Jump to content

wymiana amortyzatorów Legacy III


momik
 Share

Recommended Posts

Witam

Wczoraj zabrałem sie za wymiane amortyzatorów na przód do mojego bolida.

 

Mam pytanie związane z dolnym mocowaniem amo, otóż sa tam dwie śruby z tym że jedna "normalna" a druga normalna inaczej - mniej więcej do połowy jest jakby mimośrodem, a na kołnierzu w połowie obwodu ma rózne kreseczki. Na starym amo dopatrzyłem sie też jednej kreski i zapewne sie cos tym reguluje. Ale nie moge sie za bardzo pokapować co i w jakiej płaszczyźnie jest tym regulowane (ponieważ mimośród nie jest na całej długości sruby)

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak mam tą śrubę ustawić (mile widziany jakis screen z manulaa jesli taki wogóle jest)? Niestety nie mogę skorzystać ze słynnej metody czeskich mechaników "złóź tak jak było" bo nie porobiłem sobie znaków przed odkręceniem, bo te wątłe kreseczki zobaczyłem dopiero po rozkręceniu i oczeszczeniu sruby.

 

Zbeżnośc na pewno trzeba zrobić po wymianie ale czy to wystarczy czy trzeba jeszcze robić goemetrie albo kąty?

 

Będę wdzięczny za szybkie podpowiedzi ponieważ istnieje mała presja czasu aby auto zdjąc z kobyłek na koła

 

jako ciekawostke dodam że te amo które zdjąłem z auta mają znaczki i napis Subaru - wnioskuje że są z pierwszego montażu! Mając na uwadze fakt że auto ma 257kkm z czego około 60kkm po PL to wynik żywota tych amortyzatorów jest imponujący!

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

Ktora kreska to zalezy od konkretnego egzemplarza auta. Wiadomo jedynie ze przesuniecie o 1 kreske to zmiana o ok. 10´.

Jesli pomoglem to mamy taki przycisk "pomogl" 8)

Link to comment
Share on other sites

pewnie ze pomogłes :)

 

-- Pt maja 18, 2012 9:40 pm --

 

mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy dobrze mysle: jesli ustawie go w negatywie tak jak mi tu Kolega podał to czy dobrze mysle że bedzie dobrze (w stosunku do pozytywa) chodził po zakrętach?? No kosztem opon prawdopodobnie ale czy kosztem jeszcze czegoś? czy jak pojade na zbieznosc to mi tego nie zneutralizują?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zostawil ustawienia farbrczne, wszelkie zmiany musza byc dostosowane do rodzaju jazdz, nawierzchni, konkretnych opon, a eksperymenty moga przyniesc wiecej szkody niz pozytku.

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy dobrze mysle: jesli ustawie go w negatywie tak jak mi tu Kolega podał to czy dobrze mysle że bedzie dobrze (w stosunku do pozytywa) chodził po zakrętach?? No kosztem opon prawdopodobnie ale czy kosztem jeszcze czegoś? czy jak pojade na zbieznosc to mi tego nie zneutralizują?

przy negatywie bedzie odrobine lepiej reagował na ruchy kierownica ale pamietaj żeby to wyregulować na maszynie, obie strony tak samo no i przy zmianie cambera zmienia sie tez zbiezność kół.

do tego bedzie troche bardziej zbierać wewnetrzna czesc opony...

 

 

... cos za coś.

Link to comment
Share on other sites

BAJKA!

auto złozone i jeszcze zdazyłem na diagnostykę dziś wiec wyregulowane.

Oprócz tego że chodzi zakręty znowu tak jak subaru potrafi to robić to ... podniósł mi sie trochę (ale zauwazalnie) przód. wiadomo legac nie nalezy do mistrzów przeswitu i cały czas wrecz miałem wrazenie że jest "zglebiony" a tu taka niespodziana. Za jakiś czas wymienie sobie amo tył i sie wyrówna :)

Link to comment
Share on other sites

Da się te kąty zrobić nawet sznurkiem jako tako-przy prostych felgach,ale maszyna do tego zrobi szybciej.Ważne że zrobione.

Tył też zrobili i sprawdzili?-bo różnie z tym bywa.

 

Jeśli wstał przód (może nowe gazówki dałeś)to pojeździj troszkę i światła ustaw/obniż :)

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

do tego bedzie troche bardziej zbierać wewnetrzna czesc opony...

 

 

Z tym sie do końca nie zgodzę, wbrew pozorom negatywy do 1,5 st. w minusie , wcale nie zdzierają opon , to zła zbiezność zdziera opony. Wiele samochodów seryjnych ma takie fabryczne kąty , np, BMW X3,X5,X6 Ford Focus RS , i nie ma żadnych problemów

Pamietajmy że z przody mamy zwyklego McPersona, który przy każdym nawet najmniejszym ruchu kierownicą , zmieania się kąt

Link to comment
Share on other sites

Da się te kąty zrobić nawet sznurkiem jako tako-przy prostych felgach,ale maszyna do tego zrobi szybciej.Ważne że zrobione.

Tył też zrobili i sprawdzili?-bo różnie z tym bywa.

 

Jeśli wstał przód (może nowe gazówki dałeś)to pojeździj troszkę i światła ustaw/obniż :)

pozdr.

Nie, tył nie byl ruszany i tak sie skoncetrowałem na przodzie że nawet nei pamietam jak wyszedł... Ale spoko chłopaki na diagnostyce u mnie sa w porządku wiec któregoś dnia jak bede wracał to podjade i sprawdze (przy okazji ma ktoś info jak powinien być tył ustawiony?)

 

Tak auto dostało gazówki KYB, zresztę nawet nie wiem czy do niego olejaki robią. Zresztą z amo do przodu do niego to bida jest bo były tylko KYB lub chyba Monroe, ale u mnie w sklepie mają dobre ceny (po rabaciku 650zł/komplet przód) a amortyzatory sa pierwsza klasa.

 

Światął ustawione jak byłem na diagnostyce :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...