Skocz do zawartości

OBK 3.6 MY2013


Jasionowski

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście że nie ale wszystko idzie przecież w tym kierunku.

No i bardzo dobre, trzeba się rozwijać, a nie stać w miejscu.

 

To dlaczego BMW czy Audi oferują w rodzinnych dupowozach nawet ok. 300KM?

Zwróć uwagę ile diesli mają w ofercie obaj producenci. Nie mówiąc o silnikach z bezpośrednim wtryskiem. Najmocniejsze benzyny stanowią niewielką część sprzedaży tych producentów więc łatwiej im się zmieścić w limitach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Najmocniejsze benzyny stanowią niewielką część sprzedaży tych producentów więc łatwiej im się zmieścić w limitach.

 

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz :idea: Ultra oszczędne benzyny z hybrydą to przyszłość :idea: Mazda za chwilę zaskoczy wszystkich Wanklem o poj. ok 2.3 L i mocą ok. 500 KM spełniających Euro 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ta sama choroba CO2 dotknęła też Hondę (inne marki też) i rozwiązanie jest takie samo tzn. ogranicza się dostępność mocniejszych silników. Honda eksperymentuje jeszcze z hybrydami, co dużo nie zmienia tzn. CO2 mniej, ale osiągi takie sobie.

Wyglada na to, ze Subaru tez eksperymentuje z hybrydami:

http://www.autoguide.com/auto-news/2011 ... -tech.html

Wydaje mi sie, ze naped hybrydowy to przyszlosc w czasach rzadow eko-oszolomow.

Coraz wiecej marek wprowadza takie samochody oprocz Toyoty i Lexusa jest juz Honda, Audi, BMW, a nawet f...car Peugeota z dieslem jako jednostka glowna......

Jakby Subaru mialo OBK w hybrydzie to nie wiem, czy bym sie niezainteresowal.

Raz jechalem Civicem hybryda i bylo to rozczarowanie, przy kazdym przyspieszaniu komputer wkrecal silnik na bardzo wysokie obroty i wylo niemilosiernie - jak przy starcie odrzutowca. Jechalem tez Priusem i to w jezdzie miejskiej mialem bardzo przyjemne odczucia. Plynnie przyspieszal i byl cichutki. Teraz wchodzi Prius + 7-mio miejscowy. Nie wiem jak do tego upchneli 7 miejsc................. Ja sie w Avensisie na tylnej kanapie nie mieszcze z glowa.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz :idea: Ultra oszczędne benzyny z hybrydą to przyszłość :idea: Mazda za chwilę zaskoczy wszystkich Wanklem o poj. ok 2.3 L i mocą ok. 500 KM spełniających Euro 6

Nie wiem gdzie się mylę bo z Twojej wypowiedzi to nie wynika, ale ja nigdzie nie pisałem co jest przyszłością tylko jak producenci radzą sobie z upchnięciem do oferty mocnych silników benzynowych - z założenia paliwożernych.

Co do Mazdy to jakieś konkretne info ? Bo niedawno Mazda wypuszczając hybrydową RX-8 stwierdziła, że prawdopodobnie wycofa się z dalszego rozwoju silnika Wankla. Szczególnie, że silnik Wankla jako taki nie jest zbyt trwałą i długowieczną konstrukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmocniejsze benzyny stanowią niewielką część sprzedaży tych producentów więc łatwiej im się zmieścić w limitach.

 

Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz :idea: Ultra oszczędne benzyny z hybrydą to przyszłość :idea: Mazda za chwilę zaskoczy wszystkich Wanklem o poj. ok 2.3 L i mocą ok. 500 KM spełniających Euro 6

 

przy takich ultraoszczędnych silnikach przyszłość będzie zapewne polegała na wożeniu w bagażniku drugiego silnika jako części zapasowej :lol: vide 1,4 TSI od VW - engine of the year itd. a teraz go będą podobno w ogóle wycofywali z produkcji bo sie masowo rozsypują na kawałki

