celticus Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam. Mam niestety średnią wiedzę na temat samochodów, stąd ten wątek i nadzieja, że nakierujecie mnie od czego zacząć. Cały czas w moim Legacy z kratek leci gorące powietrze, bez względu na to, w jakim położeniu jest pokrętło ciepło/zimno. Pokrętła od wentylatora i wyboru kratek, z których ma dmuchać działają bez zarzutu. Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą. Są tam niby dwa od ogrzewania (heating- więc może mnie wprowadza w błąd), z czego jeden jest od wentylatora, a drugi, nie wiem od czego, ale też nie jest przepalony. Pokrętło chodzi dość lekko, więc wydaje mi się, że to jest potencjometr (lub jakiś elektryczny wynalazek), który dopiero przekazuje sygnał do zamknięcia, lub otworzenia nawiewu ciepłego powietrza (chociaż pewnie dla większości ta sprawa jest bardziej oczywista )Zdjąłem pokrętło i przez szparę widzę, że tam jest jakaś płytka z opornikiem, więc to jakby mnie w tym upewnia. Nie mam klimy, jeśli to ma to znaczenie. Spotkaliście się z tego typu usterką? Możecie mnie nakierować co jeszcze mogę w łatwy sposób, (bez rozbierania kokpitu) sprawdzić? A może chociaż ręcznie zamknąć dopływ ciepłego powietrza do kabiny...? Nie ukrywam, że nawet z wyłączonym wentylatorem nawiewu, po pewnym czasie jazda staje się prawdziwym wyzwaniem, a otwarte okna niestety tylko częściowo rozwiązują problem. Dzięki Pozdrawiam -- So lip 07, 2012 8:27 pm -- Witam Ku potomności... Naprawione... Pod schowkiem spadła linka, co było wyjątkowo łatwe do naprawienia. Wystarczyło się schylić i nasunąć z powrotem na bolec i zabezpieczyć (u mnie podkładka z ząbkami), żeby nie zsunęło się ponownie. Kosztowało mnie to trochę czasu, ale jak to mówią... 5 za naprawę plus 100, że wiedziałem gdzie. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 linka od czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 27 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 13 godzin temu, fateofangel napisał: linka od czego? Od zaworu otwierającego wejście dla płynu chłodniczego do nagrzewnicy. Jak nie ma elektronicznego sterowania temperaturą to jest właśnie na linkę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 (edytowane) 11 godzin temu, Dzixd napisał: Od zaworu otwierającego wejście dla płynu chłodniczego do nagrzewnicy. Jak nie ma elektronicznego sterowania temperaturą to jest właśnie na linkę. Poważnie jest tam zawór? Byłem przekonanym ze klapka sterująca powietrzem. Edytowane 28 Lutego 2021 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 12 godzin temu, Dzixd napisał: Od zaworu otwierającego wejście dla płynu chłodniczego do nagrzewnicy. Jak nie ma elektronicznego sterowania temperaturą to jest właśnie na linkę. myślę że jednak klapa mieszająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 myślę że jednak klapa mieszająca No proszę zawsze coś nowego się nauczę. A w starszych nie było zaworu? Bo czytałem że czasem zatyka się nagrzewnicaWysłane z mojego mądrzejszego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 28 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2021 12 godzin temu, Dzixd napisał: No proszę zawsze coś nowego się nauczę. A w starszych nie było zaworu? Bo czytałem że czasem zatyka się nagrzewnica Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu już wiem skąd mi się zawór wziął. W ciągniku mam nagrzewnicę na zawór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Powiedzcie mi proszę bo nie wiem czy to usterka czy mam się przyzwyczajać że Subaru tak ma. Wygląda to tak, że przy 17 stopniach na klimatronicu i wyżej leci dosyć ciepłe a wyżej dosyć gorące powietrze, nie ważne czy mam wlaczone AC czy nie Jak dam 15,5 to leci chłodne, ale jak na dosyc niskie temperatury na zewnatrz wydaje mi sie ze za ciepłe - porównujac np do Mazdy (tam nie mam klimatronika bo z usa ale jak tam na w pół niebieskie pole to jakby chlodniejsze to powietrze) Za to jak klikne SUbaru na "Lo" to slychac ze cos się przestawia i zaczyna wiac porzadnym chłodem, czy z AC czy bez nie wiem czy wyczuwam różnice, moze niewielką albo sobie wmawiam. Byłem dziś nabić klimę, weszło 110g podobno miesci się 430g