Jump to content

Cały czas ciepłe powietrze z nawiewu.


Recommended Posts

Witam.

Mam niestety średnią wiedzę na temat samochodów, stąd ten wątek i nadzieja, że nakierujecie mnie od czego zacząć.

 

Cały czas w moim Legacy z kratek leci gorące powietrze, bez względu na to, w jakim położeniu jest pokrętło ciepło/zimno.

Pokrętła od wentylatora i wyboru kratek, z których ma dmuchać działają bez zarzutu. Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą. Są tam niby dwa od ogrzewania (heating- więc może mnie wprowadza w błąd), z czego jeden jest od wentylatora, a drugi, nie wiem od czego, ale też nie jest przepalony. Pokrętło chodzi dość lekko, więc wydaje mi się, że to jest potencjometr (lub jakiś elektryczny wynalazek), który dopiero przekazuje sygnał do zamknięcia, lub otworzenia nawiewu ciepłego powietrza (chociaż pewnie dla większości ta sprawa jest bardziej oczywista :oops: )Zdjąłem pokrętło i przez szparę widzę, że tam jest jakaś płytka z opornikiem, więc to jakby mnie w tym upewnia.

Nie mam klimy, jeśli to ma to znaczenie.

 

Spotkaliście się z tego typu usterką? Możecie mnie nakierować co jeszcze mogę w łatwy sposób, (bez rozbierania kokpitu) sprawdzić? A może chociaż ręcznie zamknąć dopływ ciepłego powietrza do kabiny...?

Nie ukrywam, że nawet z wyłączonym wentylatorem nawiewu, po pewnym czasie jazda staje się prawdziwym wyzwaniem, :lol: a otwarte okna niestety tylko częściowo rozwiązują problem.

Dzięki

Pozdrawiam

 

-- So lip 07, 2012 8:27 pm --

 

Witam

Ku potomności...

Naprawione...

Pod schowkiem spadła linka, co było wyjątkowo łatwe do naprawienia. Wystarczyło się schylić i nasunąć z powrotem na bolec i zabezpieczyć (u mnie podkładka z ząbkami), żeby nie zsunęło się ponownie. Kosztowało mnie to trochę czasu, ale jak to mówią... 5 za naprawę plus 100, że wiedziałem gdzie.

PZDR

Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...
13 godzin temu, fateofangel napisał:

linka od czego?

Od zaworu otwierającego wejście dla płynu chłodniczego do nagrzewnicy. Jak nie ma elektronicznego sterowania temperaturą to jest właśnie na linkę.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Dzixd napisał:
Od zaworu otwierającego wejście dla płynu chłodniczego do nagrzewnicy. Jak nie ma elektronicznego sterowania temperaturą to jest właśnie na linkę.

Poważnie jest tam zawór? Byłem przekonanym ze klapka sterująca powietrzem.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Dzixd napisał:

Od zaworu otwierającego wejście dla płynu chłodniczego do nagrzewnicy. Jak nie ma elektronicznego sterowania temperaturą to jest właśnie na linkę.

myślę że jednak klapa mieszająca

 

pax-20side-20cable-jpg.11989

Link to post
Share on other sites
myślę że jednak klapa mieszająca
 
pax-20side-20cable-jpg.11989
No proszę zawsze coś nowego się nauczę. :mrgreen:
A w starszych nie było zaworu? Bo czytałem że czasem zatyka się nagrzewnica

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Dzixd napisał:

No proszę zawsze coś nowego się nauczę. :mrgreen:
A w starszych nie było zaworu? Bo czytałem że czasem zatyka się nagrzewnica

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu
 

już wiem skąd mi się zawór wziął. W ciągniku mam nagrzewnicę na zawór :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Powiedzcie mi proszę bo nie wiem czy to usterka czy mam się przyzwyczajać że Subaru tak ma.

 

Wygląda to tak, że przy 17 stopniach na klimatronicu i wyżej leci dosyć ciepłe a wyżej dosyć gorące powietrze, nie ważne czy mam wlaczone AC czy nie

Jak dam 15,5 to leci chłodne, ale jak na dosyc niskie temperatury na zewnatrz wydaje mi sie ze za ciepłe - porównujac np do Mazdy (tam nie mam klimatronika bo z usa ale jak tam na w pół niebieskie pole to jakby chlodniejsze to powietrze)

Za to jak klikne SUbaru na "Lo" to slychac ze cos się przestawia i zaczyna wiac porzadnym chłodem, czy z AC czy bez nie wiem czy wyczuwam różnice, moze niewielką albo sobie wmawiam.

