Skocz do zawartości

Słownik pojęć,skrótów i slangów subarowych !


Juras K

Rekomendowane odpowiedzi

GC8 - Impreza pierwszej generacji sedan, silnik 2.0

GF8 - Impreza pierwszej generacji kombi, silnik 2.0

 

No to jeszcze GM8 były;)

O tym nie wiedziałem :roll: , pewno o cupetę chodzi :?:

 

Nie coupe to też GC8

 

J D M - "Import" Model Codes Type/Version/HP

• 1992 - 1995

GC8A48D.....WRX 4 door / 238

GC8A47D ... WRX Type RA 4 door / 238

GC8B48D ... WRX 4 door / 248

GF8B25D =. WRX 5 door / 218

GC8B47D ....WRX Type RA 4 door / 258

GC8B47D =. WRX Type RA STi V1 4 door / 272

GF8B58D = .WRX 5 door / 218

GF8B58D =. WRX Type RA 5 door / 248

GF8B58D =. WRX STi V1 5 door / 258

GC8C48D = WRX 4 door / 238

• 1995 - 1997

GC8C47D =.WRX STi V1 4 door / 258

GC8C47D = WRX Type RA STi V1 4 door /272

GF8C58D =. WRX 5 door / 218

GC8C4ED =.WRX STi V2 555 4 door /272

GC8C4DD =.WRX Type RA STi V2 / 272

GC8C4DD =.WRX Type RA STi V2 V-Limited / 272

GF8C58D = .WRX STi V2 5 door / 258

GF8C58D = .WRX STi V2 555 5 door / 258

GF8C58P = .WRX 5 door AT / 220

GC8D2DD =.WRX Type R STi 2 door / 278

GC8D48D =,WRX 4 door / 258

GC8D47D . .WRX Type RA 4 door /278

• 1997 - 1998

GC8D4ED = WRX STi V3 4 door / 278

GC8D4ED = WRX STi V3 Type V-Limited 4 door / 278

GC8D4DD = WRX Type RA STi V3 / 278

GF8D58D = WRX 5 door / 238

GF8D5ED = WRX STi V3 5 door / 278

GF8D5ED = WRX STi V3 V-Limited 5 door /278

GF8D58P = WRX 5 door AT / 238

• 1998 - 1999

GC8E2DD = WRX Type R STi V4 2 door /278

GC8E2DD = WRX Type R STi V4 V-Limited 2 door / 278

GC8E2SD = WRX Type R STi Type 22B / 278

GC8E27D = WRX Type RA V-Limited 2 door /278

GC8E48D = WRX 4 door / 248

GC8E47D = WRX Type RA 4 door /278

GC8E4ED = WRX STi V4 4 door /278

GC8E4DD = WRX Type RA STi V4 4 door /278

GC8E4DD = WRX Type RA STi V4 4 door V-Limited / 278

GF8E58D = WRX 5 door / 248

GF8E5ED = WRX STi V4 5 door /278

GF8E58P = WRX 5 door AT /240

GC8F2DD = WRX Type R STi V5 2 door /278

GC8F2DD = WRX Type R STi V5 V-Limited 2 door /278

GC8F27D = WRX Type RA V-Limited 2 door /278

GC8F48D = WRX 4 door /248

• 1999 - 2000

GC8F47D = WRX Type RA 4 door /278

GC8F4ED = WRX Type STi V4 4 door /278

GC8F4DD = WRX Type RA STi V5 4 door /278

GC8F4DD = WRX Type RA STi V5 4 door V-Limited / 278

GF8F58D = WRX 5 door / 248

GC8G2FD = WRX Type R STi V6 Limited / 278

GC8G48D = WRX Type RA 4 door / 278

GC8G47D = WRX Type RA Limited 4 door / 278

GC8G4DD = WRX Type RA STi6 4 door / 278

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do driftu, to przytoczę mały przykład(sorry za off top hehe) w InitialD, Takumi określił drift jako jazdę w kontrolowanym poślizgu, począwszy od utraty przyczepności osi przedniej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

Drobna korekta do opisu silnika w układzie V:

klasyczne V8 miało kąt pomiędzy rzędami cylindrów dokładnie 90 stopni; to zapewnia równomierne rozłozenia czasów zapłonu ( tak jak dla V6 optymalne jest 60 stopni ).

 

Nie wiem czy już jest:

SJS - Szkoła Jazdy Subaru

Zlot - doroczne spotkanie uzytkowników Subaru, czyli Zlot Plejad

ISR - Inteligentny System Ratunkowy

Siemanko - Nazwa akcji na rzecz zrozumienia w ruchu drogowym zachowań niezrozumiałych :mrgreen:

Siemanko - Nick Wojtka Chuchały, kierowcy L-SPRT

Elena - Nick Kamila Hellera, pilota L-SPRT

CVT - Continuous Varable Transmission, skrzynia bezstopniowa (w Subaru Lineartronic )

S 201 ( 202, 203 etc )- limitowane wersje specjalne Imprezy STI JDM przygotowane przez ... STI ( firmę )

Spec C - zubożona wersja JDM STI przeznaczona jako bazowy samochód do przeróbki na wersję rajdową ( N lub R )

Kit LHD - kit do Spec C w celu przeróbki na LHD

Grupa R -specyfikacja rajdowa umożliwiająca więcej przeróbek, niż w grupie N ( m.in. zmniejszenie masy, większy skok zawieszenia)

S-AWD - Symmetrical All Wheel Drive ( chodzi tu o symetrię osiową, czyli lewo / prawo )

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
VR - wymyślili fachowcy z VAGa, ponoć ma moc , układ hmm,ni to v ni to R, takie HGW, ale posiadacze twierdzą że są zadowoleni.

VR istotnie wymyslili ludzie z VAG. Wprawdzie w koncernie były silniki V6 ( Audi ), lecz ambicje ówczesnego prezesa ( F. Piech ) były dla marki VW ... wysokie. Musiał więc być "własny" silnik VW.Miał być bardziej kompaktowy i tańszy od klasycznego V ( tak, aby pasował do Golfa ). VR to więc silnik V o bardzo małym kącie rozwarcia linii cylindrów ( w VR6 - 15 stopni ).Dzięki temu długość silnika jak w klasycznym V , ale szerokość znacznie mniejsza. Jednocześnie można było zastosować wspólną głowicę dla obydwu rzędów cylindrów. Oczywiście problem to nierównomierny zapłon obniżający kulturę pracy jednostki. O tym jednak ( ciekawe dlaczego ? :mrgreen: ) dziennikarze niemieccy jakos nie wspominali.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje szanowna Dyrekcjo, ja nie potrafiłem ująć tego w tak kompetentny sposób, na przyszłość będę wiedział o tych zapłonach. A propos, czy przy kącie rozwarcia równym 90stopni układ nie będzie już silnikiem typu L, bo właśnie o takich informacjach czytałem, ale co do big block'ów to nie mam pojęcia jaki był kąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...