Kameleon Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 DNL i Carfit naciskał bym lubię to ! Mi zdechł silnik po zakupie i wlozylem nowy shortblock z kartony i całość wyszła mnie jakieś 13kPLN 3 lata temu.., Trzeba było od razu wkładać STI ale to już inna historia. Odnośnie VAG 1,8 t i 2,0 t to przecież w serii to zostaje mocno z tylu za WRX - mówię tu o serii. Co do braku awarii to może fakt ze silnik działa ale za to zawias jest z papieru jak na nasze drogi. Sumujac wszystko nic nie jest bezawaryjne. Ja Do swojego wywiadami, odpadami i jadę. Czy to WRXem czy teraz STI... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Panowie, nie ma też co dramatyzować. Przerabiałem odbudowę całego silnika (dosłownie) więc jakieś tam minimum wiedzy posiadam Być może, zupełnie hipotetycznie, kolega motokaszub, zostawi głowice, blok, tłoki, korby, rozrząd i wymieni tylko wał, wszystkie panewki, uszczele pod głowicami i po sprawie. Oczywiście głupotą było by zostawianie pozostałych starych uszczelek (na wale, wałkach rozrządu, pod pokrywy, etc.), ale nikt nie mówi, że tak nie można i że to wszystko do kupy nie będzie działać. My nauczyliśmy się (nie bez kozery pewnie), że jak pada panewa, to robi się wszystko, dosłownie wszystko, ale jak budżet ograniczony, a ktoś chce bardzo jeździć subaru (wcale się nie dziwię ), to czemu nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Panowie, nie ma też co dramatyzować. Bartek, poniekąd masz rację, ale motokaszub , tak uprościł koszt remontu, że trudno nie szydzić z tego. Podał kwoty za panewki korbowodowe, czyli rozumiem że głowne zostawia stare :shock: , podał koszt uszczelki głowicy 1szt :shock: , to znaczy że co , że jedną zmieni ? a uszczelki kolektorów, pokryw, wydechów , simmeringów ? to co ? silikon ..... ? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Panowie, nie ma też co dramatyzować. Bartek, poniekąd masz rację, ale motokaszub , tak uprościł koszt remontu, że trudno nie szydzić z tego. Podał kwoty za panewki korbowodowe, czyli rozumiem że głowne zostawia stare :shock: , podał koszt uszczelki głowicy 1szt :shock: , to znaczy że co , że jedną zmieni ? a uszczelki kolektorów, pokryw, wydechów , simmeringów ? to co ? silikon ..... ? :shock: Edwin, oczywiście, że tak, tu w ogóle nie ma miejsca na polemikę :wink: Chodzi mi tylko o to, że główne elementy konstrukcyjne motoru zostają stare. Natomiast o ile sobie przypominam ostatnią dyskusję na temat wału, którego nie powinno się szlifować, to i wał i panewki główne nowe i to bez dwóch zdań! Dlatego np. napisałem "wszystkie panewki". To samo się tyczy wszelkich uszczelek, jak mówiłem było by wielce nierozsądnym zostawianie starych, nie mówiąc już o tym, że oczywiście obie pod głowice do wymiany... :wink: Nie wiem tylko jak traktuje się w takim przypadku szpile głowic: czy możną zostawić stare czy powinno się również wymieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 to robi się wszystko, dosłownie wszystko, ale jak budżet ograniczony, a ktoś chce bardzo jeździć subaru (wcale się nie dziwię ), to czemu nie... Kiedy chodziłem do Technikum Samochodowego, w trakcie wakacji mieliśmy praktyki w różnych warsztatach. Ja z 2 kolegami trafilismy do Kolumny Transportu Sanitarnego - ot taki warsztat zajmujący się karetkami całkiem sporego szpitala powiatowego. Kiedyś w Nysie obróciła się panewka i przestał dochodzić olej do "klawiatury". Wyjęcliśmy silnik, kierownik kupił panewki nominalne i .... wziął nożyczki do jednej ręki, panewkę do drugiej i zaczął "wytaczać" pod wymiar wałka rozrządu (każdą oczywiście oddzielnie !) :roll: :shock: . My, uczniowe, zaczęliśmy sugerować, że u nas na warsztatach w szkole to jest taka wytaczarka do tego itd, itp, ale zostaliśmy jedynie zbesztani za mądrowanie się... Na całe szczęście przy montażu tego wałka w te "nówki" panewki, mechanik postanowił uzyć młotka i wałek pogiął . I na całe szczęście nie postanowił go prostować, tylko cały silnik wysłał do remontu tam gdzie trzeba :wink: . Dacie wiarę, że ten mechanik jeszcze przez wiele lat "opiekował się" kilkunastoma karetkami pogotowia ratunkowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X69 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Oby ten mechanik nie robił teraz silników Subaru :?: WTF normalnie opowieści z Narnii :!: :roll: Wracając do tematu, motokaszub jak zrobisz ten remont po taniości w warsztacie co nie robi TYCH silników, to żeby nie było potem płaczu i wieszania psów na Subaru że gówno... Parę wątków o remoncie po remoncie już było na forum !! :roll: Pomyśl jednak o wymianie pompy oleju, korbowodów!!!!!!!!! i innych elementów które nie policzyłeś i powinieneś wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zmiana na vw czy audi odpada za dużo wyrzeczeń mnie to suruburu kosztowało a po za tym mam jeszcze 320d to tyłek jest czym wozić Przeprowadziłem małe rozeznanie i to 12-14 tyś jest dużooooo przesadzone jak wszystko pójdzie ok to w następny weekend dalej będe się cieszyć spalaniem 17l/100 Właśnie docieram silnik po remoncie co oznacza, że byłem w takiej samej d..ie jak ty miesiąc temu. Do warsztatu dojechałem na kołach i straty były jak na takie zdarzenie minimalne. Posłuchaj tych co piszą o kosztach rzędu 12t bo mnie uprzedzali o 20t i jak juz teraz wiem, mieli racje. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
designer Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zmiana na vw czy audi odpada za dużo wyrzeczeń mnie to suruburu kosztowało a po za tym mam jeszcze 320d to tyłek jest czym wozić Przeprowadziłem małe rozeznanie i to 12-14 tyś jest dużooooo przesadzone jak wszystko pójdzie ok to w następny weekend dalej będe się cieszyć spalaniem 17l/100 Właśnie docieram silnik po remoncie co oznacza, że byłem w takiej samej d..ie jak ty miesiąc temu. Do warsztatu dojechałem na kołach i straty były jak na takie zdarzenie minimalne. Posłuchaj tych co piszą o kosztach rzędu 12t bo mnie uprzedzali o 20t i jak juz teraz wiem, mieli racje. 8) +1, no może nie 20k, ale 15 to trzeba liczyć :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 +1, no może nie 20k, ale 15 to trzeba liczyć Wiesz jak jest a to jeszcze doszło N-kowe sprzęgło a i przy okazji koło zamachowe..... zbiera się to do kupy i jakoś zawsze wyjdzie więcej niż to co by się chciało wydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się