Jump to content

Szybkie i rodzinne do 70k


kitewinger
 Share

Recommended Posts

Ponieważ żona zmienia pracę i w nowej nie będzie miała służbówki do końca wakacji chcemy kupić 2 auto. Na razie są 2 opcje, 1) Forek zostaje dla niej i kupujemy drugie auto, 2)sprzedajemy Forka i kupujemy 2 auta - mały, nowy dupowóz do miasta + coś mocnego dla rodziny:)

 

Warunek bezwzględny to:

- silnik benzynowy (będzie go Jako psuł ;))

- moc powyżej 230 koni

- 4WD

- bagażnik powyżej 430 litrów

- budżet do ~70k

 

Jak na razie kryteria spełniają:

- Forek MY09 2.5 turbo (oczywiście MY07 też ale to praktycznie ta sama kasta co mój obecny) - pytanie czy nowy Forek od ma już hydraulicznie regulowane zawory czy nadal na płytkach?

- Mazda CX7

- Volvo V70 od MY07 (2.5 turbo, 3.0 Turbo T6 lub 3.2 wolnossący)- T6 to mój bezpośredni faworyt po Forku ale używek jest jak na lekarstwo.

 

Może ktoś z Was był/jest przed podobnym wyborem? Będę wdzięczny za podpowiedzi, sugestie co do moich typów jak i nowych propozycji. Szkoda, że outback nie występuje z silnikiem 2.5 turbo bo byłoby to idealne rozwiązanie dla nas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

BMW 330ix E90

Hmm, o BMW faktycznie nie pomyślałem, dzięki za sugestię :)

Zapomniałem dodać, że musi być 5d a więc kombi itp.

Link to comment
Share on other sites

audi a6, skoda superb

 

moze jednak outback z h6? :)

 

Superb z zasady odpada bo to Skoda:) H6 niestety nie wchodzi w grę ze względu na LPG

Link to comment
Share on other sites

Warunek bezwzględny to:

- silnik benzynowy (będzie go Jako psuł )

- moc powyżej 230 koni

- 4WD

- bagażnik powyżej 430 litrów

- budżet do ~70k

 

 

A4 B7 2.0 TFSI Avant - Premo ma i bardzo zadowolony

Link to comment
Share on other sites

Pytanie jaka duża ta "rodzina" i do czego głównie ma służyć. A4 to prawdę powiedziawszy dosyć małe autko. Kolega się właśnie pozbył, bo w układzie 2+2 nie był się w stanie zabrać na dłuższy wyjazd. Mały bagażnik, ale wszystko zależy do czego ma służyć. Podajesz 430 litrów bagażnika jako minimum. Cos szczególnego będziesz przewoził? ten litraż to do wysokości linii okien? To też istotne, ja mam służbowe nowe Megane, które ma na papierze całkiem niezły bagażnik, ale ze względu na opadajacy tył ten bagażnik to jakieś nieporozumienie jest. Po prostu dramat. Ten przykład pokazuje tylko, że nie litraż bagażnika jest najważniejszy, a ustawność i wielkośc nie podawana w katalogach, a rzeczywista.

 

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

B7 to stara konstrukcja trzeba brac B8 albo BMW E90

sensowne najstarsze B8 to 100K + , stara nie stara E90 tez mlode juz nie jest.W tych pieniadzach kupil bym WRXa kombi :wink:

Link to comment
Share on other sites

B7 to stara konstrukcja trzeba brac B8 albo BMW E90

sensowne najstarsze B8 to 100K + , stara nie stara E90 tez mlode juz nie jest.W tych pieniadzach kupil bym WRXa kombi :wink:

E90 duzo lepsze od WRXa jesli nie nastawiasz sie na snieg szuter,

jak nie lubie BMW to przejechalem sie E90 330d 2007r i zrobila na mnie duze i pozytwne wrazenie

Link to comment
Share on other sites

Bo to jest (e90, a raczej e91, bo ma być kombi) mega samochód. Naprawdę rewelacyjny. Tylko trzeba mieć świadomość, ze jest ciasny z tylu, ma nieduży bagażnik i serwis do najtańszych nie należy. A moze nawet ceny nie są takim problemem, jak ilośc mechaników ogarniajacych dobrze temat.

