Skocz do zawartości

AWD i tylny LSD w 4EAT OBK 2.5


petronews

Rekomendowane odpowiedzi

  • 11 miesięcy temu...

otwarty dyfer na przedniej osi

międzyosiowe sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie

tylny most otwarty lub wiskotyczna szpera, łątwo sprawdzić co masz u siebie, wystarczy podnieść tylną oś na dwóch podnośnikach, lewarek ustawić w pozycji N i kręcić jednym kołem - jeśli drugie będzie się kręcić w tą samą stronę, to masz LSD, a jeśli w przeciwną, to nie masz.

 

Ot, co.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ze masz hebel zapieczony. Pytanie czy szczeki czy klocki.

 

otwarty dyfer na przedniej osi

międzyosiowe sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie

tylny most otwarty lub wiskotyczna szpera, łątwo sprawdzić co masz u siebie, wystarczy podnieść tylną oś na dwóch podnośnikach, lewarek ustawić w pozycji N i kręcić jednym kołem - jeśli drugie będzie się kręcić w tą samą stronę, to masz LSD, a jeśli w przeciwną, to nie masz.

 

Ot, co.

Zeby to sprawdzic musisz podniesc 4 kola.

Krecisz tylnym i kreca sie wszystkie = jest szpera.

Krecisz tylnym a drugie sie kreci w przeciwna strone = otwaty dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...Krecisz tylnym i kreca sie wszystkie = jest szpera...."

 

To na zgaszonym silniku?

Skoro 4EAT ma sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie to czy tez przeniesie napęd przy takim sprawdzeniu jak w układzie nie ma prądu ani ciśnienia? Chyba, że jest tak: silnik zgaszony spięte na stałe. Silnik zapalony hydraulika steruje uwalnianiem przenoszenia napędu.

 

W Pajero jest tak z dołączaniem przedniego napędu. Lewarek reduktora w 2H gaszę silnik słychać "klik" bo znika podciśnienie i sprężyna wbija bolec dołączając przód (czasem potrzeba delikatnego obrotu koła o np kilka cm, żeby się zazębiło). Zapalam - podciśnienie wraca i cofa blokadę - przód odpięty. W 4H to już wiadomo - na pracującym silniku ja steruje poprzez elektrozawór dopięciem przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro 4EAT ma sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie to czy tez przeniesie napęd przy takim sprawdzeniu jak w układzie nie ma prądu ani ciśnienia? Chyba, że jest tak: silnik zgaszony spięte na stałe. Silnik zapalony hydraulika steruje uwalnianiem przenoszenia napędu.

sprawdz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też to dotyczy bo mam takie auto ale nie mam w tej chwili możliwości wpaść na taki podnośnik. Jak tylko będzie wisiał to zobaczę bo mnie to ciekawi. W Pajero mam z tyłu LSD, jak kręcę jednym drugie obraca się w tą samą stronę. W OBK jeszcze nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...