Jump to content

Jest problem z maglem z STI GD w WRX GC8


agrupa
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Jakiś czas temu kupiłem kompletną przekładnię z STI - magiel jeździł już w GT EU i został wyciągnięty do sprzedaży.

Kupiłem i zamontowałem, zdziwiłem się mocno bo niestety kierownica działała bardzo skokowo. Złożyłem na krzyżaku "hybrydzie" który dostałem w zestawie.

Wymyśliłem że krzyżak jest za długi i się kantuje. Zrobiłem krótszy krzyżak (idealnie pasujący długością) - jest lepiej ale wyczuwam dalej brak płynności wspomagania.

Pompa wspomagania sprawna, niby przystosowana do pracy z krótszym maglem bo miałem taki w LHD WRX, brak oznak zużycia, płyn jest nowy, stan ok.

Gumy mocujące do belki (żółty powerflex), górne mocowania amortyzatorów - nowe, sworznie, końcówki - sprawne nie zatarte.

Szczerze to już zgłupiałem, właśnie wróciłem z garażu i pomysłów brak.

Zaczynam szukać winy w samym maglu, Pan od geometrii stwierdził ze lewy drążek jest minimalnie krzywy, z rozmowy wyszło że u poprzednika auto musiało w coś trafić. Usterka była na tyle mała że nie było zastrzeżeń żeby ustawić na tym geometrię i dalej jeździć. Zastanawiam się czy coś mogło się tam uszkodzić przy tym trafieniu.

 

Czy ktoś miał podobne problemy przy tego tupu operacji?

Jakieś pomysły, sugestie?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

Jakiś czas temu kupiłem kompletną przekładnię z STI - magiel jeździł już w GT EU i został wyciągnięty do sprzedaży.

Kupiłem i zamontowałem, zdziwiłem się mocno bo niestety kierownica działała bardzo skokowo. Złożyłem na krzyżaku "hybrydzie" który dostałem w zestawie.

Wymyśliłem że krzyżak jest za długi i się kantuje. Zrobiłem krótszy krzyżak (idealnie pasujący długością) - jest lepiej ale wyczuwam dalej brak płynności wspomagania.

Pompa wspomagania sprawna, niby przystosowana do pracy z krótszym maglem bo miałem taki w LHD WRX, brak oznak zużycia, płyn jest nowy, stan ok.

Gumy mocujące do belki (żółty powerflex), górne mocowania amortyzatorów - nowe, sworznie, końcówki - sprawne nie zatarte.

Szczerze to już zgłupiałem, właśnie wróciłem z garażu i pomysłów brak.

Zaczynam szukać winy w samym maglu, Pan od geometrii stwierdził ze lewy drążek jest minimalnie krzywy, z rozmowy wyszło że u poprzednika auto musiało w coś trafić. Usterka była na tyle mała że nie było zastrzeżeń żeby ustawić na tym geometrię i dalej jeździć. Zastanawiam się czy coś mogło się tam uszkodzić przy tym trafieniu.

 

Czy ktoś miał podobne problemy przy tego tupu operacji?

Jakieś pomysły, sugestie?

 

przyznam że ja kiedys w zielonym GT miałem magiel z sti i zanim przestało "skakać" to musiałem pojeździć kilkadziesiąt km, tak aby układ dobrze sie odpowietrzył. Pompa musi byc naprawdę w dobrym stanie, a w starszych subaru o to naprawdę trudno ;-)

 

Co do krzyżaka to długość to nie wszystko musi być pod odpowiednim kątem górna końcówka wzgledem dolnej (odpowiednio przekręcona)

Link to comment
Share on other sites

załóż jakąś dobrą, po niewielkim przebiegu, pompę wspomagania od STI New Age,

z zewnętrznym zbiornikiem, daje większe ciśnienie i powinno być dużo lepiej.

 

te ,,hybrydowe" krzyżaki to jest dopiero druciarstwo,

i powiem szczerze, że dziwię się, że na Forum, gdzie prawie każde usprawnienie czy odstępstwo od serii,

nazywane jest bardzo szybko i pochopnie ,,druciarstwem",

takie gówno, szczyt szmaciarstwa i druciarstwa nazywane jest ,,hybrydą" :twisted: ,

przy modyfikacji układu kierowniczego GC/F8 na przekładnię od STI New Age

powinno się montować krzyżak od STI New Age w komplecie z kolumną kierowniczą od New Age,

i to jest jedyna możliwość, żeby było na 100% precyzyjnie, pewnie i żeby nie yebauo drutem, szmatą i makgajwerem.... :mrgreen::lol:

Link to comment
Share on other sites

przy modyfikacji układu kierowniczego GC/F8 na przekładnię od STI New Age

powinno się montować krzyżak od STI New Age w komplecie z kolumną kierowniczą od New Age,

i tak właśnie zalecał już wcześniej np Carfit, i tak ma zamontowane w Forku SF siekla.