Ale i tak warto :)

Link to comment
Share on other sites

szczerze , mialem B7 w avancie , duze nie jest ale jeszcze daje rade za to w E90 sobie tego nie wyobrazam.Jest jeszcze mniej mniejsca.To auto dla kawalera lub bezdzietnej pary ale raczej nie dla rodziny ale prawda jezdzi sie tym fajnie ( oczywisice tylko w lecie )

Link to comment
Share on other sites

Zapomnieliście chyba o jednym, że kolega chce zakładać gaz, a do TFSi to zbytnio się nie nadaje. Aczkolwiek przy nowoczesnej turbo benzynie z bezposrednim wtryskiem to nie ma sensu, bo spalanie realnie kształtuje się w przedzaiłach 7-11l/100 w zależności od trasy i nogi.

Dlatego zaproponuje Ci coś przewrotnego, o czym na bank nie myslałeś - Seat Altea Freetrack z motorem 2.0T (Oczywiście jest to motor TFSI i gazu nie założysz :wink: ) . Napęd 4WD to Haldex ale w dupowozie daje radę. Mocy ma w zależności od rocznika 200 lub 211 KM, ale ładnie się czipuje w okolice 245-260 koni i spalanie jest na śmiesznym jak na tę moc poziomie. Z Twoim budżetem spokojnie kupisz auto z roku 08/09 (tylko trzeba szukać za granica bo w PL same dyszle, ale to nie problem) z skromnym przebiegiem, z bagaznikiem i przestronnym wnętrzem, ok którym w Forku/A4/BMW3 mozna co najwyżej pomarzyć. Dodatkowo wyposażenie seryjne tych aut było bardzo bogate - 6/8 poduszek, 2 strefowa klima, sportowe fotele itd. Jak będziesz miał szczęście to trafisz model od 2010 z mocniejszym 211 konnym motorem i seryjną skrzynią DSG. Jedyny minus to dość kontrowersyjna stylistyka/wykonanie deski rozdzielczej, która nie każdemu odpowiada.

Link to comment
Share on other sites

Zapomnieliście chyba o jednym, że kolega chce zakładać gaz, a do TFSi to zbytnio się nie nadaje. Aczkolwiek przy nowoczesnej turbo benzynie z bezposrednim wtryskiem to nie ma sensu, bo spalanie realnie kształtuje się w przedzaiłach 7-11l/100 w zależności od trasy i nogi.

Dlatego zaproponuje Ci coś przewrotnego, o czym na bank nie myslałeś - Seat Altea Freetrack z motorem 2.0T (Oczywiście jest to motor TFSI i gazu nie założysz :wink: ) . Napęd 4WD to Haldex ale w dupowozie daje radę. Mocy ma w zależności od rocznika 200 lub 211 KM, ale ładnie się czipuje w okolice 245-260 koni i spalanie jest na śmiesznym jak na tę moc poziomie. Z Twoim budżetem spokojnie kupisz auto z roku 08/09 (tylko trzeba szukać za granica bo w PL same dyszle, ale to nie problem) z skromnym przebiegiem, z bagaznikiem i przestronnym wnętrzem, ok którym w Forku/A4/BMW3 mozna co najwyżej pomarzyć. Dodatkowo wyposażenie seryjne tych aut było bardzo bogate - 6/8 poduszek, 2 strefowa klima, sportowe fotele itd. Jak będziesz miał szczęście to trafisz model od 2010 z mocniejszym 211 konnym motorem i seryjną skrzynią DSG. Jedyny minus to dość kontrowersyjna stylistyka/wykonanie deski rozdzielczej, która nie każdemu odpowiada.

