orlen Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 potwierdzam 2,5 xt wyrabia lewą łydkę i górne aktony czworogłowego kilka dni i sie przyzwyczaisz gricha u mnie bedzie docisk do zrobienia, ale nawet po naprawie i wymianie kpl. niewiele to pomaga z tego co mi wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doom21 Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 mam n/a my2006 i tez chodzi ciężko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Sprzęgło w Subaru chodzi normalnie (podobnie jak hamulce w starszych modelach), inne auta po prostu pozbawione są czucia i działają nienaturalnie lekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mechanior_Marecki Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 moderator a pisze bzdury... pracuje przy tym i wiec co z tym jest...nie powinno chodzic ciezko... fabrycznie te sprzegło jest smarowane albo zbyt duza iloscia smaru lub nie takim jak trzeba przy jej wymianie... wystarczy wyjac skrzynie oczyscic ze syfu prowadzenie łozyska oporowego wymyc obudowe wew. i lekko nasmarowac scianke wew. łożyska oporowego... i chodzi jak marzenie... robie to czesto bo jest duzo zgłoszen tego typu... znam mentalnosc ludzi i wiem ze jak sprzeglo dziala ciezko to go nie dociskaja co pozniej zle skutkuje.. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Chyba ironii nie wyczułeś, nie mój to jednak problem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Odgrzebię temat, bo ciekawe, ale nikt nie odpowiedział na post 'Mateuszka', On sam też nie napisał, czy cokolwiek pomogła wymiana sprężyny na słabszą. W związku z tym oraz z faktem, iż u mnie sprzęgło chodzi ciężko, spróbuję w weekend odpiąć tę sprężynę tytułem eksperymentu :-) O ile nie trzeba się wiele narobić, bo mechanik samochodowy ze mnie żaden, ale jeśli jest to tylko odpięcie sprężyny z jakichś zatrzasków, to dam radę :-) Na razie mogę powiedzieć, że ściągnięcie nakładki gumowej z pedału sprzęgła pomogło w ok. 5%, tj. wg mnie o tyle lżej naciska się sprzęgło. Chodzi o to, że jeżdżę zawsze w adidasach o dość "gumowatej" i przyczepnej podeszwie, po metalu takowa łatwiej się ślizga, co powoduje, że czuję mniejszy opór. No i po deszczu nie ma takiego straszliwego piszczenia przy naciskaniu na pedał Zaznaczam, że sprzęgło było niedawno wymieniane, a i tak chodzi ciężko, z grubsza jak przed wymianą. Co ciekawe, wymieniane było u udzielającego się w tym wątku Carfita Wymiana na oryginalne Subaru, komplet. Wiem, wiem, że TTTM, ale nie zaszkodzi sprawdzić, czy nie da się choć trochę "usprawnić". W sumie to niezłe jaja: hydraulika, czyli minimalnym kosztem można osiągnąć olbrzymie "przełożenia" (wystarcz popatrzeć na siłowniki w koparkach itp.), a sprzęgło chodzi tak, jakby było na linkę. Przy hydraulice powinno chodzić płynnie, lekko i precyzyjnie. A u mnie ciężko i jakoś tak "zero-jedynkowo". Myślałem, że tylko Skoda tak ma, a tu niespodzianka. Dacia Sandero i Duster biją Forka na głowę w tej materii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 (edytowane) (...) pracuje przy tym i wiec co z tym jest...nie powinno chodzic ciezko... (...) Uprzejmie proszę w takim razie o przybliżenie tematu, bo nie znam się na naprawach samochodów: albo ja coś pokręciłem w swoim rozumowaniu, albo nikt sensownie na forum tematu nie opisał. Weźmiemy więc jako przykład mojego Forestera '07 2.0NA. Sprzęgło jest hydrauliczne, prawda? Zakładam, że tak, skoro ma zbiorniczek płynu, ale w Subaru wszystko jest inne ;-) Pedałem naciskam tak naprawdę "coś tam", a potem pompa i hydraulika z dużo większą siłą popychają "inne coś tam" (sorki, nie znam fachowych nazw), żeby odłączyć napęd od silnika, tak? Ciężko chodzi pedał, czyli problemem jest naciskanie pierwszego "coś tam". CO TO JEST? I dlaczego wymaga tak cholernej siły?! Czy naprawdę nie ma żadnego sposobu, żeby zwiększyć dźwignię (np. w samym pedale, no nie wiem, coś dospawać, przedłużyć), nikt nie wymyślił