Henryk82 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 i to pewnie tą świecą co nie chce się wykręcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Wy to zawsze z igły widły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrMK Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 na początek możesz spróbować ja minimalnie dokręcić po takim zabiegu powinno się dać lżej wykręcić - pobicie "delikatnie i z wyczuciem" po świecy też nie zaszkodzi po prostu nastaw się na wymianę gwintu w głowicy niestety alu i stal jak się zapiecze to może byc ciężko (widziałem jak kolesie u wulkanizatora zbijali alu felgę z piasty w aucie przy pomocy 10 kg młotka tak się cholerstwo zapiekło - jak juz ruszysz to nie odkręcaj całej od razu tylko wkręcaj i odkręcaj po trochu a silnik to pb czy diesel ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 a silnik to pb czy diesel ? Benzyna, rzędówka, bez turbo. Wszystkie rady zbieram do kupy. Wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark L.A. Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Zapoznałem się odrobinę z technologią Helicoil i zainteresowało mnie, co się dzieje z końcówką stalowej sprężynki w przypadku naprawy gwintu świecy ? Chyba trzeba mieć patenta, żeby ją zerwać i żeby nie wpadła do komory ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Różne są możliwości - magnes, odkurzacz, pręcik z czymś lepkim na końcu. :roll: 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Sprawa została rozwiązana. Otóż w końcu zabrał się za to znajomy mechanik i spryskując gwint jakimś magicznym "eliksirem" świecę odkręcił. Trzeba było tylko trochę cierpliwości i precyzji. Z dobrymi mechanikami niestety jak z dobrymi lekarzami - szukać ze świecą... :wink: Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Sprawa została rozwiązana. Otóż w końcu zabrał się za to znajomy mechanik i spryskując gwint jakimś magicznym "eliksirem" świecę okręcił. Trzeba było tylko trochę cierpliwości i precyzji. Z dobrymi mechanikami niestety jak z dobrymi lekarzami - szukać ze świecą... :wink: Jeszcze raz dziękuję wszystkim za porady. W razie czego służę pomocą mojego kolegi ze Słowacji , który ma sprzęt i specjizacje tylko w wykrecaniu świec , a szczególnie zarowych w dieslach gdzie tam jest problem jeszcze większy , gwarantuje ze nikogo w Polsce nie ma , o takich zdolnościach jak on Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 W razie czego służę pomocą mojego kolegi ze Słowacji , który ma sprzęt i specjizacje tylko w wykrecaniu świec , a szczególnie zarowych w dieslach gdzie tam jest problem jeszcze większy , gwarantuje ze nikogo w Polsce nie ma , o takich zdolnościach jak on W razie czego, to już bliżej do Nowego Sącza.... :wink: Ale jak trzeba - można i na Słowację. Będę pamiętał. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graft Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 A żeby za kolejne 100tkm nie było problemów zastosuj smar ceramiczny i dokręć niedużym momentem ~28Nm (czy ile tam sobie VW życzy w manualu) :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 A żeby za kolejne 100tkm nie było problemów zastosuj smar ceramiczny i dokręć niedużym momentem ~28Nm (czy ile tam sobie VW życzy w manualu) :roll: Podobno czymś tę swiecę nasmarował, ale jeszcze mu o tym przypomnę. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2012 A żeby za kolejne 100tkm nie było problemów zastosuj smar ceramiczny i dokręć niedużym momentem ~28Nm (czy ile tam sobie VW życzy w manualu) :roll: Podobno czymś tę swiecę nasmarował, ale jeszcze mu o tym przypomnę. Dzięki. ja bedziesz uczył mechanika roboty to Cie za usługe policzy 300% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
parar Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 ostatnio spotkałem się z pomysłem smarowania podczas montażu świecy smarem miedzianym, zawsze montowalem na sucho i nie wiem co o tym myśleć, ktos cos słyszał, próbował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 A żeby za kolejne 100tkm nie było problemów zastosuj smar ceramiczny i dokręć niedużym momentem ~28Nm (czy ile tam sobie VW życzy w manualu) :roll: smary mają to do siebie, że są wymyślone do działania w pojedynkę, jak nie przymierzając Bond... , ale w pomieszaniu z olejem wyciekającym przez uszczelkę, temperaturą, kurzem, piachem mogą stworzyć coś co się jeszcze lepiej przypiecze i uniemożliwi odkręcenie, w sporcie najskuteczniejszym sposobem zawsze było skręcać wszystko na czysto, idealnie wyczyszczone i suche. ale tam wszystko jest często odkręcane i w trochę innych warunkach używane niż zwykły dupowóz.... każdy gwint nieodkręcany miesiącami i latami ma niestety tendencje do zapiekania się, a przy połączeniu dwóch różnych materiałów szczególnie.... najlepszym sposobem byłoby wykręcenie i wkręcenie świec co jakiś czas, żeby się nie ,,zastały", ale nie każdemu się chce babrać w zasadzie bez powodu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się