Skocz do zawartości

24 Heures du Mans i inne wyścigi długodystansowe


elmo

Rekomendowane odpowiedzi

Wyścig mega fajny P1 dla WRT wywalczone w zaciętej walce aż miło się patrzy na takie coś. Fajnie że Turbo Piekarze P4 i P4 w LMP3 widać że idą za ciosem. 
W obu kategoriach będzie walka do końca sezonu to pewne. 

A najfajniej będzie i tak podczas 24h :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest !!!!! tfu....jego mać :yahoo:

A jaki Robert bym skromy przy tym wyścigiem , no a tu patrz znów trochę szczęścia i się udało. 

W końcu zadośćuczynienie za te cierpienia w DTM i w F1. Tak trzymać i oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, turdziGT napisał:

Jest !!!!! tfu....jego mać :yahoo:

A jaki Robert bym skromy przy tym wyścigiem , no a tu patrz znów trochę szczęścia i się udało. 

W końcu zadośćuczynienie za te cierpienia w DTM i w F1. Tak trzymać i oby tak dalej.

Poczekajmy na walkę w 1 lidze wtedy ocenimy WRT w całości :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jumpman napisał:

Właśnie takie pytanie mam nieśmiałe. Bo się nie znam... Co się stało z LMP1 ? Żelu w tych wyścigach jadą LMP2 i 3?

3 strony wcześniej jest ;) A tak serio to jest seria europejska tak jak w rajdach mamy ERC i tam są R5 to w ELMS mamy LMP2 jako topowy samochód. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FIA wszystko potrafi tak komplikować ze zeby cokolwiek śledzić trzeba byc dosłownie ekspertem. Nie dziwie sie ze Nascar tak popularny. Włączasz telewizor w połowie wyścigu i od razu wiesz co sie dzieje :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, -=nikon=- napisał:

Poczekajmy na walkę w 1 lidze wtedy ocenimy WRT w całości :D

Ja koncentruje sie na seri w której jeździ a nie wyścigu w ktorym wystąpią gościnnie ale wyglada to bardzo obiecująco. Robert mówił ze maja handicap ze nie mozna było używać pakietu na Le Mans bo tak to szanse by sie wyzerowały. Wspominał ze reszta zespołów przyjeżdża w 90% gotowa a oni musza sie uczyć i nowy pakiet wyzerowały by szanse. Mimo wszystko bez niego dali sobie radę wiec co by było gdyby był. Upokorzenie ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, turdziGT napisał:

FIA wszystko potrafi tak komplikować ze zeby cokolwiek śledzić trzeba byc dosłownie ekspertem. Nie dziwie sie ze Nascar tak popularny. Włączasz telewizor w połowie wyścigu i od razu wiesz co sie dzieje :biglol:

Tu masz racje FIA musi mieszać bo by było za nudno :D 

 

3 minuty temu, turdziGT napisał:

Ja koncentruje sie na seri w której jeździ a nie wyścigu w ktorym wystąpią gościnnie ale wyglada to bardzo obiecująco. Robert mówił ze maja handicap ze nie mozna było używać pakietu na Le Mans bo tak to szanse by sie wyzerowały. Wspominał ze reszta zespołów przyjeżdża w 90% gotowa a oni musza sie uczyć i nowy pakiet wyzerowały by szanse. Mimo wszystko bez niego dali sobie radę wiec co by było gdyby był. Upokorzenie ?  

Le Mans w tym sporcie nie jest traktowane jak gościnny występ oj na pewno nie. Dla 99% tamten wyścig jest ważniejszy niż sezon bo za wygraną tam wchodzi się do historii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, -=nikon=- napisał:

Tu masz racje FIA musi mieszać bo by było za nudno :D 

Nudno to się robi właśnie po tych ich kombinacjach ...nudno i skomplikowanie.

Zdecywoanie prostsze i ciekawsze są dyscypliny gdzie istnieje duża dowolność ...wyścigi pod górkę albo time attack.

Ale nie ma co narzekać, wyścigi długodystansowe zazwyczaj były ciekawe własnie dlatego, że jest dużo czasu by coś spaprać...ale i czas na to by się "odkuć". Za to właśnie lubię tą dyscyplinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, -=nikon=- napisał:

Tu masz racje FIA musi mieszać bo by było za nudno :D 

 

Le Mans w tym sporcie nie jest traktowane jak gościnny występ oj na pewno nie. Dla 99% tamten wyścig jest ważniejszy niż sezon bo za wygraną tam wchodzi się do historii. 

