yagoolar Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Wygląda na to, że uszkodzeniu uległa elektronika sterowania silnikiem - na pewno jeden z kondensatorów elektrolitycznych się spocił / rozszczelnił. W związku z tym szukam schematu tego układu. Może mi się uda samemu dojść, co padło i wymienić. Cała część ma oznaczenie 502725-2820. Płytka ma inne oznaczenie, jednak Wujek Gugiel nic takiego nie zna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Padł na pewno 1 mosfet w mostku na wyjsciu. Wywalilo dziure w jego obudowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 yagoolar, a jakie masz objawy uszkodzenia ? Wentyl w ogóle nie działa ? Ten mosfet jest umiejscowiony przy obudowie wentyla ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 W ogóle nie działa. Mosfety (6 szt.) są mocowane do radiatora, który widać w obudowie wentylatora. Jeden ma dziurke w obudowie, ewidentnie przebity od nadmiaru prądu. Wylutuje, wstawię nowy, zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Dzięki za odpowiedź. Czy ogarnięty elektronik będzie w stanie wymienić taki uszkodzony mosfet ? Bo prawdopodobnie są one źródłem problemów w moim aucie. Tyle, że u mnie wentylator cały czas chodzi na maksa niezależnie od ustawienia pokrętła. Panel sterowania jest na 100% ok bo podmieniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Jeśli chodzi na max obrotach, to problem raczej jest w elemencie sterujacym lub gdzies obok. W moim wentylatorze siedzi uklad scalony ZXL 8200, ktory, jak sadze, odpowiada za sterowanie mosfetami. Nie znalazlem na razie szczegolwego opisu katalogowego wraz ze typowym schematem, wiec troche zgaduje. -- 12 lip 2012, o 14:46 -- Mam zamiennik padniętego mosfeta: oryginalnie NEC K3057, zamiennik IRFI3205. Koszt 6 pln. Dziś mnie czeka wylutowanie 18 nóżek, sprawdzenie, wlutowanie i uruchomienie. Wymienię przy okazji kondensatory elektrolityczne - jeden na pewno dziurawy, wyciekł elektrolit i możliwe, że spowodował zwarcie ścieżek. Koszt kondensatorów 9 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 No żesz w mordę. Dystrybutor nie rozróżnia IRFI od IRF! Dostałem wersje nieizolowaną. Mać! I Znów dzień bez klimy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 nie łatwiej kupić używki z allegro? we fiacie jest to wszystko zalane żywicą, a jak jest w subaru? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Gdyby tylko była używka, to bym kupił. Są od anglików, ale wtedy jeszcze więcej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 we fiacie jest to wszystko zalane żywicą, a jak jest w subaru? W subaru na szczęście (?) płytka nie jest zalana żywicą. Dziś albo jutro wrzucę foty z operacji wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Nawet komputer od silnika nie jest zalany Wymieniałem w moim USA mosfeta sterującego grzałką sondy lambda Koszt masakryczny - niecałą złotówkę płaciłem za niego Trudniej było tylko odpowiednik znaleźć japońskiego wynalazku co go tylko chińskie strony znajdowały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Teraz nie ma problemu ze znalezieniem - tylko czas realizacji 3 dni. Strasznie się dłuży bez klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Przed operacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Udało mi się wylutować radiator z 6 mosfetami. Pobieżne sprawdzenie - padnięte 2 sztuki. Źle, bo mam nowy jeden. No to szukam dalej. IRFI3205 jest na Wólczyńskiej w firmie Piekarz. Dojechałem 9 mminut przed zamknięciem i kupiłem komplet! Tada! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 dobra robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Zrobione. Kondensatory trzymały pomiar, ale podejrzane wymieniłem na nowe. Tranzystory w rezultacie padły w ilości 3 sztuki. Uprzednio zgrzane styki zlutowałem. Mam nadzieję, że nie nagrzeją się do 200 stopni . Idę chłodzić. -- 30 lip 2012, o 14:23 -- No dobra. Jest jakiś babol. Dmuchawa wyłącza się, gdy np. zamykam okna albo zatrzaskuję centralny zamek. Zresztą przestało działać. -- 30 lip 2012, o 15:25 -- Kolejny ślad w śledztwie. Doświadczony mój kolega twierdzi, że problem z padaniem mosfetów jest wtórny. Pierwotną przyczyną może być zużyty silnik. Ale zaraz. Ten silnik chyba nie ma komutatora? To co? Łożysko? Kurde ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Dałem sobie spokój z naprawą bez schematu. Wymieniłem całą część. No i okazało się, że nie działa. Mechanicy pokręcili gałkami, zdjęli panel sterowania klimą, docisnęli złączkę i hula! Voila. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 panel sterowania klimą, docisnęli złączkę i hula! Voila. żartujesz :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yagoolar Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Nie żartuję - byłem przy tym. Po dociśnięciu podłączyliśmy mój stary nawiew. Martwy. Na nowym poszło bez problemu. Były dwa problemy: 1. Złączka nie stykała, co skutkowało, że czasem działał nawiew a czasem nie. Możliwe, że takie częste rozłączenia doprowadziły do uszkodzenia elektroniki. 2. Uszkodzone tranzystory - po wymianie nawiew działał, ale sporadycznie bo pkt. 1, więc szukałem dalej w elektronice i możliwe, że przy którymś z pomiarów zrobiłem zwarcie i poleciały inne elementy. Tak bywa przy awariach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się