momik Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Witam Wczoraj zabrałem sie za wymiane amortyzatorów na przód do mojego bolida. Mam pytanie związane z dolnym mocowaniem amo, otóż sa tam dwie śruby z tym że jedna "normalna" a druga normalna inaczej - mniej więcej do połowy jest jakby mimośrodem, a na kołnierzu w połowie obwodu ma rózne kreseczki. Na starym amo dopatrzyłem sie też jednej kreski i zapewne sie cos tym reguluje. Ale nie moge sie za bardzo pokapować co i w jakiej płaszczyźnie jest tym regulowane (ponieważ mimośród nie jest na całej długości sruby) Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak mam tą śrubę ustawić (mile widziany jakis screen z manulaa jesli taki wogóle jest)? Niestety nie mogę skorzystać ze słynnej metody czeskich mechaników "złóź tak jak było" bo nie porobiłem sobie znaków przed odkręceniem, bo te wątłe kreseczki zobaczyłem dopiero po rozkręceniu i oczeszczeniu sruby. Zbeżnośc na pewno trzeba zrobić po wymianie ale czy to wystarczy czy trzeba jeszcze robić goemetrie albo kąty? Będę wdzięczny za szybkie podpowiedzi ponieważ istnieje mała presja czasu aby auto zdjąc z kobyłek na koła jako ciekawostke dodam że te amo które zdjąłem z auta mają znaczki i napis Subaru - wnioskuje że są z pierwszego montażu! Mając na uwadze fakt że auto ma 257kkm z czego około 60kkm po PL to wynik żywota tych amortyzatorów jest imponujący! pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Tymi srubami reguluje sie kat pochylenia kola Powinno byc: Camber Front –0°05’ +-30’ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
momik Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Dzięki za szybką odp czy wiadomo która kreska na kołnierzu śruby regulacyjnej odpowiada tej wartości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Ktora kreska to zalezy od konkretnego egzemplarza auta. Wiadomo jedynie ze przesuniecie o 1 kreske to zmiana o ok. 10´. Jesli pomoglem to mamy taki przycisk "pomogl" 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
momik Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 pewnie ze pomogłes -- Pt maja 18, 2012 9:40 pm -- mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy dobrze mysle: jesli ustawie go w negatywie tak jak mi tu Kolega podał to czy dobrze mysle że bedzie dobrze (w stosunku do pozytywa) chodził po zakrętach?? No kosztem opon prawdopodobnie ale czy kosztem jeszcze czegoś? czy jak pojade na zbieznosc to mi tego nie zneutralizują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Ja bym zostawil ustawienia farbrczne, wszelkie zmiany musza byc dostosowane do rodzaju jazdz, nawierzchni, konkretnych opon, a eksperymenty moga przyniesc wiecej szkody niz pozytku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy dobrze mysle: jesli ustawie go w negatywie tak jak mi tu Kolega podał to czy dobrze mysle że bedzie dobrze (w stosunku do pozytywa) chodził po zakrętach?? No kosztem opon prawdopodobnie ale czy kosztem jeszcze czegoś? czy jak pojade na zbieznosc to mi tego nie zneutralizują? przy negatywie bedzie odrobine lepiej reagował na ruchy kierownica ale pamietaj żeby to wyregulować na maszynie, obie strony tak samo no i przy zmianie cambera zmienia sie tez zbiezność kół. do tego bedzie troche bardziej zbierać wewnetrzna czesc opony... ... cos za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
momik Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 BAJKA! auto złozone i jeszcze zdazyłem na diagnostykę dziś wiec wyregulowane. Oprócz tego że chodzi zakręty znowu tak jak subaru potrafi to robić to ... podniósł mi sie trochę (ale zauwazalnie) przód. wiadomo legac nie nalezy do mistrzów przeswitu i cały czas wrecz miałem wrazenie że jest "zglebiony" a tu taka niespodziana. Za jakiś czas wymienie sobie amo tył i sie wyrówna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Da się te kąty zrobić nawet sznurkiem jako tako-przy prostych felgach,ale maszyna do tego zrobi szybciej.Ważne że zrobione. Tył też zrobili i sprawdzili?-bo różnie z tym bywa. Jeśli wstał przód (może nowe gazówki dałeś)to pojeździj troszkę i światła ustaw/obniż pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 do tego bedzie troche bardziej zbierać wewnetrzna czesc opony... Z tym sie do końca nie zgodzę, wbrew pozorom negatywy do 1,5 st. w minusie , wcale nie zdzierają opon , to zła zbiezność zdziera opony. Wiele samochodów seryjnych ma takie fabryczne kąty , np, BMW X3,X5,X6 Ford Focus RS , i nie ma żadnych problemów Pamietajmy że z przody mamy zwyklego McPersona, który przy każdym nawet najmniejszym ruchu kierownicą , zmieania się kąt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
momik Opublikowano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2012 Da się te kąty zrobić nawet sznurkiem jako tako-przy prostych felgach,ale maszyna do tego zrobi szybciej.Ważne że zrobione.Tył też zrobili i sprawdzili?-bo różnie z tym bywa. Jeśli wstał przód (może nowe gazówki dałeś)to pojeździj troszkę i światła ustaw/obniż pozdr. Nie, tył nie byl ruszany i tak sie skoncetrowałem na przodzie że nawet nei pamietam jak wyszedł... Ale spoko chłopaki na diagnostyce u mnie sa w porządku wiec któregoś dnia jak bede wracał to podjade i sprawdze (przy okazji ma ktoś info jak powinien być tył ustawiony?) Tak auto dostało gazówki KYB, zresztę nawet nie wiem czy do niego olejaki robią. Zresztą z amo do przodu do niego to bida jest bo były tylko KYB lub chyba Monroe, ale u mnie w sklepie mają dobre ceny (po rabaciku 650zł/komplet przód) a amortyzatory sa pierwsza klasa. Światął ustawione jak byłem na diagnostyce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaPL Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Jeśli nowe amory ustawie na te same kreseczki co byly stare to powinno być dobrze, czy trzeba podjechac na sprawdzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się