Skocz do zawartości

Blow off


Gates

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam 1,5 :| will it blend ? :mrgreen:

 

Kiedyś chyba pisaliśmy w wątku o BOV co zrobić, żeby Cojones brzmiał jakby mielił wiewiórki :P . Akurat pogięcie wirnika czy klapki przepustnicy to jedne z tańszych możliwych konsekwencji. Wydatki to będą jak z wirnika coś się ukruszy i żelazny deszcz pójdzie sobie w dolot. A 1.5 bara to już nie jest mało... :D .

Ciekawe czy da się zmusić seryjnego BOVa jakimiś gwizdkami, żeby też zaczął ćwierkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiadam sie jakbym się znał, ale się nie znam ;P Wrzuce komentarz do filmiku, który może mieć sens.

 

"No, its called compressor stall. They sound high pitched on the smaller dual scroll turbos. They dont run big turbos on these cars. And these cars do not run a blow off valve if anyone has to ask what blow off valve it is. If you have to ask why they dont. They replace the turbos very often regardless. They got the extra money. And they cant afford to have a blow off valve leak. And the transmission is a sequential gear box, all you hear from that is the gear wine. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co?

 

Faktycznie, to nie BOV, to jego brak :D . Wielokrotnie, wyraźnie słychać na tym filmie, że ćwierkanie następuje równocześnie z pracą ALS. Ćwierkanie nie następuje zawsze gdy zapalają się światła hamowania, ale akurat na tym forum nie trzeba wyjaśniać co to hamowanie lewą stopą.

To, że to szpery tak hałasują można wsadzić między bajki. Dzieje się to niezależnie od tego czy auto skręca czy jedzie po prostej.

 

EDIT

 

Pawlus, we wspomnianej przeze mnie rozmowie w wątku o BOV (kwestia miesiąca) mowa była właśnie o braku zaworu upustowego.

Moje przypuszczenia o tym jak zmusić zawór upustowy do wydawania tego dźwięku są oderwane od tematu WRC. Raczej to takie luźne domysły czy możliwe byłoby takie przebudowanie zaworu, żeby dźwięk występował mimo jego obecności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glupi ja,fakt :oops:

 

Nie wiem czy zwróciliscie uwage ,że anti lag w cywilnych autach (np, na YT) daje tylko efekt "petard" ,a WRC robią "ptaszki" :idea:

 

I znów przypomnę filmik wrzucony przez kolegę Pawlus:

 

Wsłuchaj się dobrze, że i tutaj występują grzmoty, trzaski i pierdy charakterystyczne dla ALS.

 

Dźwięk może być potęgowany przez podtrzymanie turbo, ponieważ jego zadaniem jest zmniejszyć spadek prędkości obrotowej wirnika turbiny. Siłą rzeczy działa to także na wirnik sprężarki i wracające powietrze nie wyhamowuje go tak bardzo jak bez ALS. Różnica w dźwięku wynika również z takiej "drobnostki" jak sama budowa turbosprężarki w autach WRC, ale o tym nic nie napiszę, bo zwyczajnie jestem zielony w temacie.

 

Nie wiem czy taka praca BOV jak w filmiku z Saabem jest prawidłowa. Jakby przy mniejszym ciśnieniu BOV nie otwierał się albo robił to skokowo, a dopiero przy wyższej wartości doładowania robił to jak powinien.

Słyszałem kiedyś auto, w którym zawór działał z dużym opóźnieniem, tzn. po odpuszczeniu gazu najpierw było ćwierkanie, a dopiero po jakiejś sekundzie "psssssss". Nie pamiętam dokładnie co było przyczyną, ale chyba coś z podciśnieniem i przewodami od niego.

 

Przepraszam jeżeli ktoś poczuł się urażony moim przesadnie grzecznym językiem, ale jestem w trakcie sesji. Obiecuję poprawę :twisted: .

 

EDIT

 

W sumie to jest inna opcja na "wiewiórę na żądanie". Zawór hybrydowy z tym, że trzeba zaślepić powrót do dolotu po stronie zaworu.

 

Kiedy normalnie był BOV to będzie BOV, kiedy DV będzie brak zaworu. A może czegoś nie przewidziałem w swojej szalonej wizji? :P

 

Carlos-wrx, możesz powiedzieć jak zachowuje się ciśnienie doładowania bez zaworu upustowego. Rośnie czy raczej spada powoli? Pytam, ponieważ zastanawiam się czy taka zabawa może doprowadzić do np. rozdęcia intercoolera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w dźwięku wynika również z takiej "drobnostki" jak sama budowa turbosprężarki w autach WRC

Turbo to turbo, ino różne wymiary i łożyska mają ;)

 

Różny kształt kanałów, różną geometrię wirnika itp. itd. Nie wnikam w to specjalnie, ale różnic jest więcej niż to czy turbo jest jak pięść czy jak lodówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. Skyline miał ceramiczne wirniki, turbiny wrc na pewno muszą być z jakiś kosmicznych materiałów albo przynajmniej być wytrzymalsze- przy anti lagu notorycznie wystepuje zjawisko dopalana poza komorom (łogiń z ruły :mrgreen: ) chyba seryjne turbiny by nie wytrzymały nawet paru OS przy takim traktowaniu :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam "gołębia" - uzyskać można to dość łatwo...

 

zaślepiasz blow offa, tzn wykluczasz go całkowicie... upust wraca przez dolot (otwarty) i masz taki dżwięk... :D

 

 

 

tylko nie jest to najzdrowsze dla wirnika turbiny...

 

no ładnie ładnie przejazd i auto robią wrażenie tylko mam takie pytanie odnośnie wywalenia bova / dv... czy pozytywne tego efekty (zmniejszenie laga) są na tyle duże aby opłacało się demolować turbo i nie tylko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak szybsza reakcja na gaz - turbo zmodyfikowaliśmy, m.in załozylismy kuty wirnik...

 

 

Carlos-wrx, możesz powiedzieć jak zachowuje się ciśnienie doładowania bez zaworu upustowego. Rośnie czy raczej spada powoli? Pytam, ponieważ zastanawiam się czy taka zabawa może doprowadzić do np. rozdęcia intercoolera.

 

w peaku mam cirka 1,55 do 1,25 przy odcince (6800)... nie zauważyłem negatywnych symptomów, ale nie wiem jak taki set sprawdzałby się na mniejszym i mniej wydajnym tmic'u :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...