Jump to content

OPONY - JAKIE


tromik
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

jak zwykle mam dylemat z zakupem nowych opon.

Przygodę kilka lat temu zacząłem od fabrycznych Bridgestonów, które wywaliły mnie w plener (Subaru WRX). Szczęście, że żyję - twarde jak cholera. Może upały po 50 stopni pomogłyby żeby się rozgrzały. Opony były tak twarde, że jak zdecydowałem je za namową znajomego wywalić (kupiłem świetne Micheliny Piloty) to wulkanizator złamał łyżkę w maszynie. W następnej imprezie

Na mojej nowej Imprezie STI mam fabrycznie założone Bridgestone Potenza - moje zdanie - znowu opony kosmiczne, które nie wytrzymują zderzenia z polskim klimatem i drogami. Ja jeżdżę po drogach a nie po torze. Opony twarde jak skała a do tego na mokrym trzeba wyrzucać przez okno kotwicę. Chcę zmienić na inne bo mam mieć frajdę z jazdy a nie wieczną walkę z kierownicą.

Słyszę wiele sprzecznych informacji na temat Michelin PILOT SPORT 3 i Pirelli P7 Cinturato. Która z nich bardziej miękka. Może jakieś inne typy?

Link to comment
Share on other sites

Przygodę kilka lat temu zacząłem od fabrycznych Bridgestonów, które wywaliły mnie w plener (Subaru WRX)

 

 

jeżeli mówimy o "50tkach" , to jest jedna z lepszych cywilnych opon na których miałem okazję jeździć - zresztą podobne zdanie usłyszysz nie tylko ode mnie, a to że "wywaliło WRX'a" w plener, problemu bardziej szukalbym w niekompatybilności łącznika organicznego zlokalizowanego pomiędzy kolumną kierowniczą, a pedałami.

 

Na mojej nowej Imprezie STI mam fabrycznie założone Bridgestone Potenza - moje zdanie - znowu opony kosmiczne, które nie wytrzymują zderzenia z polskim klimatem i drogami.

 

jeżeli mowa o RE070, to tutaj opona nie jest już tak uniwersalna jak model 50, świetnie radzi sobie na suchej i przyczepnej nawierzchni, ale zacne grono osób korzystający, nie wyjeżdża w plener (nawet na tej) podczas deszczu.

 

Opony twarde jak skała a do tego na mokrym trzeba wyrzucać przez okno kotwicę

 

 

...a może problem leży w ciśnieniu jakim pompujesz opony. :roll:

 

Która z nich bardziej miękka. Może jakieś inne typy?

 

miękka opona ma w sobie tą wadę -

 

 

 

 

 

 

...że jest miękka i nie sprawdzi ci się w STIaju

Link to comment
Share on other sites

Ja ostatnio, za namową Gacka, kupiłem opony Toyo T1-R. Myślałem, że jest to opona bardziej sportowa, twarda i nie nadająca się na deszcz. Gacek powiedział, że zajebiście trzyma na mokrym, potrafił na nich wygrywać zawody w deszczu. I faktycznie, super trzymanie na mokrym asfalcie. Na plus zaskoczyła mnie ich miękkość. Auto zrobiło się troszkę bardziej komfortowe.

Dodam, że jeżdżę Subarakiem na co dzień.

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

jak zwykle mam dylemat z zakupem nowych opon.

Przygodę kilka lat temu zacząłem od fabrycznych Bridgestonów, które wywaliły mnie w plener (Subaru WRX). Szczęście, że żyję - twarde jak cholera. Może upały po 50 stopni pomogłyby żeby się rozgrzały. Opony były tak twarde, że jak zdecydowałem je za namową znajomego wywalić (kupiłem świetne Micheliny Piloty) to wulkanizator złamał łyżkę w maszynie. W następnej imprezie

Na mojej nowej Imprezie STI mam fabrycznie założone Bridgestone Potenza - moje zdanie - znowu opony kosmiczne, które nie wytrzymują zderzenia z polskim klimatem i drogami. Ja jeżdżę po drogach a nie po torze. Opony twarde jak skała a do tego na mokrym trzeba wyrzucać przez okno kotwicę. Chcę zmienić na inne bo mam mieć frajdę z jazdy a nie wieczną walkę z kierownicą.

