Rafcio78 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Koleżanki i Koledzy, Forumowiczki i Forumowicze :!: Czy sprężyny zawieszenia z STi08 (lanos) będą pasować do WRX08 :?: Czy może ktoś już taką modyfikację zrobił i może się wypowiedzieć co do jej zasadności? Generalnie interesuje mnie usztywnienie zawieszenia, a przy tym nie chciałbym zrobić z samochodu przysłowiowej deski. Nie zależy mi też na tzw. glebie (tą się zajmę, jak kupię golfa III ). Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 jeśli w starszych generacjach pasowało, to dlaczego w lanosie zawias z sti miałby nie pasować do wrxa ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Piotrek, nie wiem, dlatego pytam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 w starszych modelach cały zawias pasuje, ale same sprężyny - nie. górne poduszki amortyzatora z tyłu się różnią między sti a wrx, i sprężyny z sti nie pasują do wrx - trzeba wymienić też poduszki. jak jest w 'lanosach' - nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukki Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 jak chcesz to mam cały zawias do lanosa - oszczędzisz sobie ew. rzeźby viewtopic.php?f=16&t=146579&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 2 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 lukki, wiem, widziałem. Ale na razie poszukuję opcji bardziej budżetowej :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 w starszych modelach cały zawias pasuje, ale same sprężyny - nie. górne poduszki amortyzatora z tyłu się różnią między sti a wrx, i sprężyny z sti nie pasują do wrx - trzeba wymienić też poduszki. jak jest w 'lanosach' - nie wiem. ar ju siur? Kupiłem do mojego WRX-a od Carfita amory i sprężyny od Sti i mi napisał, cytuję: "założysz to bez żadnej rzeźby". Jeszcze tego nie założyłem, także nie wiem, ale dlaczego mam mu nie wierzyć? Okaże się za 2-3 tyg. Pzdr! M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 znajomy kupił do Buga WRX US Spec sprężyny z Bloba czy Hawka STi , i o ile przód podpasował, to z tyłu jest inne mocowanie amorka/sprężyny. inna średnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 Generalnie interesuje mnie usztywnienie zawieszenia, a przy tym nie chciałbym zrobić z samochodu przysłowiowej deski. Bilstein w Wa-wie zrobił to b. dobrze. Tyle z amortyz. pasowały z jakiegos auta a przednie przerobili. Efekt byl b. dobry. Spręzyny zostały seryjne.Ceny nie pamietam ale auto jeżdzi do tej pory bez problemów. Jeżeli to 230 KM WRX to istotnie troche buja , nastepne WRX 260 KM zawieszenie miały juz ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Bilstein w Wa-wie zrobił to b. dobrze. Zerkopol :?: -- 3 lip 2012, o 08:15 -- Panie Andrzeju, a jakie były różnice w zawieszeniu WRX230 i WRX265? Tylko twardość sprężyn, czy może twardość sprężyn i inne nastawy amortyzatorów, czy sprężyny, amortyzatory i drążki stabilizatorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 a jakie były różnice w zawieszeniu WRX230 i WRX265? Tylko twardość sprężyn, czy może twardość sprężyn i inne nastawy amortyzatorów, czy sprężyny, amortyzatory i drążki stabilizatorów? Trudno mi bez dwóch nr Vin ustalić co było konkretnie inne w obu modelach. Jak tą przeróbkę zleciłem w Zerkopolu to nie bylo jeszcze wrx 265 KM.To zawieszenie + uklad wydechowy SS ze sportowym kat. (zdecydowanie lepszy dół ) spowodowało , ze autem jeżdziło się b. przyjemnie. Nie za twardy i nie za glosny inne auto .Oczywiście mozna próbować zamówić/szukać kompl. z wrx 265 ale z Zerkopolem chyba szybciej... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Ok, rozmawiałem z Zerkopolem i już wiem, że ich produkt nie spełnia założonego przeze mnie warunku opcji bardziej budżetowej A może ktoś przekładał całe zawieszenie (w sensie całe kolumny - amor + sprężyna) z lanosa STi do WRX? Pasuje toto P&P? Coś trzeba przerabiać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 A może ktoś przekładał całe zawieszenie (w sensie całe kolumny - amor + sprężyna) z lanosa STi do WRX? Pasuje toto P&P? Coś trzeba przerabiać? powinno pasować ;-) amor, sprężyna i poduszki, bo sprężyny mogą mieć inny kształt/rozmiar. Tak jak to miało miejsce u mnie w bugeye sprężyna z tyłu jest szeroka a ta ze sti wąska ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 W tzw "Lanosach" nadwozie rózni się szerokością pomiędzy WRX i STi, więc i w elementach zawieszenia mogą byc różnice, aczkolwiek akurat nie musi to dotyczyć amorów/sprężyn. No i oczywiście jest cały czas róznica w rozstawie szpilek 5x100 w WRX i 5x114,3 w STi, a to już w poprzednim modelu powodowało że były inne zwrotnice i amorki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 róznica w rozstawie szpilek 