Jump to content

Sprzęgło w N/A GC8


BelegUS
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie - AdaSch ma niepotrzebne, ładne sprzęgło z Forestera XT 2006-2007 - czy takowe podejdzie/da radę wykorzystać docisk w Imprezie N/A GC8 '97?

 

Z góry dzięki :)

 

-- 7 maja 2012, o 23:02 --

 

Up? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jak w temacie - AdaSch ma niepotrzebne, ładne sprzęgło z Forestera XT 2006-2007 - czy takowe podejdzie/da radę wykorzystać docisk w Imprezie N/A GC8 '97?

 

Z góry dzięki :)

 

-- 7 maja 2012, o 23:02 --

 

Up? :roll:

 

w ssaku (N/A) masz docisk ,,pchany" a w Turbo ,,ciągnięty", diametralnie inna konstrukcja, nie ma szans .... :(

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ja już zamach już mam. Smole kombinejszyny, kupie Exeda :wink:

 

Konczy Ci sie? Pogadaj z WueMem Ci opisze, wiem że nie zabulił fortuny.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pomuki "pojszły" :P Czyli lipa z tego...

 

 

Z jednej strony się kończy (ponoć -diagnoza znajomego - docisk), a z drugiej - zmieniłem teraz opony na letnie (16 ^^) ze starej zimowej 14'tki, i - cholera - znacznie mniej szarpie przy zmianie biegów/ruszaniu/w korku. Wiem, że to niemożliwe (wykluczam to, że nie umiem nią jeździć - znaczy, nie do końca jeszcze umiem, ale to akurat dzieje się niezależnie od delikatności obsługi sprzęgła ^^), ale tak jakby opony pomogły... :roll:

 

Z WueM'em pogadam - ale mnie by pewnie sam docisk interesował, bo sprzęgło ma wcale nie tak dużo chyba nakręcone.

Link to comment
Share on other sites

wiesz co jak juz beda ci sciepowac skrzynie to może i tansze, ale już można by zrobić.

 

Masz książke serwisową? nie wiem jaki przebieg masz ,ale u mnie jest +180 000 i jeszcze (tak wnioskuje po stanie) nie było robione, gdzieś znalazłem że 150 000 to już czas.

 

ASO kasuje 600zł za robocizne jak coś. Mam nadzieje że nic nie naruszam :P

Link to comment
Share on other sites

Rozmiar kół nie ma większego znaczenia. Może być odczuwalne mniejsze szarpnięcie bo przełożenie już jest trochę inne i przy większym kole robi o deczk mniej obrotu ,ale to pewnie sprzęgła nie wyleczy :(

Na Twoim miejscu za jednym bałaganem zmienił bym tarczę, docisk i łożysko oporowe. Skoro wszystko wybebeszysz to warto "wyskrobać te parę PLN" i zmontować na nowo ze świeżych gratów. Przerabiałem to u siebie przy okazji piszczącego łożyska oporowego 8)

Trzymaj się!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przy czym, sprzęgło było robione jakieś ~30k temu (z pamięci rzucam, ale w każdym razie - "nie tak dawno"). Nie jest to uciążliwe (bardzo), nic się nie ślizga, rusza elegancko, wskakują biegi elegancko - po prostu, wymaga sporo "czułości", ale przy tych kosztach (uświadomiliście mi właśnie, ile sama robocizna wynosi :roll: ) jest to - na chwilę obecną - raczej nieopłacalne (ze studenckiego punktu widzenia)... jak się, nie daj Boże, pogorszy, to się będę martwił...

 

Dzięki wszystkim za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

w ssaku (N/A) masz docisk ,,pchany" a w Turbo ,,ciągnięty", diametralnie inna konstrukcja, nie ma szans .... :(

 

duże wiesz, ale tu się mylisz. Miałem pod domem przykład jak na GTkowym zestawie sprzęgła zrobić sterowanie z GLa :D

Dam Ci namiary na speca jak chcesz, dowiesz się jak spieprzyć samochód :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...