Jump to content

24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe


elmo
 Share

Recommended Posts

14 minut temu, WRC fan napisał:

24h Nurburgring już na dobre się zaczęło :mrgreen:

 

 

A ja poza domem do nocy i nie mam jak oglądać :( w rodzinie nikt nie podziela fascynacji wolą piłkę :(

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, WRC fan napisał:

Rodziny się nie wybiera :mrgreen: Odpadaj na telefonie, relacja jest na yt :)

Patrzę jak mam chwilę. Potem was wysłucham co mnie ominęło :( Niestety dzień jutrzejszy też do tyłu wiec nie pooglądam. 

Link to comment
Share on other sites

Ktos stressituasjon co tam sie dzis stalo bo jak RK wygrywa to caly Internett o tym grzmina jak nie to jak by wyscigu wogle nie bylo 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, turdziGT napisał:

Ktos stressituasjon co tam sie dzis stalo bo jak RK wygrywa to caly Internett o tym grzmina jak nie to jak by wyscigu wogle nie bylo 

Oglądałem jak Robert był za kółkiem i prowadził (chyba nawet rekord okrążenia pyknął na tym wyścigu). Potem wróciłem i za fajerą Szwajcar na 5 pozycji...potem pitstop w super niefortunnym momencie bo zaraz potem żółta flaga na całym torze...palili się Polacy - Team Virage....ale skąd WRT z 1 na 5 spadło i dlaczego...nie wiem właśnie i dlatego tutaj zajrzałem. To samo z Piekarzami...oglądałem i byli w czołówce...wracam a tam 13 nie jedzie, a 14 też jakoś tak pośrodku LMP3.

Myślałem, że tutaj ktoś, coś :huh:

Link to comment
Share on other sites

Najpierw cała przewaga wypracowana przez Yifeia poszła w diabły przez neutralizację (o czym niżej). Potem WRT dostało karę 5 sek za złe ustawienie przy starcie. Niestety tak się zgrało, że zjechali na pit stop na którym także wykonywali tę karę tuż przed okresem FCY (i tak nie mogli odbębnić tej kary pod FCY), a reszta stawki wykorzystała FCY na swoje stopy i tym samym odjechali WRT. Wcześniej tez mieli jakiś problem przy pit stopie i stracili na tym trochę sekund.

Pierwsza neutralizacja była właśnie przez IEC #13, bo Martin Hippe zatrzymał auto na torze w niebezpiecznym miejscu (uszkodzona chłodnica). Wszystko na skutek kolizji z Ferrari przy dublowaniu. Drugiej ekipie też trochę okresy FCY nie zgrały się ze strategią, stąd P6 na koniec (co i tak jest dobrym rezultatem po P15 w kwalach).

 

Szerzej wkrótce w podcaście :)

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, WRC fan napisał:

Najpierw cała przewaga wypracowana przez Yifeia poszła w diabły przez neutralizację (o czym niżej). Potem WRT dostało karę 5 sek za złe ustawienie przy starcie. Niestety tak się zgrało, że zjechali na pit stop na którym także wykonywali tę karę tuż przed okresem FCY (i tak nie mogli odbębnić tej kary pod FCY), a reszta stawki wykorzystała FCY na swoje stopy i tym samym odjechali WRT. Wcześniej tez mieli jakiś problem przy pit stopie i stracili na tym trochę sekund.

Pierwsza neutralizacja była właśnie przez IEC #13, bo Martin Hippe zatrzymał auto na torze w niebezpiecznym miejscu (uszkodzona chłodnica). Wszystko na skutek kolizji z Ferrari przy dublowaniu. Drugiej ekipie też trochę okresy FCY nie zgrały się ze strategią, stąd P6 na koniec (co i tak jest dobrym rezultatem po P15 w kwalach).

 

Szerzej wkrótce w podcaście :)

Bardzo pechowo się to poukładało dla "naszych" zespołów...ale jak to mówią - takie są wyścigi. Mimo wszystko widac, że WRT i IEC to silne zespoły w swoich klasach i po cichu liczę na dobry występ na Circuit de la Sarthe B)

Na Nurb 24h też się działo, ze względu na warunki wyścig był wstrzymany na kilka godzin, a ostatnia godzina, czy nawet pół godziny to była niezła walka o podium.

Poniżej króciutki filmik pokazujący warunki

 

Kuba Giermaziak z zespołem ostatecznie na 11 pozycji co chyba można uznać za zupełnie przyzwoity wynik, choć wyglądało, że pewnie pierwsza dziesiątka, a może i więcej było w ich zasięgu.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, -=nikon=- napisał:

Ja wiem że treningi nic nie znaczą ale ten widok cieszy.

FB_IMG_1623480705959.jpg

Super..ale jak to? Piekarze w LMP2? W WRT jakis Milesi? O co kaman?

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Neutrino33 napisał:

Super..ale jak to? Piekarze w LMP2? W WRT jakis Milesi? O co kaman?

