Jump to content

Demontaz elementow wnetrza


KamilP
 Share

Recommended Posts

Szukalem, ale nie znalazlem..

 

Jak zdemontowac, aby niczego nie polamac:

1. srebrna (plastikowa) ramke przy skrzyni biegow

2. caly panel srodkowy

3. podlokietnik w drzwiach przednich (srebrny-plastkowy element + mechanizm podnoszenia, opuszczania szyb)

4. schowek

 

Czy blokuje Wam sie przycisk opuszczania/podnoszenia szyby od strony kierowcy?

Link to comment
Share on other sites

Potrzebujesz manual serwisowy. Podeslij mi swoj email na PW i postaram sie podeslac ci pdf'y. Pozdro.

 

PW poszlo, dzieki! :)

 

Moze udaloby sie taki manual wrzucic do tego watku, aby kolejne osoby mogly sobie bez problemu sciagnac?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Ja również bardzo chętnie przyjmę.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Szukalem, ale nie znalazlem..

 

Jak zdemontowac, aby niczego nie polamac:

1. srebrna (plastikowa) ramke przy skrzyni biegow

2. caly panel srodkowy

3. podlokietnik w drzwiach przednich (srebrny-plastkowy element + mechanizm podnoszenia, opuszczania szyb)

4. schowek

 

Czy blokuje Wam sie przycisk opuszczania/podnoszenia szyby od strony kierowcy?

 

ad3.

http://www.bodyshopzone.com/archives/tr ... tback.html

viewtopic.php?f=24&t=141189&view=unread#unread

 

ad4.

viewtopic.php?f=23&t=144943&p=1334841&hilit=gregski+z+kreski#p1334841

 

ad5. przycisk się nie blokuje, on tak działa

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ad5 - do tego stopnia, ze bardzo ciezko jest zatrzymac szybe w trakcie opuszczania?

Przycisk sterujący podnoszeniem szyby kierowcy ma funkcję AUTO, posiada dwie pozycje -zarówno położeniu górnym i dolnym.

1-W celu całkowitego otwarcia okna wystarczy mocno nacisnąć i puścić klawisz. Szybę można zatrzymać pociagając klawisz do góry.

2-By otworzyć okno tylko częściowo , należy lekko nacisnąć klawisz i przytrzymać go. Gdy szyba zajmie wymagane położenie, klawisz należy zwolnić.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja doskonale o tym wiem :) Problem w tym ze u mnie kazde wcisniecie (nawet najdelikatniejsze) przycisku powoduje funkcje 'auto'. Niestety rzadko udaje mi sie zatrzymac opuszczana szybe. Zazwyczaj proba zatrzymania konczy sie automatycznym zamknieciem.. Tak jakby trzeba bylo czyms ten przycisk przesmarowac, zeby dzialal precyzyjniej, bez 'haczenia'

Link to comment
Share on other sites

.. Tak jakby trzeba bylo czyms ten przycisk przesmarowac, zeby dzialal precyzyjniej, bez 'haczenia'

Spróbuj preparatu KONTAKT WL, po nim można użyć preparat zabezpieczający KONTAKT 61, są to preparaty do przywracania i zabezpieczania połączeń elektrycznych, jeżeli oczywiscie masz problem ze stykami a na to wskazuje Twój opis. W ostateczności pozostaje wymiana przycisku.

Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze nie ze stykami a raczej przyciskiem, ktory moim zdaniem dziala troszke nieprecyzyjnie.. Tak jakby byl przybrudzony mechanizm, ktory odpowiada za dwa 'przelozenia' otwierania szyby.. Slyszalem, ze Subaru tak maja, dlatego przed rozlozeniem wole sie upewnic ;)

Link to comment
Share on other sites

Mysle, ze nie ze stykami a raczej przyciskiem, ktory moim zdaniem dziala troszke nieprecyzyjnie.. Tak jakby byl przybrudzony mechanizm, ktory odpowiada za dwa 'przelozenia' otwierania szyby.. Slyszalem, ze Subaru tak maja, dlatego przed rozlozeniem wole sie upewnic ;)

ale cały proceder opiera się nie na mechanice a elektryce, wewnątrz przycisku są styki elektryczne, skoro przycisk się unosi i opada, nie blokuje mechanicznie to według mnie problemem są styki elekryczne wewnątrz przycisku

