Skocz do zawartości

shim-disk dodatkowe blaszki przy klockach hamulcowych - pyt?


szamcio11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może to głupie pytanie, ale nurtuje mnie to:

Zauważyłem przy klockach hamulcowych zamontowane dodatkowe blaski, od zewnętrznych stron klocków. Na schematach są oznaczone jako shim-disk

aaaaaam.png

 

Uploaded with ImageShack.us

Na dołączonym rysunku to pozycje 11,13,16,17

Po wymianie przez mechanika nie ma ich.

Czy to właściwe postepowanie mechaników?

czy usunięcie tych blaszek coś zmieni w hamowaniu?

Będę wdzieczny za odpowiedź zanim zacznę się upominać o ich montaż,

Przy zestawie klocków ferodo były dołączone

pozdr

szamcio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas hamowania klocki się nagrzewają,blaszki mają za zadanie odseparować klocek od tłoczka coby płyn hamulcowy się nie gotował.

Generalnie da się bez nich żyć a i większość klocków mają naklejone takie plastiko/gumowe niewiadomoco podkładki które spełniają tą rolę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dodatkowe blaszki to tzw. "shimy" – czyli podkładki antypiskowe.

Podkładka ta składa się z blaszki stalowej dwustronnie pokrytej materiałem tłumiącym drgania, najczęściej jest to specjalna warstwa gumy. Montaż odbywa się na gorąco, w specjalnie dedykowanych automatach pozycjonujących. „Shimy” tłumią drgania przez cały okres eksploatacji klocków, zapewniając odpowiedni komfort jazdy. Połączenie shimów z klockami powinno być wzmacniane mechanicznie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

wybaczcie, ze odkopuje stary post ale nigdzie nie moge znaleźć informacji jak się nazywa to ustrojstwo, które ma nr 7 i 8 na załączonym w 1. poscie rysunku. Ociera mi o tarcze i piszczy wiec chyba czas na wymiane.

To są blaszki mocujące klocek w zacisku. Ich konstrukcja teoretycznie uniemożliwia ich kontakt z tarczą hamulcową. Albo ktoś "założył hełm na lewą stronę", albo kończą Ci się klocki i to czujnik akustyczny klocków się odzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu sa dwa rodzaje blaszek.

te 7 i 8 to wyposagenie auta i trzymaja klocek w pozycji neutralnej niwelujac luzy i zmnijszaja stukanie klockow przy dotkniciu hamulca.

te drudgie plaskie  16-17 maja za zadanie wyciszac prace podczas hamowania. W niektorych przypadkach sa integralna częścią klocka a w innych najlepiej je przykleic na specjalna mazia wyciszającą. pomaga to jak umarłemu kadzidło na piszczenie ale pomaga na drganie i rezonans tarcz. Ja osobiscie te drogie zakladam jak sie zmiszcza. TRW 4000 z CL5+ nie wchodza a i brak jest ich w zestawie klockow. Te 7-8 nie występują w STI. Niktore klocki mocno stukaja na zimno ale wole to niz by sie mialy blokowac na goraco.

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie jak sa porzadnie rozgrzane to piszczy podczas jazdy i skrecania w prawo, jak nacisne hamulec delikatnie to pisk sie nasila, bardzo nieprzyjemny jak blaszka o blache. Wiem, ze to tego wina bo juz kiedys zdjeli mi klocki i te blaskzi podgieli w ktoras tam strone i przestalo, po 10k km wrocilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...