Jump to content

Subaru Legacy 2.0 DIT 300KM 400NM CVT


Recommended Posts

Adam12, jestem prawie pewny ze znaczna wiekszosc uzytkownikow subaru nie wykozystuje potencjału tego napędu. Przekoanie ze Subaru wyjedzie z kazdej zaspy a Haldex nie jest mylne. Jezdze Haldexem i powiem szczerze ze nie mialem sytuacji zebym nie wyjechał ze sniegu, jak wjade w snieg po dach to i S-AWD subarowe nie pomoze.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 249
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Temat podryfowal tak ze odpowiedziec wszystkim sie nie da.Zaczne moze od oskarzen , ajax jezli w jakims watku przestalem sie udzuelac to sa dwie mozliwosc , albo temat sie dla mnie wyczerpal i dalsza

Nie ważne jak szybka jest reakcja zawszę będzie opóźniona w stosunki do warunków na drodze: samochód musi wyczuć zmieniające się warunki i dopiero dostosować podział momentu. Przy w miarę równym podzi

Jak w temacie. Ktoś wie, kiedy to będzie w EU ?

Pełna zgoda ale ja miałem na myśli porównanie do ośki ( zgodnie z sugestią kolegi ).

Osobna kwestia, że haldex 4 generacji jest dostępny w najnowszych modelach i naprawdę "daję radę" ale poprzednie wersje pozostawiają wiele do życzenia.

Link to post
Share on other sites

Adam12 ale też nie popadajmy w paranoje... po naszych ulicach 99% jeżdżących aut to ośki. I nawet jak spadnie śnieg to jakośsobie radzą. Oczywiście gorzej niż Subaru, ale jakiegoś armagedonu nie ma. Wiadomo, że znajdą się jacyś mądrale, co swoim FWD wjadą w zaspe sięgającą do ich maski, ale większość aut jeździ po w miare odśnieżonych ulicach i tam problemów nie ma.

Link to post
Share on other sites
Pełna zgoda ale ja miałem na myśli porównanie do ośki ( zgodnie z sugestią kolegi ).
ja nie gdzie nie pisalem o osce , mowoiac konkurencja mialem na mysli modele z jakims tam 4x4.

Jezlie juz chodzi o sam rozwoj AWD w subaru , to proponuje z czystej ciekawosci przejechac sie w zimie na jakiejs malo uczeszczanej drodze czy duzym placu , jakims nowym modelem z quattro od A4 w gore i ewentualnie opisac swoje spostrzezenia.

Link to post
Share on other sites

no i się zaczęło...... Napisałeś, że przewaga AWD jest coraz mniejsza związku z super hiper systemami typu ESP w "normalnych" autach. Ja mam podobną opinię ale to nie zmienia faktu, że czuję różnicę w prowadzeniu ośki z jakąś tam kolejną mutacją ESP ( kazdy producent wprowadza swoje wynalazki ) a Subaru z AWD czu Audi z quattro. Notabene owa dwa "systemu" były /są na podobynym poziomie chyba od czasów dinazaurów.

Zastrzegam sobie w tym miejscu, że jestem laikiem, nie oglądam Youtobe, nie czytam Autoświata, przed zakupem OBK nie testowałem 90 modeli konkurencji. Testowałem jeden bo tylko jeden inny niż Subaru brałem pod uwagę: A4 Allroad MY10 2.0TFSI.Niestety bez fajerwerków kosztował ponad 200k pln i palił więcej niż mój WRX więc odpuściłem.

Edited by Adam12
Link to post
Share on other sites
Obawiam sie że w ramach downsizeingu niebawem znikną wszystkie jednostki wzdłużne(patrz BMW)

BMW przechodzi na FWD ?

No narazie nie,moją emocjonalną pomyłkę już wyjaśniłem:

 

"Masz racje,pewnie mnie troche poniosło.

Chodziło mi o to że BMW odchodzi o klasycznego 6-cio cylindrowna na rzecz 4+turbo(2.8i),to też takie odejście od tradycji i podejrzewam że fani BMW nie lekko to przyjęli."