 

Powiem, że tym naprawdę mnie zaskoczyłeś. Nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje :lol: Naprawdę ciekawa ta propozycja tylko tak jak pisałeś - stylistyka specyficzna. W ogóle ta Altea ma naprawdę niezłe osiągi :shock:

 

Myślałem też o A4 w kombi 3.2 FSI od 2007 ale po przekopaniu się przez wątek o wtryskiwaczach i zaworach na racingforum na temat właśnie TFSI i FSI mój zapał trochę ostygł :( Ta A4 3.2 FSI jest dla mnie dużo fajniejszym rozwiązaniem niż rozpatrywane przeze mnie V70 3.2

 

-- N cze 10, 2012 9:30 pm --

 

Pytanie jaka duża ta "rodzina" i do czego głównie ma służyć. A4 to prawdę powiedziawszy dosyć małe autko. Kolega się właśnie pozbył, bo w układzie 2+2 nie był się w stanie zabrać na dłuższy wyjazd. Mały bagażnik, ale wszystko zależy do czego ma służyć. Podajesz 430 litrów bagażnika jako minimum. Cos szczególnego będziesz przewoził? ten litraż to do wysokości linii okien? To też istotne, ja mam służbowe nowe Megane, które ma na papierze całkiem niezły bagażnik, ale ze względu na opadajacy tył ten bagażnik to jakieś nieporozumienie jest. Po prostu dramat. Ten przykład pokazuje tylko, że nie litraż bagażnika jest najważniejszy, a ustawność i wielkośc nie podawana w katalogach, a rzeczywista.

 

Sent from my BlackBerry 9800 using Tapatalk

 

CO do bagażnika to mój obecny Forek ma 390l - zakładam że do lini siedzeń. Po zapakowaniu go po dach ten litraż pewnie wzrasta do 600l. Zakładam, że w pozostałych autach też jest podawany litraż do linii siedzeń

 

Model rodziny - 2+2 (2 osoby dorosłe, 2,5 latek i 7 letni Husky) :P

Link to comment
Share on other sites

szczerze , mialem B7 w avancie , duze nie jest ale jeszcze daje rade za to w E90 sobie tego nie wyobrazam.Jest jeszcze mniej mniejsca.To auto dla kawalera lub bezdzietnej pary ale raczej nie dla rodziny ale prawda jezdzi sie tym fajnie ( oczywisice tylko w lecie )

 

Tez nie przesadzajmy, z 11-miesięcznym dzieckiem (czyli wózek, pieluchy itd), spokojnie się pakowalem na 2 tygodnie do Chorwacji. No, może nie tak spokojnie :) ale dawało radę. Ale mimo wszystko rodzinnym samochodem to ja bym go nie nazwał. Jak ma być duży - to trójka odpada.

Link to comment
Share on other sites

Forka zostaw. Cokolwiek kupisz to zimą zatęsknisz za Leśnikem :)

 

I ku temu się właśnie chyba schylamy - myśleliśmy o kupieniu CityGo albo używangeo Swifta Sport'a ale po ostatnich rozmowach wychodzi na to, że pewnie Forek zostanie. Zawsze będzie czym odśnieżać ulicę na wsi i wyciągać sąsiadów z rowów:)

Link to comment
Share on other sites

szczerze , mialem B7 w avancie , duze nie jest ale jeszcze daje rade za to w E90 sobie tego nie wyobrazam.Jest jeszcze mniej mniejsca.To auto dla kawalera lub bezdzietnej pary ale raczej nie dla rodziny ale prawda jezdzi sie tym fajnie ( oczywisice tylko w lecie )

kazdy swoje chwali ja patrze obiektywnie jak dla mnie w E90 z przodu jest napewno wygodniej i wiecej miejsca pozycje za kiera w E90 to mozna porownac z A5, a x-drive dziala bez opoznien

Link to comment
Share on other sites

Powiem, że tym naprawdę mnie zaskoczyłeś. Nawet nie wiedziałem, że coś takiego istnieje :lol: Naprawdę ciekawa ta propozycja tylko tak jak pisałeś - stylistyka specyficzna. W ogóle ta Altea ma naprawdę niezłe osiągi :shock:

 

Myślałem też o A4 w kombi 3.2 FSI od 2007 ale po przekopaniu się przez wątek o wtryskiwaczach i zaworach na racingforum na temat właśnie TFSI i FSI mój zapał trochę ostygł :(

W tej chwili używam jako dupowozu Leona i przy zestawieniu 2+2 ilość miejsca mi nie doskwiera (na wakacje mam boxa), pod warunkiem że nie jest grane zestawienie wózek + gondola i do tego rowerek dla starszej córki, bo wtedy z bagaznikiem robi się krucho :wink: Dlatego powiem szczerze że rozgladam sie właśnie za taką Alteą, ale zastanawiam się w zależności jak ułoży się mi budżet na opcja nowa lub 2-3 latek.

Co do problemów z z nagarem w silnikach FSI i TFSI/TSI (ten pierwszy skrót jest tylko dla AUDI, a reszta VW grupy ma ten krótszy choć to to samo) to problem dotyczy tylko silników FSI (wolnossących), a w turbo praktycznie jest to nie zauważalne - z własnego doświadzczenia bo mam i uzytkuje od kilku lat 1.8TSi i 2.0 TFSI.

A co do stylistyki, to jak na uterwionego minivana wydaje mi się bardzo zgrabna. Tylko ta deska, a właściwie konsola taka trochę toporna, ale jakoś ją w Leonie zaakceptowałem i naprawdę nie żałuję wyboru tego auta.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem też o A4 w kombi 3.2 FSI od 2007 ale po przekopaniu się przez wątek o wtryskiwaczach i zaworach na racingforum na temat właśnie TFSI i FSI mój zapał trochę ostygł Ta A4 3.2 FSI jest dla mnie dużo fajniejszym rozwiązaniem niż rozpatrywane przeze mnie V70 3.2

 

o wtryskiwaczach pierwsze slysze ?( a dosc duzo sie wywiadywalem o tym motorze ) moze raczej o cewki ci chodzi ?

Nie myl tez FSI z TFSI bo ze wzgledu na turbo problem do ktorego sie odnosisz jast raczej sporadyczny ( moze po przejechaniu setek tys km zrobi jakas roznice ) w TFSI a masowy w FSI. 3.2 to przerost formy nad trescia i kompletny niewypal ( stosunek zuzycia paliwa do osiagow ) dlatego go wogle wycofali.

 

Tez nie przesadzajmy, z 11-miesięcznym dzieckiem (czyli wózek, pieluchy itd), spokojnie się pakowalem na 2 tygodnie do Chorwacji. No, może nie tak spokojnie ale dawało radę. Ale mimo wszystko rodzinnym samochodem to ja bym go nie nazwał. Jak ma być duży - to trójka odpada.

 

 

ja tez sie jakos pakowalem z mala do B7 ale nie bylo to jakos super wygodne.Box musial ratowac sytuacje.

 

-- 10 cze 2012, o 19:57 --

 

kazdy swoje chwali ja patrze obiektywnie jak dla mnie w E90 z przodu jest napewno wygodniej i wiecej miejsca pozycje za kiera w E90 to mozna porownac z A5, a x-drive dziala bez opoznien

 

ja tez , niestety E90 na rodzinne auto sie nie nadaje przynajmniej dla mnie ( moze jestem za bardzo wymagajacy ).A jezdzi fajne ale tylko jako RWD bo X-drive psuje to auto.Pozycja za kierownica fajna , ale taka sama mam u siebie w A4.

Link to comment
Share on other sites

Seat Altea

 

miałem to auto 2 tygodnie jako zastępcze (model z 2007 roku), co prawda z silnikiem 1,6 który nie dawał rady, ale to auto to jakaś pomyłka jest jeździ się tym gorzej niż taczkami, niewygodne, brzydkie, najbardziej denerwowała mnie regulacja fotela o którą na każdych światłach zahaczałem nogą

jedyny plus to to że w miarę pakowne to to jest

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...