serweryn Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Cześć, Pytanie do użytkowników OBK 2,5i z CVT. Czy w tym aucie można zmieniać (redukować) "biegi" łopatkami przy kierownicy gdy jedziemy w trybie D? Chodzi o to, żeby pomóc mu z redukcją przełożenia przy wyprzedzaniu. A może opóźnienie w reakcji automatu w ogóle nie jest problemem (tzn. jest tak krótkie)? Dzięki, -Serwer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Czy w tym aucie można zmieniać (redukować) "biegi" łopatkami przy kierownicy gdy jedziemy w trybie D? z tego co pamietam to łopatki na D nie dzialają.... :roll: .... a jak działaja to można....jutro sprawdzę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 jutro sprawdzę :wink: Dzięki, będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Czy w tym aucie można zmieniać (redukować) "biegi" łopatkami przy kierownicy gdy jedziemy w trybie D? z tego co pamietam to łopatki na D nie dzialają.... :roll: .... a jak działaja to można....jutro sprawdzę :wink: Oj chyba dzialaja. Sprawdze, zaraz -- So lip 14, 2012 12:34 am -- Czy w tym aucie można zmieniać (redukować) "biegi" łopatkami przy kierownicy gdy jedziemy w trybie D? z tego co pamietam to łopatki na D nie dzialają.... :roll: .... a jak działaja to można....jutro sprawdzę :wink: Oj chyba dzialaja. Sprawdze, zaraz Dzialaja ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Dzialaja ) Jak działają to można..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 W skrzyni CVT łopatki przy kierownicy służące do zmiany biegów działają nawet w trybie D. W trybie manual komputer nie ingeruje w zamierzenia kierowcy tak szybko jak w przypadku trybu automatycznego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serweryn Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 Dzięki za odpowiedzi!! Przepraszam za zwłokę, ale byłem na urlopie (od komputera też :-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legasus Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Działa i to należałoby uznać za podstawową funkcjonalność w CVT - w ten sposób mamy normalny automat z opcją wymuszania zmiany przez łopatki - przechodzenie na tzw manual to w porównaniu działanie mało efektywne - jak dla mnie oczywiście. Stąd nie użył bym stwierdzenia że działa "nawet' w trybie D - ale przede wszystkim w trybie D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 przy jakich obrotach komputer zmienia na bieg wyżej w trybie D ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 przy jakich obrotach komputer zmienia na bieg wyżej w trybie D ? O jakiej zmianie biegów piszesz? CVT to skrzynia bezstopniowa. Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 wiem, że jest bezstopniowa ale przecież nie kręci silnika do odcięcia na każdym biegu przy normalnej jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 wiem, że jest bezstopniowa ale przecież nie kręci silnika do odcięcia na każdym biegu przy normalnej jeździe. A to zależy jak silnie czy jak szybko wciska się pedał gazu, trudno mówić o obrotach przy których zmienia się biegi w klasycznym automacie w CVT to jeszcze bardziej jest to złożone na youtube są przykłady jak Subaru z CVT przyspiesza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 rozumiem, że przyspieszenia liniowo od 0 do maks? Jak szybko to już zależy od kierowcy raczej prawej nogi. W sumie fajnie ale po co są manetki i inne tryby skrzyni? znalazłem coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Jak szybko to już zależy od kierowcy raczej prawej nogi. jezdzi sie jak normalnym automatem , zmiane biegow , w zaleznosci od potrzeby , wymuszasz pedałem gazu ( lub manetką ) , podobnie jak w normalnym at. W sumie fajnie ale po co są manetki i inne tryby skrzyni? manetki są tez w tradycyjnej at , podobnie jak blokowanie skrzyni na jakims biegu , niewątpliwie przyjemnośc sprawia zbijanie biegów manetką np. z 6 do 1....dojeżdzajac do skrzyzowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 rozumiem, że przyspieszenia liniowo od 0 do maks? Jak szybko to już zależy od kierowcy raczej prawej nogi. W sumie fajnie ale po co są manetki i inne tryby skrzyni? znalazłem coś takiego. Myślałem o czymś takim . Faktycznie jest sporo filmów które pokazują że CVT w trudnych warunkach zachowuje się dość zaskakująco. Z mojego doświadczenia (co prawda 5AT) praktycznie ich nie dotykam :-). Mogą się przydać podczas wymuszenia hamowania silnikiem czy do jady w korku czy w górach, gdy chcemy blokować zmianę begów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Z mojego doświadczenia (co prawda 5AT) praktycznie ich nie dotykam :-). Mogą się przydać podczas wymuszenia hamowania silnikiem czy do jady w korku czy w górach, gdy chcemy blokować zmianę begó potrzebna jest górska , kręta droga..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Z mojego doświadczenia (co prawda 5AT) praktycznie ich nie dotykam :-). Mogą się przydać podczas wymuszenia hamowania silnikiem czy do jady w korku czy w górach, gdy chcemy blokować zmianę begó potrzebna jest górska , kręta droga..... Dokładnie tak :-). W innych przypadkach komputer skrzyni radzi sobie bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Dziękuję za wszystkie odpowiedzi ale dalej mam pewne niejasności. W normalnym AT w zależności od ustalonego trybu komputer zmian bieg na wyższy przy danych obrotach. Mam na myśli spokojne przyspieszanie. W chwili obecnej przemieszczam się Audi z dwusprzęgłowym DSG i u nich następuje to przy 2k obr. tryb D i 3k obr. tryb S. Zmiana biegu jest szybka ale wyraźna. Można zmienić manetkami ale i tak tylko w zakresie podanych obrotów. Przełączenie na tryb "manual" powoduje, że mam do dyspozycji pełny zakres obrotów bez znaczenie czy wciskam pedał lekko czy pełny gaz. W CTV działa podobnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 W CTV działa podobnie ? Przejedź się, zobaczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 ASO nie udostępnia aut na dłużej a przejażdżka 15 minut ze sprzedawcą to strata czasu. Tym bardziej, że nie jestem potencjalnym klientem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Adam12, z tego co pamietam ze swoich jazd, jak jestes w trybie M w CVT to dziala tak samo jak tryb M w subarowskich EAT, czyli zostaje na danym "biegu" tak dlugo az Ty rozkazesz mu zmienic bieg. Jesli zas dojdzie do ogranicznika obrotow to zachowa sie rowniez tak samo jak EAT czyli zmieni "bieg" na wyzszy Innymi slowy: ktos kto sie niespecjalnie interesuje technicznymi detalami, niepoinformowany nie zauwazy roznicy w dzialaniu miedzy EAT a CVT. *post wymaga weryfikacji praktycznej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 znalazłem coś takiego. Moim zdaniem, jak na letnie gumy, to całkiem sprawnie sobie poradził. "Ośką" by nawet nie drgnął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 czyli jedno jest jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 znalazłem coś takiego. Moim zdaniem, jak na letnie gumy, to całkiem sprawnie sobie poradził. "Ośką" by nawet nie drgnął. Tyle, że to są opony uniwersalne. Ale ogólnie masz rację, piętą Achillesa były opony. Trudno w tym przypadku CVT cokolwiek zarzucić, obie osie kręciły a VDC nie miało zbytnio pola do działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 ASO nie udostępnia aut na dłużej a przejażdżka 15 minut ze sprzedawcą to strata czasu. Tym bardziej, że nie jestem potencjalnym klientem. Jazda próbna w zupełności wystarczy do sprawdzenia CVT. Cyrografu kupna nie podpisujesz, więc jazda do niczego nie zobowiązuje. Sent from my GT-S6500D using Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się