Jump to content

Zakup Subaru Imprezy WRX


DanPlut
 Share

Recommended Posts

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

DanPlut, są plusy i minusy - jak zawsze i wszędzie.

Dla mnie WRX ma lepsze zawieszenie jak na jazdę po dziurawym mieście. Komfort dużo lepszy. Nawet 2 foteliki z tyłu czasem mam i dzieciaki nie narzekają. Są też braki - jak hamulce i brak 6-tego biegu - to mi najbardziej doskwierało. Bardzo krótka 3-ka i podczas wyprzedzania zapominałem się i odcinki miałem. :? Hamulce zmieniłem, a silnik podkręciłem i jest git. Jeżeli zależy Ci na odpowiednim dzwięku to i wydech trzeba wymienić. Mimo to moje auto wyszło taniej (nawet sporo taniej) niż STI, w którym i tak by trzeba coś dołożyc (zegary na przykład).

Zatem zależy jak i gdzie chcesz jeździć i czego oczekujesz.

Dodam, że do tej pory (odpukać) awarii żadnej nie uświadczyłem - ale też muszę przyznać, że kilometrów mało nabiłem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeździć będę czysto cywilnie. Tak jak pisałem Gh mi się podoba, martwią mnie tylko: mniejszy zasób części i trudności z odsprzedażą. Napewno łatwiej o zadbany egzemplarz i z Polskiego salonu. Gh godne uwagi znalazłem już 2. Gd trochę gorzej. Gd natomiast tańsze a resztę pieniędzy mógłbym przeznaczyć na ewentualne poprawki. Ach, z Zetką nie miałem takich dylematów, jedna wersja, Brembo w standardzie a koników zacne stado. Dlatego po Nissanie pasowało by zmienić na STI a nie na WRX, ale Nissan dużo tańszy w utrzymaniu niż STI. Rozsądek podpowiada Wrx.

Link to comment
Share on other sites

Platon, ach srenie zawieszenie. Moja 18-to miesięczna córa woli obniżonego twardego subaraka niz duuuuuzo bardziej komfortowe M-pakietowe zawieszenie BMW :D

A po co 6-ty bieg? W 6-cio biegowej przełożenia są jeszcze krótsze, co jest zaletą wg mnie :twisted:

Dzieci lubią jak telepie

 

DanPlut,- bzyq, Zelazny dobrze prawią :wink:

 

A Ty DanPlut musisz sobie odpowiedzieć na bardzo wązne, ale to zajebiście ważne pytanie :mrgreen: - czy chcę jeżdzić samochodem "ładnym" (GH) i uważać czy mi cos nie padnie, czy kupić STI GD i dawać ile wlezie.

Ja miałem taki dylemat i ciągle mi się podoba niebieskie sti GH ale znalazłem moją lalkę i nie żałuję.

PS I dostaję komplementy, że jest fajna

Jeśli zamierzasz używać auta jako codziennego środka transportu, to nie przejmuj się częściami- to nie zabawka. Nie będzie się psuć co chwilę, a ceny części są porównywalne z cenami części dmw e46.

WRX czy STI? - STI - bez gadania a po co? a na co? a więcej pali a itd.

Znajdź dobrego bloba a piwo za poradę mi postawisz przy okazji :wink:

Link to comment
Share on other sites

no właśnie, zgadzam się a odpowiedź jest STI :wink:

tutaj można polemizować :lol:

Na pewno jednak najlepsza odpowiedź jest - SUBARU !!!! :mrgreen:

Jest ich kilka: GTI lub r32, RS, M, F, GT-R, są tacy co nazywaja to VXR i inne a subaru nazywa to STI :mrgreen:

Ps Jasne, że subaru to ta odpowiedź :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jakbym szukal awantury, to bym przypomnial, ze z ta bezawaryjnoscia to i w 2-litrowkach roznie bywa, takze w STI :P

Oj oczywiście, że tak. Nic nie jest niezniszczalne, ale jednak są bardziej wytrzymałe niż 2.5 czyz nie?

Lancer Evo

Zgodnie z najnowszym słownikiem slangu forumowego :arrow:

STFU- proszę o spokój
:mrgreen:

Ale o co? Przecie my spokojne som :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Oj oczywiście, że tak. Nic nie jest niezniszczalne, ale jednak są bardziej wytrzymałe niż 2.5 czyz nie?

 

Przy jeździe po bułki lub szybkiej ulicznej awaryjność jest porównywalna. Przy katowaniu 2,5 może szybciej się poddać.

Na plus jednostki 2,5 jest nieporównywalnie lepsza elastyczność, co do bułkowej jazdy jest dużą zaletą.