 

Ale z drugiej strony skoro Mercedes wprowadza FWD to wszystko się zdarzyć może :)

 

w samym napedzie nic sie nie zmienilo ani na lepsze ani na gorsze jedyna roznica jest taka ze przybylo konkurencji powodujac ze AWD w subaru to juz nie az tak mocna karta przetargowa

I z tym się zgadzam.

Konkurencja ,a w szczczególności Haldex i jego metamorfozy, zrobiła duży postęp i różnice się zacierają.

Na mój jednak laicki rozum wolę jeśli cztery kółka permanentnie czuwają nad przyczepnością szczególnie w zakrętach niż jeśli miałoby to się odbywać za pomocą dołączenia nawet wyrażonego w milisekundach lub jak to się teraz reklamuje szybciej niż pomyślimy.Ot takie moje wolenie i kaprys posiadania SAWD.Może w przyszłości spróbuję Haldexa?...who knows?

 

Jezlie juz chodzi o sam rozwoj AWD w subaru , to proponuje z czystej ciekawosci przejechac sie w zimie na jakiejs malo uczeszczanej drodze czy duzym placu , jakims nowym modelem z quattro od A4 w gore i ewentualnie opisac swoje spostrzezenia.

 

Audi quattro zawsze było świetnym napędem,ze wzgl. na TORSEN, a jaka jest różnica w modelach z Haldexem-nie mam pojęcia,ale to ciekawe.

Link to post
Share on other sites
no i się zaczęło...... Napisałeś, że przewaga AWD jest coraz mniejsza związku z super hiper systemami typu ESP w "normalnych" autach.

 

ja tak napisalem ? cos ci sie przywidzialo i to konkretnie chyba

 

Audi quattro zawsze było świetnym napędem,ze wzgl. na TORSEN, a jaka jest różnica w modelach z Haldexem-nie mam pojęcia,ale to ciekawe.
quattro zawsze mialo problem bo zawsze "pchalo nosem " zreszta tak jak subaru z tym ze subaru mimo wszystko mniej.

Od nowej platformy czyli A4 B8 i 2008 roku i innych nowych modeli A6 A7 itd. w modelach bradziej cywilnych podzial napedu jest 40/60.

Sprawia to ze w zimie ten samochod ma zawsze tendencje do nadsterownosci ( co w audi bylo wczesniej niespotykene ) pieknie skreca i co najwazniejsze nie pcha nosem.Jezdzi sie troche jak BMW tyle ze z niesamowita trakcja , bo tam gdzie w Xdrive raz mamy przod raz go nie mamy i cala ta jazda jest troche niecharmonijna tam quattro zawsze ma trakcje a przez to ze jednak tylne kola dostaja najwiecej zazwyczaj auto w poslizgu leci sobie ladnym slajdem.

Zeby nie blylo nie mowie ze jest lapszy ale zachecam sie przekonac na sniegu.Frajda jest niesamowita jak na zwykle auto i ciezkie auto.

Edited by turdziGT
Link to post
Share on other sites
chcesz miec 4buta to bierzesz Golfa albo Audi S3

 

W S-3 moim zdaniem siedzi właśnie Haldex. Jeżeli w Golfie silnik jest również umieszczony poprzecznie, to również posiada Haldex. Ktoś tu słusznie już zauważył (chyba @lukass ), że Haldex najnowszej generacji ( generalnie Wam nie znany :mrgreen: ) nie jest rozwiązaniem ustępującym (w jakiś znaczny sposó B) ) Torsenowi.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. To jakie proporcje ma inicjalny rozkład jest moim zdaniem zdecydowanie mniej istotne od tego jak szybko i jak precyzyjnie następuje transfer napędu przód-tył, w zależności od zmiany warunków jazdy.