Link to comment
Share on other sites

niestety taka kombinacja jest bardziej pracochłonna, bo kolumna od New Age nie pasuje P&P do GC8, ale nie jest to nic

skomplikowanego, i w razie poważnego dzwona nikt nie będzie szkał mózgu w dupie, patrz - winy u mechanika który to robił,

jeżeli zrobi to na seryjnych częściach, nawet od innego modelu, ale bez tzw.rzeźby w gównie...

Link to comment
Share on other sites

Komanancz wypaliłem już jeden bak więc odpowietrzenia układu nie widzę.

Założyłem ze stan pompy jest dobry - brak hałasów, wcześniej na długim maglu było git, przed przekładką problemów nie było mimo że fabrycznie był krótki magiel.

Upatrywałem błąd właśnie w zbyt dużym kącie pod jakim pracują krzyżaki, dlatego pokusiłem się o zrobienie krótszego który będzie bardziej wyprostowany.

Emotosport dziękuję Ci za pocisk :) Cóż mogę powiedzieć :) Drutem trąci ale ja tam nie mam z tym jakiś problemów jeżeli drut jest wyjściem sensownym i jeżeli ja tego druta robiłem :wink:

Nawiasem mówiąc w między czasie zamówiłem kolumnę i krzyżak od new age.

W takim razie czekam na graty i będę informował.

 

znowu se nie pojeżdżę :(

Link to comment
Share on other sites

też uważam, że dobry drut nie jest zły.... :D , ale jeżeli sam sobie zrobisz i działa.... :oops:

i do tego ponosisz konsekwencje swojego działania, wszystko jest ok....

ale jak komuś zmajstrujesz ,,hybrydę" :mrgreen: i coś mu się przydarzy, bo jest po prostu dupa, a nie ,,hybryda" jest zła,

jednak zawsze wtedy jest potencjalna przyczyna, i ktoś, na kogo można zwalić winę.... :twisted::lol:

a Pan ,,Inwestor" powie: ja się nie znam, ja zapłaciłem, ja zostawiłem u mechanika, TO ON! on sie zna.... :mrgreen:

ile razy już tak było..... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

No mi nie wyszło, więc sięgnę po rozwiązanie humanitarne :wink:

Nie porównywałem kolumn kierowniczych GC8 i GD - Gdzie rówżnica?

W mocowaniu do belki? Ma ktoś jakieś zdjęcie. Wcześniej przygotowałbym sobie spawarkę i szlifierkę :twisted:

 

PS. Najbardziej zdziwiony jestem że to jeździło już w GT! I u poprzednika było ok (zakładam że nie jeździł z takim skokowym działaniem bo to średnio przyjemne jest)

Czy są możliwe różnice w belce silnika GT, kolumny kierowniczej GT a JDM ?

Link to comment
Share on other sites

belka silnika jest taka sama, buda też, kolumna raczej też, może naprawdę Twoja pompa, mimo, że nie wyje, nie daje wystarczającego ciśnienia....

przecież nie jest nowa, ma X kilometrów i motogodzin.....

 

różnica w kolumnie między GT i STI Nwe Age jest łatwa do opanowania szlifierką i migomatem, spoko :D

Link to comment
Share on other sites

powinno się montować krzyżak od STI New Age w komplecie z kolumną kierowniczą od New Age,

 

ja tak zrobiłem w type r i jest dobrze

 

zostawiłem pompę bez zmian, może przy parkowaniu na niskich obrotach jest trochę ciężej niż było, ale równo i nie przeszkadza

Link to comment
Share on other sites

belka silnika jest taka sama, buda też, kolumna raczej też, może naprawdę Twoja pompa, mimo, że nie wyje, nie daje wystarczającego ciśnienia....

przecież nie jest nowa, ma X kilometrów i motogodzin.....

 

Heloł! Ona jest JDM! :P

Zastanawiałem się bardziej nad różnicami w długości kolumny kierowniczej, długość wałka atakującego listwy.

 

różnica w kolumnie między GT i STI Nwe Age jest łatwa do opanowania szlifierką i migomatem, spoko :D

 

Czuję się uspokojony :)

 

Kons6, ooo dzięki i że tak po prostu założyłeś i jazda?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki uprzejmości kolegi (FORUMOWICZ, NIE BĘDĘ PISAŁ KTO ALE MU PIĘKNIE DZIĘKUJĘ) okazało się że ma zupełnie nie potrzebną kolumnę i krzyżak od WRX GD :P

A że przechodziłem z tragarzami to przygarnąłem :)

Ogólnie rzecz biorąc nie da się zamontować kolumny plug & play.

