiętać, że w tym aucie liczy się każdy kg dla kierowcy który je ogarnia. Jeśli ktoś będzie latał po lasach ponad 120 to nie ma co się zastanawiać, ale jeśli to będą tylko "kajty" to szkoda pieniędzy. Aczkolwiek jest też 2 strona medalu, że to zależy również od człowieka. Znam ludzi którzy przy 50 wy dachowali auto tak, że pozostała tylko kasacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK ZE MI NIE MOW, ZE ZACZYNAM OD RECZNEGO!!!

 

Nie mówiłbym gdybyś wcześniej napisał to co napisałeś później :). A, że magiczna kula mi sie zepsuła...

 

Jeśli ktoś będzie latał po lasach ponad 120 to nie ma co się zastanawiać, ale jeśli to będą tylko "kajty" to szkoda pieniędzy.

 

Jak pokazuje KJS Bircza jedno z drugim daje się łatwo połączyć...

 

A co do ręćznego, to jeśli w Justy I jest ten sztywny dyfer centralny wlaczany na guzik to moze zrobic ukladzik, ktory przy ciagnieciu za reczny rozpinalby napedy? Jeden przekaznik podlaczony pod czujnik od recznego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do ręćznego, to jeśli w Justy I jest ten sztywny dyfer centralny wlaczany na guzik to moze zrobic ukladzik, ktory przy ciagnieciu za reczny rozpinalby napedy? Jeden przekaznik podlaczony pod czujnik od recznego :)

 

Układ może działać tylko przy idealnym napędzie, myślę że nikt już takiego w swoim justy nie ma :)

Przy czym jeszcze ręczny targa się na ułamek sekundy i to może być za krótki czas na rozł. i ponowne poł. napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do ręćznego, to jeśli w Justy I jest ten sztywny dyfer centralny wlaczany na guzik to moze zrobic ukladzik, ktory przy ciagnieciu za reczny rozpinalby napedy? Jeden przekaznik podlaczony pod czujnik od recznego :)

 

Układ może działać tylko przy idealnym napędzie, myślę że nikt już takiego w swoim justy nie ma :)

Przy czym jeszcze ręczny targa się na ułamek sekundy i to może być za krótki czas na rozł. i ponowne poł. napędu.

Myslalem o tym, ale naped potrzebuje za duzo czasu na wylaczenie i nie zawsze sie wylacza od razu. Zwlasza przy skreconych kolach. Naucze sie na okraglo, trzeba bedzie opanowac odruchy.

Klatki nie bedzie, chodzi o mase, dojda tylko dodatkowe spawy.

 

Na razie jednak ogarniam inne tematy, o ktorych sprzedawca mnie nie uprzedzil i wypalily mi troche w twarz, szczegolnie przygasanie silnika w zakretach.

To zagadka dla wielu mechanikow, od sprzedawcy oczywiscie brak jakiejkolwiek pomocy - "mi sie to nie dzialo", "dzialalo w dniu sprzedazy" lub za ja to popsulem.

A jak Pan to czyta, Panie sprzedawco (pomijam dane osobowe), to poprosze o maila lub wiad. na priv., bo szkoda mi kasy na korespondencje listowna, a czuje sie lekko oszukany i wystawiony do wiatru z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

w najbliższym czasie będzie grany swap na silnik z sirion sport k3ve2 ze skrzynka z terios. Skrzynia z terios ma otwarty dyfer centralny i podcisnieniowo mozna go zablokować.

U mnie akurat bedzie to rwd ale zawsze mozna zrobic 4x4.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...