OWOC Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Jezeli zaraz po zakupie auta to: 1. Mycie wstepne - karcher czyli aktywna piana 2. Nadkola, wneki, zakamarki, opony - APC + pedzelek 3. Felgi 4. Mycie wlasciwe - na dwa wiadra (nie gabka tylko rekawica) 5. Usuwanie smoly i innych zapieczonych zanieczyszczen za pomoca Tar & Glue 6. Glinkowanie 7. Ewentualna drobna korekta lakieru (ja na razie pracuje recznie) 8. Cleaner (oczyszczanie lakieru z ppozostalosci pasty polerskiej) 9. Politura 10. Wosk (wisnia na torcie) Prawie wszystko się zgadza Kamil Dziękuję Trochę żałuje że nie mieli Colli, ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 Megs zrobi robote, bez obawy! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 (edytowane) Jezeli zaraz po zakupie auta to: 1. Mycie wstepne - karcher czyli aktywna piana 2. Nadkola, wneki, zakamarki, opony - APC + pedzelek 3. Felgi 4. Mycie wlasciwe - na dwa wiadra (nie gabka tylko rekawica) 5. Usuwanie smoly i innych zapieczonych zanieczyszczen za pomoca Tar & Glue 6. Glinkowanie 7. Ewentualna drobna korekta lakieru (ja na razie pracuje recznie) 8. Cleaner (oczyszczanie lakieru z ppozostalosci pasty polerskiej) 9. Politura 10. Wosk (wisnia na torcie) Przed myciem wstępnym można użyć środka typu Tar & Glue na suchy lakier najlepiej. Po tym przydało by sie coś na zanieczyszczenia metaliczne. Po glinkowaniu należy jeszcze raz umyć auto, a po polerowaniu zmyć pasty np zmywaczem silikonowym. Cleaner nie służy do oczyszczania powierzchni po pastach polerskich. Politure można odpuścić. Edytowane 4 Września 2013 przez blade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 (edytowane) @@blade, w takim razie masz zupelnie inne spojrzenie niz detailerzy...np: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=2601 http://www.detailer....-w-tym-polapac/ http://forum.kosmety...opic.php?t=5640 ale niech kazdy robi jak uwaza, peace Edytowane 4 Września 2013 przez KamilP 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 @@blade, w takim razie masz zupelnie inne spojrzenie niz detailerzy...np: http://forum.kosmety...opic.php?t=2601 http://www.detailer....-w-tym-polapac/ http://forum.kosmety...opic.php?t=5640 ale niech kazdy robi jak uwaza, peace Nie, ja będę robił tak jak Ty napisałeś! Bo tak jest prawidłowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Ja wole Colli, bo wg. mnie jest trwalszy i ponoc nie zmywa go chemia. Ale Megs no. 16 to klasyk, ktorego uzywa kupa detailerow, takze bedzie Pan zadowolony Pod warunkiem, ze zrobisz cala "czarna" robote wczesniej No to ja jeszcze spytam: jeśli zależy nam na trwałości powłoki (a nie na 'mokrym połysku' zamiast 'oślepiającego blasku') to lepsza jest carnauba czy polimery? Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Sealant. Cytuje: Różnice: Wosk w swej pierwotnej formule jest produktem naturalnym, tymczasem sealant – syntetycznym. Struktura molekularna substancji polimerowych opiera się na serii atomów węgla. Otwarte wiązania cząsteczek zawartych w sealancie łączą się na lakierze i tworzą rodzaj zwartego łańcucha dzięki powstaniu wiązań kowalencyjnych. Dzięki temu ta warstwa jest bardziej trwała niż wosk. Sealant ma wysoką temperaturę topnienia, dzięki czemu stanowi lepsze zabezpieczenie przed promieniowaniem UV. Warstwa utworzona przez sealant nie nadaje głębi koloru, połysku, blasku, ponieważ polimery na lakierze tworzą transparentny płaszcz ochronny, oddają kolor, ale nie wzmacniają go. Molekuły zawarte w wosku mają zamkniętą budowę, nie wiążą się dzięki porowatości lakieru, lecz swojej homogenicznej formule. Cząsteczki wosku są większe niż te zawarte w warstwie lakieru i sealantu, dlatego stosowane są na końcu. Odbijają światło i dają efekt głębi