 

-- 26 cze 2012, o 19:02 --

 

1. srebrna (plastikowa) ramke przy skrzyni biegow

2. caly panel srodkowy

wracając jeszcze do tych punktów, ogarnąłeś ?

ad1. jest na zatrzaski 4 lub 5, podważasz jak pokazał to Juras w jednym z linków kóry podałem

post-8522-135184471866_thumb.jpg

ad2. odkręca się po zdjęciu ramki od skrzyni biegów,

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sprobuje w takim razie z przeczyszczeniem stykow. Bede musial wyciagnac przycisk czy moge psiknac w szczeline? Czy zamiast tego kontakt wl moge uzyc wd40? Producent pisze, ze nadaje sie do mechanizmow elekrycznych.

 

Dzieki za reszte, mysle, ze teraz sobie poradze z mala rozbiorka ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja doskonale o tym wiem :) Problem w tym ze u mnie kazde wcisniecie (nawet najdelikatniejsze) przycisku powoduje funkcje 'auto'. Niestety rzadko udaje mi sie zatrzymac opuszczana szybe. Zazwyczaj proba zatrzymania konczy sie automatycznym zamknieciem.. Tak jakby trzeba bylo czyms ten przycisk przesmarowac, zeby dzialal precyzyjniej, bez 'haczenia'

 

Tak, TTTM niestety, u mnie jest tak samo, te plastiki nie sa najlepsze. Pryskanie preparatami typu WD niestety za bardzo nic nie daje. Obecnie albo otwieram na full, albo zamykam, inaczej trace nerwy po kilku probach trafienia w odp pozycje :roll:

Link to comment
Share on other sites

Czy zamiast tego kontakt wl moge uzyc wd40?

no nie, WD40 się nie nadaje, zamiast Kontakt WL, możesz spróbować KONAKT60 , może nawet lepszy. Są to preparaty znajdujące zastosowanie typowo w elektronice - czyszczą styki rozpuszczając tlenki. KONTAKT jest szczególnie polecany do regeneracji skorodowanych, zużytych i zabrudzonych styków. Dostępne w sklepach elektronicznych.

Link to comment
Share on other sites

Guzik się mechanicznie blokuje - też tak miałęm - rozebrałem całość , przedmuchałem a na koniec psiknąłem smarem w sprayu (ale nie elektronikę) i wszystko zaczęło śmigać i póki co przez 2 lata śmiga bez problemów - teraz mam ten sam problem w drugim Legasiu i też tak muszę zrobić.

Link to comment
Share on other sites

sam boczek drzwi ściąga się dość szybko i trzeba mieć specjalne uzdolnienia aby coś połamać ;)

boczek trzymają z tego co pamiętam 3 śruby a reszta to "wpinki" dookoła. Jedna śruba jest pod plastikową osłonką pod klamką do otwierania a 2 pod wierzchnią osłoną uchwytu za który łapiemy aby zamknąć drzwi. Trzeba ściągnąć plastikową osłonkę (coś ala trójkąt) która jest na wysokości lusterka zewnętrznego (ale od wewnętrznej strony) jest ona na wpinkach także wystarczą paznokcie albo mały śrubokręt do podważenia. Sam boczek drzwi należy szarpnąć energicznie od spodu to wpinku puszczą, następnie trzeba odpiąć wtyczkę od lampki (tej w dolnym narożniku), następnie boczek ruchami lewo prawo z wyczuciem unieść do góry i wypiąć z szyny górnej, na koniec zostaje wtyczka od przycisków sterowania oknami.

 

Tyle pamiętam w sprawie boczka. Do panelu sterowania szybami trzeba podejść delikatniej aby nic nie połamać.

Na czasie będę to robił w drugim Legasiu to zrobię jakiś "tutorial" zdjęciowy

 

post-10517-135184471904_thumb.jpg

post-10517-135184471939_thumb.jpg

 

-- Cz cze 28, 2012 9:15 pm --

 

OK obiecałem mały tutorial więc znalazłem godzinkę na rozbiórkę swoich drzwi i poprawę działania "guzika" z funkcją auto dla kierowcy który się blokuje.