Otwory mocujące ją do belki pod deską rozdzielczą są inaczej rozstawione w GC8 - przed lift, GC8 polift i GD

Wymyśliłem sobie że przełożę sam wkład - niestety różnica w łożyskowaniu kolumny i różnica średnic rur kolumny skutecznie mnie powstrzymała :( (to by byłą najlepsza opcja)

Rozkręciłem system regulacji wysokości kolumny GD i GC8, przełożyłem mocowanie i regulację z GC8 do GD i już dało się to przykręcić kolumnę do belki :)

Kolejny krzak to blaszka mocująca system sterowania kierunkowskazami, wycieraczkami i światłami - zupełnie inny kształt i odległość od końca kolumy, nie da się zamocować systemu gc8 przed lift do kolumny GD, tu przyszła z pomocą wyżej wspomniana spawarka i szlifierka :) przełożyłem, przymierzyłem przespawałem i działa.

Kolejny krzak to stacyjka inna odległość od końca kolumny w GC8 I GD, szczerze mówiąc ustaliłem stacyjkę tak żeby działała i pasowała w obudowę.

Stety, niestety pożegnałem się z blokadą kierownicy....

 

Wracając do sedna sprawy, zmontowałem i jest kapkę lepiej ale normalnie mówiąc dupy nie urywa : :cry:

Obawiam się że mój druciarski krzyżak był dobry, ten poprawiony był dużo lepszy ale pompa lub magiel mają dość!

Ku niewydolnej pompie przemawia fakt że przy szybkim kręceniu od max do max nie zawsze ale czasami, mam wrażenie, wspomaganie słabnie.

Chwilę sobie pojeżdżę bo już można normalnie i zobaczę co dalej, może znowu będę przechodził z tragarzami to wezmę pompę...

Link to comment
Share on other sites

agrupa, swietnie ze to jakos ogarnoles. Bwaro. A co do wspomagania sadze ze bedziesz musial przytulic nowa pompe wspomagania. Wypisane objawy przez Ciebie wskazuja ze nie daje ona rady z pompowaniem oleju do przekladni i stad te skoki na kierownicy. No zobaczysz sam co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Siema!

Ja mam Kuraka 2obroty lock to lock. Przed założeniem nie było żadnego dziwnego działania wspomagania na ori maglu. W trakcie montażu było trochę walki z podłączeniem hydrauliki (inne końcówki). Jako że Kurak fajny jest to się cieszyłem jak dziecko. Po złożeniu auta (przekładka) i próbie na placu było rewelacyjnie. W trakcie pierwszych jazd stwierdziłem że wspomaganie jakby "nie nadąża" za potrzebami magla. Wygląda na przykład to tak: szybki skręt w lewo i w prawo i przy tym skręcie w prawo opór kierownicy wzrasta na chwilkę.

Pomyślałem że zapowietrzony ale nie, mało płynu ale też nie. Ktoś megamądry (mniejsza o to kto) powiedział "krzyżak" nie ten i się kantuje. Byłem zdziwiony bo wszedł idealnie tak jak by wkładany na ori magiel...... :shock:

Auto poszło na podnośnik. Koła w powietrzu i sprawdzaliśmy na wszystkie sposoby (z działającym wspomaganiem i bez) czy problem jest w krzyżaku..... Z wyłączonym silnikiem mogłem kręcić ręką wałem kierownicy czy krzyżakiem - gładko i bez żednego "zacinania"....

 

Ponieważ problem nie jest dokuczliwy, powiem nawet że nie przeszkadza mi zupełnie w jeżdżeniu, to olałem sprawę. Pewnie trzeba będzie poszukać w przyszłości kogoś kto regeneruje pompy.

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Siema!

Ja mam Kuraka 2obroty lock to lock. Przed założeniem nie było żadnego dziwnego działania wspomagania na ori maglu. W trakcie montażu było trochę walki z podłączeniem hydrauliki (inne końcówki). Jako że Kurak fajny jest to się cieszyłem jak dziecko. Po złożeniu auta (przekładka) i próbie na placu było rewelacyjnie. W trakcie pierwszych jazd stwierdziłem że wspomaganie jakby "nie nadąża" za potrzebami magla. Wygląda na przykład to tak: szybki skręt w lewo i w prawo i przy tym skręcie w prawo opór kierownicy wzrasta na chwilkę.

Pomyślałem że zapowietrzony ale nie, mało płynu ale też nie. Ktoś megamądry (mniejsza o to kto) powiedział "krzyżak" nie ten i się kantuje. Byłem zdziwiony bo wszedł idealnie tak jak by wkładany na ori magiel...... :shock:

Auto poszło na podnośnik. Koła w powietrzu i sprawdzaliśmy na wszystkie sposoby (z działającym wspomaganiem i bez) czy problem jest w krzyżaku..... Z wyłączonym silnikiem mogłem kręcić ręką wałem kierownicy czy krzyżakiem - gładko i bez żednego "zacinania"....

