Skocz do zawartości

Konfesjonał. Dla tych, którzy kopią leżącego


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

A tak poważniej - wbrew pozorom, wielu jest takich, którzy nie zdają sobie sprawy z różnicy dzielącej ich ośki od tego czym jeździmy. I, bez żadnego podpuszczania i kopania, sami pakują się w kłopoty próbując jechać "tak samo". I za onych takoż myśleć musimy - wszak Subaru oblige. :mrgreen:

Oj kolego, ty też uległeś złudnemu wrażeniu że AWD w zakrętach potrafi więcej od ośki. Nie potrafi! Wiedzą o tym nawet w hameryce :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remlus - czuję się w obowiązku uświadomić Cię, że nawet Subaru potrafi tylko tyle, ile kierowca. :twisted::mrgreen:

Tak się składa że kiedyś była tu dyskusja o hamowaniu silnikiem i przy okazji ogólnie o przewadze AWD. Ktoś (nie pamiętam kto) przytoczył jakieś amerykańskie forum na którym zamieszczono krótki wywód o tym ze tak naprawdę AWD żadnej przewagi nad ośką w zakręcie nie ma. Jak dla mnie to bez sensu bo mając napędzane cztery koła a nie dwa zawsze jest więcej możliwości wyboru koła z najlepszą przyczepnością czy to przez elektronikę czy tez przez układ mechaniczny. Przekładając to na jazdę po łuku takie auto powinno teoretycznie później (choćby minimalnie) wpaść w poślizg. Jednak nikt tutaj z autorem tej tezy nie dyskutował. Wygląda na to że nasi forumowicze mający doświadczenie w jeździe AWD również nie dostrzegają tej dla mnie oczywistej zależności ( ja jesnak takiego doświadczenie nie mam). Wniosek z tamtej dyskusji był taki że w zakrętach różnicy nie ma. To czy to jest na śniegu czy asfalcie nie powinno nic zmienić albo inaczej; jeżeli AWD ma przewagę w zakrętach na śniegu to powinien wg mnie mieć również na suchym.

 

Hubeeert - nie chodzi mi o łapanie kogokolwiek (chociaż jak ktoś się bardzo prosi to mi się zdarza - avatar zobowiązuje :) ). Przepraszam że to powiem ale nudno tu jest również dlatego że pracowicie usuwasz wszystko co dla ciebie nie przedstawia wartości. Taka czasem bezsensowna z początku wymiana zdań często kończy się bardzo interesująco. Ty nie dajesz szansy by takie coś się rozwinęło. Poczucie humoru forumowiczów na tym forum mnie osobiście od początku zachwyciło. Niezależnie od tego co działo się później zdania nie zmieniłem. Pomijając bardzo nielicznych piszą tu ludzie na poziomie, ale działa to na zasadzie; ten coś doda, tamten coś dopisze i robi się ciekawie. Teraz nie ma co komentować bo wszystko ląduje na śmietniku. Aż się nie chce tu zaglądać. Kiedyś mogłem się chociaż "pokłócić", jak ktoś miał poczucie humoru to źle się to nie kończyło, bo też nigdy nie miałem złych intencji.

Może przemyśl to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jeżeli AWD ma przewagę w zakrętach na śniegu to powinien wg mnie mieć również na suchym...

 

I ma. I na śniegu i na suchym. Ale to widać wyraźnie dopiero przy jeździe bardzo blisko tej cieniutkiej linii, za którą samochód zaczyna żyć własnym życiem. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W początkach SIP - jeszcze w hotelu forum . Siedzimy sobie w czwórkę : ja , maje dzieci i pan Rogalski . Rysujemy na kartce papieru zasady działania AWD . Nawet moja młodzież zrozumiała rysowane wektory i koła . Im dłużej tłumaczył , tym więcej pytań zadawały . Może czas , aby ponownie znależć czas panie prezesie .

AWD zawsze będzie miało przewagę w zakręcie w stosunku do ośki - pod warunkiem , że ma o tyle więcej mocy którą zużywa na pokonanie oporów wszystkich swoich dodatkowych mechanizmów . Trochę inaczej rozkładają się siły na poszczególnych kołach .

Gdyby nie było różnic to po co tworzyli by klasy w rajdach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tam się ścigają tylko ośki . Na torach AWD daje mniejszą przewagę , ale daje . W zamian za to musi mieć trochę więcej mocy tam gdzie traci tzn. na prostej . Potrzebuje na pokonanie oporów mechanizmów . W wrx , to chyba z 20 KM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak z ciekawości, ja taki oblatany nie jestem jak koledzy - jaki 230 konny samochód - ośka - ma 6 sekund do setki? (w serii oczywiście)

 

A argument, że x-drive czy jak tam, jest tu dobrym przykładem, jest wysoce dyskusyjny, bo może rodzic pytanie, czy to przypadkiem ten x-drive nie jest taki cienki, że powoduje pogorszenie osiągów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A argument, że x-drive czy jak tam, jest tu dobrym przykładem, jest wysoce dyskusyjny, bo może rodzic pytanie, czy to przypadkiem ten x-drive nie jest taki cienki, że powoduje pogorszenie osiągów

 

nie no generalnie 2 osie się rozpędzają wolniej od jednej

do pewnej granicy rozsądku - kiedy przyspieszanie ośką powoduje zerwanie trakcji ze względu na olbrzymią moc na jednej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...