 

Byłem dziś nabić klimę, weszło 110g podobno miesci się 430g czy to był odpowiedni moment? nie za wczesnie? za późno? Liczyłem że ta regulacja będzie bardziej czuła, lub, że włączanie wyłączanie AC będzie miało większy wpływ ale chyba nic się nie zmieniło.

 

Nie zmienialem jeszcze płynu chlodniczego, nie wiem czy to rozdłubywac i termostat przy okazji auto mam od listopada

W poprzednim aucie po wymianie plynu nie osiaga on 90 stopni tylko 70, nie przeczyscili mi chlodnicy mimo iż nakupilem im wody destylowanej, spartaczyli i mam zle doswiadczenia (a żone poprosilem o odebranie auta -_- )

Jak jest u was? Jak powinno byc? Coś jets nie tak?

Link to post
Share on other sites

jak kiedys w legacy bl bp dobieralem sie do aktuatorow, to obserwowalem ich prace i "polowki" w stopniach to wg mnie pic na wode, bo klapki ruszaly sie tylko przy pelnych stopniach :D
taki marketingowy chwyt, jakie to niby precyzyjne ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

A może jest już taki luz na przekładni tego siłownika, i to powoduje ruch dopiero przy 1 stopniu :)

Link to post
Share on other sites

raczej nie, na swieze wygladalo w miare ;)
ale niech ktos moze potwierdzi moja spiskowa teorie :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to post
Share on other sites

@dominikdW moim samochodzie jak np. zimą mam ustawione 21 i przestawię na 21.5 to czuć odczuwalną różnicę temperatury w samochodzie, więc chyba jednak działa co pół stopnia:) Podobnie latem czasem przy 21 jest ciepło, a jak zmienię na 20.5 to czuć, że się robi nieco chłodniej. Drobne różnice, ale jednak je czuć (moja Żona potwierdza).

Link to post
Share on other sites

A wracajac do mojego wywodu przyzwyczajac sie czy dłubać?

przy zmianie z 15.5 na Lo jest znaczna różnica w temperaturze i dopiero wieje jakimś chłodem, przy 16 powietrze jest juz bym powiedzial letnio-ciepłe 

wlaczanie AC niczego raczej nie zmienia przy temp Lo, czy 16

klima świeżo nabita j.w.

Link to post
Share on other sites
@dominikdW moim samochodzie jak np. zimą mam ustawione 21 i przestawię na 21.5 to czuć odczuwalną różnicę temperatury w samochodzie, więc chyba jednak działa co pół stopnia:) Podobnie latem czasem przy 21 jest ciepło, a jak zmienię na 20.5 to czuć, że się robi nieco chłodniej. Drobne różnice, ale jednak je czuć (moja Żona potwierdza).

Piszac z tel, nie wiem jaki samochod posiadasz :)
ja pisalem o legacy iv polift 2.0 benzyna (jesli to roznica)
moze to byla kwestia egzemplarza, natomiast stwierdzilem to organoleptycznie, patrzac na klapki z odleglosci 20 cm ;) i zmieniajac temp.
Drobne roznice - ja jak lecialo "chlodniej" z prawej strony, to do wylotow nawiewow termometr przystawilem, bo mierzeniu "na reke" nie chcialem wierzyc za bardzo ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, fateofangel napisał:

przy zmianie z 15.5 na Lo jest znaczna różnica w temperaturze i dopiero wieje jakimś chłodem

przy obecnych temperaturach na zewnątrz (6-8stopni), to raczej powietrze musi być dogrzewane, żeby osiągnąć 15 stopni.

Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, fateofangel napisał:

A wracajac do mojego wywodu przyzwyczajac sie czy dłubać?

przy zmianie z 15.5 na Lo jest znaczna różnica w temperaturze i dopiero wieje jakimś chłodem, przy 16 powietrze jest juz bym powiedzial letnio-ciepłe 

wlaczanie AC niczego raczej nie zmienia przy temp Lo, czy 16

klima świeżo nabita j.w.

Poczekaj aż się zrobi ciepło. W tej chwili klimatyzacja nie będzie chłodzić powietrza. Nawet jak nagrzejesz porządnie samochód i ustawisz potem minimalną temperaturę, to to co leci z nawiewu to nie jest powietrze schłodzone klimatyzacją, a ogrzane do tej minimalnej temperatury. Kiedyś jeździłem całą zimę z rozszczelnioną klimatyzacją, dopiero jak wiosną zrobiło się bardzo ciepło na dworze to zauważyłem, że klimatyzacja kompletnie nie działa. Wtedy spec od klimatyzacja mi powiedział, że jak jest zimno to i tak klimatyzacja się nie załącza.

 

@dominikdJa mam nieco starszego Outbacka II 2.5.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...