 

Ponieważ problem nie jest dokuczliwy, powiem nawet że nie przeszkadza mi zupełnie w jeżdżeniu, to olałem sprawę. Pewnie trzeba będzie poszukać w przyszłości kogoś kto regeneruje pompy.

 

Pozdro!

 

albo załóż mniejsze kółko na pompę wspomagania

Link to comment
Share on other sites

albo załóż mniejsze kółko na pompę wspomagania

 

Komancz,

już o tym myślałem, ale że problem nie jest (właściwie go nie ma) w żaden sposób dokuczliwy, a z czasem u mnie słabo bo już zająłem się swirl portem, upgradem hamulców tylnych do dwutłoczka, natryskiem wody na IC, to odłożyłem sprawę na kiedyś.

Tak pewnie zrobię :lol:

dzięki za radę :!:

 

Komancz, da się to z czegoś podebrać?

Zamiast walczyć z przekładaniem całej pompy i węży wymieniłbym koło i zobaczył co będzie.

 

da się gotowe kółko podebrać z czegoś?

zawsze "pan Heniu" może wytoczyć z alu, ale może jest znany gotowiec?

 

Pozdro!!

Link to comment
Share on other sites

albo załóż mniejsze kółko na pompę wspomagania

 

Komancz,

już o tym myślałem, ale że problem nie jest (właściwie go nie ma) w żaden sposób dokuczliwy, a z czasem u mnie słabo bo już zająłem się swirl portem, upgradem hamulców tylnych do dwutłoczka, natryskiem wody na IC, to odłożyłem sprawę na kiedyś.

Tak pewnie zrobię :lol:

dzięki za radę :!:

 

Komancz, da się to z czegoś podebrać?

Zamiast walczyć z przekładaniem całej pompy i węży wymieniłbym koło i zobaczył co będzie.

 

da się gotowe kółko podebrać z czegoś?

zawsze "pan Heniu" może wytoczyć z alu, ale może jest znany gotowiec?

 

Pozdro!!

 

hmm, wiem że ktoś to kiedyś produkował ale nie mogę sobie przypomnieć kto.

 

Trzeba pamiętać że ciśnienie się zwiększa w układzie, olej się bardziej grzeje, więc przydałaby sie chłodnica oleju wspomagania.

Link to comment
Share on other sites

Gdybyś coś sobie przypomniał napisz.

Moje auto miało fabrycznie chłodnicę płynu wspomagania i ma ją nadal więc jeden problem mniej.

Dzięki za sugestię, poszperam we własnym zakresie.

Link to comment
Share on other sites

Moja też ma fabrycznie. Prawdę mówiąc ta chłodnica "pętla" z rurki wzięła i skorodowała franca jedna i ciekła troszkę. Teraz ma dorobioną identiko z rurki miedzianej fi 12mm :P

no to szperamy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Niebo, nie było przekładni GC8 STi LHD. Wszystkie STi GC8 były RHD. Pewnie znajdzie się ktoś kto udowodni że były i zrobili ich całe 50szt. Zapomnij tak czy siak.

 

Myślę, aby poszukać jakiejś z GC8 w UK za grosze.
a do czego taka z UK (RHD) miała by być Ci potrzebna? Ja swoją ze Śnieżynki sprzedałem do UK za 200zł

 

New Age STi to jest rozwiązanie ale trzeba trochę powalczyć. Nie będe pisał bo nie robiłem i nie wiem co i jak

 

Polecam przekładnie Qrack. Bywają 1,8!!! i 2,0 obroty. Mam taką u siebie (2,0 obrotu) i banan nie schodzi mi z paszczy!!!! Niestety tania nie jest. Dałem tu na forum 4k za lekko używaną. Jedyna rzecz to wspomaganie które trochę "nie nadąża". Ale dzisiaj jeździłem po mieście i stwierdzam że chyba tak zostawię bo łatwiej czuć to co kierownica mówi do ciebie o przyczepności kół. Jak serwo zacznie działać normalnie nawet na niskich obrotach to trochę się zgubi to czucie przyczepności na kierownicy. Krzyżak normalny z GC8, żadnego spawanego hybrydowego.

Ktoś na forum tworzył jakieś legendy że z taką przkładnią to strach kichnąć na autostradzie - bzdura. Eveliny GSR mają fabrycznie 2,0 a RS chyba nawet 1,8 obrotu i nikt nikt nie narzeka. Zresztą te auta słyną z doskonałego magla :!:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...