jakiejś chałupniczej metody? Żaden mechanik nie umie NIC z tym zrobić? Nie liczę opisanego smarowania łożyska, wyjmowania skrzyni itp., bo wydaje mi się, że tamte części obsługuje dźwignia hydrauliczna, czyli nie moja noga się z tym męczy. Nie da się może tej hydrauliki (pompy, tłoków?) jakoś podregulować, żeby dawała z siebie większą siłę na "to drugie coś tam"? Gdzie popełniam błąd w myśleniu? Wiem, ze się nie znam, ale jakieś tam pojęcie o życiu mam ;-) Edytowane 15 Listopada 2013 przez Tichy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 @@Mechanior_Marecki raczej Ci nie odpowie z powodu bana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 @@Tichy po wymianie powinno chodzić lekko. Zgłoś się z problemem do Carfita,pewnie coś zaradzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Od razu po zmianie tak jest? Czy po jakimś czasie to się pojawiło? U mnie niedawno carfit wymieniał też w 07 też na oem i wszystko śmiga leciutko (dużo lżej niż poprzednio). Generalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Ups, ale zaskoczenie: zajrzałem dziś pod kierownicę z latarką i... tam nie ma takiej sprężyny, o jakiej myślałem Sądziłem, że to będzie prymitywna sprężyna podciągająca pedał do góry (już gdzieś takie rozwiązanie widziałem), a tam nawet jakby są mocowania na coś takiego, ale sprężyny brak. Tj. jedna jest, ale stanowi jakby część mechanizmu, jest bardzo gruba i wzdłuż tulei, z pewnością bałbym się tam cokowiek zmieniać. W takim razie nic już nie ulżę Sprzęgło wymieniał poprzedni właściciel, ale niecałe 3 m-ce temu - poza tym, że sprzęgło było zużyte, skarżył się też właśnie na ciężkie chodzenie pedału sprzęgła. Myślę, że 3 m-ce to niewiele, więc przyjmuję, że ciężko chodzi od razu. Wiem, że Forester tak zasadniczo ma, ale zastanawiałem się głośno, czy nie da się jakoś "ulepszyć". Najwyraźniej we własnym zakresie nic (prócz ściągniętej gumowej nakładki) nie zdziałam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Uprzejmie się przywitam i zapytam, jaki jest koszt wyjęcia , naprawy i wymiany sprzęgła w foresterze XT MY07, przebieg 110tys. w ASO na oryginalnych częsciach? Moje sprzęgło tez jest twarde - i przyzwyczaiłem się, że STM, a może czeka mnie wymiana ? Pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Jeśli się nie ślizga,nie hałasuje i jedyną wadą jest jego twardość,to zastanów się czy warto. O koszty proponuję popytać w ASO,stosują upusty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 @@Tichy, ad1 -nie całkiem -tylko sterowanie hydrauliczne. ad2-pedałem naciskasz własnie pompę poprzez popychacz ad3-pierwsza jest pompa , potem wysprzeglik i łapa sprzęgła(dźwignia) ad4- teoretycznie da się , ale teoretycznie ,bo wymagałoby to miejsca, którego nie ma i zwiększałoby skok pedału znacznie=machanie nogą ad5-nie dasię , bo średnice tłoczków pompy iwysprzeglika są jakie są -trzeba by zmienić któryś z tych elementów, ale kłopoty jak w p. 4 Jesli chcesz robić to trza rozbierać i zająć sie łożyskiem i wszytkim co sie rusza pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 @@Mechanior_Marecki raczej Ci nie odpowie z powodu bana. Faktycznie, nie zauważyłem - malutki ten napis "banned", powinien być duży i na czerwono Ale pytanie było tak "do wszystkich". @@Tichy, ad1 -nie całkiem -tylko sterowanie hydrauliczne. ad2-pedałem naciskasz własnie pompę poprzez popychacz ad3-pierwsza jest pompa , potem wysprzeglik i łapa sprzęgła(dźwignia) ad4- teoretycznie da się , ale teoretycznie ,bo wymagałoby to miejsca, którego nie ma i zwiększałoby skok pedału znacznie=machanie nogą ad5-nie dasię , bo średnice tłoczków pompy iwysprzeglika są jakie są -trzeba by zmienić któryś z tych elementów, ale kłopoty jak w p. 4 Jesli chcesz robić to trza rozbierać i zająć sie łożyskiem i wszytkim co sie rusza pozdr Dzięki za odpowiedź! Punkty 1-3 rozjaśniły mi mechanizm działania. Co do 4-5, to szczerze mówiąc... tak przypuszczałem, ale zapytać