Skocz do zawartości

Nie ma biegów w 5MT


FeNix

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, a więc tak mam następujący problem. Po wymianie sprzęgła na nowe F1 Racing Stage 3 wyskoczył problem ze skrzynia. W trakcie docierania, po około 10 km od założenia nowego sprzegła przy wyprzedzaniu i obrotach rzędu 5-6 tys. nagle coś walnęło obroty spadły do tys. i na chwilę obecną nie da się wbić 1 i 2 biegu, przy próbie wbicia 3 słychać straszne trzaski, 4, 5 i wsteczny wchodzą normalnie (nie ja prowadziłem). Dodam że przy wymianie sprzęgła wymieniono olej w skrzyni na Valvoline 75w-90. Na biegu jałowym słychać co jakiś czas stuknięcie z pod auta ale jest sucho. Skrzynia była niedawno regenerowana przez poprzedniego właściciela. Auto to Wrx Sti '99 wersja V. Moje pytanie jest następujące czy mam skrzynie do wyrzucenia? Czy może da się coś z nią zrobić ? A może to coś ze sprzęgłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...przy wyprzedzaniu i obrotach rzędu 5-6 tys. nagle coś walnęło obroty spadły do tys. i na chwilę obecną nie da się wbić 1 i 2 biegu,

byłeś przy tym zdarzeniu ?? do tego chyba nie doszło podczas jazdy na biegu tylko przy ostrej zmianie biegu lub ruszaniu... znajomy może przesadził z testowaniem nowego sprzęgła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znow przesadzic nie mogl w jaki sposob?
sprawdzając jak dobrze klei nowe sprzęgło czego skrzynia mogła już nie zdzierżyć ale to takie gdybanie bo mnie tam nie było...
Pewnie skrzynia padla... trzeba ja wyciagnac i sprawdzic czy to sprzeglo czy tez skrzynia.
No to wiadomo bo jeszcze się taki nie urodził co przez internet przeprowadził diagnozę uszkodzeń mechaniki ale objawy raczej jednoznacznie na skrzynię wskazują...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to za jakies murzynskie sprzeglo wogole ??

 

tak patrzę teraz... to przypadkiem nie jest spiek ??

tak to jest spiek... więc zajechanie skrzyni nie było wcale takie trudne...

 

FeNix tak przy okazji dlaczego akurat takie sprzęgło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo do obecnej mocy samochodu tylko to spełniało wymagania względem wytrzymałości. Tak sprzęgło to spiek, zamawiane było w UK. Podobno całkiem niezłe. Na chwile obecna mam kilka możliwości, jako że posiadam całego GT'eka do przekładki który jeździ, może uda się przypasować skrzynię do wału i dyfra lub w najlepszym wypadku zregeneruję to co jest wsadzone, chociaż wiem że przy mocy około 340KM może znowu szybko polecieć. Jeżeli żadna z opcji nie zda egzaminu, to prawdopodobnie będę już szukał 6MT z dyfrem i adoptował to Estiaja żeby się nie martwić potem że znowu się rozsypie. Uprzedzę wasze pytania, miałem Exedy Stage 1 wsadzone, które niestety przy kupnie auta było zajechane, okazało się że jest za słabe niestety, bo było wymieniane przez ostatniego właściciela w Anglii jakieś 10kkm temu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FeNix, przy tej mocy na pewno spiek nie był potrzebny a to, że ktoś coś zajechał w 10k km o niczym nie świadczy bo wystarczyło, że je kilka razy przypiekł i po robocie. A co do skrzyni z gt to ona tymbardziej Ci nie wytrzyma. Jak już musisz mieć ten spiek to tylko 6mt Ci pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdaję sobie sprawę że skrzynia z gt to tylko półśrodek i chciałem ją raczej włożyć tymczasowo żeby w ogolę autem wyjechać i móc spokojniej szukać już 6MT, bo prawdę powiedziawszy w tej chwili nie wiem której 6-ki miałbym szukać żeby było w miarę p&p :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, byłoby fajnie mieć dccd ale u siebie nie mam go na chwile obecną, więc nie jest mi niezbędne i szczerze, nie planowałem teraz skrzyni wymieniać więc jest to trochę wydatek nieplanowany ale cóż mówi się trudno :) Kwestia której skrzyni szukać z jakiego rocznika itd. żeby auto nie stało pól roku tylko śmigało i dawało radość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za różnica kto jechał :roll:

Takie ryzyko przy modach już niestety jest. Japończycy nie bez kozery wymyślili, żeby ten samochód miał 280/300KM, a nie że nie potrafili uzyskać więcej...

 

Montuj 6MT i będziesz miał jedną z ciekawszych imprez w kraju :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia której skrzyni szukać z jakiego rocznika itd. żeby auto nie stało pól roku tylko śmigało i dawało radość.

 

 

Najprościej, z 5x100, czyli do 2005 roku (do któregoś tam miesiaca). Jest konieczność przerabiania półosiek, pod Twoje zwrotnice.

 

Chyba, że wrzucisz od razu kompletne piasty sti "dawcy", wtedy półośki podchodzą ori. Jest to chyba najsensowniejsze rozwiązanie. Eliminuję ryzyko szybkiego ukręcania przerabianych osiek.

 

(Jeśli się mylę, niech mnie ktoś ogarnięty poprawi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...