Jump to content

hamulec blokuje kolo podczas jazdy


iracz
 Share

Recommended Posts

Witam, jestem nowy na forum, mam problem z hamulcami, w lewym przednim kole, caly czas tarcza jest sciskana przez klocki, tak ze auto jest slabe, pojawiaja sie drgania momentami, tarcza goraca, ze az palec syczy heh moze to ma jakis zwiazek z hill holderem-czasami mi sie blokowal, tak ze calkowicie unieruchamial auto, skrocilem sprezyne, ale i tak blokowal sie np przy hamowaniu ze wstecznego, albo po mocniejszym wcisnieciu hamulca np na swiatlach..od poczatku mam problem z ukladem hamulcowym.

moje auto to impreza w kombi z 97 2.0 115km naped na wszystkie kola

Link to comment
Share on other sites

elmo, zdejmowalem zacisk i: po wcisnieciu pedalu zacisk sie rozszerzyl, potem prubowalem go wcisnac w imad, nawe nie drgnal, wiem ze w ukladzie hamulcowym jest cisnienie, ale zeby az takie? Spuscilem troche plynu to sie wcisnal i udalo mi sie zalozyc zacisk- to bylo wczoraj, a dzis znowu kolo jest hamowane.

Link to comment
Share on other sites

Moze byc tloczek zapieczony i trzeba zrobic reperaturke albo czesto bywa tak jak ma sie seryjne przewody gumowe ze to wlasnie one nie puszczaja plynu do zbiorniczka i przez to zacisk blokuje kolo. Wymien dwa przewody gumowe na nowe i powinno byc ok.

Link to comment
Share on other sites

ADK90 dobrze pisze!

guma wewnątrz przewodów gumowych też może popękać i działać jak zawór jednokierunkowy :mrgreen: Z Twojego opisu wygląda na to że tak właśnie się dzieje....

zacznij jednak od zacisków bo jest to najczęstrza przyczyna problemów z hamulcami. Tak jak pisze elmo, każdy tłoczek (wszystkie, ile ich tam masz) powinien chodzić w zacisku tak samo swobodnie w obu kierunkach. Przy okazji posprawdzaj wszystkie uszczelki żeby nie powtarzać roboty za kilka miesięcy. Jeżeli wszystko chodzi git, to bierz się za przewody...

 

-- So cze 16, 2012 8:26 am --

 

Jakieś wiadomości z pola walki?

Link to comment
Share on other sites

Łatwo sprawdzić która diagnoza jest prawidłowa/ poluzuj odpowietrznik na zacisku i jak lekko tłoczek będzie wchodził w miarę lekko to wina przewodu, a jak będzie dalej stał to zacisku

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dziwna sprawa

zdjąłem zacisk i żeby wyciągnąć tłoczek musiałem sie ostro siłować, a dziwna dlatego, bo nie było żadnej rdzy i po włożeniu go spowrotem działa bez zarzutu... może jakiś paproszek go przyblokował, nie wiem

a przy okazji grzebania przy hamulcach odłączyłem hill holdera, gdybym wiedział że to takie proste już dawno bym to zrobił.. moim zdaniem jest to zbędny gadżet:)

Link to comment
Share on other sites

iracz, ten cały hill holder to szatański wynalazek, dobrze że pozbyłeś się tego 8)

 

"Kiler, ochu...?"

Hill holeder jest świetnym wynalazkiem, tylko musi być sprawny, jak każdy system w samochodzie.

HH najczęściej trzeba wyregulować, nie jest to skomplikowany system :idea:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jak wygląda regulacja Hill holdera ?bardzo mocno trzyma mi samochód nawet na płaskim ... Czuć wyraźne szarpniecie przy odpuszczaniu . W wielu wątkach jest napisane, że regulacja to 5 minut ale nie ma żadnego opisu.

Edited by mRoZiOo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...