Skocz do zawartości

Konfesjonał. Dla tych, którzy kopią leżącego


Przemeq

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Przedwczoraj Hyundai i30 spod świateł z pasa obok wyrwał już na pomarańczowym, ale pod kołami kilogramy śniegu, a w Forku zapięty reduktor - cytując klasyka "no ze łba nie było co zbierać"  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ech, dopiero marzec, a ja znowu zgrzeszyłem…

 

Przekładałem sobie silnik z amerykańskiego Legasia 2.2 w automacie do Imprezy czego efektem została pusta skorupa przetrącona przez jednego z klientów mechanika, więc należało ją wywieźć na złom.

Akumulator rozładowany, a silnika brak, więc zero wspomagania w kierownicy czy hamulcu. O innych udogodnieniach to można co najwyżej pomarzyć.

Co robić w takiej sytuacji? Otóż posadzić @Bellatrix za kółkiem, trójkąt na tył, Legacy podpiąć liną pod Szyszkoluba (reduktor: LO) i przejechać te parę kilosów na skup złomu.

Telefony ze słuchawkami naszykowane, pełna komunikacja dwustronna i konsultowanie każdego puszczenia sprzęgła/dotknięcia hamulca.

 

Przejechaliśmy tak prawie 4km z docelowych pięciu i musieliśmy po raz pierwszy skręcić, akurat na dwujezdniówkę trzy pasy + rozbiegowo/stacjowy z prawej. Fajnie, bo wszystkie puste i mogliśmy się spokojnie leniwie machnąć na lewo z zamiarem skrętu na następnych światłach.

 

Puściliśmy pieszego, wrzucam leniwie dwójkę (na reduktorze) na obrotach typu 1.5k na minutę i dostaję komunikat ze słuchawki o treści uwaga cytuję "dawaj <rura> opór! :twisted:". No cóż, grzecznie więc rozkręcam silnik do odcinki napędzając ten nasz zestaw o masie 2.5t,  konstatuję, iż z naszej prawej strony dzielnie odpycha się (a raczej pociąga przodem) jakaś Skoda i słyszę nową instrukcję pt. "KOCHANIE ŻARTOWAŁAM!!!111" na co pozwoliłem sobie odpowiedzieć "nie nie, spokojnie, ja tylko ścigam się ze Skodą" :mrgreen:

 

Co prawda wykazałem się dużą dozą empatii i po chwili słuchania braku komenatrza w słuchawce odpowiedziałem jak prawdziwy wyrozumiały mężczyzna "dobra, to hamuj już" czym skończyłem tę nierówną, z góry przegraną przez właściciela czesko-niemieckiego cudu motoryzacji walkę.

 

Podsumowanie całej akcji jakie usłyszałem brzmiało "kochanie…? jesteś absolutnie najgorszy :wub:".

Proszę o surową pokutę!

 

 

 

 

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • Ojciec Założyciel

Wątek już od dawna nieużywany. Ale jednak. Pomimo tego, że nie jest to nic na temat "kopania leżącego", to jednak zasadniczy tytuł : "konfesjonał" jest nie tylko jak najbardziej na czasie, ale i odpowiedni do tematu.

Otóż wyznaję, że jak najbardziej przyczyniłem się do wprowadzenia systemu EyeSight jako standardowego wyposażenia w XV i Imprezie ( wkrótce także w Foresterze ). Co w tym złego ? Do niedawna też nie wiedziałem. Ale teraz już wiem - otóż ten system jest zazwyczaj kojarzony z reflektorami typu LED ( skrętne przy okazji ).

No i teraz już wiem, że takowe reflektory ( LED-y są wyjątkowo energooszczędne ) są po prosu niedemokratyczne :czerwona:

 

Co niniejszym z żalem wyznaję ...

  • Super! 2
  • Haha 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
18 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Ale o co chodzi z ta nie-demokratycznoscia?

