Gates Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Krótkie pytanie, czy wiecie jakim sposobem osiągnąć można takie efekt dźwiękowy w Imprezie? Czy jest to dzwiek z blow offa, czy moze cos innego? Gdzie dostać takiego blowa? http://www.lfsforum.net/attachment.php?attachmentid=3642&d=1132877440 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kts Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Kumpel w Evo VI tak ma. fajnnie Bo moje pssssst juz mnie wkurrrrrr....... Wracam do DV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Jeśli to faktycznie dźwięk z WRC(a nie wiem, bo nie mam jak odtworzyć dźwięku), to wystarczy wywalić zawór upustowy i zaślepić miejsce po nim Szukaj pod hasłem "compressor surge" i "pigeon mod". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 "pigeon mod". Lol, ok a jak turbina zniesie taką zabawe ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Krótkie pytanie, czy wiecie jakim sposobem osiągnąć można takie efekt dźwiękowy w Imprezie? można pstrykać aparatem fotograficznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 Jak zniesie - dobre pytanie Ryzyko pogięcia wirnika i przepustnicy niby jest, no ale znajomi jeżdżą i póki co, odpukać, nic się nie dzieje. Doładowania seryjne w ok. 1-1.2b. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 ja mam 1,5 :| will it blend ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kawas Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 for sure - sooner or later Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bananowy_Joe Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 ja mam 1,5 :| will it blend ? Kiedyś chyba pisaliśmy w wątku o BOV co zrobić, żeby Cojones brzmiał jakby mielił wiewiórki . Akurat pogięcie wirnika czy klapki przepustnicy to jedne z tańszych możliwych konsekwencji. Wydatki to będą jak z wirnika coś się ukruszy i żelazny deszcz pójdzie sobie w dolot. A 1.5 bara to już nie jest mało... . Ciekawe czy da się zmusić seryjnego BOVa jakimiś gwizdkami, żeby też zaczął ćwierkać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlus Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Mówicie o takim czymś: Takie ladnie fiuuu fiuuu! Jakby ptaszki spiewały Ale to nie BOV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n3wbi3 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 A co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlus Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Wypowiadam sie jakbym się znał, ale się nie znam ;P Wrzuce komentarz do filmiku, który może mieć sens. "No, its called compressor stall. They sound high pitched on the smaller dual scroll turbos. They dont run big turbos on these cars. And these cars do not run a blow off valve if anyone has to ask what blow off valve it is. If you have to ask why they dont. They replace the turbos very often regardless. They got the extra money. And they cant afford to have a blow off valve leak. And the transmission is a sequential gear box, all you hear from that is the gear wine. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bananowy_Joe Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 A co? Faktycznie, to nie BOV, to jego brak . Wielokrotnie, wyraźnie słychać na tym filmie, że ćwierkanie następuje równocześnie z pracą ALS. Ćwierkanie nie następuje zawsze gdy zapalają się światła hamowania, ale akurat na tym forum nie trzeba wyjaśniać co to hamowanie lewą stopą. To, że to szpery tak hałasują można wsadzić między bajki. Dzieje się to niezależnie od tego czy auto skręca czy jedzie po prostej. EDIT Pawlus, we wspomnianej przeze mnie rozmowie w wątku o BOV (kwestia miesiąca) mowa była właśnie o braku zaworu upustowego. Moje przypuszczenia o tym jak zmusić zawór upustowy do wydawania tego dźwięku są oderwane od tematu WRC. Raczej to takie luźne domysły czy możliwe byłoby takie przebudowanie zaworu, żeby dźwięk występował mimo jego obecności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlus Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Czy czasami odpowiednie uformowanie otworu uwalniającego powietrze w BOV nie zapewniło by świszczenia? Tak jak usta można ułożyć, aby powietrze przelatujące wydawało dźwięk "psst" albo "śśśśśśt" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n3wbi3 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Dźwięk fajny, kiedyś była dyskusja na identyczny temat chcieliśmy uzyskać taki dźwięk w saab'ach. Jeden z kolegów miał Blow Off który brzmi tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 ja mam "gołębia" - uzyskać można to dość łatwo... zaślepiasz blow offa, tzn wykluczasz go całkowicie... upust wraca przez dolot (otwarty) i masz taki dżwięk... tylko nie jest to najzdrowsze dla wirnika turbiny... