Skocz do zawartości

Wymiana wszytskich plynow i olejów w Forku my06 2.5 xt


funvell

Rekomendowane odpowiedzi

olej co 5k max 7,5k km

tylko syntetyk prawdziwy 5w30 5w40 np millers cfs lub motul 300v ew amsoil plus płukanka

koniecznie nie castrol i inne dziadostwo

skrzynia i dyfer max 60kkm lepiej 30kkm millers, motul lub amsoil 75w90

hamulce min raz na rok np motul rbf660

chłodziwo co 3 lata - z dopuszczeniem do aut japońskich

filtr powietrza oem-wg mnie bardzo dobry, nie ma potrzeby zmian i koniecznie nie stożek

filtr oleju tylko i wyłącznie oem

rozrząd co 100kkm

znajdź porządny serwis gdzie ogarniają te auta

mycie tylko bezdotykowe lub ręczne. Automatyczne myjnie bardzo rysują miękki lakier subaru przy ciemnych kolorach auta

pozdrawiam

p.s.

też mam taki model, wersja EU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko!

Wymiana wszytskich plynow i olejów w Forku my06, co ile trzeba to robic i jakich plynow i olejow Wy uzywacie, czy warto wymienic filtry na sportowe...???

 

 

 

Pozdrawiam

Funvell

 

AdaSch ujął to powiedzieć można konkretnie i wyczerupjąco.

Ja dodam tylko, że nie warto poprawiać fabryki co do filtrów sportowych, oczywiście do seryjego motoru 8)

Trzymaj się instrukcji i terminów interwałów poszczególnych elementów/płynów i będzie ok 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko!

Ja dodam tylko, że nie warto poprawiać fabryki co do filtrów sportowych, oczywiście do seryjego motoru 8)

Ja mam takie samo zdanie także co do olejów i interwałów wymiany.

Wiem, że niektórzy są zdania, że poruszanie się Subaru bez strefy serwisowej pod domem na którą

wjeżdża się codziennie to wielkie ryzyko, ale ja pozostaje przy zaleceniach instrukcji i ogarniającym ASO. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

funvell,

 

dodalbym tylko tyle ze np. VALVOLINE RS1 5W50 leje od dawna i chwale sobie (zaprzyjazniony serwis Zbyszka) mi polecil. w hamulunek dalem plyn FERODO i to dobry plyn dla zestawu zacisk OEM a klocki FERODO DS2500/tarcze brembo, co do dyfrow i skrzyni bo mam AT, to juz Zbyszek ogarnia rozowe oliwy... filtry itd. Potwierdzam jednak iz wszystko ponad to co proponuje servis to troche zbytek łaski jesli jezdzisz rozsadnie.

Nie oszukujmy sie jednak, dopiero go kupiles, nim sie nacieszysz to troche poupalasz wiec sluchaj ADASH-a.

tez mam 2,5XT MY06, ...a zkad kolega (dopisze).

 

RADOSCI SZEROKOSCI

 

tomasz p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej co 5k max 7,5k km

tylko syntetyk prawdziwy 5w30 5w40 np millers cfs lub motul 300v ew amsoil plus płukanka

koniecznie nie castrol i inne dziadostwo

skrzynia i dyfer max 60kkm lepiej 30kkm millers, motul lub amsoil 75w90

hamulce min raz na rok np motul rbf660

chłodziwo co 3 lata - z dopuszczeniem do aut japońskich

filtr powietrza oem-wg mnie bardzo dobry, nie ma potrzeby zmian i koniecznie nie stożek

filtr oleju tylko i wyłącznie oem

rozrząd co 100kkm

znajdź porządny serwis gdzie ogarniają te auta

mycie tylko bezdotykowe lub ręczne. Automatyczne myjnie bardzo rysują miękki lakier subaru przy ciemnych kolorach auta

pozdrawiam

p.s.

też mam taki model, wersja EU

 

 

Witam!

dzieki bardzo za tak wyczerpujaca odpowiedz(nic dodac nic ujac) moja Subara my 06EU(czarny) 2.5 xt plus wydech hayward&scott autko kupilem miesiac temu i sprawdzilem w ASO Marka Kluszczynskiego w Dzierzoniowie(polecam) i on doradzal mi wymiane filtrow na sportowe... sam zmienilem filtr powietrza na K&N i tak jak teraz czytam zastanawiam sie czy dobrze zrobilem choc wydalem 200zl a oryginal kosztowal 39zl. wymiana plynow i olejow swoja droga ale tez wyczytalem w instrukcji ze nalezy sprawdzac poziom olejow i plynow raz w miesciacu Ty robisz to sam czy jedziesz do serwisu??

