Jump to content
Sign in to follow this  
Michcio

Padnięta przepływka

Recommended Posts

Witam koledzy i mam pytanko.Jakie są objawy padniętej przepływki :?: Bo chyba u mnie coś nie domaga.Tzn po odpaleniu potrafi się dusić tak jak by chodził na 3 gary mało tego stracił moc i przerywa na wysokich obrotach.Aha i wyskakuję chec za bogata dawka paliwa na banku 1.Proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe.

U mnie było podobnie - tzn. trudności w odpalaniu, nierówna praca silnika na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu zamiast ciągnąć, to się dusił. Jak się toczył z minimalnym gazem, to jeszcze jakoś jechał, a przy dodaniu gazu zwalniał i się dławił zamiast jechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U nas w Forku S-Turbo przy przyspieszaniu były dławienia i szarpania.

 

nikko, dotarła Twoja przepływka ? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie wczoraj wieczorem podmieniłem od kumpla przepływkę i nie ten samochód lata aż miło.A pytanko jeszcze czy czyszczenie coś da czy od razu trzeba wymieniać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam problem. Wczoraj wyciągnąłem przepływkę i była mocno brudna.

Co do czyszczenia to są dwie szkoły: falenicka i otwocka.

Pierwsza mówi że się nie czyści bo to i tak nic nie da a można tylko pogorszyć sprawę.

Druga mówi że można ratować.

Tutaj przykład z forum audi, bardzo ładnie opisany sposób czyszczenia przepływomierza do traktora 2.5 tdi .

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=85084

 

My niestety mamy pecha i ta płytka platynowa jest głęboko schowana. A trzeba na nią bardzo uważać bo strasznie delikatne cholerstwo.

 

Na rynku spotkałem dwa preparaty do czyszczenia przepływomierzy. Firmy crc (tańszy)

http://allegro.pl/crc-plyn-do-czyszczenia-mycia-przeplywomierzy-i2315293176.html

i liqui moly...

http://allegro.pl/liqui-moly-do-czyszczenia-przeplywomierzy-4066-i2320932426.html

 

Dzisiaj kupię ten drugi. (jakoś nie wierzę w crc :) ) i wykonam czyszczenie. Aaaale po drodze do domu kupię też używaną przepływkę, tak dla świętego spokoju :)

 

Gdzieś wyczytałem że można przypasować przepływomierz z opla po małej przeróbce. Ale nie mogę znaleźć szczegółów... macie jakieś info na ten temat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie też zakupiłem 2 tak na zapas oczywiście używkę bo w aso cena masakrator 1080zł myślałem że padnę.Właśnie kupiłem ten preparat liqui-moly i będę próbował ratować starą przepływke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koniecznie daj znać o efektach Twojego czyszczenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i przepływkę wyczyściłem nalałem tego zajzajeru do środka i trochę poczekałem wyleciało dużo syfu.Oczywiście jak odpiąłem przepływkę to przedtem odkręciłem klemy od aku.No i ku mojemu zaskoczeniu autko śmiga aż miło nie dusi się,nie szarpie i idzie jak burza obroty też są równiutkie.Ciekawe na jak długo dziś zrobiłem 150km i na razie jest lux normalnie inny samochód. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też poprawa po wyczyszczeniu Liqui Moly. Przestało szarpać i jakaś taka większa płynność jest. I z dołu lepiej się zbiera :)

Nie dotykałem elementów elektronicznych żadnymi pędzelkami itp. Pozostawiłem ciśnieniu ze spreja robotę czyszczenia.

I kupiłem wcześniej drugą przepływkę z Forka 2.5 z 2006 roku. Pasuje, miała te same numery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to super może będzie działać te nasze czyszczenie heheh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przepływek się nie czyści.

 

 

możesz to uzasadnić ?

powinno sie je regularnie sprawdzać , czyszczenie ewidentnie pomaga 8) , niesprawny przepływomierz moze naprawdę zrobić wielkie kuku , silnikowi :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W razie problemow lepiej druga przeplywke miejcie przy sobie :mrgreen:

 

A swoja droga od czego ona sie brudzi? Nie zmieniacie filtrow powietrza?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A swoja droga od czego ona sie brudzi?

 

 

kazdy filtr ma swoją przepustowość lepszą czy gorszą, ale z biegiem km , i tak sie zbiera syf choćbyś wymieniał co 5 tys. km :roll:

 

-- 9 maja 2012, o 06:35 --

 

W razie problemow lepiej druga przeplywke miejcie przy sobie :mrgreen:

 

 

zdecydowanie lepiej i bezpieczniej , sprawdząc co jakiś czas przepływkę pod obciążeniem, bo jak już ma całkiem złe objawy, to może być za późno :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy brudna, uszkodzona przeplywka zawsze zaniza pomiar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikko, dotarła Twoja przepływka ?

