iracz Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Witam, jestem nowy na forum, mam problem z hamulcami, w lewym przednim kole, caly czas tarcza jest sciskana przez klocki, tak ze auto jest slabe, pojawiaja sie drgania momentami, tarcza goraca, ze az palec syczy heh moze to ma jakis zwiazek z hill holderem-czasami mi sie blokowal, tak ze calkowicie unieruchamial auto, skrocilem sprezyne, ale i tak blokowal sie np przy hamowaniu ze wstecznego, albo po mocniejszym wcisnieciu hamulca np na swiatlach..od poczatku mam problem z ukladem hamulcowym. moje auto to impreza w kombi z 97 2.0 115km naped na wszystkie kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 iracz, pewnie zacisk się zapiekł. Trzeba go reanimować, albo kupić sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iracz Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 elmo, zdejmowalem zacisk i: po wcisnieciu pedalu zacisk sie rozszerzyl, potem prubowalem go wcisnac w imad, nawe nie drgnal, wiem ze w ukladzie hamulcowym jest cisnienie, ale zeby az takie? Spuscilem troche plynu to sie wcisnal i udalo mi sie zalozyc zacisk- to bylo wczoraj, a dzis znowu kolo jest hamowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 iracz, tłoczek musi chodzić w obie strony. Ja bym rozebrał zacisk i zobaczył o co kaman. Hill holder raczej nie ma tu nic do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Moze byc tloczek zapieczony i trzeba zrobic reperaturke albo czesto bywa tak jak ma sie seryjne przewody gumowe ze to wlasnie one nie puszczaja plynu do zbiorniczka i przez to zacisk blokuje kolo. Wymien dwa przewody gumowe na nowe i powinno byc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 ADK90 dobrze pisze! guma wewnątrz przewodów gumowych też może popękać i działać jak zawór jednokierunkowy Z Twojego opisu wygląda na to że tak właśnie się dzieje.... zacznij jednak od zacisków bo jest to najczęstrza przyczyna problemów z hamulcami. Tak jak pisze elmo, każdy tłoczek (wszystkie, ile ich tam masz) powinien chodzić w zacisku tak samo swobodnie w obu kierunkach. Przy okazji posprawdzaj wszystkie uszczelki żeby nie powtarzać roboty za kilka miesięcy. Jeżeli wszystko chodzi git, to bierz się za przewody... -- So cze 16, 2012 8:26 am -- Jakieś wiadomości z pola walki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 No sam jestem ciekaw czy moja diagnoza jest trafna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 ADK90, wszystko wskazuje na to że masz rację. Znam te objawy z poprzedniego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Łatwo sprawdzić która diagnoza jest prawidłowa/ poluzuj odpowietrznik na zacisku i jak lekko tłoczek będzie wchodził w miarę lekko to wina przewodu, a jak będzie dalej stał to zacisku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 lukass, masz racje. ale co zaszkodzi zmieni c przewody gumowe? Koszt niewielki a ma sie pewna rzecz przy ukladzie hamulcowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iracz Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 dziwna sprawa zdjąłem zacisk i żeby wyciągnąć tłoczek musiałem sie ostro siłować, a dziwna dlatego, bo nie było żadnej rdzy i po włożeniu go spowrotem działa bez zarzutu... może jakiś paproszek go przyblokował, nie wiem a przy okazji grzebania przy hamulcach odłączyłem hill holdera, gdybym wiedział że to takie proste już dawno bym to zrobił.. moim zdaniem jest to zbędny gadżet:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilerzpruszkowa Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 iracz, ten cały hill holder to szatański wynalazek, dobrze że pozbyłeś się tego 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 iracz, moze byl suchy tloczek i na gumkach trzymalo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Hill holder raczej nie ma tu nic do rzeczy. Może mieć, najlepiej odłączyć zanim sprzęgło się spali i hamulce popsuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 iracz, ten cały hill holder to szatański wynalazek, dobrze że pozbyłeś się tego 8) "Kiler, ochu...?" Hill holeder jest świetnym wynalazkiem, tylko musi być sprawny, jak każdy system w samochodzie. HH najczęściej trzeba wyregulować, nie jest to skomplikowany system Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Jak wygląda regulacja Hill holdera ?bardzo mocno trzyma mi samochód nawet na płaskim ... Czuć wyraźne szarpniecie przy odpuszczaniu . W wielu wątkach jest napisane, że regulacja to 5 minut ale nie ma żadnego opisu. Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez mRoZiOo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się