 

przyszłość to albo alternatywne paliwa, albo silniki całkiem elektryczne - jak już ktoś wymyśli odpowiednie do nich baterie. hybrydy to kosztowny etap przejściowy, finansowany za pieniądze podatników w krajach, które postawiły na ideologię ekologiczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takich ultraoszczędnych silnikach przyszłość będzie zapewne polegała na wożeniu w bagażniku drugiego silnika jako części zapasowej :lol: vide 1,4 TSI od VW - engine of the year itd. a teraz go będą podobno w ogóle wycofywali z produkcji bo sie masowo rozsypują na kawałki

 

przyszłość to albo alternatywne paliwa, albo silniki całkiem elektryczne - jak już ktoś wymyśli odpowiednie do nich baterie. hybrydy to kosztowny etap przejściowy, finansowany za pieniądze podatników w krajach, które postawiły na ideologię ekologiczną

Zgoda co do tych wyzylowanych silniczkow, ale nie zgodze sie co do samochodow elektrycznych.

Samochod elektryczny swietnie nadaje sie do ruchu miejskiej, ale caly czas calkowita wydajnosc (wliczajac wyprodukowanie pradu, przesyl i wydajnosc ladowania) elektryczna takiego samochodu jest mniej wiecej taka sama jak diesla. Jest to dobre rozwiazanie na samochod miejski, ale nie do jazdy w trase. Kosztuje takie cudo tez calkiem slono. W Norwegii samochody elektryczne kosztuja tyle samo co np. Prius. Majac do wyboru wybiore Priusa.

Uwazam, ze hybryda to wcale nieglupie rozwiazanie laczy zalety samochodu elektrycznego z pojazdem z normalnym napedem. W miare ekonomiczny no i autonomiczny. Kolega ma Lexusa RX 450h - jazda nim to naprawde przyjemnosc. Moim zdnaiem hybrydy moga byc w najblizszych 10-20 latach najsensowniejszym rozwiazaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazam, ze hybryda to wcale nieglupie rozwiazanie laczy zalety samochodu elektrycznego z pojazdem z normalnym napedem. W miare ekonomiczny no i autonomiczny. Kolega ma Lexusa RX 450h - jazda nim to naprawde przyjemnosc. Moim zdnaiem hybrydy moga byc w najblizszych 10-20 latach najsensowniejszym rozwiazaniem.

 

Dokładnie tak, hybryda poprawia to co w silniku spalinowym jest słabe (odzysk energii i wydajność przy zmiennych warunkach pracy). Samochody elektryczne będą popularne jeśli rozwiązany będzie problem małego ich zasięgu (sensowny zasięg na poziome min 600-650km) i czasu ładowania, pomijam jeszcze problem infrastruktury do ich ładowania oraz ceny która teraz nie odzwierciedla ich praktycznej wartości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sensowny zasięg na poziome min 600-650km

Moje auta robią na zbiorniku lpg >350km i nie ma tragedii z tankowaniem...

Ale fakt, jak jeździłem ceedem to zasięg na trasie w okolicach 1000km był fajną sprawą :)

 

Tyle że LPG się w miarę szybko tankuje :-), zdaje się że Renault promowało takie wymienne baterie, aby skrócić czas ładownia samochodu elektrycznego. Z drugiej strony taki pojazd elektryczny do dojazdu od pracy mógłby być sensowny - no może nie zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony taki pojazd elektryczny do dojazdu od pracy mógłby być sensowny

Szczególnie, jesli mógłbym go ładować w pracy za free :)

Ale to by wystarczył taki o zasięgu 50km nawet :)

 

Pod pracą mam nawet taki "słupek" do ładowania takich pojazdów z miejscem parkingowym, kiedyś w ramach testów coś się tam nawet się pojawiało (iOn czy Leaf) teraz nie widzę tych pojazdów - może się nie sprawdziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, dajcie se spokoj z tymi gazami i bateriami :mrgreen:

 

szkoda, ze nie bedzie H6 MY'13 w Europie (a jeszcze bardziej szkoda, ze FHI nigdy nie pokusilo sie o H6+turbo :twisted: )

 

H6 turbo co prawda nie seryjne http://tinyurl.com/7qqak9s.

to nie jest turbo :wink: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, dajcie se spokoj z tymi gazami i bateriami :mrgreen:

 

szkoda, ze nie bedzie H6 MY'13 w Europie (a jeszcze bardziej szkoda, ze FHI nigdy nie pokusilo sie o H6+turbo :twisted: )

 

H6 turbo co prawda nie seryjne http://tinyurl.com/7qqak9s.

to nie jest turbo :wink: :D

 

a faktycznie, nie zauważyłem paska klinowego :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, szkoda że u mnie nie ma :)

dojazdy za free... to by było coś :twisted::mrgreen:

W Norwegii sa nawet darmowe miejsca na parkingach, gdzie mozna takie cudenko naladowac, ale cena samochodu jest wyzsza niz porownywalnej hybrydy.

