Jump to content

koniec dowolości dziłania klimatyzacji w trybie AUTO


ppmarian
 Share

Recommended Posts

dolozyłem malutki (25x25x10mm)wentylatorek na 12V do czujnika temp w kabinie, ktory znajduje sie po prawej stronie kierownicy

 

calosc schowana za plastikami wiec nie ma sladu, dodatkowo dolozylem opornik na wentylatork tak aby obnizyc napiecie = praktycznie nie slyszlana praca

 

ostatni wyjazd wykacyjny do holadnii = przez 10dni ani razy nie dotnalem pokretka temp. :lol:

 

klima uistawiona:

 

temp 22C, wentylator AUTO, nawiew szyba+nogi

 

 

 

 

przed tym zabiegim ciagle albo za goraco albo za zimo w trybie AUTO i musiałem korygowac temp i siłą nadmuchu.

Link to comment
Share on other sites

nie bylo co fotografowac

 

wentylatorek kupiony w sklepie elektonicznym i tam mi dobrali opornik

 

zamontowany opaskami plastikowymi bezposrednio na czujnik temp

 

zasilane wziete "po stacyjce" z wlacznika (podswietlenia) swiatel przeciwmgielnych

Link to comment
Share on other sites

praktycznie nie slyszlana praca

 

A jak mozna to interpretowac? :)

Slychac cos czy nic nie slychac? Raczej eliminuje trzaski i szmery w aucie a nie je instaluje. Nie chialbym swierszcza :)

 

Czy efekt jest powalający?

Jak z klimatem na tylnej kanapie - tak samo jak z przodu? Mam dziecko i dbam przede wszystkim o jego komfort.

Link to comment
Share on other sites

praktycznie nie slyszalny oznacza:

 

jak silnik nie parcu to mozna uslyszac minimalny szmer

 

jak silnik pracuje dziek ten jest nie slyszlany

 

bylismy z 1,5 rocznym dzieckiem na urlopie w holandii i raz nie dotkalem panelu klimatyzacji - chyba wystarczajacy agrument co do klimatu na tylnej kanapie

Link to comment
Share on other sites

Też myslałem aby coś z tym zrobić, ale ...

w trybie AUTO siła nadmuchu jest mniej więcej taka jak przy ręcznym ustawieniu na "2"

(nie ma tam skali, więc mozna powiedzieć, że jest to na około 30% zakresu pokrętła), a to

położenie powoduje dość duży szum... Mi, niestety przeszkadzało... Więc wolę już co chwilę

kręcić tym pokrętłem :wink:

Link to comment
Share on other sites

nie pomne wartosci oporu, sprzedawca dobral mi emirycznie, podlaczajac wentylatorek do zasilacza i szeregowo wpinal opory, wybralem ten ktory zwalnial obr. na tyle ze byl prawie nie slyszalny

 

-- 29 maja 2012, o 10:44 --

 

piotruś,

 

tez sie tego obawialem ale w trybie AUTO wpomaganym "wentylatorkiem" bardzo szybko wentylator schodzi do obr optymalnych - akceptowalnych - kompromis - wydajnosc/halas

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze zdradź wartość oporu tego oporniczka
nie pomne wartosci oporu, sprzedawca dobral mi emirycznie

 

56ohmów będzie ok. wentylator dmucha, a nie będzie go w aucie słychać.

Link to comment
Share on other sites

rozumiem że wentylator dmucha na czujnik

 

 

wyciaga z kabiny i dmuch na czujnik

 

 

jak zdemontowałeś plastiki przy czujniku

 

 

to jest caly "panel" pod kierownica. trzyma sie na 3 srubach na dole i na "klipsy" u góry

Link to comment
Share on other sites

czujnik jest po prawej stronie kierownicy za krateczka okolo 1x1cm

 

teoretycznie zaciaga powietrze przez tak zwany inzektor z wentylacji ogolnej ale w praktyce to nie dzila. Dokladajc wentylatorek ktory zaciaga powietrze z kabiny i dmucha na czujnik skracamy czas jego bezwladnosci działania. Wiekszosc czujnikow temp w klimatroniku u innych producentow ma wlasnie male wentylatorki

Link to comment
Share on other sites

czujnik jest po prawej stronie kierownicy za krateczka okolo 1x1cm

 

teoretycznie zaciaga powietrze przez tak zwany inzektor z wentylacji ogolnej ale w praktyce to nie dzila. Dokladajc wentylatorek ktory zaciaga powietrze z kabiny i dmucha na czujnik skracamy czas jego bezwladnosci działania. Wiekszosc czujnikow temp w klimatroniku u innych producentow ma wlasnie male wentylatorki

 

jakbyś ściągnął te plastiki i zrobił dokumentacje foto do tego patentu to byłbyś wielki

Link to comment
Share on other sites

Hmm,

 

Przymierzam się powoli do przesiadki z Forda Focusa C-Maxa na właśnie Forestera i tak sobie czytam czego po Subaru można się spodziewać. Kolejnego samochodu bez rozpoznania nie kupię.

Wracając do tematu W Fordach czujnik temperatury jest zintegrowany z wentylatorkiem jako całość i nawet to działa. Na klimę w trybie Auto nie ma co narzekać, ale ... jeśli już założycie ten wiatraczek, to trzeba pamiętać, aby tam czasem zajrzeć, bo lubi się zakurzyć, a jak już się zakurzy, to zaczyna hałasować. Długo szukałem skąd mi ten dziwny dźwięk dochodzi po przekręceniu kluczyka. Po przedmuchaniu z kurzu praktycznie niesłyszalny teraz jest.

Link to comment
Share on other sites

ppmarian, jedna wątpliwość:- system klimy korzysta nie tylko z tego czujnika temperatury powietrza, ale również z czujnika nasłonecznienia (taki centymetrowy na środku pod szyba, przynajmniej w MY09). Czy po tej zmianie to jeszcze działa prawidłowo? Jak byłeś w Holandii to silnie grzało słońce?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...