Nie no jasna sprawa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.05.2021 o 21:41, turdziGT napisał:

Robert mówił ze maja handicap ze nie mozna było używać pakietu na Le Mans bo tak to szanse by sie wyzerowały.

Tzw. pakiet Le Mans czyli low downforce był obowiązkowy podczas pierwszej rundy ELMS (Barcelona) zgodnie z przepisami narzuconymi przez FIA mającymi na celu dalsze spowolnienie LMP2 (w celu rozdzielenia tempa aut LMP2 i Hypercarów w WEC). Jednak ktoś poszedł po rozum do głowy i nakaz skasowano w ELMS, bo tam LMP2 to topowa kategoria i nie ma potrzeby takiego ograniczania osiągów jak w WEC.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tradycyjnie zapraszam na nowy odcinek naszego podcastu. Omawiamy 4h Red Bull Ring, robimy wstęp do tegorocznej edycji Nurburgring 24h na starcie którego stanie dwóch Polaków,przeglądamy listę startową na 8h Portimao, jednocześnie zastanawiając się czy James Glickenhaus trochę nie przesadza ze swoją kowbojską gadką.

Zapraszam :)

 

 

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, WRC fan napisał:

Tradycyjnie zapraszam na nowy odcinek naszego podcastu. Omawiamy 4h Red Bull Ring, robimy wstęp do tegorocznej edycji Nurburgring 24h na starcie którego stanie dwóch Polaków,przeglądamy listę startową na 8h Portimao, jednocześnie zastanawiając się czy James Glickenhaus trochę nie przesadza ze swoją kowbojską gadką.

Zapraszam :)

 

 

 

Świetny odcinek! Jeśli idzie o 24h Nurb ...no to jest wyjątkowy wyścig. Le Mans 24h jest wiadomo prestiżowy, ale to wyścig dużych prędkości i zużycia paliwa...a Nurb jest taki "brudny", tam jedzie wszystko i wszyscy, do tego tor jest wymagający i zaskakuje pogodą.

A ten Red Bull Ring...rzeczywiście ładny. Nie byłem, ale z ujęć z wyścigu prezentował się malowniczo a dzieki temu walka na torze była bardzo spektakularna.

Dziękuję za wszystkie informacje...sam człowiek tego nie ogarnie, ale jesteście Wy :hi:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WRC fan z sporym opóźnieniem zabrałem się za słuchanie odcinka niestety. Ale 10 to najfajniejszy odcinek jak do tej pory kawał dobrej roboty. 

A co do nowości to akurat piątek/sobota Glickenhaus zaliczał test 30 godzinny i o dziwo na torze pojawiły się już dwa samochody. Jeden z serwisów włoskich bodajże pomierzył okrążenia ich i LMP2 które w tym samy czasie były na torze. Przepaść według nich jest olbrzymia. Zobaczymy jak wyjdzie to w porównaniu do Toyoty. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, -=nikon=- napisał:

Jeden z serwisów włoskich bodajże pomierzył okrążenia ich i LMP2 które w tym samy czasie były na torze.

Podobno było 1.5 sekundy różnicy na okrążeniu. Nie mieli problemów z awaryjnością, jedyne co to przy double stintach jest problem z oponami. Póki co wygląda to nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, WRC fan napisał:

Podobno było 1.5 sekundy różnicy na okrążeniu. Nie mieli problemów z awaryjnością, jedyne co to przy double stintach jest problem z oponami. Póki co wygląda to nieźle.

A masz info czemu jeden z samochodów pojechał do niemiec?

No to zaczynamy:
188142769_4042214325871438_6897567511747

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzutem na taśmę przed weekendem ELMS i Nurburgring 24h łapcie nowy odcinek podcastu. Tym razem przechodzimy przez newsy na które ostatnio zabrakło czasu by na spokojnie je przeanalizować: omawiamy nowe BMW M4 GT3, bierzemy na tapet przyszłość kategorii GT3, zastanawiamy się, co w WEC pokaże bardzo oczekiwany zespół Jamesa Glickenhausa oraz analizujemy sprzeczne komunikaty dotyczące powrotu Bentleya do Endurance.

Miłego odbioru :)

 

 

 

W dniu 31.05.2021 o 13:16, -=nikon=- napisał:

A masz info czemu jeden z samochodów pojechał do niemiec?

Wzięli go na okrążenie pokazowe na Nurburgringu przed wyścigiem 24h. Po tym ma być rozebrany do zera i zbudowany na nowym, lżejszym o 20 kg, chassis.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...