Jump to content

No i wyszło - podgrzewanie fotela kierowcy :-(


Wiatrak
 Share

Recommended Posts

Cieszyłem się zakupem Forka XL MY06 9 dni i coś mnie tknęło - przetestuję podgrzewane fotele. Pasażera działa jak należy, a kierowcy podgrzewa tylko w rejonie jaj. Sprawdziłem miernikiem, napięcie dochodzi do pierwszej niebieskiej wtyczki pod fotelem, dalej już nie dałem rady sprawdzać bo kiepski dostęp, bez rozkręcania, rozbierania sprawdzić się nie da. Czy się w to bawić czy przy jakiejś okazji nie oddać to mechanikowi? Czy mając dwie prawe ręce dojdę pewnie do tego, że sama mata jest zjarana? Da się rozebrać tapicerkę bez rozkręcania wszystkiego? Jakie koszty nowej? Myślałem by takową matę wymienić ze starego Forka, ale pewnie przy tym zabawy co nie miara i nie chce też dekompletować samochodu.

Link to comment
Share on other sites

A nie jest jakoś tak, że podgrzewane fotele mają jakiś termostat chroniący przed przegrzaniem i w taki upał po prostu podgrzewanie się nie włączy? To by nie tłumaczyło działania ogrzewania siedzenia pasażera ale było ono chłodniejsze bo na nim nie siedziałem :-)

Link to comment
Share on other sites

ja kupiłem komplet mat na oba siedzenia (4 szt. mat, 2 na dupkę i 2 na plecy) za 150 zł na allegro. sprawdziłem - grzeją.

oryginalne z Forka.

http://allegro.pl/subaru-forester-02-ma ... 89548.html

"moja" stara aukcja.

 

polecam szukać na allegro, jak kupisz nawet 4 i tylko 1 czy 2 będą działać, to wciąż będzie taniej niż 600 zł za regenerację.

 

ale fotel i tak trzeba wyjąć i zdjąć tapicerkę.

Link to comment
Share on other sites

ja kupiłem komplet mat na oba siedzenia (4 szt. mat, 2 na dupkę i 2 na plecy) za 150 zł na allegro. sprawdziłem - grzeją.

oryginalne z Forka.

http://allegro.pl/subaru-forester-02-ma ... 89548.html

"moja" stara aukcja.

 

polecam szukać na allegro, jak kupisz nawet 4 i tylko 1 czy 2 będą działać, to wciąż będzie taniej niż 600 zł za regenerację.

 

ale fotel i tak trzeba wyjąć i zdjąć tapicerkę.

 

I tak pewnie trzeba będzie zrobić....

Ciekawostką jest to, że nie ma "powrotnego" napięcia z maty pod tyłkiem, zatem pewnie ta nie działa. Jak zmostkowałem na bezpośrednie napięcie z wtyczki na matę z pleców też nie działa. Ktoś pamięta jakie kolory odpowiadają za co?

Jest zmostkowany, kurde już nie pamiętam, żółty i czerwony, a biały to co? Dziwne, że nie działa, jutro spróbuję z kolorem białym. Może już ktoś to robił i pomoże?

Link to comment
Share on other sites

Wiatrak, mam takie maty z mojego (wsadzilem krzesla ze Spec C, wiec mi niepotrzebne), jesli jestes zainteresowany to moge odgrzebac je w garazu ale dopiero najwczesniej w srode...

 

Natomiast jesli chodzi o wymiane, to raczej nie polecam robienie tego samemu... Ciezka sprawa, trzeba miec duzo cierpliwosci...

Link to comment
Share on other sites

jesli chodzi o wymiane, to raczej nie polecam robienie tego samemu... Ciezka sprawa, trzeba miec duzo cierpliwosci

czemu?

chcę te maty wsadzić do krzeseł z GC8...

Link to comment
Share on other sites

jesli chodzi o wymiane, to raczej nie polecam robienie tego samemu... Ciezka sprawa, trzeba miec duzo cierpliwosci

czemu?

chcę te maty wsadzić do krzeseł z GC8...

jakim sposobem...?
Link to comment
Share on other sites

jesli chodzi o wymiane, to raczej nie polecam robienie tego samemu... Ciezka sprawa, trzeba miec duzo cierpliwosci

czemu?

chcę te maty wsadzić do krzeseł z GC8...

jakim sposobem...?

 

zdjąć tapicerkę i wsadzić - analogicznie, jak zrobił to siekla, jego zapytam :)

Link to comment
Share on other sites

Wiatrak, mam takie maty z mojego (wsadzilem krzesla ze Spec C, wiec mi niepotrzebne), jesli jestes zainteresowany to moge odgrzebac je w garazu ale dopiero najwczesniej w srode...

 

Natomiast jesli chodzi o wymiane, to raczej nie polecam robienie tego samemu... Ciezka sprawa, trzeba miec duzo cierpliwosci...