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Pamietajcie ze wrc maja podtrzymanie turbiny i anti-lag (o ile to nie to samo) i dzwiek moze byc z tym powiazany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 anti-lag ALS= podtrzymanie turbo... tak może to potęgować wszelkie hałasy, włącznie z takim... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 glupi ja,fakt Nie wiem czy zwróciliscie uwage ,że anti lag w cywilnych autach (np, na YT) daje tylko efekt "petard" ,a WRC robią "ptaszki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bananowy_Joe Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 glupi ja,fakt Nie wiem czy zwróciliscie uwage ,że anti lag w cywilnych autach (np, na YT) daje tylko efekt "petard" ,a WRC robią "ptaszki" I znów przypomnę filmik wrzucony przez kolegę Pawlus: Wsłuchaj się dobrze, że i tutaj występują grzmoty, trzaski i pierdy charakterystyczne dla ALS. Dźwięk może być potęgowany przez podtrzymanie turbo, ponieważ jego zadaniem jest zmniejszyć spadek prędkości obrotowej wirnika turbiny. Siłą rzeczy działa to także na wirnik sprężarki i wracające powietrze nie wyhamowuje go tak bardzo jak bez ALS. Różnica w dźwięku wynika również z takiej "drobnostki" jak sama budowa turbosprężarki w autach WRC, ale o tym nic nie napiszę, bo zwyczajnie jestem zielony w temacie. Nie wiem czy taka praca BOV jak w filmiku z Saabem jest prawidłowa. Jakby przy mniejszym ciśnieniu BOV nie otwierał się albo robił to skokowo, a dopiero przy wyższej wartości doładowania robił to jak powinien. Słyszałem kiedyś auto, w którym zawór działał z dużym opóźnieniem, tzn. po odpuszczeniu gazu najpierw było ćwierkanie, a dopiero po jakiejś sekundzie "psssssss". Nie pamiętam dokładnie co było przyczyną, ale chyba coś z podciśnieniem i przewodami od niego. Przepraszam jeżeli ktoś poczuł się urażony moim przesadnie grzecznym językiem, ale jestem w trakcie sesji. Obiecuję poprawę . EDIT W sumie to jest inna opcja na "wiewiórę na żądanie". Zawór hybrydowy z tym, że trzeba zaślepić powrót do dolotu po stronie zaworu. Kiedy normalnie był BOV to będzie BOV, kiedy DV będzie brak zaworu. A może czegoś nie przewidziałem w swojej szalonej wizji? Carlos-wrx, możesz powiedzieć jak zachowuje się ciśnienie doładowania bez zaworu upustowego. Rośnie czy raczej spada powoli? Pytam, ponieważ zastanawiam się czy taka zabawa może doprowadzić do np. rozdęcia intercoolera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Różnica w dźwięku wynika również z takiej "drobnostki" jak sama budowa turbosprężarki w autach WRC Turbo to turbo, ino różne wymiary i łożyska mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bananowy_Joe Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Różnica w dźwięku wynika również z takiej "drobnostki" jak sama budowa turbosprężarki w autach WRC Turbo to turbo, ino różne wymiary i łożyska mają Różny kształt kanałów, różną geometrię wirnika itp. itd. Nie wnikam w to specjalnie, ale różnic jest więcej niż to czy turbo jest jak pięść czy jak lodówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Np. Skyline miał ceramiczne wirniki, turbiny wrc na pewno muszą być z jakiś kosmicznych materiałów albo przynajmniej być wytrzymalsze- przy anti lagu notorycznie wystepuje zjawisko dopalana poza komorom (łogiń z ruły ) chyba seryjne turbiny by nie wytrzymały nawet paru OS przy takim traktowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 ja mam "gołębia" - uzyskać można to dość łatwo... zaślepiasz blow offa, tzn wykluczasz go całkowicie... upust wraca przez dolot (otwarty) i masz taki dżwięk... tylko nie jest to najzdrowsze dla wirnika turbiny... no ładnie ładnie przejazd i auto robią wrażenie tylko mam takie pytanie odnośnie wywalenia bova / dv... czy pozytywne tego efekty (zmniejszenie laga) są na tyle duże aby opłacało się demolować turbo i nie tylko ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 tak szybsza reakcja na gaz - turbo zmodyfikowaliśmy, m.in załozylismy kuty wirnik... Carlos-wrx, możesz powiedzieć jak zachowuje się ciśnienie doładowania bez zaworu upustowego. Rośnie czy raczej spada powoli? Pytam, ponieważ zastanawiam się czy taka zabawa może doprowadzić do np. rozdęcia intercoolera. w peaku mam cirka 1,55 do 1,25 przy odcince (6800)... nie zauważyłem negatywnych symptomów, ale nie wiem jak taki set sprawdzałby się na mniejszym i mniej wydajnym tmic'u :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się