Edited by Grzesiek_67
Link to post
Share on other sites
chcesz miec 4buta to bierzesz Golfa albo Audi S3

 

W S-3 moim zdaniem siedzi właśnie Haldex. Jeżeli w Golfie silnik jest również umieszczony poprzecznie, to również posiada Haldex. Ktoś tu słusznie już zauważył (chyba @lukass ), że Haldex najnowszej generacji ( generalnie Wam nie znany :mrgreen: ) nie jest rozwiązaniem ustępującym (w jakiś znaczny sposó B) ) Torsenowi.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. To jakie proporcje ma inicjalny rozkład jest moim zdaniem zdecydowanie mniej istotne od tego jak szybko i jak precyzyjnie następuje transfer napędu przód-tył, w zależności od zmiany warunków jazdy.

 

S3 z tego co wiem ma haldexa. Podział inicjalny ma znaczenie w przypadku np. wjechania na lód na drodze w ułamku sekundy zupełnie zmienia się charakterystyka samochodu. Dodajmy do tego jeszcze np. wymijanie przeszkody i mamy mieszankę wybuchową:)

Link to post
Share on other sites
S3 z tego co wiem ma haldexa.

 

Tak napisałem, nie ma potrzeby powtarzać.

 

Podział inicjalny ma znaczenie w przypadku np. wjechania na lód na drodze w ułamku sekundy zupełnie zmienia się charakterystyka samochodu.

 

Podział inicjalny przy prawidłowo, czyli szybko i precyzyjnie, działającym centralnym mechanizmie różnicowym właśnie poszedł w zapomnienie po wjechaniu na lód...

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to post
Share on other sites
S3 z tego co wiem ma haldexa.

 

Tak napisałem, nie ma potrzeby powtarzać.

 

Podział inicjalny ma znaczenie w przypadku np. wjechania na lód na drodze w ułamku sekundy zupełnie zmienia się charakterystyka samochodu.

 

Podział inicjalny przy prawidłowo, czyli szybko i precyzyjnie, działającym centralnym mechanizmie różnicowym właśnie poszedł w zapomnienie po wjechaniu na lód...

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Nie ważne jak szybka jest reakcja zawszę będzie opóźniona w stosunki do warunków na drodze: samochód musi wyczuć zmieniające się warunki i dopiero dostosować podział momentu. Przy w miarę równym podziale momentu samochód nie zmieni tak szybko właściwości. Czujnik zawsze będzie krok za lodem na jezdni.

 

Jeśli mamy podział 100/0 lub coś w stylu 90/10 zaczynamy poślizg przednionapędówką, a w międzyczasie charakterystyka pojazdu może zmienić się diametralnie.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
fajnie, ze sa tematy co do ktorych sie zgadzamy...

 

cuda sie zdarzaja :mrgreen:

 

to "lubi sie uwazac" fajnie zabrzmialo... szczegolnie znajac Twoje powiazania z inna marka, co do ktorej premium'alnosci raczej nie ma watpliwosci

 

ja akurat mialem na mysli kazda "marke uwazajaca sie za premium", w tym obie bawarskie ;-)

Link to post
Share on other sites

Panowie jeżdzę starą subaru imprezą 2,5 RS z 2000 roku i jeżdzę też Audi Q5 Quattro i powiem tak: kocham Subaru bo jak jadę po śniegu jest super, walczę z autem i z sobą (uczę się), wtedy czuję że to ja jadę tym autem, jak jadę Audi (żony B) ) to z niczym nie muszę walczyć, auto po prostu jedzie i tyle, Audi jest super ale i tak wolę Subaru.

Link to post
Share on other sites

Panowie jeżdzę starą subaru imprezą 2,5 RS z 2000 roku i jeżdzę też Audi Q5 Quattro i powiem tak: kocham Subaru bo jak jadę po śniegu jest super, walczę z autem i z sobą (uczę się), wtedy czuję że to ja jadę tym autem, jak jadę Audi (żony B) ) to z niczym nie muszę walczyć, auto po prostu jedzie i tyle, Audi jest super ale i tak wolę Subaru.

dobre podsumowanie :D

Link to post
Share on other sites
i w tym miejscu przychodzi mi do glowy to, co Dyrekcja pisala jakis czas temu: ze niby strategia Subaru nie jest zdobywanie wiekszego udzialu w rynku... moze to jest wlasnie sluszna droga? sprzedawac mniej wiecej okreslona ilosc aut z nadzieja, ze fani marki co jakis czas beda wymieniac swoje Subaraki na nowszy model...

