Kralky Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Pacjent - Impreza 2,0 125KM, MY99, reduktor Mam dziwny problem i obawiam się, że padła wiskoza, ale proszę o opinie i poradę. Gdy silnik i skrzynia są zimne jest wszystko ok, ale po przejechaniu około 5-7 km, zaczynają się problemy. Mianowicie, przy skręcaniu (dosyć ciasnym, np. manewrowanie na parkingu) dochodzą do mnie odgłosy stukania i wibracje (trzęsie autkiem), prawdopodobnie z okolic skrzyni. Odnoszę wrażenie że coś się dzieje z układem różnicowym. Sprawdzałem samochód na luźniej nawierzchni i przy żwawym ruszaniu zrywa przyczepność wszystkimi 4 kołami. Dodam jeszcze, że owa przypadłość pojawiła się nagle, bez żadnych wcześniejszych niepokojących symptomów. :? Czekam na opinie, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 wg mnie wiskoza ewidentnie. Miałem identycznie, pierwsze kilometry OK, potem w/w objawy. Być może odczułeś to jako zmianę naglą, bo wraz z nadejściem prawdziwej wiosny, temperatura wzrosła na zewnątrz. Ja miałem podobne odczucia - chłód na dworze - lepiej, ciepło - gorzej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavel Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Mam to samo tylko musze dlugo pojezdzic. Ale to na bank wiskoza. Auto pewnie hamuje przy max skrecie samo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 wg mnie wiskoza ewidentnie. Miałem identycznie, Miałem - czyli już masz to z głowy rozumiem? Jakie koszty? Najbardziej opłacalna wymiana całej skrzynki na inna używaną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Miałem, i obym już nie miał tfu tfu... Przy pełnym skręcie auto hamuje. Na podjeździe ze spadkiem, ze skręconymi kołami auto się nie staczało, gdy było ciepłe, a rano, na zimno, się powoli turlało. Znalazłem na alle.. człowieka, który chciał sprzedać skrzynię z WRX US na części. Z wiskozą jest tak, że czasem trudno stwierdzić, że jest dobra lub zła po jednej przejażdżce więc podchodziłem z wielką rezerwą do kupowania w ciemno. Tym bardziej, że skrzynia miała ukręcony bieg i jakiś czas nie jeździła. Ale człowiek ten wykazał się takim gestem, że po wielu moich pytaniach nt. czy dobra, jak długo jeździł, po jakich nawierzchniach i innych męczących ;-), zaproponował, że on wyśle mi tę wiskozę, ja sobie zamontuję i jak będzie OK to mu zapłacę. Zrobiłem taaakie oczy, i niedługo przyszła porządnie ważąca paczka. Zapłaciłem chyba 550 lub 600. Jakoś tak. Do tego wymiana samej wiskozy, wraz z olejem w skrzyni i w dyfrze - 500. Z tego co pamiętam wiskoza ze wszystkiego poza STI będzie pasować. Są 2 wersje - przed MY99 i po MY99 (gdzieś pomiędzy jest oczywiście granica, ale jak przebiega to nie wiem...). W moim forku MY99 była druga generacja. Poniżej fotki, to dokładnie ta moja: Ja polecałbym Ci kupno na podobnych zasadach jak ja :-), albo poszukanie jakiegoś auta, które skrzynkę ma jeszcze włożoną i jest możliwość sprawdzenia - np. przejechanie się z 15 km i pokręcenie po parkingu (np. jakiś anglik sprowadzony na części). No, ale to i tak zawsze loteria - nigdy nie wiadomo ile wytrzyma, po jakim przebiegu kupisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Są 2 wersje - przed MY99 i po MY99 (gdzieś pomiędzy jest oczywiście granica, ale jak przebiega to nie wiem...). A nie wiesz może czym sie różnią i jak to rozpoznac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 Kralky, u Ciebie najprawdopodobniej będzie część nr 39 z tego schematu: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_38/manual_transmission/mt_transfer_and_extension/illustration_6/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 czyli wychodzi że modelowo przed 99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fabs Opublikowano 1 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 no tak by wychodziło, "półkę" wyżej, czyli tu: http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... extension/ masz podzielone na lata produkcji, więc chyba nie pozostawia wątpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Mam jeszcze pytanie. Czy wystarczy wymienić wiskozę, czy jeszcze jakiś element który bywa uszkodzony razem padniętą wiskozą. I jeszcze jedno. Czy jak kupiłbym skrzynię i dyfer od nowszej imprezy ze sprzęgłem hydraulicznym, dopasuję ja do swojego sprzęgła na linkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Podepnę się, czy opony tego samego modelu ale z innym indeksem prędkości: 2 H i 2 V mogą zaszkodzić wiskozie? Jak wpływa na wiskozę jazda autostradą bardzo mocno załadowanym subaru? Pojawiły się drgania, opony dopiero co wyważone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Pojawiły się drgania, opony dopiero co wyważone. sprawdź je jeszcze raz, ja ostatnio chyba 3 razy wyważałem ... i okazało się że felga była delikatnie krzywa i pojawiało się bicie powyżej 120km/h ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 A moze opony Ci zbuliło? Podczas wywazania wszystko sie okaze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kralky Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Przeszczep wiskozy pacjent dziś przeżył, zmieniono płyny ustrojowe w napędach. Pozostaje tylko rehabilitacja Jutro zaprowadzę autko na ścieżkę zdrowia :wink: Jak wszystko będzie ok. rozdaję pomuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbigniew Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 A moze opony Ci zbuliło? Podczas wywazania wszystko sie okaze... Moje przypuszczenia poszły w stronę wiskozy gdy: Zrobiło się ciepło: Drgania pojawiły się po jeździe 600 km bardzo załadowanym autem autostradą. Zgasł mi kilka razy podczas manewrów i coś cicho stukło kilka razy przy zasprzęglaniu, dziwnie wolno toczył się z górki w górach. Zrobiło się zimno*: Od czasu jak się ochłodziło drgania znikły całkowicie. Po sprawdzeniu oporów na lekkich wzniesieniach, skręcaniu w temperaturze do 15 st nic się nie dzieje. Poczekam na ciepłe dni i się zobaczy. Stąd powyższe pytania. Ale jak nikt nie krzyczy w związku z typem opon jestem spokojniejszy. Wyważę i tak przy najbliższej okazji. * Istnieje możliwość, że drgania znikły na skutek małej korekty geometrii zawieszenia, wykonanej nieplanowaną wizytą w polu rzepaku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się