Jesli juz mowa o ekologii to produkcja akumulatorow i ich recykling to juz raczej sa maloekologiczne.

Znajomy ma elektrycznego mituwisi i mowi, ze latem to na dobrze naladowanych bateriach da sie 400 km przejechac, ale zima juz ponizej 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojazdy za free... to by było coś
Jesli juz mowa o ekologii to produkcja akumulatorow i ich recykling to juz raczej sa maloekologiczne.

A kto to o ekologii mówi?? :roll: :twisted::mrgreen:

 

Rozwazajac samochody elektryczne i hybrydowe mimochodem porusza sie temat tzw. ekologii, ktora w sumie z ekologia nie ma nic wspolnego. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie się mylę bo z Twojej wypowiedzi to nie wynika, ale ja nigdzie nie pisałem co jest przyszłością tylko jak producenci radzą sobie z upchnięciem do oferty mocnych silników benzynowych - z założenia paliwożernych.

 

Jedni radzą sobie lepiej a inni gorzej :idea: Zdenerwowałem się trochę słysząc o kolejnej likwidacji mocnego auta jakim jest OBK H6 a w zamian nic czyli jak narazie Subaru kiepsko w tej kwestii sobie radzi. Zobaczymy jak będzie dalej bo nie wyobrażam sobie aby Subaru miał w ofercie same słabowite silniki.Fajnie że wychodzą nowe modele ,obydwa bardzo bojowe ale tylko z wyglądu (XV,BRZ) :?

 

Znajomy jeździ kilka lat Forkiem 2.0XT ...chciałby wymienić na nową generację ale nie przesiądzie się przecież na nowego 2.0 :)

Drugi znajomy szuka mocnego "allroad-a" , bardzo spodobała mu się jazda moim H6 ale niestety już nie będzie miał okazji kupić ... 2.5 jest dla niego za słaby :idea:

Oczywiście klientów zainteresowanych w tej chwili dieselem jest nieporównywalnie więcej ale przecież od Subaru można i chyba trzeba oczekiwać mocnego benzynowego boxera w ofercie :idea:

Co do Mazdy to jakieś konkretne info ? Bo niedawno Mazda wypuszczając hybrydową RX-8 stwierdziła, że prawdopodobnie wycofa się z dalszego rozwoju silnika Wankla. Szczególnie, że silnik Wankla jako taki nie jest zbyt trwałą i długowieczną konstrukcją.

 

Z info które " na szybko " znalazłem :

http://www.autocentrum.pl/newsy/nowosci ... zdy-mazda/

 

Jakiś czas temu zdaje się że na RTL była informacja o zaawansowanych pracach nad tym silnikiem o pojemności prawdopodobnie powyżej 2L i mocy conajmniej 400 KM w finalnej wersji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni radzą sobie lepiej a inni gorzej Zdenerwowałem się trochę słysząc o kolejnej likwidacji mocnego auta jakim jest OBK H6 a w zamian nic czyli jak narazie Subaru kiepsko w tej kwestii sobie radzi. Zobaczymy jak będzie dalej bo nie wyobrażam sobie aby Subaru miał w ofercie same słabowite silniki.

 

niestety , silnikowo Subaru jest jescze w poprzednim tysiacleciu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik 2.5L ma być najmocniejszym silnikiem wolnossącym to faktycznie kicha :cry:

Znikają chyba najciekawsze auta z oferty Subaru: Tribeca, OBK H6.

halo halo, ale tu przeciez tu chodzi o kryzysowa Europe, ktora tak naprawde rzadko kiedy obchodzila FHI :P:mrgreen:

 

jak ktos bardzo chce, to zawsze moze miec nowego mocnego Subaraka (tyle ze z innego rynku :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...