 

Pozdrawiam.

Funvell

Gdynia

 

-- Pn cze 04, 2012 1:24 pm --

 

hej!

jeszcze jedno pytanko, ile mniej wiecej zaplace za wymiane wszytskich oleji,filtrow i plynow w ASO??

 

 

 

Pozdro

Fun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam.FunvellGdynia

Skoro jesteś z gdyni to jesteś skazany na zdanowiacza :mrgreen:

stad obsługa auta, to żaden problem i koszt też niewielki.

 

co do filtra, to akurat K&N to dobry wybór bo jest mnóstwo pseudosportowych" więc bezpieczniej OEM

 

wyczytałem w instrukcji ze należy sprawdzać poziom olejów i plynow raz w miesciącu

olej silnikowy po KAŻDYM TANKOWANIU z resztą płynów o ile auto jest sprawne nie ma problemu. Warto zaglądać do zbiornika wyrównawczego :mrgreen:

 

jak oleju nie będzie ubywać to można sobie nieco odpuścić i robić to rzadziej. Chodzi o złapanie czy olej bierze i jeżeli tak to ile?

 

inny ważny element Miejsce zakupu płynów. W trójmieście masz kilka pewnych w 100% miejsc. Na allegro pełno podróbek a ostatnie oferta na mobil 5w50 to chyba ta od tej firmy którą zamknął CBŚ :mrgreen: cenę mieli niższą za 5l niż zakup beczki w hucie :lol:

 

jakbyś chciał wiedzieć coś więcej apropos polecanych miejsc ludzi, spotów itd to zapraszam na PW lub trójmiejskie spoty.

 

Z Twojego opisu wynika, że mamy podobne auta :mrgreen:

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

olej co 5k max 7,5k km

tylko syntetyk prawdziwy 5w30 5w40 np millers cfs lub motul 300v ew amsoil plus płukanka

koniecznie nie castrol i inne dziadostwo

skrzynia i dyfer max 60kkm lepiej 30kkm millers, motul lub amsoil 75w90

hamulce min raz na rok np motul rbf660

chłodziwo co 3 lata - z dopuszczeniem do aut japońskich

filtr powietrza oem-wg mnie bardzo dobry, nie ma potrzeby zmian i koniecznie nie stożek

filtr oleju tylko i wyłącznie oem

rozrząd co 100kkm

 

 

Interwaly miedzy wymianami kazdemu podlug wiary/milosci do samochodu/sposobu uzytkowania/portfela ;)

 

jak dla mnie przy NORMALNYM (tj bez czestego/szczegolnego palowania) uzytkowaniu te powyzej odrobine przesadzone.

Moj standard to 10kkm na olej i 2 lata na hamulcowy (zwykly, bo ten samochod na seryjnym hamulcu i tak nie zacznie hamowac od dobrego plynu;) )

Reszta bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej co 5k max 7,5k km

tylko syntetyk prawdziwy 5w30 5w40 np millers cfs lub motul 300v ew amsoil plus płukanka

koniecznie nie castrol i inne dziadostwo

skrzynia i dyfer max 60kkm lepiej 30kkm millers, motul lub amsoil 75w90

hamulce min raz na rok np motul rbf660

chłodziwo co 3 lata - z dopuszczeniem do aut japońskich

filtr powietrza oem-wg mnie bardzo dobry, nie ma potrzeby zmian i koniecznie nie stożek

filtr oleju tylko i wyłącznie oem

rozrząd co 100kkm

 

 

Interwaly miedzy wymianami kazdemu podlug wiary/milosci do samochodu/sposobu uzytkowania/portfela ;)

 

jak dla mnie przy NORMALNYM (tj bez czestego/szczegolnego palowania) uzytkowaniu te powyzej odrobine przesadzone.

Moj standard to 10kkm na olej i 2 lata na hamulcowy (zwykly, bo ten samochod na seryjnym hamulcu i tak nie zacznie hamowac od dobrego plynu;) )

Reszta bez zmian

 

Popieram, ja tam też co 10 kkm olej wymieniam, ale jeżdżę "normalnie" :), więc częściej to już fanaberia , pomiedzy wymianami 0,5 l dolewki.

 

Jakoś tak mnie się zakodowało, że druga wymiana rozrządu to na 165 kkm ma być? - się powoli przygotowuję bo to za parę tys km - ale się mogę mylić

Edytowane przez kos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...