Skocz do zawartości

hamulec blokuje kolo podczas jazdy


iracz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum, mam problem z hamulcami, w lewym przednim kole, caly czas tarcza jest sciskana przez klocki, tak ze auto jest slabe, pojawiaja sie drgania momentami, tarcza goraca, ze az palec syczy heh moze to ma jakis zwiazek z hill holderem-czasami mi sie blokowal, tak ze calkowicie unieruchamial auto, skrocilem sprezyne, ale i tak blokowal sie np przy hamowaniu ze wstecznego, albo po mocniejszym wcisnieciu hamulca np na swiatlach..od poczatku mam problem z ukladem hamulcowym.

moje auto to impreza w kombi z 97 2.0 115km naped na wszystkie kola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo, zdejmowalem zacisk i: po wcisnieciu pedalu zacisk sie rozszerzyl, potem prubowalem go wcisnac w imad, nawe nie drgnal, wiem ze w ukladzie hamulcowym jest cisnienie, ale zeby az takie? Spuscilem troche plynu to sie wcisnal i udalo mi sie zalozyc zacisk- to bylo wczoraj, a dzis znowu kolo jest hamowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc tloczek zapieczony i trzeba zrobic reperaturke albo czesto bywa tak jak ma sie seryjne przewody gumowe ze to wlasnie one nie puszczaja plynu do zbiorniczka i przez to zacisk blokuje kolo. Wymien dwa przewody gumowe na nowe i powinno byc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADK90 dobrze pisze!

guma wewnątrz przewodów gumowych też może popękać i działać jak zawór jednokierunkowy :mrgreen: Z Twojego opisu wygląda na to że tak właśnie się dzieje....

zacznij jednak od zacisków bo jest to najczęstrza przyczyna problemów z hamulcami. Tak jak pisze elmo, każdy tłoczek (wszystkie, ile ich tam masz) powinien chodzić w zacisku tak samo swobodnie w obu kierunkach. Przy okazji posprawdzaj wszystkie uszczelki żeby nie powtarzać roboty za kilka miesięcy. Jeżeli wszystko chodzi git, to bierz się za przewody...

 

-- So cze 16, 2012 8:26 am --

 

Jakieś wiadomości z pola walki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziwna sprawa

zdjąłem zacisk i żeby wyciągnąć tłoczek musiałem sie ostro siłować, a dziwna dlatego, bo nie było żadnej rdzy i po włożeniu go spowrotem działa bez zarzutu... może jakiś paproszek go przyblokował, nie wiem

a przy okazji grzebania przy hamulcach odłączyłem hill holdera, gdybym wiedział że to takie proste już dawno bym to zrobił.. moim zdaniem jest to zbędny gadżet:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iracz, ten cały hill holder to szatański wynalazek, dobrze że pozbyłeś się tego 8)

 

"Kiler, ochu...?"

Hill holeder jest świetnym wynalazkiem, tylko musi być sprawny, jak każdy system w samochodzie.

HH najczęściej trzeba wyregulować, nie jest to skomplikowany system :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jak wygląda regulacja Hill holdera ?bardzo mocno trzyma mi samochód nawet na płaskim ... Czuć wyraźne szarpniecie przy odpuszczaniu . W wielu wątkach jest napisane, że regulacja to 5 minut ale nie ma żadnego opisu.

Edytowane przez mRoZiOo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...