Skocz do zawartości

Panel klimatyzacji / regulacja nawiewu - awaria


Tomasz_555

Rekomendowane odpowiedzi

Może na ogólnym będzie łatwiej o pomoc.

Pacjent: Impreza 2.0R N/A 2007

Problem z pokrętłem regulacji nawiewu. Niezależnie od pozycji dmucha na maksa. Czyli albo jest wyłączona albo jedzie na 100%. Pozostałe opcje działają prawidłowo. Klima, temperatura, kierunek nawiewu itp.

 

W czwartek będę w ASO ale tam spodziewam się usłyszeć "wymiana panelu klimy - 1mln PLN".

Za wszelkie sugestie i przemyślenia będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza wstępna bo elektryk nie miał czasu na spokojnie posprawdzać. Opornik pod panelem klimy. valdiiaga - pomuk przyznany za trafną podpowiedź. :)

Niestety zostałem uprzedzony, że opornik kosztuje 1400zł. Zakrztusiłem się lekko. Nie mniej za parę dni jadę na dokładną diagnozę elektryczną żeby mieć pewność, że to opornik.

 

Swoja drogą ile kosztuje cały panel klimy nowy w ASO ? Bo wydaje mi się, że za te 1400zł to właśnie dostaje się nowy komplecik. Na allegro używkę znalazłem za 300zł i to moim zdaniem dobra opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnoza wstępna bo elektryk nie miał czasu na spokojnie posprawdzać. Opornik pod panelem klimy. valdiiaga - pomuk przyznany za trafną podpowiedź. :)

Niestety zostałem uprzedzony, że opornik kosztuje 1400zł. Zakrztusiłem się lekko. Nie mniej za parę dni jadę na dokładną diagnozę elektryczną żeby mieć pewność, że to opornik.

 

Swoja drogą ile kosztuje cały panel klimy nowy w ASO ? Bo wydaje mi się, że za te 1400zł to właśnie dostaje się nowy komplecik. Na allegro używkę znalazłem za 300zł i to moim zdaniem dobra opcja.

 

THX za pomuka 8)

O, k..........a co to za mechanior? Nie wiem ile w ASO, ale pewnie warto zapytać :idea:

Subaru to Subaru, ale tak golić klienta :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

valdiiaga, 1400zł powiedziało ASO. Ale duży plus, że sami stwierdzili, że nie ma sensu rwać się do wymiany, że lepiej dokładnie sprawdzić elektrykę i ew. spróbować naprawić. O cały panel nie zapytałem bo przytkała mnie cena opornika. Za to można telewizor kupić, albo laptopa.

Dam znać jak ustalę coś więcej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam kolejne info. Kupiłem inny panel klimy i... dalej jest tak samo :mrgreen: Wychodzi na to, że nie jest on przyczyną. Poprzeglądałem schematy montażowe i znalazłem tam "power transistor" wpięty bezpośrednio przy wentylatorze. To on ostatecznie odpowiada za prędkość obrotową wentylatora.

Teraz pozostaje pytanie ile będzie mnie to kosztowało. Tranzystory do takiego zastosowania to generalnie wydatek kilkudzięsięciu złotych. Ale mam obawy, że ASO powie znacznie więcej.

Dla zainteresowanych numer części: 73533FE000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Wymieniłem "power transistor" przy wentylatorze. Nowy w ASO kilkaset złotych. Udało się od ręki dostać używkę za 250zł. Śmiga jak trzeba. Drugi panel sterowania klimą mam na zbyciu jakby ktoś potrzebował :)

 

W ramach ciekawostki na białej obudowie jest znaczek... NISSAN. Na szybko poprzeglądałem allegro i faktycznie do paru modeli Nissana jest taki sam, przynajmniej kształtem obudowy, ilością pinów i numerkiem na obudowie. Gdyby nie fakt, że już chciałem to mieć z głowy to pewnie zaryzykowałbym kupienie Nissanowskiego i sprawdzenie czy podchodzi.

