Jump to content

falujące obroty


Recommended Posts

W moim Forku dość znacznie falują obroty. Najpierw dojechały do 1,5, potem do 2 tys, następnie spadły trochę do ponad tysiąca, potem znów 2,5 tys! Za każdym razem, gdy zatrzymywałam sie na światłach, było od 1 - 1,5 tys do 2 - 2,5 tys. Po czym jakąś godzinę postał na parkingu zapalił równo, było trochę poniżej tysiąca (trochę wówczas drży), jakiś czas sie to trzymało, po czym skakało do 1,5 tys!. I tak cały czas. Mam zamontowany LPG, ale gdy go wyłączyłam, było dokładnie tak samo.

Co się stało?

Link to post
Share on other sites

Bo to resetuje ustawienia ECU. Po tej operacji silnik się na nowo kalibruje - zwykle to pomaga. Czy czyściłeś np. przepustnicę? Jaki masz przebieg?

Link to post
Share on other sites
Bo to resetuje ustawienia ECU. Po tej operacji silnik się na nowo kalibruje - zwykle to pomaga. Czy czyściłeś np. przepustnicę? Jaki masz przebieg?

 

 

Przebieg 220k km. Na razie nic nie ruszałam. Samochód był u mechanika, mówiłam, że te obroty falują, ale jemu jakoś nie falowały, wiec zostawił. Miał też sprawdzić elektronikę i powiedział, że wszystko jest ok. Masakra.

 

Spróbuje z odłączeniem akumulatora.

Link to post
Share on other sites

Podjedź do któregoś ASO (jesteś z Warszawy masz spory wybór - ja proponuję ASO A. Koper) i niech sprawdzą gdzie jest problem.

 

Czyszczenie przepustnicy to koszt trochę ponad 300 zł, a robi cuda :). Moim zdaniem to załatwi temat.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Podjedź do któregoś ASO (jesteś z Warszawy masz spory wybór - ja proponuję ASO A. Koper) i niech sprawdzą gdzie jest problem.

 

Czyszczenie przepustnicy to koszt trochę ponad 300 zł, a robi cuda :). Moim zdaniem to załatwi temat.

 

Dzięki :D:D:D

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
Podjedź do któregoś ASO (jesteś z Warszawy masz spory wybór - ja proponuję ASO A. Koper) i niech sprawdzą gdzie jest problem.

 

Czyszczenie przepustnicy to koszt trochę ponad 300 zł, a robi cuda :). Moim zdaniem to załatwi temat.

 

Dzięki :D:D:D

 

i jak czyściłeś tą przepustnicę ?

Link to post
Share on other sites
  • 4 years later...

Witam, mam podobny problem, z tym że u mnie nieraz obroty falują do 1500 a nieraz nawet 4000, problem występuje przeważnie po kilkunastu minutach jazdy, bez różnicy czy na luzie czy na biegu, jak sobie ustali 4000rpm to poprostu przyspiesza na biegu, przeczyściłem przepustnice i silnik krokowy dosyć solidnie, po złożeniu zrobiłem adaptacje tak jak było opisane w innym temacie + nowe świece. nic sie nie poprawiło. Błędy jakie pokazuje komputer to P0031 i P0508, dołączam zapis z ecu explorera. Dodam że zawsze jak go zapale(bez różnicy na temperaturę otoczenia czy to 10 czy 25 stopni C) to wskakuje na około 1800 obrotów, spada do 1500 i jak go zostawie na luzie to obroty spadają wprost proporcjonalnie do temperatury wody, az spadną do 700-800rpm.

prosze o pomoc i wskazówki.

Auto to: Forester 2.0xt sg

Gaz BRC - takie same objawy na gazie i benzynie

Przebieg - niby 210'000

 

 

ecuExplorer [AG580-1361] 20-06-2017 18h06m26s.csv

Edited by Adam W
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...