 

1. Najpierw ściągamy trójkącik

post-10517-135184472259_thumb.jpg

 

2. Wyciągamy osłonkę śruby przy klamce

 

post-10517-135184472262_thumb.jpg

post-10517-135184472267_thumb.jpg

 

 

3. Ściągamy osłonę od uchwytu do zamykania drzwi - wyżej wkleiłem jak to zrobić z instrukcji manual i odkręcamy 2 śruby

post-10517-13518447227_thumb.jpg

post-10517-135184472273_thumb.jpg

 

4. Zostały tylko zatrzaski - jeśli ktoś już kiedyś boczek ściągał to wystarczy złapać za kieszeń (np na mapę) szarpnąć ale jeśli pierwszy raz to można owinąć śrubokręt w papier i podważać dookoła a po odczepieniu wysunąć do góry

 

5. Wypiąć wtyczkę od lampki, od panelu sterującego szybami i linki od klamki i zamka

 

post-10517-135184472276_thumb.jpg

 

Drzwi i panel od tyłu

post-10517-135184472278_thumb.jpg

post-10517-135184472282_thumb.jpg

 

6. Zostaję odkręcenie panelu sterującego szybami od "boczka" drzwi - trzymają go 4 śruby 3 są pod taśmą - oznaczyłem je na zdjęciu strzałkami

post-10517-135184472285_thumb.jpg

 

7. Taśmę należy odkleić a następnie rozmontować 2 części panelu (są zatrzaski dookoła) a następnie powalczyć aby wyciągnąć przycisk z auto - małym śrubokrętem trzeba podważyć plastik przy zawiasach (z wyczuciem aby nie połamać - jeśli jest zimo podgrzać plastik suszarką bądź opalarką)

 

8. Problemem jest plastikowy biały trzpień w przycisku z czasem się przyblokowuje - należy go wyciągnąć (pod spodem jest sprężynka) następnie oczyścić a całość posmarować smarem w sprayu lub po prostu nałożyć smaru do otworu i wsadzić trzpień

post-10517-135184472288_thumb.jpg

 

9. Złożyć wszystko

10. Cieszyć się elegancko pracującym guzikiem ;)

 

Miłej pracy ;)

 

Ps. coś się pokićkało z załącznikami z manuala i są na dole a powinny być u góry zamiast 2 fotek ale reszta jest ok

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Czy blokuje Wam sie przycisk opuszczania/podnoszenia szyby od strony kierowcy?

Witam

 

U mnie to samo można się czasami wkurzyć, czyli rozebrać i sprawdzić, szkoda że cały bok trzeba zdejmować.

 

juz sie przyzwyczailem :)

Co do klapy to naprawilo sie samo.. Widocznie bylo zapieczone delikatnie (poprzedni uzytkownik nie uzywal auta zbyt czesto). Dzieki za wszystkie rady i manuale :) Pomulki rozdysponowane! :)

Link to comment
Share on other sites

Panowie potrzebuję wymienić żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej w sedanie MY06. Czy żeby to zrobić muszę ściągnąć tapicerkę z pokrywy bagażnika, czy jest na to prostszy sposób?

 

KamilP u mnie jest to samo z przyciskiem do podnoszenia/opuszczania szyby po stronie kierowcy. Spróbuję go przedmuchać kompresorem bez rozbierania.

 

P.S walus_legacy poszło PW w sprawie manuali :wink:

Link to comment
Share on other sites

Panowie potrzebuję wymienić żarówki oświetlenia tablicy rejestracyjnej w sedanie MY06. Czy żeby to zrobić muszę ściągnąć tapicerkę z pokrywy bagażnika, czy jest na to prostszy sposób?

 

nie ma, użyj szukajki podwałem już sposób dotarcia do żarówek, musisz podważyć plat.clipy trzymające tapicerkę, jak masz już dojście to pozostaje wymienia żaróweczki :)

 

viewtopic.php?f=23&t=153795&hilit=tablicy

 

viewtopic.php?f=23&t=138963&hilit=tablicy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...