Skocz do zawartości

OBK 3.6 MY2013


Jasionowski

Rekomendowane odpowiedzi

subleo, zważ jednak, że producent swoje "dzisiaj" ma jakieś 5-10 lat przed Twoim dzisiaj. TJ podaje w jakim kierunku zmierzają nowe obostrzenia, które będą obowiązywały za jakiś czas (producent musi z wyprzedzeniem je znać by zdążyć dopasować swoją ofertę do tego), Ty natomiast piszesz o obowiązującej normie... która producenta już specjalnie nie obchodzi bo się wcześniej do niej dopasował. Dlatego wprowadzenie nowych modeli trzeba rozpatrywać w kategorii norm, które będą obowiązywały podczas ich życia a nie tylko w dniu wprowadzenia.

Aflinta, piszę tylko (lub aż) o tym, aby nie wprowadzać czytelników/forumowiczów w błąd. Dokładnie mam na myśli:

 

Kary zas za przekroczenie limitu nakladane przez UE sa horendalne: za kazdy GRAM przekroczenia kara wynosi 1000 EUR od kazdego sprzedanego samochodu (na swiecie!!). Czyli Jesli Taki koncern jak FHI przekroczy o dwa gram, to kara wyniesie: (2 x 1000 x 660.000) EUR. czyli 1.3 MILIARDA

A teraz fakty*:

- nie 1000 EUR lecz 95 EUR;

- kara w wysokości 95 EUR za każdy gram CO2 ponad normę będzie obowiązywać od 2019 roku, obecnie stosowany jest inny algorytm obliczania (5 EUR za pierwszy gram, 15 EUR za drugi itd.);

- kara dotyczy wyłącznie samochodów sprzedawanych w UE (odsyłam do definicji "nowe samochody osobowe").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Ojciec Założyciel
raczej skupiaja się na spalaniu 7.5 l/100 km...na autostradzie w US...
u nas trochę trudno o takie wyniki, ale 8.5 l/100km jest realne jak się 120km/h nie przekracza

Wykonałem OBK 3.6 sympatyczna pdróż - do Estonii. Po drodze, tranzytem, przez Łotwę i Brundi :wink: Jako że państwa te - w porównaniu do Polski - jakies takie policyjne jechałem tylko 10 ponad ograniczenie. Zuzycie paliwa z całej podróży ( KRK - W-wa - Białystok - Kowno - Ryga - Tartu ), czyli ( łącznie z drogą powrotną ) 2.600 km wyniosło 9,0. Najniższe zużycie ( Otepaa - Tartu ) na drodze krajowej, tempomat ok 100 km/godz, brak wyprzedzań, hamowań etc : 7,2.

Na terenie Polski tempo 20 ponad, dużo bardzo aktywnych wyprzedzań etc.

Jeden z najbardziej komfortowych sposobów podróżowania po drogach - brak zmęczenia, bardziej niż wystarczająca dynamika do wyprzedzania ( na normalnej drodze na 2-gim biegu ), brak wrażliwości na koleiny, aquaplaning etc. Wyższa pozycja ułatwia wyprzedzanie, bo więcej widać...

Oj, bedzie mi OBK 3.6 brakowało :(

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
A Dyrekcja zdaje się pisała że zostawiła czy tam jeszcze zamówiła sobie takowy

Aktualnie mam jako służbowy. Gdy na tego "przyjdzie czas" - czyli zazwyczaj ok. 6 m-cy od rejestracji, to istotnie jeszcze jeden jest dla mnie w drodze z Japonii :)

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda. Subaru idzie droga Hondy - ciekawe koncepcje samochodów tyle że słabowite :(

 

Dobi1972,nie bardzo rozumiem,dlaczego tak to interpretujesz,przecież Dyrekcja wyraznie napisała, że dosięga Nas czynnik CO2,więc proszę nie pisać bzdur, lub czytać ze zrozumieniem.