 

Szczerze Ci powiem, ze "gdybym ja...." - to wlasnie taka strategie bym obral, szczegolnie prowadzac marke, ktora lubi uwazac sie za "premium". Bezposrednim dowodem na to, ze firma dziala, sa przeciez odpowiednie zyski, a nie sprzedaz! Niestety wielu managerow o tym dawno zapomnialo i wciaz obiera sie za cel najwieksza ilosc sprzedanych aut w danym segmencie, rynku, przemysle... nie tedy droga!

 

Ale kim ja jestem, tylko smarkatowatym, niedoswiadczonym i nie znajacym sie na rzeczy pionkiem... :mellow:

 

chyba pijonkiem B)

Link to post
Share on other sites

Przedarłem się przez temat. Uff. Zeszło prawie dwie godziny. Każdy post. Dawno mnie tak nie wciągnęło - trochę jak za starych dobrych czasów The Forum. Były różne momenty - trochę "przynudnawe" porównania techniczne ;), ale i bardziej wartka akcja, wycieczki osobiste (tu, przyznaję, czytanie lekko zwalniało - byłem w kuchni po pop-corn, tak ciekawie).

Generalny DRAMAT z ortografią - wielu i nie tylko w tym wątku. Ale nie o tym.

 

Trochę ostatnio "wypadłem" z wieści co dzieje się w moto-świecie. Dzięki Wam trochę odświeżyłem wiadomości - dziękuję.

Zadam off-topowe pytanie (ale mam wrażenie, że nikogo to w tym wątku nie urazi). Odkrywam aktualnie uroki EVO i Skody :D Ale gdybym chciał kupić "coś" cywilnego, komfortowego, szybszego, z porównywalnym do Subaru / EVO 4x4, silnik raczej PB ale ON nie wykluczam, to byłoby to...? Jakieś 328xd się pojawiło (to dostępne w ogóle w PL? Na allegro nie widziałem - mogłem słabo szukać), A4 quattro - jaki silnik? O TFSI słyszałem, że szybkie, mało pali. O BMW kompletnie nie mam wiedzy, a przyznać muszę, że ostatnie "wypusty" podobają mi się. Tylko jak to jest z tym Xd. Co test na youtube to inne wnioski.

Od razu zaznaczam, że z 4x4 jeździłem tylko Subaru i EVO.

 

Pzdr i peace!! ;)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem bardzo dobrze ze scirocco nie ma Haldexa, chcesz miec 4buta to bierzesz Golfa albo Audi S3 , chcesz miec mocne FWD to scirocco a najlepiej Megane RS, ktore jest best ever w swojej klasie :)

mój sąsiad ma takie scirocco ale R po dłubaniu, wypliuło ponad 370 konia, jak to idzie maskara, co jest ciekawe mega dobrze zachowuje się w zakrętach, robi przeciąg wierzcie mi. a spalanie przy normalnje jeździe coś koło 8,5 l wiec wynik super jak na takiego potwora .

Link to post
Share on other sites

ale scirocco w porownaniu do megane to w ogole nie jedzie, megane ma mechaniczną szpere a scirocco jakies gówienko elektroniczne

Link to post
Share on other sites
Trochę ostatnio "wypadłem" z wieści co dzieje się w moto-świecie. Dzięki Wam trochę odświeżyłem wiadomości - dziękuję. Zadam off-topowe pytanie (ale mam wrażenie, że nikogo to w tym wątku nie urazi). Odkrywam aktualnie uroki EVO i Skody Ale gdybym chciał kupić "coś" cywilnego, komfortowego, szybszego, z porównywalnym do Subaru / EVO 4x4, silnik raczej PB ale ON nie wykluczam, to byłoby to...? Jakieś 328xd się pojawiło (to dostępne w ogóle w PL? Na allegro nie widziałem - mogłem słabo szukać), A4 quattro - jaki silnik? O TFSI słyszałem, że szybkie, mało pali. O BMW kompletnie nie mam wiedzy, a przyznać muszę, że ostatnie "wypusty" podobają mi się. Tylko jak to jest z tym Xd. Co test na youtube to inne wnioski. Od razu zaznaczam, że z 4x4 jeździłem tylko Subaru i EVO.