Grunt to pamiętać o podstawowych rzeczach eksploatacyjnych oraz o nie pałowaniu na zimno. Schłodzenie po jeździe też wskazane (TT załątwia sprawę) ;)

 

Bierz śmiało GD 2006-2007 WRX, a jak Ci finanse pozwalają to STI. A za ew rezerwę finansową możesz założyć lepsze tłoki, szpilki ARP. Jak planujesz z autem zostać na długo ten wydatek poniesiony na początku i zaplanowany przy zakupie odwdzięczy się z nawiązką. Możesz poszukać już zrobionego na gotowo tak jak ja zrobiłem i nie żałuje;)

 

Auta raczej poszukaj przez forum, a nie na allegro itp;)

Link to comment
Share on other sites

Jest jeszcze zagadnienie typu EU/US. Niby od tego 2006r nie było większych różnic między wersjami, ale jakoś na wersje US ciężko znaleźć amatora. Możliwe, że największa obawa to to, że z US prawie każde auto miało przygodę blacharsko-lakiernicza (choć nie jest to regułą). Niesmak do wersji US pozostał chyba po tym, że dawniej różnice US/EU były bardzo znaczne.

Link to comment
Share on other sites

Jako posiadacz WRX-a 2006 i od niedawna STI 2007 powiem, że do codziennej jazdy WRX wystarczy, a już lekko zrobiony to po prostu bajka. Mam WRX-a z lekką mapą i wydechem bez szaleństw i w porównaniu z serią STI to naprawdę jedyną różnicę robią szpery (to czuć nawet w zwykłym drogowym szybkim zakręcie). Jeśli chodzi o szybkość i przyjemność z jazdy to fajniejszy jest WRX bo w cywilnym ruchu ważny jest użyteczny zakres obrotów - WRX jedzie z dołu, a STI dopiero od 4000 obrotów. Reasumując, do codziennej jazdy każde z tych aut będzie zajebiste ale WRX łatwiejszy do znalezienia bo sporo z nich jeździ cywilnie.

Link to comment
Share on other sites

Apacz ile po dłubnięciu wychodzi mocy w Wrx-e? Chyba zostanę przy GD, ale cały czas nie wiem czy rzucać się na Sti. Budżet ograniczony do 55 tyś MAX! Nie chcę się wkopać przy takich pieniądzach w STI, ale jednak kusi. Rozsądek mówi, żeby jednak Wrx, pojeździć zapoznać się z marką i może kiedyś Sti jak pieniędzy się trochę odłoży, ale pewnie jak bym trafił coś pewnego to nie wiem czym bym się nie kupił Sti. No nic szukam GD tylko powiedzcie mi czy kupić 2005r z silnikiem 2.0 bo jest jeszcze pare ogłoszeń wartych uwagi z tym silnikiem czy 2006-07r z silnikiem 2.5?

Link to comment
Share on other sites

jestem ciekawy czy daje wymierne korzyscii SI-Drive w STi, jezeli robi robote, to mozna sie pokusic o STi :wink: Wtedy zachował by uniwersalność samochodu :wink:

 

IMO daje. W trybie Inteligence masz w zasadzie coś a la Wrx i mniejsze spalanie niż w trybach sportowych. Osobiście zawsze używam trybu I w korakch / zatłoczonych ulicach (czyli większość jazdy po Wa-wie) i wychodzi to korzystnie.

 

Na początku myślałem, że to magiczne pokrętło, to tylko gadżet i marketing. Ale tak nie jest.

 

Z tego powodu SI-Drive robi z Sti fajny dupowóz. I po bułki i na tor. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Apacz ile po dłubnięciu wychodzi mocy w Wrx-e?

 

 

Mój jest zrobiony na 260 KM i 410 Nm - tylko wydech przelotowy i mapa. Do codziennej jazdy w zupełności wystarczy. Najważniejszy jest płaski przebieg krzywej momentu i max momentu uzyskiwany przy jak najniższych obrotach. Moc nie ma takiego znaczenia, szczególnie jeśli kupujesz auto do jazdy po bułki. IMHO z 2.0 nie ma szans uzyskać tak samo dobrych wyników na dole jak z 2.5, chociaż przyznam, że nie jeździłem 2.0.

Link to comment
Share on other sites

Budżet ograniczony do 55 tyś MAX!

 

to na GH Ci nie wystarczy, chyba, że powypadkowy do zrobienia.

pamiętaj, też że nowa Impreza jest znacząco większa w środku od wcześniejszego modelu, choć jeśli dawałeś radę Zet-ką, to chyba to nie priorytet dla Ciebie :D

Link to comment
Share on other sites

Kup STi GC8 :P

 

10 baza

10 przekładaniec

10 silnik

10 detaling

5 pakiet startowy

 

i masz funkiel nówkę...

Po co kombinować i pchać się w Lanosy, czy WRX'y, które później każdy chce zmienić na STi, ale nie ma na nie kupca :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...