czy to był odpowiedni moment? nie za wczesnie? za późno? Liczyłem że ta regulacja będzie bardziej czuła, lub, że włączanie wyłączanie AC będzie miało większy wpływ ale chyba nic się nie zmieniło. Nie zmienialem jeszcze płynu chlodniczego, nie wiem czy to rozdłubywac i termostat przy okazji auto mam od listopada W poprzednim aucie po wymianie plynu nie osiaga on 90 stopni tylko 70, nie przeczyscili mi chlodnicy mimo iż nakupilem im wody destylowanej, spartaczyli i mam zle doswiadczenia (a żone poprosilem o odebranie auta ) Jak jest u was? Jak powinno byc? Coś jets nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 jak kiedys w legacy bl bp dobieralem sie do aktuatorow, to obserwowalem ich prace i "polowki" w stopniach to wg mnie pic na wode, bo klapki ruszaly sie tylko przy pelnych stopniach taki marketingowy chwyt, jakie to niby precyzyjne Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 A może jest już taki luz na przekładni tego siłownika, i to powoduje ruch dopiero przy 1 stopniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 raczej nie, na swieze wygladalo w miare ale niech ktos moze potwierdzi moja spiskowa teorie Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 @dominikdW moim samochodzie jak np. zimą mam ustawione 21 i przestawię na 21.5 to czuć odczuwalną różnicę temperatury w samochodzie, więc chyba jednak działa co pół stopnia:) Podobnie latem czasem przy 21 jest ciepło, a jak zmienię na 20.5 to czuć, że się robi nieco chłodniej. Drobne różnice, ale jednak je czuć (moja Żona potwierdza). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 A wracajac do mojego wywodu przyzwyczajac sie czy dłubać? przy zmianie z 15.5 na Lo jest znaczna różnica w temperaturze i dopiero wieje jakimś chłodem, przy 16 powietrze jest juz bym powiedzial letnio-ciepłe wlaczanie AC niczego raczej nie zmienia przy temp Lo, czy 16 klima świeżo nabita j.w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 @dominikdW moim samochodzie jak np. zimą mam ustawione 21 i przestawię na 21.5 to czuć odczuwalną różnicę temperatury w samochodzie, więc chyba jednak działa co pół stopnia:) Podobnie latem czasem przy 21 jest ciepło, a jak zmienię na 20.5 to czuć, że się robi nieco chłodniej. Drobne różnice, ale jednak je czuć (moja Żona potwierdza).Piszac z tel, nie wiem jaki samochod posiadasz ja pisalem o legacy iv polift 2.0 benzyna (jesli to roznica)moze to byla kwestia egzemplarza, natomiast stwierdzilem to organoleptycznie, patrzac na klapki z odleglosci 20 cm i zmieniajac temp.Drobne roznice - ja jak lecialo "chlodniej" z prawej strony, to do wylotow nawiewow termometr przystawilem, bo mierzeniu "na reke" nie chcialem wierzyc za bardzo Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 2 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2021 2 godziny temu, fateofangel napisał: przy zmianie z 15.5 na Lo jest znaczna różnica w temperaturze i dopiero wieje jakimś chłodem przy obecnych temperaturach na zewnątrz (6-8stopni), to raczej powietrze musi być dogrzewane, żeby osiągnąć 15 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipton Opublikowano 3 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2021 17 godzin temu, fateofangel napisał: A wracajac do mojego wywodu przyzwyczajac sie czy dłubać? przy zmianie z 15.5 na Lo jest znaczna różnica w temperaturze i dopiero wieje jakimś chłodem, przy 16 powietrze jest juz bym powiedzial letnio-ciepłe wlaczanie AC niczego raczej nie zmienia przy temp Lo, czy 16 klima świeżo nabita j.w. Poczekaj aż się zrobi ciepło. W tej chwili klimatyzacja nie będzie chłodzić powietrza. Nawet jak nagrzejesz porządnie samochód i ustawisz potem minimalną temperaturę, to to co leci z nawiewu to nie jest powietrze schłodzone klimatyzacją, a ogrzane do tej minimalnej temperatury. Kiedyś jeździłem całą zimę z rozszczelnioną klimatyzacją, dopiero jak wiosną zrobiło się bardzo ciepło na dworze to zauważyłem, że klimatyzacja kompletnie nie działa. Wtedy spec od klimatyzacja mi powiedział, że jak jest zimno to i tak klimatyzacja się nie załącza. @dominikdJa mam nieco starszego Outbacka II 2.5. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się