Puk pik to jest WEC ;)

Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, -=nikon=- napisał:

Puk pik to jest WEC ;)

Niby zauważyłem...ale chyba za mało siedzę w temacie bo wciąż nie rozumiem dlaczego Inter Europol tutaj jedzie jako LMP2 i dlaczego za sterami WRT siedzi kierowca o nic mi nie mówiącym nazwisku Milesi :blush: ...do Le Mans 24h mam czas by zgłębić temat ;)

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Neutrino33 napisał:

Niby zauważyłem...ale chyba za mało siedzę w temacie bo wciąż nie rozumiem dlaczego Inter Europol tutaj jedzie jako LMP2 i dlaczego za sterami WRT siedzi kierowca o nic mi nie mówiącym nazwisku Milesi :blush: ...do Le Mans 24h mam czas by zgłębić temat ;)

WEC to takie WRC w tym sporcie;) 

A tymczasem piekarze poszło po bandzie. 

IMG_20210612_133227.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, -=nikon=- napisał:

WEC to takie WRC w tym sporcie;) 

A tymczasem piekarze poszło po bandzie. 

IMG_20210612_133227.jpg

To ja wiem...ale nie rozumiem właśnie tego dlaczego LMP3 z ELMS to LMP2 w WEC...czy może jednak Inter Europol ma bolid w klasie LMP2 na serię WEC :coffee:

Słucham właśnie ostatniego podcastu i zastanwaim się nad tą kwestią GT3, GTE, tym powrotem na kołach i ta elekrtyfikacją. Może sporty motorowe uda się zostawic jako właśnie taka ostoję silników spalinowych i ten "starej" motoryzacji, może byłyby juz tylko takim PR-owym działaniem kiedy w salonach dostępne będą tylko elektryki. Co do wracania na kołach..tak, to taki "romantyzm" motorsportu ale to przecież właśnie czasy A-Grupy w WRC były tą epoką kiedy w salonach można było kupić to co na OS-ach. Na koniec...mnie nie rpzeszkadzają wyścigi elektryków jeśli tylko ma to prowadzić do ulepszania tej technologii, bo na razie to jesteśmy mocno zacofani jeśli idzie o same baterie a i w samych silnikach elektrycznych można jeszcze coś usprawnić.

Nie wiem jak by to wyglądało z ekonomicznego punktu widzenia, ale być może - w celach PR-owych , jak już wspomniałem - niektórzy producenci będą budowali spalinowe wyścigówki a normalna produkcja - dla ludu - to będą samochody "nie spalinowe".

W takiej sytuacji niesamowicie wzrosłaby ranga wyścigów, ich prestiż bo okazałyby się jedynym miejscem gdzie da się obcować z tą "wybuchową" motoryzacją. Sam jestem zwolennikiem sportów wyścigowych a zarazem orędownikiem ograniczania naszego codziennego przemieszczania się w pojazdach spalinowych - to temat na dłuższą rozmowę i nie tutaj. Co jednak chciałem zaznaczyć, każda okazja do spotkania tej starej motoryzacji byłaby świętem i to chyba fajne z punktu widzenia prestiżu samych sportów motorowych jak i producentów tworzących pojazdy ... w różnych klasach, w różnych seriach.

Kończę słuchanie podacastu...i z niecierpliwością czekam na ten o wekendzie od 04.06 do 06.06. Bo co ja tam wiem, nie mam czasu by zagłębiać się w temat dlatego słucham profesjonalistów.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Neutrino33 napisał:

To ja wiem...ale nie rozumiem właśnie tego dlaczego LMP3 z ELMS to LMP2 w WEC...czy może jednak Inter Europol ma bolid w klasie LMP2 na serię WEC :coffee:

Słucham właśnie ostatniego podcastu i zastanwaim się nad tą kwestią GT3, GTE, tym powrotem na kołach i ta elekrtyfikacją. Może sporty motorowe uda się zostawic jako właśnie taka ostoję silników spalinowych i ten "starej" motoryzacji, może byłyby juz tylko takim PR-owym działaniem kiedy w salonach dostępne będą tylko elektryki. Co do wracania na kołach..tak, to taki "romantyzm" motorsportu ale to przecież właśnie czasy A-Grupy w WRC były tą epoką kiedy w salonach można było kupić to co na OS-ach. Na koniec...mnie nie rpzeszkadzają wyścigi elektryków jeśli tylko ma to prowadzić do ulepszania tej technologii, bo na razie to jesteśmy mocno zacofani jeśli idzie o same baterie a i w samych silnikach elektrycznych można jeszcze coś usprawnić.

Nie wiem jak by to wyglądało z ekonomicznego punktu widzenia, ale być może - w celach PR-owych , jak już wspomniałem - niektórzy producenci będą budowali spalinowe wyścigówki a normalna produkcja - dla ludu - to będą samochody "nie spalinowe".