 

Tak, ale jeszcze nie zamontowałem, bo moja się póki co "odmuliła" - auto jeździ jak trzeba, a miałem po drodze inne zmartwienia.

 

Będę miał trochę czasu w tym miesiącu, to wsadzę na próbę - mam nadzieję, że zadziała. :roll: :wink:

 

zdecydowanie lepiej i bezpieczniej , sprawdząc co jakiś czas przepływkę pod obciążeniem, bo jak już ma całkiem złe objawy, to może być za późno

 

A w jaki sposób to uszkadza silnik?

Pytanie z kategorii "nie wiem", a nie "wątpię - ciekawe co napisze". :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
A w jaki sposób to uszkadza silnik?

Jeżeli zaniża pomiar, to jeździsz na zbyt ubogiej mieszance ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A w jaki sposób to uszkadza silnik?

Jeżeli zaniża pomiar, to jeździsz na zbyt ubogiej mieszance ...

 

Rozumieć. Dziękuję. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie była za bogata wyskakiwał chec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

 

Żeby nie zaczynać nowego wątku podepnę się pod ten. Użytkuję GT 99 aktualnie z silnikiem od STI JDM 99. Od jakiegoś roku mam problemy z padającymi przepływkami - od lipca 2011 padły mi cztery... Pierwsza miała już swoje lata, więc zwaliłem to na to, drugą przełożyłem ze starego silnika i wyszło na to samo. Ostatnie dwie były nowe więc problem leży pewnie gdzieś w instalacji.

 

Sytuacja zawsze wygląda podobnie: auto jeździ bez problemów przy każdych obrotach i nagle zaczyna się krztusić przy pełnym bucie, obroty na wolnym zaczynają falować i co jakiś czas zapala się Check Engine. Raz padła mi na KJS w momencie wpadnięcia w dziurę, 2 razy przy ostrzejszej jeździe ale po równym, a raz przy zupełnie spokojnej jeździe w trasie.

 

Okoliczności, które być może pomogą ustalić gdzie leży problem: mniej więcej od czasu pierwszej awarii przestałem jeździć autem na codzień i służy mi głównie do zabawy i przejażdżek dla przyjemności, tak więc auto więcej stoi niż jeździ. Filtr powietrza w międzyczasie wymieniłem, więc to raczej nie przyczyna. Na silniku z STI też po wymianie przejechałem jakieś 8 tys km bez problemów.

 

Macie jakieś pomysły, gdzie szukać problemu? I przy okazji czy przepływką z tego modelu można próbować jakoś wyczyścić?

 

Pzdr

Krzysiekk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz seryjna puszke, czy stozek?

 

Niestety, przeplywki w tym modelu sa awaryjne - chociaz u Ciebie to juz ekstremum. Ale bywaja ponoc przypadki, gdzie ze dwa razy do roku goscie wymieniaja.

Czesto padaja posiadaczom "stozkow" - gdzie ta czesc dolotu jest bardziej podatna wowczas na wibracje, nie bedac umocowana do niczego, w przeciwienstwie do seryjnej puszki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O stożkach słyszałem. Mam seryjną puszkę. Na początku filtr seryjny, teraz wkładka Pipercross.

 

To, że są awaryjne to słyszałem. No ale, żeby padały co 2kkm to chyba trochę przesada. Dlatego podejrzewam, że problem leży w jakiejś innej usterce. Troszkę już nie mam siły kupować kolejnej i żyć w obawie nie czy, ale kiedy padnie :)

 

pzdr

 

-- 24 lip 2012, o 18:21 --

 

I jak? Nikt nie miał podobnych problemów z przepływkami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to może sprawdź wtyczkę...

Ja miałem tak przy jednej awarii przepływki, że nie było winne samo urządzenie, tylko wtyczka, którą do niej wpinasz. :idea: To mogłoby tłumaczyć dlaczego masz objawy awarii krótko po wymianie - jak dopchniesz wtyczkę i kable, to jakiś czas chodzi, a później się obluzowuje i daje błędy.

 

Nie twierdzę, że tak musi być ale IMHO sprawdzić warto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtyczka wygląda na ok. Ale to tylko jak się poluzowała auto dawało objawy jak przy padniętej przepływce, czy kostka była przyczyną padania przepływki? Trochę mnie to już męczy, więc szukam wszystkich możliwych opcji.

 

Przechodził ktoś może w takim razie na MAP sensor? One podobno są bardziej wytrzymałe, ale nie wiem jak wygląda konwersja...

 

Pzdr

Krzysiekk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...