5x100 w WRX i 5x114,3 w STi fakt, o tym zapomniałem ... bo w moich czasach wrx i sti miały 5x100 ;-) ale sprężyny pasują (niezależnie od rozstawu szpilek, różnica jest tylko w mocowaniu przedniego amora do zwrotnicy - i tego się już nie da przeskoczyć) -- 4 lip 2012, o 13:33 -- Ok, rozmawiałem z Zerkopolem i już wiem, że ich produkt nie spełnia założonego przeze mnie warunku opcji bardziej budżetowej ile Ci powiedzieli w Zerkopolu za przerobienie amorów ? PS. KYB UltraSR nie ma do lanosa wrx ? sprawdzałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukki Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 zawieszenia nie są wymienne - wiem bo już było paru chętnych na mojego Teina właśnie do STI 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 piter, lukki, PW. -- 11 paź 2012, o 16:04 -- Up. Znalazłem taki wątek: http://www.iwsti.com/forums/gr-suspensi ... rings.html To jak to w końcu jest - pasują te sprężyny estiajowe lanosowe do wrxa czy nie :?: Tam piszą, że pasują, tutaj - że nie (bo mocowanie, bo to, bo tamto :roll: ). Ja już normalnie głupi jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukki Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 jak widać pisałem o zawieszeniu, a nie o sprężynach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Witam. Chciałbym podtrzymać ten post i zapytać czy istnieje możliwość wymiany sprężyn w imprezie 2.5 230 KM na twardsze ? Jednocześnie proszę o potwierdzenie lub nie informacji, że zawieszenie z imprezy 2.5 265 KM posiada inne właściwości od ww. Mam możliwość przełożenia kompletnego zawieszenia od takiego modelu a nie chciałbym robić tego bez poprawy tego co już mam. Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryslaw Opublikowano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 To jak już to ja bym chciał się dowiedzieć czy ktoś spotkał się z jakimiś podwyższającymi sprężynami ? czytaj na szuter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Witam. Chciałbym podtrzymać ten post i zapytać czy istnieje możliwość wymiany sprężyn w imprezie 2.5 230 KM na twardsze ? Jednocześnie proszę o potwierdzenie lub nie informacji, że zawieszenie z imprezy 2.5 265 KM posiada inne właściwości od ww. Mam możliwość przełożenia kompletnego zawieszenia od takiego modelu a nie chciałbym robić tego bez poprawy tego co już mam. Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. ZTCW w WRX265 zastosowano twardsze sprężyny (twardość zbliżona do STi08), a amortyzator pozostał ten sam, co WRX230 (na ten temat m.in. w powołanym przeze mnie powyżej wątku). Nie mam informacji co do tylnego stabilizatora, ale pasuje P&P z lanosa STi. Jak byś się nie zdecydował na montaż tego zawieszenia z WRX265, to daj mi znać kto je ma - sprężyny biorę na 100%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audiocars Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 lukki, wiem, widziałem. Ale na razie poszukuję opcji bardziej budżetowej Ja mam sprezyny EPIC zdjete ze swojego lanosa WRX. Jak bylbym zaintresowany to wal na PW. Witam. Chciałbym podtrzymać ten post i zapytać czy istnieje możliwość wymiany sprężyn w imprezie 2.5 230 KM na twardsze ? Jednocześnie proszę o potwierdzenie lub nie informacji, że zawieszenie z imprezy 2.5 265 KM posiada inne właściwości od ww. Mam możliwość przełożenia kompletnego zawieszenia od takiego modelu a nie chciałbym robić tego bez poprawy tego co już mam. Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Tak mozna, swego czasu jezdziłem na sprezynach EPIC, auto troszke poszło w dól i bylo twardsze oraz stabilniejsze przy wyzszych predkosciach. Posiadam wersje 265KM ale czy ono ma inne zawieszenie niz w 230KM to niemam pojęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Poprosiłem serwis o sprawdzenie 230/265KM i okazuje się, że mają te same sprężyny podałem swój i kolegi vin. Pozostaje mi wymienić sprężyny. Carsport ma u siebie kit eibacha. Miał ktoś z tym doświadczenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Poprosiłem serwis o sprawdzenie 230/265KM i okazuje się, że mają te same sprężyny podałem swój i kolegi vin. Pozostaje mi wymienić sprężyny. Carsport ma u siebie kit eibacha. Miał ktoś z tym doświadczenie ? To może kolega nie ma WRX265, tylko 230? Eibach to bardzo dobra firma, ale nie robi sprężyn do lanosa WRX a jedynie do n/a i STi. Zobacz też opis na stronie carsporta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szogun Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 100% 265KM z dowodu rej. Pisałem do carprostu i podałem namiary na auto. Podobno ma pasować. Napisz proszę na pw ile chcesz za swoje sprężyny i trochę o ich właściwościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się