nie zaszkodzi. Mowy nie ma, żadnego rozbierania, świeżo zrobione przez poprzednika, u mnie z kasą licho, więc jeśli działa, to nie ruszam :-) Trudno, czyli jednak TTTM i trzeba z tym żyć. Faktem jest, że poprzedni właściciel m.in. z tego powodu już czeka na zamówioną nowiutką Skodę z automatem DSG Uprzejmie się przywitam i zapytam, jaki jest koszt wyjęcia , naprawy i wymiany sprzęgła w foresterze XT MY07, przebieg 110tys. w ASO na oryginalnych częsciach? Moje sprzęgło tez jest twarde - i przyzwyczaiłem się, że STM, a może czeka mnie wymiana ? Pozdrawiam Marek Nie wiem, czy w XT koszt i podzespoły są takie same jak w 2.0 NA 158KM z tego samego rocznika, ale jesli tak, to pod koniec sierpnia 2013 u Carfita (specjalista od Subaru, choć nie-ASO) sprzęgło kompletne+wymiana+łożysko wałka kosztowało ok. 1800 zł, na częściach Subaru, o ile wiem (choć na fakturze nie jest już to wpisane). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 Dziękuję, za informację - bedę miał w razie potrzeby porównanie - cena wydaje się całkiem ok. Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 W dyszlu jest to samo z ciężkim sprzęgłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 W dyszlu jest to samo z ciężkim sprzęgłem? Chyba nie,przynajmniej nikt się tym nie chwalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Nie wiem, czy w XT koszt i podzespoły są takie same jak w 2.0 NA 158KM z tego samego rocznika podzespoły są całkiem inne aczkolwiek koszt robocizny pewnie podobny. Sprzęgło OEM do 2.5XT to około 1300 -1500 reszta to robota. W dyszlu jest to samo z ciężkim sprzęgłem? w SBD sprzęgła są inaczej rozwiązane. W Forkach III chodzi znacznie lżej i mniej zero-jedynkowo niż u nas. Z tym, że w naszych jest znacznie trwalsze. Mój świeżo nabyty ma 154k km na oryginalnym i daje radę. Niemniej jego praca pozostawia wiele do życzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 W dyszlu sprzeglo chodzi bardzo miekko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 W dyszlu sprzeglo chodzi bardzo miekko Wiem, wiem bo mam też dyszla. Ciekawi mnie tylko jak to będzie w przyszłości bo mam dopiero 35tys na liczniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kwiatek6178 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Ja mam 30000.w serwisie rozmawiałem z innymi użytkownikami sbd .Jak zacznie tw ardniec to z reguły jest to koniec sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barciuch Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 dobra - to i ja coś dorzuce. Mam Forka III 2,5XT. Jeśli w nim sprzęgło chodzi lżej niż w II to ja Wam serdecznie współczuję Moje chodziło twardo/ciężko. Przy 40tkm się zjarało razem z kołem zamachowym Wymieniłem w pewnym ASO (jeszcze nie mam rozeznania w dobrych warsztatach od subaru nie ASO'wych - więc koszty poszły po bandzie). i co? - jest tak samo moge robić przysiady na lewej nodze już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 dobra - to i ja coś dorzuce. Mam Forka III 2,5XT. Jeśli w nim sprzęgło chodzi lżej niż w II to ja Wam serdecznie współczuję Moje chodziło twardo/ciężko. Przy 40tkm się zjarało razem z kołem zamachowym Wymieniłem w pewnym ASO (jeszcze nie mam rozeznania w dobrych warsztatach od subaru nie ASO'wych - więc koszty poszły po bandzie). i co? - jest tak samo moge robić przysiady na lewej nodze już Ale się uśmiałem z tymi przysiadami, a potem... spróbowałem Kiedyś bez problemu robiłem, ale od 1,5 roku moja aktywność fizyczna znacznie spadła: chyba za krótko jeszcze mam Forka, bo udało mi się, ale nie ma wielkiej różnicy między lewą a prawą nogą Szkoda, że nie jesteś z Krakowa, poleciłbym dobre nie-ASO i z przyzwoitymi (choć nie najniższymi na świecie) cenami:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 ile takie fabryczne sprzęgło wytrzymuje ? Nie wiem czy mój z przebiegiem 154k km. klasyfikuje się do listy rekordów czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się