Jump to content

AWD i tylny LSD w 4EAT OBK 2.5


petronews
 Share

Recommended Posts

  • 11 months later...

otwarty dyfer na przedniej osi

międzyosiowe sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie

tylny most otwarty lub wiskotyczna szpera, łątwo sprawdzić co masz u siebie, wystarczy podnieść tylną oś na dwóch podnośnikach, lewarek ustawić w pozycji N i kręcić jednym kołem - jeśli drugie będzie się kręcić w tą samą stronę, to masz LSD, a jeśli w przeciwną, to nie masz.

 

Ot, co.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ze masz hebel zapieczony. Pytanie czy szczeki czy klocki.

 

otwarty dyfer na przedniej osi

międzyosiowe sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie

tylny most otwarty lub wiskotyczna szpera, łątwo sprawdzić co masz u siebie, wystarczy podnieść tylną oś na dwóch podnośnikach, lewarek ustawić w pozycji N i kręcić jednym kołem - jeśli drugie będzie się kręcić w tą samą stronę, to masz LSD, a jeśli w przeciwną, to nie masz.

 

Ot, co.

Zeby to sprawdzic musisz podniesc 4 kola.

Krecisz tylnym i kreca sie wszystkie = jest szpera.

Krecisz tylnym a drugie sie kreci w przeciwna strone = otwaty dyfer.

Link to comment
Share on other sites

"...Krecisz tylnym i kreca sie wszystkie = jest szpera...."

 

To na zgaszonym silniku?

Skoro 4EAT ma sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie to czy tez przeniesie napęd przy takim sprawdzeniu jak w układzie nie ma prądu ani ciśnienia? Chyba, że jest tak: silnik zgaszony spięte na stałe. Silnik zapalony hydraulika steruje uwalnianiem przenoszenia napędu.

 

W Pajero jest tak z dołączaniem przedniego napędu. Lewarek reduktora w 2H gaszę silnik słychać "klik" bo znika podciśnienie i sprężyna wbija bolec dołączając przód (czasem potrzeba delikatnego obrotu koła o np kilka cm, żeby się zazębiło). Zapalam - podciśnienie wraca i cofa blokadę - przód odpięty. W 4H to już wiadomo - na pracującym silniku ja steruje poprzez elektrozawór dopięciem przodu.

Link to comment
Share on other sites

Skoro 4EAT ma sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie to czy tez przeniesie napęd przy takim sprawdzeniu jak w układzie nie ma prądu ani ciśnienia? Chyba, że jest tak: silnik zgaszony spięte na stałe. Silnik zapalony hydraulika steruje uwalnianiem przenoszenia napędu.

sprawdz.

Link to comment
Share on other sites

Mnie też to dotyczy bo mam takie auto ale nie mam w tej chwili możliwości wpaść na taki podnośnik. Jak tylko będzie wisiał to zobaczę bo mnie to ciekawi. W Pajero mam z tyłu LSD, jak kręcę jednym drugie obraca się w tą samą stronę. W OBK jeszcze nie sprawdzałem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...