szamcio11 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Witam Może to głupie pytanie, ale nurtuje mnie to: Zauważyłem przy klockach hamulcowych zamontowane dodatkowe blaski, od zewnętrznych stron klocków. Na schematach są oznaczone jako shim-disk Uploaded with ImageShack.us Na dołączonym rysunku to pozycje 11,13,16,17 Po wymianie przez mechanika nie ma ich. Czy to właściwe postepowanie mechaników? czy usunięcie tych blaszek coś zmieni w hamowaniu? Będę wdzieczny za odpowiedź zanim zacznę się upominać o ich montaż, Przy zestawie klocków ferodo były dołączone pozdr szamcio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Podczas hamowania klocki się nagrzewają,blaszki mają za zadanie odseparować klocek od tłoczka coby płyn hamulcowy się nie gotował. Generalnie da się bez nich żyć a i większość klocków mają naklejone takie plastiko/gumowe niewiadomoco podkładki które spełniają tą rolę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Jak usuniesz te blaszki to nic się nie stanie, ale jest obawa że będą latać w zaciskach i stukać na nierównościach. Kiedyś pozbyłem się takiego patentu w Punto 1 8) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Te dodatkowe blaszki to tzw. "shimy" – czyli podkładki antypiskowe. Podkładka ta składa się z blaszki stalowej dwustronnie pokrytej materiałem tłumiącym drgania, najczęściej jest to specjalna warstwa gumy. Montaż odbywa się na gorąco, w specjalnie dedykowanych automatach pozycjonujących. „Shimy” tłumią drgania przez cały okres eksploatacji klocków, zapewniając odpowiedni komfort jazdy. Połączenie shimów z klockami powinno być wzmacniane mechanicznie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2012 to już wiem czemu moje klocki piszczą przy wymianie nie maiłem nowej podkładki, a stara nie chciała zejść z starego klocka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamcio11 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Dzięki za pomoc Na razie nic nie piszczy, jest ok jak dla mnie sprawa już jasna - przy następnych wymianach będę pilnował, żeby zakładać cały komplet Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 szamcio11, dzięki....z tymi piskami oczywiście, to "shimy" nie są złotym środekiem,no ale złotych środków nie ma małe OT : jakie klocki założyłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamcio11 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 na przodzie mam tarcze ATE i ferodo zwykłe (preomier?) z tyłu tarcze oryginały po przetoczeniu i klocki ferodo pozdr szamcio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red Hood Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 wybaczcie, ze odkopuje stary post ale nigdzie nie moge znaleźć informacji jak się nazywa to ustrojstwo, które ma nr 7 i 8 na załączonym w 1. poscie rysunku. Ociera mi o tarcze i piszczy wiec chyba czas na wymiane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 wybaczcie, ze odkopuje stary post ale nigdzie nie moge znaleźć informacji jak się nazywa to ustrojstwo, które ma nr 7 i 8 na załączonym w 1. poscie rysunku. Ociera mi o tarcze i piszczy wiec chyba czas na wymiane. To są blaszki mocujące klocek w zacisku. Ich konstrukcja teoretycznie uniemożliwia ich kontakt z tarczą hamulcową. Albo ktoś "założył hełm na lewą stronę", albo kończą Ci się klocki i to czujnik akustyczny klocków się odzywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 (edytowane) tu sa dwa rodzaje blaszek. te 7 i 8 to wyposagenie auta i trzymaja klocek w pozycji neutralnej niwelujac luzy i zmnijszaja stukanie klockow przy dotkniciu hamulca. te drudgie plaskie 16-17 maja za zadanie wyciszac prace podczas hamowania. W niektorych przypadkach sa integralna częścią klocka a w innych najlepiej je przykleic na specjalna mazia wyciszającą. pomaga to jak umarłemu kadzidło na piszczenie ale pomaga na drganie i rezonans tarcz. Ja osobiscie te drogie zakladam jak sie zmiszcza. TRW 4000 z CL5+ nie wchodza a i brak jest ich w zestawie klockow. Te 7-8 nie występują w STI. Niktore klocki mocno stukaja na zimno ale wole to niz by sie mialy blokowac na goraco. Edytowane 17 Maja 2014 przez dzioba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red Hood Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 wlasnie jak sa porzadnie rozgrzane to piszczy podczas jazdy i skrecania w prawo, jak nacisne hamulec delikatnie to pisk sie nasila, bardzo nieprzyjemny jak blaszka o blache. Wiem, ze to tego wina bo juz kiedys zdjeli mi klocki i te blaskzi podgieli w ktoras tam strone i przestalo, po 10k km wrocilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się