Jump to content

Subaru turbo Y-Pipe


Legacy96
 Share

Recommended Posts

W moim 2.0 XT rura miedzy turbo a IC jest owinieta jakas gabka samoprzylepna. Nie wiem po co to, czy izolacja termiczna ? Czy tez dzwiekowa ? Gabka ta sie juz kruszy, pytanie czy jest potrzebna czy nie ?

Link to comment
Share on other sites

Sam sie kiedyś zastanawiałem , po co ona jest potrzebna :D , i szczerze za cholerę dalej nie wiem po co :oops: , gabka, nie jest jakimś hiper izolatorem ciepła, ani hałasu, w tych czasach były znacznie lepsze materiały już :D

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o utrzymanie niższej temperatury z IC do turbiny.

Mam silnik elektryczny 10KW opatulony jakimś specjalnym kocem, co ciekawe po jego zdjęciu tempetarutura na obudowie i hałas wzrastają.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o utrzymanie niższej temperatury z IC do turbiny.

Mam silnik elektryczny 10KW opatulony jakimś specjalnym kocem, co ciekawe po jego zdjęciu tempetarutura na obudowie i hałas wzrastają.

 

Słuchaj ja to rozumiem, i to jest ok, bo tez stosujemy przy np. Fmic owijanie rur materiałem izolujacym , ale to nie jest gabka o grubości 3 mm :twisted: , i rura z ypipu do turbo ma moze z 10cm , więc dla mnie żadna odległość, mało tego potem tego nie stosowali :D

Link to comment
Share on other sites

Odległość nie jest rzeczywiście duża. Wyszło im z obliczeń że po zastosowaniu izolatora jest może 2 KM więcej, a w praktyce po latach żadna różnica. Częsta praktyka. Nic tak nie uczy konstruktorów jak użytkownicy ich własnych wynalazków.

Cartif. Sam wiesz ile rzeczy byś zmienił w Subaru :D po latach napraw i użytkowania.

Link to comment
Share on other sites

Odległość nie jest rzeczywiście duża. Wyszło im z obliczeń że po zastosowaniu izolatora jest może 2 KM więcej, a w praktyce po latach żadna różnica. Częsta praktyka. Nic tak nie uczy konstruktorów jak użytkownicy ich własnych wynalazków.

Cartif. Sam wiesz ile rzeczy byś zmienił w Subaru :D po latach napraw i użytkowania.

Bardzo możliwe , ze jest tak jak mówisz :D , ja już czasami sam nie wiem co bym zmienił :twisted: , bo jest spory metlik, i rozrzut wsród użytkowników , ale dla mnie wzorem jest jednak Ngrupa, i rajdowki SuBARU, z nic niezapowiadajacego sie N14 , zrobili w ciagu dwóch lat auto wygrywajace często lub konkurujące do S2000 :idea: , gdzie EVO moze tylko pomarzyć :roll:

Link to comment
Share on other sites

ja już czasami sam nie wiem co bym zmienił :twisted: , bo jest spory metlik, i rozrzut wsród użytkowników , ale dla mnie wzorem jest jednak Ngrupa, i rajdowki SuBARU, z nic niezapowiadajacego sie N14 , zrobili w ciagu dwóch lat auto wygrywajace często lub konkurujące do S2000 :idea: , gdzie EVO moze tylko pomarzyć :roll:

 

Cartif. Dołożyłbyś 4WD do Focusa RS jako standard z fajną szperą cierną i jakimś torsenem.

Nie wiem co oni zrobili że nie pociągneli wału...Tego nie kumam.

A do subaru - trochę gadżetów z N-grupy :D i byłoby git.

Link to comment
Share on other sites

ja już czasami sam nie wiem co bym zmienił :twisted: , bo jest spory metlik, i rozrzut wsród użytkowników , ale dla mnie wzorem jest jednak Ngrupa, i rajdowki SuBARU, z nic niezapowiadajacego sie N14 , zrobili w ciagu dwóch lat auto wygrywajace często lub konkurujące do S2000 :idea: , gdzie EVO moze tylko pomarzyć :roll:

 

Cartif. Dołożyłbyś 4WD do Focusa RS jako standard z fajną szperą cierną i jakimś torsenem.

Nie wiem co oni zrobili że nie pociągneli wału...Tego nie kumam.

A do subaru - trochę gadżetów z N-grupy :D i byłoby git.

Dolozylbym w ciemno , choćby był typu Haldex Ver. 4 , szczególnie ze ten silnik ma ogromny potencjał i jest pancerny :D , a Volvo zrobiło coś takiego :roll: tylko chyba nie jest sprzedawane :cry:

Graty Ngrupowe czy rodem STI są naprawdę zajebiste :roll: , szkoda ze w POlsce i nie tylko są mało popularne i dostępne

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem sie Focusem ST225 podkręconym do 260 KM. Szedł jak burza a ja jako pasażer wgniotłem stopami podłogę...Gdyby miał 4WD ustawiłbym się po niego w kolejce. Nie mówiąc o używanym RS.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...