 

Bo ta sama choroba CO2 dotknęła też Hondę (inne marki też) i rozwiązanie jest takie samo tzn. ogranicza się dostępność mocniejszych silników. Honda eksperymentuje jeszcze z hybrydami, co dużo nie zmienia tzn. CO2 mniej, ale osiągi takie sobie.

nie rozumiem tego zupelnie to jakis cios w japonskie marki? bo przecierz Mercedes BMW Porsche Audi masowo produkuja pojazdy z silnikami V8 biturbo o mocach grubo powyzej 500KM nie mozliwe ze te cuda nie emituja CO2 o niskiem emisji flotowej tez ciezko mowic bo np BMW i Mercedes nie produkuja pojazdów małolitrażowych, najmniejsze to silniki 1.6 turbo wiekszosc sprzedawanych ma pojemnosci 2-3 litry czesto tez turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Ciekawy jestem czy coś zmienili w stosunku do MY11 .

Drobiazgi.

Dwa kolory ( srebrny & niebieski ) nieco inne.

Tylne wahacze stalowe ( były żeliwne ) = - 1 kg

Zmienione dysze natrysku wody na szybe przednią

Zmieniona kamera cofania ( z CCD na CMOS ) = wieksza jasność gdy na zewnątrz ciemno

Zmienione lusterka zewnętrzne

Ciemniejsze aplikacje drewniane w kabinie

oraz parę innych drobiazgów technicznych.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej skupiaja się na spalaniu 7.5 l/100 km...na autostradzie w US...
u nas trochę trudno o takie wyniki, ale 8.5 l/100km jest realne jak się 120km/h nie przekracza

Wykonałem OBK 3.6 sympatyczna pdróż - do Estonii. Po drodze, tranzytem, przez Łotwę i Brundi :wink: (...)

serdecznie odpozdrawiam :)

 

i jako ze niedlugo wracam na stale do Burundi, to zapraszam, przy okazji, wpasc nie-tranzytem do Wilna - chetnie posluze za przewodnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zapraszam, przy okazji, wpasc nie-tranzytem do Wilna - chetnie posluze za przewodnika

A rozciągnąłbyś to zaproszenie dla forumowiczów? Bo widzisz, w Wilnie jestem zakochany ale nie miałem okazji go dobrze poznać ;) Jakby co można liczyć? ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zapraszam, przy okazji, wpasc nie-tranzytem do Wilna - chetnie posluze za przewodnika

A rozciągnąłbyś to zaproszenie dla forumowiczów? Bo widzisz, w Wilnie jestem zakochany ale nie miałem okazji go dobrze poznać ;) Jakby co można liczyć? ;)

Pozdrawiam

jak najbardziej :D

 

bo jak wiadomo, Subaru - connecting people 8) :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem tego zupelnie to jakis cios w japonskie marki? bo przecierz Mercedes BMW Porsche Audi masowo produkuja pojazdy z silnikami V8 biturbo o mocach grubo powyzej 500KM nie mozliwe ze te cuda nie emituja CO2 o niskiem emisji flotowej tez ciezko mowic bo np BMW i Mercedes nie produkuja pojazdów małolitrażowych, najmniejsze to silniki 1.6 turbo wiekszosc sprzedawanych ma pojemnosci 2-3 litry czesto tez turbo

Właśnie chodzi o to, że marki niemieckie produkują i sprzedają masowo ale silniki w stylu 2.0d czy 2.0i, które mają małe emisje spalin (<120g co2 np najnowsze BMW). Sprzedaż modeli z większymi silnikami jest śladowa przy tej ilości sprzedanych aut. Poza tym z tego co pisze Than_junior Porsche jest liczone razem z grupą VAG.