 

Nie mniej w przypadku Subaru trzeba zwrócić uwagę bo do manualnej klimy jest inny niż do automatycznej. Tu generalnie mogą pojawić się problemy z kompatybilnością kupując coś w ciemno używanego. :)

 

Mam nadzieje, że moje doswiadczenia kiedyś komuś ułatwią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Wymieniłem "power transistor" przy wentylatorze. Nowy w ASO kilkaset złotych. Udało się od ręki dostać używkę za 250zł. Śmiga jak trzeba. Drugi panel sterowania klimą mam na zbyciu jakby ktoś potrzebował :)

 

W ramach ciekawostki na białej obudowie jest znaczek... NISSAN. Na szybko poprzeglądałem allegro i faktycznie do paru modeli Nissana jest taki sam, przynajmniej kształtem obudowy, ilością pinów i numerkiem na obudowie. Gdyby nie fakt, że już chciałem to mieć z głowy to pewnie zaryzykowałbym kupienie Nissanowskiego i sprawdzenie czy podchodzi.

 

Nie mniej w przypadku Subaru trzeba zwrócić uwagę bo do manualnej klimy jest inny niż do automatycznej. Tu generalnie mogą pojawić się problemy z kompatybilnością kupując coś w ciemno używanego. :)

 

Mam nadzieje, że moje doswiadczenia kiedyś komuś ułatwią.

 

Co w końcu wymieniłeś? Tranzystor (1 czy 6 sztuk) czy całą płytkę sterowania silnikiem? Masz klimę auto czy manual?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam klimę full-auto. Wymieniłem cały element. Metalowy radiator z układem scalonym w środku i plastikową (białą) pokrywą. W tym układzie scalonym dojrzałem tylko jeden tranzystor.

Jeden tranzystor w układzie scalonym? Jeszcze do tego dojrzałeś okiem nieuzbrojonym? Szacun. :)

A poważnie - zrzuć fotkę tego ustrojstwa, co wymieniłeś, choć mam podejrzenie, że u mnie co innego siedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RadziejS, o to białe na 2 śrubki. Do Twojego modelu łatwiej kupić.

 

yagoolar, ja się totalnie nie znam na elektronice. Jest tam czarne coś z 3 drucikami i w google pisało, że to tranzystor :mrgreen:

Później zapodam fotkę bo teraz nie mam tego pod ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam obiecane fotki:

 

http://www.fotosik.pl/u/tomasz555/album/1233846

 

Serio? Moim zdaniem takowa w subaru nie występuje :mrgreen: :wink:

Ja szczerze nie narzekam. Może nie jest tak wydajna jak w innych autach, ale ostatnio korzystam głównie z opcji AUTO. Jesteś "uświadomiony", że pełny automat uruchamia się przytrzymując przycisk A/C przez 2 sekundy ? Nie wystarczy tylko pokręteł ustawić na AUTO i wcisnąć A/C. :mrgreen: Ja bardzo długo nie wiedziałem. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucam obiecane fotki:

 

http://www.fotosik.pl/u/tomasz555/album/1233846

 

Serio? Moim zdaniem takowa w subaru nie występuje :mrgreen: :wink:

Ja szczerze nie narzekam. Może nie jest tak wydajna jak w innych autach, ale ostatnio korzystam głównie z opcji AUTO. Jesteś "uświadomiony", że pełny automat uruchamia się przytrzymując przycisk A/C przez 2 sekundy ? Nie wystarczy tylko pokręteł ustawić na AUTO i wcisnąć A/C. :mrgreen: Ja bardzo długo nie wiedziałem. :mrgreen:

 

jestem uświadomiony, ale to "auto" niczym się w mojej ocenie nie różni od nieuświadomionego :wink:

 

przy czym żeby było jasne, ja nie narzekam, bo klima działa sprawnie, tylko trzeba sobie powiedzieć że jest manualna raczej niż automatyczna. kwestia przyzwyczajenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...