rysiop Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Witam Posiadam Forestera 2,5 xt 2006 z polskiego salonu.Klosze przednich reflektorów (xenony) są lekko zmatowiałe. Czy można gdzieś dokupić same klosze ? Czy klosze można regenerować ? Proszę o pomoc i radę,pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 można polerować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 wypoleruj je - na przykład u miejscowego lakiernika, gdy boisz się tego robić samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Czym to zrobić? Muszę przeprowadzić taką operację w dupowozie, a tam światła wyglądają podobnie jak w tym BMW na filmie. Jakiś papier ścierny i na mokro z wodą? Jaką grubość/ziarno użyć? Czy użyć jakiejś pasty do polerowania itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk4000 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Na alle są pasty do polerowania kloszy lamp z tworzywa. Niecałe 3zł to kosztuje I negatywów nie widziałem. Tez planuje troche odświeżyć klosze tym sposobem. wysłane z HOX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Wypoleruj, ale potem obowiązkowo połóż jakiś dobry wosk na klosze, chyba że za pół roku chcesz zaczynać od nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 ozarek ma dobry pomysł - twardy wosk zabezpieczy lampy. Mozesz do tego użyć nawet pasty tempo - gdybyś nic innego nie miał pod ręką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ale czym? Papier ścierny drobniutki będzie ok, jaki? To, że pastą to już wiem, teraz narzędzia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sk4000 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Pasta jest narzedziem ciernym do tego jakaś szmatka + druga czysta do polerki. wysłane z HOX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Ale czym? a np tym http://tinyurl.com/7tm6enp świetnie się trzyma, palce i ręka nie bolą do tego dobra, możliwie najdrobniejsza pasta i na koniec wosk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 siekla, ale czy klosze sie rozbiera, bo umnie dziwnie wyglada jakby bardziej od srodka, napewno dziwnym trafem bardziej od srodka ( zachodza woda, po wytarciu szmatka przechodzi na chwile). CZY KTOS ROZBIERAL LAMPY W FORKACH ? tomasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Coś dzisiaj próbowałem i d.... Przynajmniej w takim stanie jak są moje lampy to musiałbym chyba od jakiegoś bardzo szorstkiego papieru zacząć, bo tym, co próbowałem nic nie wskórałem :? Lampa wyglądała na początku tak: A kupiłem coś takiego, bo akurat znalazłem: Powalczyłem, ale efekt końcowy średnio zauważalny: Jakieś pomysły :?: -- 5 lip 2012, o 15:52 -- Obejrzałem kilka filmików na YT, zrobię jeszcze jedno podejście, tym razem mechaniczne Pytanie: czy wiertarka z regulacją obrotów wystarczy, czy lepiej kupić jakąś najtańszą maszynę do polerki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Coś dzisiaj próbowałem i d.... Przynajmniej w takim stanie jak są moje lampy to musiałbym chyba od jakiegoś bardzo szorstkiego papieru zacząć, bo tym, co próbowałem nic nie wskórałem :? Jakieś pomysły :?: -- 5 lip 2012, o 15:52 -- Obejrzałem kilka filmików na YT, zrobię jeszcze jedno podejście, tym razem mechaniczne Pytanie: czy wiertarka z regulacją obrotów wystarczy, czy lepiej kupić jakąś najtańszą maszynę do polerki? Yeap! Do polerowania klosza z poliwęglanu możesz wykorzystać taką samą pastę polerską, jak do lakieru. Osobiście korzystam zamiennie z 3M oraz Menzerny. Jako, że Twoim kandelabrom niewiele jest już w stanie zaszkodzić, krótkie info nt. sposobów doprowadzenia tego do porządku. /Zakładam, że to efekt tradycyjnego utlenienia wierzchniej warstwy ochronnej, a nie konieczność pracy od wewnętrznej strony klosza./ 1. Oklej sąsiadujące elementy (krawędzie) taśmą ochronną - tj. np. rant maski a nie całą maskę; 2. Papier ścierny 600 + woda i trochę mozolnego matowania. Nie martw się, papier 600 na mokro to optymalna konfiguracja i nie powinieneś nic popsuć, nawet w przypadku intensywnego ścierania; 3. Kiedy zetrzesz już zmatowiałą (mleczną) warstwę, przechodzimy do wykończenia papierem 1000 - 1200 + woda i powtarzamy operację, pozbywając się przy okazji większych rys po papierze 600. 4. Etap polerowania mechanicznego. Możesz próbować ręcznie, ale po pierwsze nigdy nie osiągniesz zadowalającego efektu, a poza tym włożysz w to niewspółmiernie duży wysiłek. - kupujemy / pożyczamy polerkę, ustawiamy obroty na 600 - 800, zakładamy gąbkę polerską (twardą / cutting) i pastę o odpowiedniej gradacji. Produkty różnią się między sobą, więc to kwestia umowna. W przypadku pasty Menzerna, przy tak zapuszczonych kloszach zaczął bym od 500. - podczas polerowania staraj się używać przede wszystkim... głowy :wink: , tj. zdrowego rozsądku aby nie przypalić klosza. - gdy klosz przestanie mieć zabarwienie mleka, a odzyska jakieś 60 - 70% klarowności, zmieniamy gąbkę i pastę. W zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać można zastosować gąbkę typu polish lub finnish i pasty o gradacji rzędu 1000 (w przyp. Menzerna). - efekt niemal lustrzanego wykończenia uzyskasz po zastosowaniu gąbki i pasty typu finish (gradacja pasty ok. 3000 + gąbka miękka). Po