W przypadku Subaru silniki podstawowe nie są już tak korzystne (emisja dla 2.0D to ~165g, dla 2.0i i 2.5i ~190g w zależności od modelu), nie mówiąc o modelach typu 3.6R czy 2.5T (~240g).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem tego zupelnie to jakis cios w japonskie marki? bo przecierz Mercedes BMW Porsche Audi masowo produkuja pojazdy z silnikami V8 biturbo o mocach grubo powyzej 500KM nie mozliwe ze te cuda nie emituja CO2 o niskiem emisji flotowej tez ciezko mowic bo np BMW i Mercedes nie produkuja pojazdów małolitrażowych, najmniejsze to silniki 1.6 turbo wiekszosc sprzedawanych ma pojemnosci 2-3 litry czesto tez turbo

Właśnie chodzi o to, że marki niemieckie produkują i sprzedają masowo ale silniki w stylu 2.0d czy 2.0i, które mają małe emisje spalin (<120g co2 np najnowsze BMW). Sprzedaż modeli z większymi silnikami jest śladowa przy tej ilości sprzedanych aut. Poza tym z tego co pisze Than_junior Porsche jest liczone razem z grupą VAG.

W przypadku Subaru silniki podstawowe nie są już tak korzystne (emisja dla 2.0D to ~165g, dla 2.0i i 2.5i ~190g w zależności od modelu), nie mówiąc o modelach typu 3.6R czy 2.5T (~240g).

 

Dokładnie albo zaczniemy masowo kupować XV 1.6 albo możemy się pożegnać z mocniejszymi Subarakami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ temat sam wywołalem (po sygnałach, że OBK MY2013 może nie mieć mocnego silnika) to informuję, że wolę jednak silnik mocniejszy. OBK 3.6 MY2012 jest zamówione, zapłacone i odbieram za tydzień :D:D .

Teraz pozostaje mi tylko ulepszanie OBK. Zapasowe koło (zamiast zestawu naprawczego) jest zamówione, światła LED do jazdy dziennej też i nakładka na próg bagażnika (bo poprzedni próg porysowałem po 12 dniach) również.

Zostaje chwilowo nierozwiązany problem lusterka fotochromatycznego, bo takiego w wersji europejskiej nie ma, a nie lubię jak coś świeci mocno z tyłu (tam gdzie jeżdżę rzadko kto ma ustawione prawidłowo światła, zresztą moi czasowi gospodarze preferują jazdę na długich światłach :cry: ).

Zostaje mi tylko nawigacja, a raczej sprawdzenie tego co diler mi zainstalował dodatkowo (nie sprawdzałem i nie pytałem - Polskę ma obejmować) - zobaczymy, jak działa. Jak nie będzie działać to uśmiechnę się o poradę do Forumowiczów.

No i zostały hamulce. Pojeżdżę chwilowo na fabrycznych i zobaczę, czy jest sens zamienić na Brembo.

Aha, i koła zimowe będzie trzeba kupić :-).

 

Pozdrawiam

 

Jasionowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ temat sam wywołalem (po sygnałach, że OBK MY2013 może nie mieć mocnego silnika) to informuję, że wolę jednak silnik mocniejszy. OBK 3.6 MY2012 jest zamówione, zapłacone i odbieram za tydzień :D:D .

Teraz pozostaje mi tylko ulepszanie OBK. Zapasowe koło (zamiast zestawu naprawczego) jest zamówione, światła LED do jazdy dziennej też i nakładka na próg bagażnika (bo poprzedni próg porysowałem po 12 dniach) również.

Zostaje chwilowo nierozwiązany problem lusterka fotochromatycznego, bo takiego w wersji europejskiej nie ma, a nie lubię jak coś świeci mocno z tyłu (tam gdzie jeżdżę rzadko kto ma ustawione prawidłowo światła, zresztą moi czasowi gospodarze preferują jazdę na długich światłach :cry: ).

Zostaje mi tylko nawigacja, a raczej sprawdzenie tego co diler mi zainstalował dodatkowo (nie sprawdzałem i nie pytałem - Polskę ma obejmować) - zobaczymy, jak działa. Jak nie będzie działać to uśmiechnę się o poradę do Forumowiczów.

No i zostały hamulce. Pojeżdżę chwilowo na fabrycznych i zobaczę, czy jest sens zamienić na Brembo.

Aha, i koła zimowe będzie trzeba kupić :-).