Słyszę wiele sprzecznych informacji na temat Michelin PILOT SPORT 3 i Pirelli P7 Cinturato. Która z nich bardziej miękka. Może jakieś inne typy?

 

To ja bardzo chętnie się z Tobą zamienię bo mam opony które idealnie Ci przypasują:

- Michelin Premacy HP - są miękkie tak jak chcesz co akurat wyjątkowo mi wyjątkowo przeszkadza i nie odpowiada...

i chętnie przygarnę te tragicznie twarde RE70 :P Niestety bardzo dużo bieżnika już na nich nie posiadam.

 

Tak jak Carlos pytał ile masz napompowane do tych opon ciśnienia ??

Link to comment
Share on other sites

Wiem o co Ci chodzi. Nie lubisz jeździć na oponkach z twardymi kordami, które pozwalają na znacznie więcej ale za cenę tego, że o przepałowaniu dowiadujesz się lecąc w plener bez ich wcześniejszego piszczenia sugerującego zmniejszenie prędkości.

 

Kup Michelin Pilot Exalto 2 ale zwykłe zamiast wzmacnianych XL i będziesz Pan zadowolony!

 

To zajebiaszcza oponka, która lekko odstrasza ceną.

Dziś właśnie się z nimi przeprosiłem :D

Link to comment
Share on other sites

1.85 - 2.2 bar na zimno ?

yyyy 1.85 ?? no chyba trochę maławo.... Ja w swoje "cuda" muszę mieć napakowane ok. 2.3-2.4 na zimno na przodzie i 2.2 - 2.3 na tyle żeby tym dało się jakoś jeździć

Link to comment
Share on other sites

1.85 - 2.2 bar na zimno ?

Ale nie klocek New Age.

 

Potenzy RE070 w WRX'01 pompowaliśmy na 2,2atm a finalnie osiągały jakoś 2,8atm.

Do spokojnej jazdy na co dzień 2,4atm.

 

Jak masz oponę z miękkimi bokami: min 2,5atm (codzienna jazda), GC8 można na 2,3atm.

 

Co to w ogóle za pytanie :D

Można napompować na 100 różnych sposobów zależnie od opony, wagi samochodu, przeznaczenia, kątów kół itp. itd.

Link to comment
Share on other sites

Na ulicę to chyba tyle, ile producent zaleca.

Na pojeżdzawkach trzeba testować i nie bać się różnych wariantów.Ostatnio w Kielcach w deszczu i 11 stopniach, na tyle miałem 1,7 bara :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki carlos za rady. Jakoś sobie daje radę. Jak wsiadłem do Imprezy w 1998 roku tak do tej pory jestem jej wierny. Plener był 1 raz w 2000 roku i to nie w warunkach drogowej jazdy. Zimna Bridgestone, październik... To właśnie na tych oponach połamał maszynę wulkanizator.

Na Potenzie RE 070 jeżdżę w STI od 2006 roku. Do jazdy drogowej, normalnej fatalna na polskie warunki a na deszcz i koleiny proszę o choć jednego użytkownika tej opony co powie że jest super - wyłączamy tych dla , których frajdą jest walka o utrzymanie się na drodze. Próbowałem poprawiać bieżnik na mokre w Potenzie (wycinarką) ale to bez sensu bo opona zimna w warunkach drogowych nadal mało użyteczna - zwyczajnie nie osiąga swoich parametrów podczas warunków drogowych.

Pozostanę przy swoich doświadczeniach czyli Michelin. Standardowo bardziej miękki czyli na polskie drogi.

Pilot Sport 3. Czy ktoś zrobił taką przesiadkę z Potenza RE 70 na Pilot Sport 3?

 

Tu można sobie trochę porównać opony..

http://www.aboutautomobile.com/Tire/Rating/Bridgestone

http://www.aboutautomobile.com/Tire/Rating/Michelin

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...