Jump to content

Pytanie o sprzęgło do STi


Dario2166
 Share

Recommended Posts

Prawdopodobnie będę musiał wymienić sprzęgło. Proszę o informację, czy taki zestaw będzie ok do: 430 mocy i 560 momentu

-Zestaw sprzęgła ACT Heavy Duty Street - ACT-SB4-HDSS, a za jednym razem, może - Lekkie koło zamachowe ACT StreetLite - ACT-600235, a może jakieś inne propozycje?

Link to comment
Share on other sites

jeżeli auto użytkujesz w sposób "umiarkowany" , tzn mocna jazda codzienna + okazjonalne wypady na tor to zastanów się nad pozostawieniem seryjnej tarczy STI i dołożeniu Ngrupowego docisku. Zestaw ładnie sprawdza się przy takich parametrach.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie :mrgreen: , ale sprawdza się i daje naprawdę radę, a przy tym nie jest uciążliwe przy codziennym użytkowaniu - swoją drogą jest to już teraz bardzo popularny patent, sporo mocnych aut z forum lata na takim setupie...

Link to comment
Share on other sites

OK dzięki, ale sprawa wygląda tak: obecnie jest u mnie: organiczne ACT Heavy Duty Street Siła docisku: 40% ponad OEM Max moment: 698 Nm ( 515 ft/lbs ) i tak prawdę mówiąc wytrzymało 20 tyś.km i zastanawiam się, czy zakładać takie jak miałem, czy może coś takiego: ACT-SB4-XTSS Zestaw sprzęgła ACT Xtreme Street. Siła docisku: 54% ponad OEM Max moment: 766 Nm ( 565 ft/lbs ) tyle tylko, że jest ponoć bardzo twarde. Czy ktoś może ma takie sprzęgło w swoim autku i może podzielić się opinią?

Link to comment
Share on other sites

OK dzięki, ale sprawa wygląda tak: obecnie jest u mnie: organiczne ACT Heavy Duty Street Siła docisku: 40% ponad OEM Max moment: 698 Nm ( 515 ft/lbs ) i tak prawdę mówiąc wytrzymało 20 tyś.km i zastanawiam się, czy zakładać takie jak miałem, czy może coś takiego: ACT-SB4-XTSS Zestaw sprzęgła ACT Xtreme Street. Siła docisku: 54% ponad OEM Max moment: 766 Nm ( 565 ft/lbs ) tyle tylko, że jest ponoć bardzo twarde. Czy ktoś może ma takie sprzęgło w swoim autku i może podzielić się opinią?

 

 

przestań wierzyć w marketingowe formułki...

 

20tyś km , to i tak sprzęgło trochę wytrzymało (jak na "tuningowy patencik" :roll: ) - u mnie zestaw jaki Ci podałem ma już 36kkm nalotu (a nie mówimy tu o jeździe stricte miejsko-trasowej), ale po ostatnich "Kielcach", wyraźnie zbliża się czas wymiany. Zależy jak korzystasz z auta, ale wątpię aby podobało Ci się twarde sprzęgło. Zrobisz jak uważasz ale mówię Ci, 430/560 spokojnie i bardzo komfortowo sprawuje się na OEM tarczy i N-Grupowym docisku, ba nawet auta o momencie powyżej 600nM jeżdżą na takim setupie.

 

nie wyważaj otwartych drzwi :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fajnie, że naciskasz na swoje, to uświadamia mi, że Wiesz co dobre. Jeżeli to możliwe to przedstawię w małym streszczeniu objawy: po wciśnięciu sprzęgła dobiega czasami przeciwne metaliczne popiskiwanie i biegi zaczęły ciężej wchodzić. Sprzęgło na chwilę obecną nie ślizga się. Jeżeli to możliwe podaj namiary gdzie zakupić te elementy i czy jest potrzebne nowe łożysko? Co powiesz o lżejszym kole zamachowym? Short shifter już mam i tak prawdę mówiąc na początku zanim sprzęgło zaczęło popiskiwać to myślałem, że potrzebna tylko regulacja short shifter-a, ale teraz to już chyba pewne, że to sprzęgło, bo nie wydaje mi się, aby coś zaczęło się dziać ze skrzynią

Link to comment
Share on other sites

no i pewnie jak mocno rozgrzejesz samochód i szybko chcesz zmieniać biegi to nie dają się wrzucać a czasami nawet nie chcą się wysprzęglić...

Ja tak teraz miałem - nic się nie ślizgało a tarcza była gładka idealnie :mrgreen:

Myślę, że pójdź tropem Carlosa - ja niebawem też u siebie taki sprawdzony patent będę miał.

Poza tym mam złe doświadczenia z mega organicznymi sprzęgłami i jakimiś tam odelżonymi kołami zamachowymi - potem na zimnym silniku pod górkę nie możesz podjechać... Dla mnie ewidetnie odpada...

Link to comment
Share on other sites

Na zimnym silniku to nie ruszam się z miejsca :? nie mówiąc już, że pod górkę :wink: a biegi, czy na zimnym, czy na rozgrzanym i tak ciężko wchodzą.

Mimo wszystko dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...