 

Pozdrawiam

 

Jasionowski

gratuluje 8)

fajne plany/mod'y... btw, jaki kolor auta? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ temat sam wywołalem (po sygnałach, że OBK MY2013 może nie mieć mocnego silnika) to informuję, że wolę jednak silnik mocniejszy. OBK 3.6 MY2012 jest zamówione, zapłacone i odbieram za tydzień :D:D .

 

Gratuluję dobrego wyboru :)

 

No i zostały hamulce. Pojeżdżę chwilowo na fabrycznych i zobaczę, czy jest sens zamienić na Brembo.

 

 

Brałem Brembo pod uwagę ale stwierdziłem że kompletnie nie ma sensu no chyba że go cały czas bedziesz ostro piłował :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje mi tylko nawigacja, a raczej sprawdzenie tego co diler mi zainstalował dodatkowo (nie sprawdzałem i nie pytałem - Polskę ma obejmować) - zobaczymy, jak działa. Jak nie będzie działać to uśmiechnę się o poradę do Forumowiczów.

No i zostały hamulce. Pojeżdżę chwilowo na fabrycznych i zobaczę, czy jest sens zamienić na Brembo.

Aha, i koła zimowe będzie trzeba kupić :-).

 

Pozdrawiam

 

Jasionowski

 

Gratulacje. Nawigacja jest poprawna, pasują mapy od Volvo więc nie ma problemu z aktualizacjami (tylko wysoka cena odstrasza). Hamulce fabryczne są wystarczające, chyba że mocno upalasz wtedy można pomyśleć o Brembo - tak jak koledzy napisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Nawigacja fabryczna obejmuje już Polskę? Pierwsze słyszę. Ale na pewno nie obejmuje Bałkanów. Zobaczymy co teraz będę miec zainstalowane przy odbiorze.

Przyznaję sie ze skruchą - w mieście to hamulce fabryczne może wystarczą, ale na autostradzie przy mojej jeżdzie na pewno nie. Mialem zresztą już OBK MY 2010 i sam sprawdzalem. Nawet na autostradzie z pozoru pustej nocą można trafić na nieoświetlane auto (calkowicie nieoświetlone dodam). A wtedy śmiechom i zabawom nie ma końca. Czyli dobre hamulce to warunek przeżycia w mojej sytuacji.

Moi tymczasowi gospodarze są w stanie takie kujawiaki na drodze wyczyniać też w dzień(zmiana pasa na autostradzie bez włączonego kierunkowskazu i spojrzenia w lustrko wsteczne, to ulubiony manewr, ale nie jedyny). Kierowcy w Polsce jeżdżą konserwatywnie w porównaniu do Balkanów :-).

Co do lusterka to mogę rzeczywiście je manulanie zmieniać. Tylko po co?

Pozdrawiam

Jasionowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Nawigacja fabryczna obejmuje już Polskę? Pierwsze słyszę. Ale na pewno nie obejmuje Bałkanów. Zobaczymy co teraz będę miec zainstalowane przy odbiorze.

 

Trzeba dokupić mapy z Europą środkową (może dostaniesz w komplecie, ja niestety musiałem dokupić). http://tinyurl.com/8p8xfgy druga opcja to mapy volvo zdaje się że są już wersje na ten rok (pasuje do MY10 nie wiew czy taka sama nawigacja jest w MY12).

 

Dzięki.

Przyznaję sie ze skruchą - w mieście to hamulce fabryczne może wystarczą, ale na autostradzie przy mojej jeżdzie na pewno nie. Mialem zresztą już OBK MY 2010 i sam sprawdzalem. Nawet na autostradzie z pozoru pustej nocą można trafić na nieoświetlane auto (calkowicie nieoświetlone dodam). A wtedy śmiechom i zabawom nie ma końca. Czyli dobre hamulce to warunek przeżycia w mojej sytuacji.

 

Do dynamicznej jazdy to faktycznie warto :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lusterka to mogę rzeczywiście je manulanie zmieniać. Tylko po co?

 

Dokładnie. Poszukaj na forum bo kiedyś ktoś się chwalił adaptacją lusterka z wersji US, wymaga to zmiany jego mocowania które można wykonać w firmie zajmującej się wymianą szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...