 

328 xdrive to bardzo fajne auto , cene taz ma bardzo dobra schody zaczyaja sie przy wyposazeniu bo BMW w opcjach jest jednak duzo dorazsze niz Audi , wiec relanie taka 328 to dobrze ponad 200 , bo kupujac takie auto jako kompletnego golasa to po prostu mija sie z celem.Oba modele troche sie rozmijaja z oferta , bo 2.0 TFSI jest troche slabsze , natomiast 3.0 TFSI mocniejsze niz 328 i drozsze.Spalanie tezpewnie bedzie wieksze , tak ze najlepiej sie przejechac i tym i tym w wtedy wybrac.

Link to post
Share on other sites
A ta druga to...?

 

Artur, Ingolstadt rowniez lezy w Bawarii ;-) (przypominam, ze napisalem "marki, ktore uwazaja sie za premium" ^_^ )

 

chyba pijonkiem

 

haha :biglol: sam zes jest pijonek :yahoo:

 

cene taz ma bardzo dobra schody zaczyaja sie przy wyposazeniu bo BMW w opcjach jest jednak duzo dorazsze

 

fakt, nie ma co ukrywac. w Auto Bildzie podliczyli co mozna wpakowac do 3ki i wyszlo im, ze w najgorszym przypadku mozna podwoic cene bazowa :o

 

Ale ja tam uwazam, ze jak trojka to musi byc 6 cylindrow - poswiecilbym wyposazenie na rzecz tego silnika B)

Link to post
Share on other sites
Trochę ostatnio "wypadłem" z wieści co dzieje się w moto-świecie. Dzięki Wam trochę odświeżyłem wiadomości - dziękuję. Zadam off-topowe pytanie (ale mam wrażenie, że nikogo to w tym wątku nie urazi). Odkrywam aktualnie uroki EVO i Skody Ale gdybym chciał kupić "coś" cywilnego, komfortowego, szybszego, z porównywalnym do Subaru / EVO 4x4, silnik raczej PB ale ON nie wykluczam, to byłoby to...? Jakieś 328xd się pojawiło (to dostępne w ogóle w PL? Na allegro nie widziałem - mogłem słabo szukać), A4 quattro - jaki silnik? O TFSI słyszałem, że szybkie, mało pali. O BMW kompletnie nie mam wiedzy, a przyznać muszę, że ostatnie "wypusty" podobają mi się. Tylko jak to jest z tym Xd. Co test na youtube to inne wnioski. Od razu zaznaczam, że z 4x4 jeździłem tylko Subaru i EVO.

 

328 xdrive to bardzo fajne auto , cene taz ma bardzo dobra schody zaczyaja sie przy wyposazeniu bo BMW w opcjach jest jednak duzo dorazsze niz Audi , wiec relanie taka 328 to dobrze ponad 200 , bo kupujac takie auto jako kompletnego golasa to po prostu mija sie z celem.Oba modele troche sie rozmijaja z oferta , bo 2.0 TFSI jest troche slabsze , natomiast 3.0 TFSI mocniejsze niz 328 i drozsze.Spalanie tezpewnie bedzie wieksze , tak ze najlepiej sie przejechac i tym i tym w wtedy wybrac.

 

 

AAAAAA zgadzam się z TrudzimGT koniec świata :P :P

 

 

Nie jeździłem ale na papierze Passat alltrack wygląda ciekawie.

Jeśli wielkość nie ma znaczenia to po lekturze wątku o hothatchach A1 quattro :D

 

Niedźwiedź szukasz nówki czy używki?

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...