powyższej operacji musisz niemal obowiązkowo zabezpieczyć klosz dobrej jakości woskiem lub polimerem (sealantem). Istnieje też możliwość pokrycia klosza lakierem zabezpieczającym, nadającym się do aplikacji na tworzywa. Było by genialnie, gdyby udało się znaleźć taki, który stanowi barierę dla promieni UV. Jest tego trochę na rynku, część przeznaczona dla przemysłu motoryzacyjnego, część np. do malowania łodzi. Często występuje jako 2 składnikowa mieszanina. W przypadku chęci pokrycia klosza warstwą lakieru, konieczne jest pominięcie etapu polerownia pastą. Klosz należy wówczas dobrze wyszlifować, pozbyć się zmatowiałej warstwy zewnętrznej, a następnie rys stosując papier o coraz wyższej gradacji. Klosz przed malowaniem nadal będzie matowy. Klarowność odzyska dopiero po nałożeniu nowej warstwy lak. bezbarwnego. Ostatnio wykonywałem taką pracę w bardzo podobnej, acz zielonej Astrze i efekt to takie 90% nowej lampy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Jako, że Twoim kandelabrom niewiele jest już w stanie zaszkodzić Dlatego chętnie podejmuję wyzwanie . Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SpeedR Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Jako, że Twoim kandelabrom niewiele jest już w stanie zaszkodzić Dlatego chętnie podejmuję wyzwanie . Dzięki za obszerne wyjaśnienia. Na szczęście koszty ewentualnego f...k up'u będą niewielkie. Ostatnio widziałem do tego modelu jakiś zamiennik DEPO (nowy) za chyba 76 pln. :wink: Na temat jego jakości nie napiszę jednak nic konstruktywnego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Na szczęście koszty ewentualnego f...k up'u będą niewielkie. Ostatnio widziałem do tego modelu jakiś zamiennik DEPO (nowy) za chyba 76 pln. :wink: Na temat jego jakości nie napiszę jednak nic konstruktywnego :wink: Otóż to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiop Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 Dziękuję za porady. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Przeprowadzalem taka operacje, papier 1000 nastepnie papier 2000 na mokro. Pasta troche potu i wyszlo przepieknie. Nie mozna sie przerazac i zniechecac. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pabler Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Dobre firmy sprzątające samochody, polerują również lakier i lampy. Za odświeżenie 2ch lamp zapłaciłem 30zł. Więc średnio opłaca się zabawa we własnym zakresie, jeżeli nie mamy sprzętu i pasty. Ale jak ktoś lubi samemu pucować swoją Subarynkę, to czemu nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 za jakiś czas prawdopodobnie znowu zmatowieją. czasem warto kupić uszkodzone reflektory z dobrym przodem i przełożyć. do starszych aut produkowane są zamienniki przednich szybek wtedy problem z głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 za jakiś czas prawdopodobnie znowu zmatowieją.czasem warto kupić uszkodzone reflektory z dobrym przodem i przełożyć. do starszych aut produkowane są zamienniki przednich szybek wtedy problem z głowy. O ile odbłyśnik w starych jest do bani to warto poszukać coś nowego używanego 8) Tak jak piszesz, plastik z czasem znowu zmatowieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekc Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Tak jak piszesz, plastik z czasem znowu zmatowieje Można reflektor pokryć lakierem bezbarwnym. Wygląda to tak: 1. Matujemy powierzchnie papierem ściernym 2. Odtłuszczamy 3. Nakładamy cieniutko dwie warstwy PZP (podkład zwiększający przyczepność do plastików - jest bezbarwny, w lakierniach używa się go jako pierwszą warstwę przy lakierowaniu np. zderzaków, niejako wgryza się w plastik) 4. Nakładamy lakier bezbarwny (obowiązkowo dwukomponentowy, żaden spray) i gotowe... Ale najlepiej jak to zrobi lakiernik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Tak jak piszesz, plastik z czasem znowu zmatowieje Można reflektor pokryć lakierem bezbarwnym. Wygląda to tak: 1. Matujemy powierzchnie papierem ściernym 2. Odtłuszczamy 3. Nakładamy cieniutko dwie warstwy PZP (podkład zwiększający przyczepność do plastików - jest bezbarwny, w lakierniach używa się go jako pierwszą warstwę przy lakierowaniu np. zderzaków, niejako wgryza się w plastik) 4. Nakładamy lakier bezbarwny (obowiązkowo dwukomponentowy, żaden spray) i gotowe... Ale najlepiej jak to zrobi lakiernik Patent dobry, czy tylko przypadkiem nie będzie to rozpraszać wiązki światła :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 WitamPosiadam Forestera 2,5 xt 2006 z polskiego salonu.Klosze przednich reflektorów (xenony) są lekko zmatowiałe. Czy można gdzieś dokupić same klosze ? Czy klosze można regenerować ? Proszę o pomoc i radę,pozdrawiam. rysiop, bądź uprzejmy wyłańczyć kapslok (tematy), bo wychodzi, że DRZESZ RY... sorry, krzyczysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekc Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Patent dobry, czy tylko przypadkiem nie będzie to rozpraszać wiązki światła :?: Grubość bezbarwnego na normalnym elemencie samochodu jest niewielka tj. około 40-50mikronów. Na lampy można nałożyć cieniej, wiec nie powinno rozpraszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się