Jump to content

Shortshifter do Forka S-Turbo


Subaru_Forester
 Share

Recommended Posts

Nikt się nie wychyla, bo zapewne mało kto ma to zamontowane w Forku.

Generalnie montaż shortshifter-a aż tak bardzo nie usprawni Twojego auta, a i na osiągach mu mocno nie przybędzie.

Korzyści z tego zabiegu znikome, jedynie fajny gadżet. Ale jak lubisz i jesteś fanem takich zabawek zawsze warto poeksperymentować i mieć niepowtarzalne autko 8) A do dobrego można szybko się przyzwyczaić.

Osobiście nie znam nikogo kto ma to w Foresterze.

Link to comment
Share on other sites

Nikt się nie wychyla, bo zapewne mało kto ma to zamontowane w Forku.

Generalnie montaż shortshifter-a aż tak bardzo nie usprawni Twojego auta, a i na osiągach mu mocno nie przybędzie.

Korzyści z tego zabiegu znikome, jedynie fajny gadżet. Ale jak lubisz i jesteś fanem takich zabawek zawsze warto poeksperymentować i mieć niepowtarzalne autko 8) A do dobrego można szybko się przyzwyczaić.

Osobiście nie znam nikogo kto ma to w Foresterze.

 

osobiście nie wyobrażam sobie XT w automacie bez sportshifta :!: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Znam kogoś, kto miał w XT short shifter (kropkowicz), i naprawdę skok lewarka się skrócił... podobnie jak i sam lewarek (2 efekty w 1) i dla mnie "gała" była tam za nisko...

 

wszystko dzięki takiemu czemuś firmy kartboy, powodującemu "zmianę geometrii" gałki - skrócenie skoku lewarka zmiany biegów:

 

image_01_600.jpg

 

 

o, znalazłem jakieś poglądowe foto, gałka zmiany biegów obniżyła się w stosunku do serii:

 

images?q=tbn:ANd9GcS_qH8BpU_FaQDVmbDrYQ_s-sKyD8HjuWVrf0ePAd4bQG17edNiZRcuGEGP

 

http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ter-10955/

 

mam to urządzonko teraz u siebie w garażu, czeka na zamontowanie w swoim S-Turbo, i ewentualnie sprawdzenie, co można zrobić, żeby gała mi nie opadła tak nisko jak na tej fotce.

Link to comment
Share on other sites

przerost formy nad treścią,

chyba że masz jakieś rozbuchane ambicje sportowe wobec swojego Foresia,

zamierzasz z niego zrobić rakietę....

i ta 1/10000 sekundy szybsza zmiana biegów da Ci jakieś wymierne efekty i będzie powodem jakichś nadzwyczajnych wytrysków samozadowolenia....

 

moim zdaniem bzdura i tyle, wydaj lepiej tę kasę na coś pożytecznego :D

Link to comment
Share on other sites

przerost formy nad treścią,

chyba że masz jakieś rozbuchane ambicje sportowe wobec swojego Foresia,

zamierzasz z niego zrobić rakietę....

i ta 1/10000 sekundy szybsza zmiana biegów da Ci jakieś wymierne efekty i będzie powodem jakichś nadzwyczajnych wytrysków samozadowolenia....

 

moim zdaniem bzdura i tyle, wydaj lepiej tę kasę na coś pożytecznego :D

 

Mikołaj, emotorsport ma rację.

Mam u siebie (był jak kupiłem, to i jest), krótszy skok lewarka, niżej gała, ciężej ciut chodzi i trzeba uważać przy zmianie biegów, bo sie mogą szybko synchronizatory skończyć 8)

 

Chcesz, to na spocie sobie sprawdzisz ocokaman.

Link to comment
Share on other sites

bardzo trudne jest przefiltrowanie wszystkich dostępnych na rynku bajerów do auta, i rozdzielenie ich na takie,

które nam coś naprawdę dadzą i są do czegoś potrzebne,

od zbędnego szrotu, który wymienia albo dokupuje się tylko po to,

żeby ktoś zrobił na tym kasę.... :twisted:

 

dlatego dobrze jest, zanim się jakieś cacko z dziurką czy bez, zakupi, bez wstydu zapytać innych, co na ten temat sądzą.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dla niektórych to nie kwestia czasu zmiany biegów, tylko wygody - skok lewarka zmiany biegów jest moim zdaniem dość duży, i zmiana tego parametru może służyć jedynie poprawie samopoczucia.

Link to comment
Share on other sites

jak seryjny mechanizm zmiany biegów jest sprawny i bez nadmiernych luzów wywołanych zużyciem, działa precyzyjnie i nie jest męczący,

a shortshifter nie każdemu pasuje, bo czasem jest ciężko trafić z biegiem i można zapakować 3 zamiast 5.....

ale to kwestia indywidualnych upodobań i gustów, a o tych, jak wiadomo, się nie dyskutuje...lamje lipa i tyle... :)

Link to comment
Share on other sites

Subaru_Forester, Mam i jestem bardzo zadowolony, skok wyraźnie krótszy, szybsza zmiana biegów, ogólnie fun :mrgreen: . Gałka wyraźnie niżej(nie każdą będzie się wygodnie zmieniać) i przez pierwsze dwa tygodnie wyraźnie "ciężko" chodzi...a potem się przyzwyczaisz :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

kilerzpruszkowa, chyba że świnia ma zacięcie sportowe :twisted: to i z siodłem pobiega :mrgreen:

emotorsport, to już wiemy w którym kierunku podążysz :lol:

Ogólnie fajna sprawa która napewno nie przeszkadza :D

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że zrobię jak napisał Kubeusz - na spocie zobaczę ocokaman :mrgreen:

Ogólnie pomysł wziął się z tego, że lubię szybkie i krótkie zmiany biegów, a seryjna skrzynia jest przeciętna w tym temacie. Nie liczę na jakiś wpływ na osiągi auta - chodzi tylko o moje upodobania 8)

Link to comment
Share on other sites

Myślę, że zrobię jak napisał Kubeusz - na spocie zobaczę ocokaman :mrgreen:

Ogólnie pomysł wziął się z tego, że lubię szybkie i krótkie zmiany biegów, a seryjna skrzynia jest przeciętna w tym temacie. Nie liczę na jakiś wpływ na osiągi auta - chodzi tylko o moje upodobania 8)

 

I tego się trzymaj :!:

Twój cyrk, Twoje małpy 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kubeusz, tak i jest zaje...cie :mrgreen:

Szkoda, że wcześniej się na to nie zdecydowałem. Bardzo pasuje mi takie rozwiązanie. Co prawda trochę dłuższa dźwignia ale to też całkiem przyjemne :twisted:

 

Dziś lub jutro przywiozą mi wydech ale nie wiem czy zdążę założyć go przed spotem...

Link to comment
Share on other sites

jeździłem z czymś takim i fajniej wbija się biegi bo używa się większej siły. Na początku wydaje się to dość nieprecyzyjne...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...