koloru, połysk, wet- look. Wosk, jako produkt naturalny (a raczej oparty na naturalnym) jest mniej trwały od syntetycznych związków polimerowych. Żywotność wosku możemy przedłużyć utrwalaczem, a odświeżyć quickdetailerem. Wosk wykazuje mniejszą odporność na działanie promieni słonecznych, a w konsekwencji traci swe własności ochronne na karoserii przy temperaturze wyższej od 80 stopni C. Sealant jest odporny na temperaturę ok. 130 stopni C. Wosk zapewnia lepszą ochronę (np. przed ptasimi ekskrementami i insektami), ale na krócej (ograniczony przez działanie czynników zewnętrznych). Nie należy się dziwić: jest pierwszą warstwą chroniącą nasz samochód i tym samym najbardziej narażoną na promienie UV, zniszczenia i zanieczyszczenia. Wosk o wysokiej zawartości carnauby nadaje połysk, wzmacnia walory estetyczne jak żaden sealant. Woski, które zawierają więcej syntetyków niż carnauby będą miały większą trwałość i dłużej pozostaną na samochodzie, ale efekt wizualny nie będzie tak spektakularny. W przypadku złego stanu lub nieprawidłowego przygotowania powierzchni samochodu, sealant delikatnie wypełni zarysowania, natomiast wosk podkreśli głębokie rysy (wydobywa i podkreśla wszystkie elementy lakieru, także te niechciane). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) @@blade, w takim razie masz zupelnie inne spojrzenie niz detailerzy...np: http://forum.kosmety...opic.php?t=2601 http://www.detailer....-w-tym-polapac/ http://forum.kosmety...opic.php?t=5640 ale niech kazdy robi jak uwaza, peace Sam masz zupełnie inne spojrzenie niż "detailerzy". Widać nie czytałeś tego co jest w tych linkach bo tam nie ma nic o "kolejności". Doczytaj sobie na innym forum jak używać środka typu T&G, dlaczego po glince należy jeszcze raz umyć auto, do czego służy cleaner. Wystarczy przejrzeć lepszą relacje : http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=14700&start=0 Edytowane 5 Września 2013 przez blade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 No dopsz - jeśli przez 'sealant' rozumiesz np. 'meguiars nxt tech wax' to sprawa dla mnie jasna Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MegasWRC Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) Ja zainwestowałem ostatnio w Zymol Carbon i jestem mega zadowolony :-) długo trzyma i daje oszałamiające efekty. Poniżej fotki moich fur z nałożonym Zymolem. Zawsze przed nałożeniem traktuje auto maszynowo cleanarem dodo lekko ściernym :-) Foto jeszcze przed nałożeniem dressingu na koła: Refleksy w DS3: A tu filmik z odpychania: Edytowane 5 Września 2013 przez MegasWRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 (edytowane) No dopsz - jeśli przez 'sealant' rozumiesz np. 'meguiars nxt tech wax' to sprawa dla mnie jasna Pozdr. NXT Tech Wax is made from all synthetic or man-made products, there are not natural waxes like Carnauba in this formula so most serious enthusiasts would classify this as a paint sealant, not a car wax. But to keep things simple and to convey the idea quickly and simply to someone scanning the shelves for a car wax, NXT is labeled NXT Tech Wax. Nie uzywalem, ale ponoc b.dobry produkt. @@blade, wybacz, ale nie chce mi sie z Toba dyskutowac. Osoba umiejaca czytac ze zrozumieniem, wyciagnie odpowiednie wnioski z w.w linkow. Edytowane 5 Września 2013 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nie uzywalem, ale ponoc b.dobry produkt. Ja używałem - aplikowany po glince chroni na długo. Stosuję go 2x w roku od początku posiadania samochodu i po pięciu latach jeszcze (jak dla mnie) nie ma potrzeby robienia polerki (w sensie swirl-X, scratch-X czy podobne). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 @, mam nadzieje, ze doczekam sie wreszcie salonowego auta.