To odnośnik do wypowiedzi naszego prezydenta :

"– Mam poczucie, że my w ramach Unii Europejskiej mamy niedosyt demokracji. Wielu ludzi zadaje sobie pytanie, dlaczego Unia Europejska zabrania tego, zabrania tamtego. Dlaczego na przykład w sklepie nie można w tej chwili kupić już zwykłej żarówki, można kupić tylko żarówkę energooszczędną? Nie wolno kupić, bo Unia Eurpejska zakazała. To są problemy, nad którymi zastanawiają się ludzie. Nie wiem, czy to przypadkiem nie jest jedna z przyczyn Brexitu" – mówił Pan Prezydent Andrzej Duda.

 

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wybudzony już jest ten wątek to czekam tylko aby ponownie kopać leżącego na zaśnieżonych drogach. Chociaż ostatnio udało mi się sprowokować kierownika "sapiącego" A4 1.8T aby ten nie uznał wyższości Subaru, przez co chcąc ratować resztki swojej godności pogrzebał je na amen poprzez wyprzedzanie na podwójnej ciągłej w mieście (aby tylko być przede mną). Za co przepraszam i proszę o pokutę.
P.S. To przez ten wątek założyłem tutaj konto, aby móc go regularnie przeglądać

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj zostałem skopany i ległem na łopatkach jak moja subarynka zbuntowała sie przeciw mnie po włączeniu wszystkiego prądożernego (lusterek podgrzewanie, foteli podgrzewanie, tylnej szyby podgrzewanie, uruchomionej klimie  , świateł i innych pierdół)  i padło zasilanie :/

  • Smutny 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kopaniem jest o tyle inaczej, że albo inne auta to totalne zamulstwo typu octavia 1.0 albo nawet się nie spodziewasz a tutaj 300+ kucy pod maską. Co do słynnej wypowiedzi dot żarówek, to jak ktoś nie widzi związku ekologia-żarówka to nie m szans w zrozumieniu prawo-konstytucja. Pocieszam się, ze zostały ostatnie dwa lata...

  • Super! 2
  • Lajk 2
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał:

Z tym kopaniem jest o tyle inaczej, że albo inne auta to totalne zamulstwo typu octavia 1.0 albo nawet się nie spodziewasz a tutaj 300+ kucy pod maską. 

 

To zależy czy pod kołami jest białe a Twoje auto ma AWD podczas gdy "oponent" ma FWD lub RWD ;) większość innych przypadków to raczej street-racing ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Paweł_P napisał:

 

To zależy czy pod kołami jest białe a Twoje auto ma AWD podczas gdy "oponent" ma FWD lub RWD ;) większość innych przypadków to raczej street-racing ;) 

Sporo usportowionych FWD/RWD ma mechaniczne szpery i odejdzie prawie tak samo jak AWD na otwartych dyfrach :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, RoadRunner napisał:

Sporo usportowionych FWD/RWD ma mechaniczne szpery i odejdzie prawie tak samo jak AWD na otwartych dyfrach :)

 

 

Oj trudno mi się z tym zgodzić, sprawdzałeś osobiście? robił ktoś pomiary? Ma ktoś podobne odczucia lub dowody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Zodiak napisał:

 

Rozumiem, że mówimy o podobnych mocach i tej samej nawierzchni? Śmiała teza...

 

No właśnie, mam nadzieję że kolega się odezwie i rozwinie swoją myśl ;) 
W zimie uważam z doświadczenia że jest przepaść między AWD a wszystkim innym i to już nawet nie jeśli chodzi o start na śniegu czy przyspieszenie ale w ogóle trakcja AWD na śniegu robi robotę (zwłaszcza na zakrętach ale także przy hamowaniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na równie przyczepnych nawierzchniach nawet otwarte AWD ma przewagę. Jak jest duża różnica przyczepności to już nie tak bardzo. Mowa o otwartych dyfrach w AWD + centralna wiskoza - wtedy napęd może pójść na dwa koła, jedno na przodzie, drugie na tyle. W zeszperowanej oście też na dwa koła - tym razem dwa przednie. Jak do AWD dochodzi jakakolwiek imitacja szpery -np. poprzez elektronikę to jest inna rozmowa. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...