 

 

Dzięki piękne, wysłałem Ci info na prv.

 

Co do wymiany, potwierdzam... Tam są takie druty które trzeba przeciągać przez oczka z drutu i przez materiał. Masakra. Można porwać, urwać itp.

Chyba oddam robociznę do ASO...

 

Jak tak mi dobrze idzie, to może pytanie z innej beczki... Ma może ktoś zaślepki na spryskiwacze, model 2006, srebrne?

Link to comment
Share on other sites

Chyba oddam robociznę do ASO...
raczej do tapicera, nikt w ASO się z tym bawił nie będzie...

Sprawdzę w środę i dam Ci znać, jak z tymi matami.

 

Dzięki za sprawdzenie tych mat. A co do ASO, zrobią to:-) Koszt 200-400 zł.

Link to comment
Share on other sites

być może w forkach "newage" to jakiś problem, ale w "klasykach" :D a szczególnie w krzesłach z imprez GC8 jest bardzo proste. zrobię, to opiszę dokładniej.

Link to comment
Share on other sites

w tym zakresie - omijaj ASO szerokim łukiem - bo najprawdopodobniej skonczy się tym, ze ktos z ASO zawiezie je do tapicera i zapłacisz jak za zboże.

 

Jeżeli nie chcesz robić samemu - jest to niezbyt skomplikowana czynność ale wymaga nieco cierpliwości - to zawieź od razu do tapicera. W oryginalnych matach jest zabezpieczenie przed przegrzaniem, ale w lecie też mogą grzać. niewykluczone, że gdzieś drucik Ci sie przerwał. i nei zamyka obwodu.

 

Włożenie mat do foteli z GC8 - jest proste jak konstrukcja cepa - robiłem to u siebie - i teraz będę robił jeszcze raz, bo wkładam maty z możliwościa regulacji temperatury.

Link to comment
Share on other sites

A co do ASO, zrobią to:-) Koszt 200-400 zł.
w którym :?: :shock:

 

Sama robocizna:-) Wrocław.

 

-- 6 lip 2012, o 07:43 --

 

w tym zakresie - omijaj ASO szerokim łukiem - bo najprawdopodobniej skonczy się tym, ze ktos z ASO zawiezie je do tapicera i zapłacisz jak za zboże.

 

Jeżeli nie chcesz robić samemu - jest to niezbyt skomplikowana czynność ale wymaga nieco cierpliwości - to zawieź od razu do tapicera. W oryginalnych matach jest zabezpieczenie przed przegrzaniem, ale w lecie też mogą grzać. niewykluczone, że gdzieś drucik Ci sie przerwał. i nei zamyka obwodu.

 

Włożenie mat do foteli z GC8 - jest proste jak konstrukcja cepa - robiłem to u siebie - i teraz będę robił jeszcze raz, bo wkładam maty z możliwościa regulacji temperatury.

 

Wynika, że muszę odkręcić cały fotel, wynieść go na zewnątrz, odkręcić oparcie... Czy nie muszę? Dam radę bez wyciągania fotela?

Link to comment
Share on other sites

żeby zdjąć tapicerkę fotela trzeba się trochę natrudzić i nie da się tego zrobić bez wyjęcia foteli (do tego potrzebne są duże torksy)

co za tym idzie - trzeba pamiętać o odlączeniu aku przed wypięciem airbagów :idea:

odkręcić oparcie... Czy nie muszę?
oparcia chyba nie musisz odkręcać
Link to comment
Share on other sites

żeby zdjąć tapicerkę fotela trzeba się trochę natrudzić i nie da się tego zrobić bez wyjęcia foteli (do tego potrzebne są duże torksy)

co za tym idzie - trzeba pamiętać o odlączeniu aku przed wypięciem airbagów :idea:

odkręcić oparcie... Czy nie muszę?
oparcia chyba nie musisz odkręcać

jak cche zrobić górę i dół - tółatwiej z odkręconym oparciem - ale to raptem 3 śruby

Link to comment
Share on other sites

żeby zdjąć tapicerkę fotela trzeba się trochę natrudzić i nie da się tego zrobić bez wyjęcia foteli (do tego potrzebne są duże torksy)

co za tym idzie - trzeba pamiętać o odlączeniu aku przed wypięciem airbagów :idea:

odkręcić oparcie... Czy nie muszę?
oparcia chyba nie musisz odkręcać

jak cche zrobić górę i dół - tółatwiej z odkręconym oparciem - ale to raptem 3 śruby

 

Niestety nie mam na razie mat, więc temat poczeka. Ale jakby ktoś miał sprawne do sprzedania, było by super :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja chętnie wsadziłbym do forka fotele z wrx'a, ale takie z bocznymi airbagami i właśnie grzaniem. Występują takie seryjnie, czy trzeba grzebać ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...