W takiej sytuacji niesamowicie wzrosłaby ranga wyścigów, ich prestiż bo okazałyby się jedynym miejscem gdzie da się obcować z tą "wybuchową" motoryzacją. Sam jestem zwolennikiem sportów wyścigowych a zarazem orędownikiem ograniczania naszego codziennego przemieszczania się w pojazdach spalinowych - to temat na dłuższą rozmowę i nie tutaj. Co jednak chciałem zaznaczyć, każda okazja do spotkania tej starej motoryzacji byłaby świętem i to chyba fajne z punktu widzenia prestiżu samych sportów motorowych jak i producentów tworzących pojazdy ... w różnych klasach, w różnych seriach.

Kończę słuchanie podacastu...i z niecierpliwością czekam na ten o wekendzie od 04.06 do 06.06. Bo co ja tam wiem, nie mam czasu by zagłębiać się w temat dlatego słucham profesjonalistów.

Piekarze mają 2 Ligier LMP3 i 1 Oreca 07 LMP2 w tym sezonie.
Całkiem fajne kwalifikacje za nami:

 

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Kończę słuchanie podacastu...i z niecierpliwością czekam na ten o wekendzie od 04.06 do 06.06

Trochę na wariackich papierach, ale jest - zapraszamy :)
Jest podsumowanie 4H Le Castallet, jest o 24h10h Nurburgring, zastanawiamy się nad postępami Michaela Fassbendera w ELMS i na koniec garść newsów o Ferrari i BMW :)

Miłego odbioru.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, -=nikon=- napisał:

Piekarze mają 2 Ligier LMP3 i 1 Oreca 07 LMP2 w tym sezonie.
Całkiem fajne kwalifikacje za nami:

 

Jeden z moich ulubionych bohaterów drugiego planu - zespół Signatech. Zazwyczaj wystawiali bolidy LMP2, jeszcze w czasach kiedy w klasyfikacji Le Mans 24h podawany był producent silnika...może warto byłoby w przyszłości zrobić podcast na temat tego słynnego VK45, który jak dla mnie jest największym bohaterem Le Mans 24h, EVER! Żaden inny silnik nie okupował tylu czołowych miejsc i nie był tak spopularyzowany w wyścigach długodysatansowych jak właśnie ten Nissanowski VK45, który tak naprawdę jest seryjnie produkowanym V8...oczywiście do wyścigów jest modyfikowany, ale to wciąż była taka silnikowa "A-grupa" w wyścigach. Teraz wszyscy mają wpisanego Gibsona...który jest swoista ewolucją konstrukcji Nissana. Na mecie wszyscy patrzą na podium, na hypercary ...ale chyba raczej mało prawdopodobne jest by, któykolwiek z silników je napędzających był przebudowaną do wyścigów seryjną jednostką. Tymczasem wszystko poniżej LMP1/hypercar, cała reszta czołowej dziesiątki to były silniki VK. Posłuchałbym kogoś mocniej siedzącego w temacie, bardziej doświadczonego i posiadającego szersza od mojej wiedzę na ten temat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, WRC fan napisał:

Fajny temat, zapisuję ;) Mamy w planie odcinki historyczne/wspominkowe, raczej bardziej na off-season, bo teraz ledwo wyrabiamy z bieżącymi tematami B)

Zdecydowanie na off-season. Posłuchałem kolejnego odcinka a teraz oglądam WEC. Signiatech Alpine depcze po pietach fabrycznym Toyotom...wspaniała walka. WRT wciąż walczy o podium z JOTA. Piekarze zabezpieczyli sobie chyba już 5 miejsce w LMP2...z tą strata już na 4 raczej szans nie ma byleby ich nie dogonili.

Całkiem fajny wyścig. Nie oglądałem od początku ale Glickenhaus nabałaganił. Nie wiem czy to oni, czy to Porsche, które wyprzedzali...jak na moje oko to troche nazbyt agresywna jazda kierowcy w hypercarze raczej.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Nie wiem czy to oni, czy to Porsche, które wyprzedzali...jak na moje oko to troche nazbyt agresywna jazda kierowcy w hypercarze raczej.

Mam takie samo spostrzeżenie, kierowca Glickenhausa chyba zbyt optymistycznie podszedł do dublowania. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.06.2021 o 11:29, WRC fan napisał:

Trochę na wariackich papierach, ale jest - zapraszamy :)
Jest podsumowanie 4H Le Castallet, jest o 24h10h Nurburgring, zastanawiamy się nad postępami Michaela Fassbendera w ELMS i na koniec garść newsów o Ferrari i BMW :)

Miłego odbioru.

 

 

 

Nawiązując do tego odcinka Podcastu i wspomnianego Kevina Estre, polecam tym, któzy jeszcze nie widzieli:

 

 

a dla tych co mają mało czasu i chcą samo gęste, lub też swoisty "trailer/teaser" tego co potrafi i ...oj tak, do czego jest zdolny (bo potrafic to jedno a miec odwage to zrobić to drugie) Kevin Estre

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...