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 @, mam nadzieje, ze doczekam sie wreszcie salonowego auta.. A co? Szukasz Diesla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Nie szukam na razie. A jak bede szukac to tylko benzyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 Osoba umiejaca czytac ze zrozumieniem, wyciagnie odpowiednie wnioski z w.w linkow. No to widać kiepsko u Ciebie z czytaniem ze zrozumieniem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 Osoba umiejaca czytac ze zrozumieniem, wyciagnie odpowiednie wnioski z w.w linkow. No to widać kiepsko u Ciebie z czytaniem ze zrozumieniem. Masz zielona strzalke Wieczny Lowco - punchline godny najlepszych amerykanskich raperow! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jathek Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 Bija sie! Ide po popcorn btw wasza wymiana zdan wprowadza zamet dalej nie wiem czego i jak uzywac Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 dalej nie wiem czego i jak uzywac Może spróbuj w wątku olejowym... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 6 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 (edytowane) btw wasza wymiana zdan wprowadza zamet dalej nie wiem czego i jak uzywac @@jathek, przeczytaj poradnik, do ktorego link wstawilem wyzej czyli: http://forum.kosmety...opic.php?t=2601 Edytowane 6 Września 2013 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 7 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2013 A powiecie ,czy pasty lekko ścierne można używać do mtalików? I w ogóle są róznice w pielęgnacji lakierów metalic i zwykłych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 8 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2013 (edytowane) Wczoraj po 2 dniach, skończyłem robić SPECymirkowi amatorski detaling Nie wyszło do końca tak jak oczekiwałem, ale już wiem jakie błędy popełniłem i przyjmuje je na klatę z pokorą Długa droga jeszcze przede mną, aby robić to tak jak doświadczeni detalingowcy ale, .... chce się tego nauczyć Tak mycie szyb jest moją na dzień dzisiejszy piętą Achillesową I mam problem z felgami Czym byś Cię proponowali, radzili wyczyścić te plamki z felg? Ja po wymyciu m.in APC i wy glinowaniu próbowałem je spolerować ręcznie i... porażka Macie Panowie jakieś pomysły czym by je potraktować?? Edytowane 9 Września 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cayman9 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 hej, spróbuj takiego środka jak Ironx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) @@OWOC, a co to za plamki? Smola czy jakies grubsze wzery? Jezeli smola to decabit jest b. dobry. Do polerowania aluminium autosol daje rade, po autosolu mozesz pociagnac mag & aluminium polish. Nie lepiej je wypiaskowac i pomalowac (widze, ze sa porysowane)? Ostatnio placilem w W-wa 400pln za komplet i jestem zachwycony. Edytowane 9 Września 2013 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) @@OWOC, a co to za plamki? Smola czy jakies grubsze wzery? Jezeli smola to decabit jest b. dobry. Do polerowania aluminium autosol daje rade, po autosolu mozesz pociagnac mag & aluminium polish. Nie lepiej je wypiaskowac i pomalowac (widze, ze sa porysowane)? Ostatnio placilem w W-wa 400pln za komplet i jestem zachwycony. Wyglądają mi na wżery po pyle z klocków. Smołę usunąłem, i pod o puszkiem palca jest gładziutka powierzchnia, a plamki i zacieki zostały Wiesz Kamil, bardzo mi się podobają te felgi w tym kolorze i chciałbym je tylko wyczyścić ładnie z tych plamek. Jakoś nie jestem przekonany do regeneracji tych felg. Ciężko będzie zrobić taki sam kolor i odcień jak w oryginale Spróbuje jakiegoś środka na bazie ironX Edytowane 9 Września 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się