Skocz do zawartości

Subaru WRX - problem z silnikiem


well

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od ponad 2 lat jeżdżę Subaru Imprezą WRX 2.0 z 2002 roku. Zrobiłem nią ok. 40tys km, w miarę regularnie serwisowałem, nie miałem żadnym problemów. Teraz auto ma 132tys km przebiegu.

 

Kilka dni temu spotkała mnie przygoda niezbyt miła - jadę sobie kulturalnie czeską autostradą, wcale nie szybko, i powoli do moich uszu dochodzi niepokojące pukanie. Jadę tak jeszcze z 15 minut, nieco zwalniam bo się zaczynam martwić, zjeżdżam w końcu na stację i tam silnik gaśnie tuż przed parkingiem. Trochę stresu, trochę kasy, dużo zmarnowanego czasu, laweta, i w końcu jestem w Polsce u mechanika. Po kilku dniach dostaję diagnozę: zatarcie na trzecim cylindrze, główna panewka, między korbowodem a wałem. Mechanik sugeruje wymianę dołu silnika niż naprawianie tego.

 

Mam w związku z tym pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników Subarek, czy to co mi mechanik mówi ma sens? Ile może mnie kosztować taka wymiana? A może ktoś z was ma do sprzedania taki silnik?

 

Generalnie jestem w lekkim szoku, myślałem, że Subaru z takim przebiegiem to raczej bezawaryjna jednostka, a tu od razu taka masakra - silnik pada.

 

Przez ostatnie dwa lata nie żyłowałem jednostki, jeździłem normalnie jak na takie auto, mechanik sugeruje, że może wcześniej samochód był "katowany". Co myślicie?

 

Za wszelkie komentarze, sugestie i pomoc, będę wdzięczny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wymian oleju też ważna sprawa, na jakim oleju jeździłeś?

Ja olej to raz w tygodniu sprawdzę, jak jest potrzeba to doleję z tym, że 170 tys. km właśnie dobija.

 

A jaki miałeś stan po tej awarii ?

 

Większość osób raczej Ci powie żebyś remontował, kupując drugi silnik nie można być pewnym, że nie padnie po X kilometrach.

Odnośnik do komentarza