Jump to content

Zaciski tył wrx 01


haller
 Share

Recommended Posts

Witam ponownie!

 

Zabrałem się do pierwszej wymiany klocków hamulcowych z tyłu w swoim wrx. Niestety po odkręceniu kół okazało się, że siedzi tam najprawdopodobniej komplet od wersji gt, klocki od wrx były całkiem inne, a tarcze mają 266mm zamiast bodajże 290mm. Auto ogólnie sprowadzone z Anglii, przeróbka w waabgarage, kupiłem już po przeróbce.

 

W tej chwili założyłem jakieś tańsze klocki, byle tylko się poruszać. Tarcze są już zużyte i powinienem już je wymienić. Co w tym przypadku radzilibyście zrobić? Czy szukać zacisków od wrx i pod te zaciski szukać tarcz i klocków? Czy wystarczy np. kupić teraz jakieś lepsze tarcze?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie!

 

Zabrałem się do pierwszej wymiany klocków hamulcowych z tyłu w swoim wrx. Niestety po odkręceniu kół okazało się, że siedzi tam najprawdopodobniej komplet od wersji gt, klocki od wrx były całkiem inne, a tarcze mają 266mm zamiast bodajże 290mm. Auto ogólnie sprowadzone z Anglii, przeróbka w waabgarage, kupiłem już po przeróbce.

 

W tej chwili założyłem jakieś tańsze klocki, byle tylko się poruszać. Tarcze są już zużyte i powinienem już je wymienić. Co w tym przypadku radzilibyście zrobić? Czy szukać zacisków od wrx i pod te zaciski szukać tarcz i klocków? Czy wystarczy np. kupić teraz jakieś lepsze tarcze?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

a samochód nie jest przypadkiem z USA sprowadzony?

 

coś mi się wydaje, że w UK od początku do końca stosowane były dwutłoczki w WRXach.

 

ale do puenty:

 

zmiana zacisków tylnych nie jest taka prosta jak na pozór by się zdawało.

 

oprócz tarcz, zacisków i klocków hamulcowych potrzebne będą adaptery na przykład takie jak te: http://sklep.nie-ASO.pl/product-pol-82323047-Adaptery-montazowe-hamulcow-tylnych-z-Imprezy-WRXa-do-GT-WRX-US-spec.html

 

cały proces montażu opisany jest tutaj:

http://sl-i.net/FORUM/viewtopic.php?f=12&t=20576

 

od siebie dodam, że osłonę tarczy kotwicznej da się dogiąć, żeby nie przeszkadzała w montażu tarczy 290mm.

ja przy okazji wymieniłem również przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie, więc nie wiem, czy fabryczny przewód do jednotłoczka nie będzie za krótki.

 

pamiętaj także o regulacji szczęk hamulca ręcznego przed założeniem nowych tarcz.

jakbyś miał pytania, pisz na priv. temat przerobiłem od podstaw ;)

 

btw. zawsze możesz się zastanowić nad pozostawieniem starego układu hamulcowego. dobre klocki + tarcze zdecydowanie dają rade w normalnej eksploatacji.

 

pozdro!

Link to comment
Share on other sites

Cześć!

Zostały mi adaptory. Kupione na forum. Oddam za pasztetową cenę 100zł

Jeszcze ich nie wystawiłem w dziale K/S.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Cześć!

Zostały mi adaptory. Kupione na forum. Oddam za pasztetową cenę 100zł

Jeszcze ich nie wystawiłem w dziale K/S.

 

Pozdro

 

dżiza... jak chciałem kupić to nie było takich okazji!!! :evil:

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Auto przyjechało do Anglii z Japoni. Nie wiem czy tam fabrycznie takie montowali?

Co do zacisków, to w jakim przedziale cenowym mniej więcej można takie dostać? Może ktoś z forum ma takie na sprzedaż?

Tarcze i tak już muszę wymienić bo mają mniej niż minimum.

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Auto przyjechało do Anglii z Japoni. Nie wiem czy tam fabrycznie takie montowali?

Co do zacisków, to w jakim przedziale cenowym mniej więcej można takie dostać? Może ktoś z forum ma takie na sprzedaż?

Tarcze i tak już muszę wymienić bo mają mniej niż minimum.

 

Pozdrawiam!

 

zaciski: 400-900zł w zależności od stanu, rocznika itp.

tarcze, klocki: w zależności od jakości, w każdym razie 450 wzwyż

adaptery: jak widać 100-330(nowe)

przewody hamulcowe: (nowe) od 300 do 600 za komplet ( w stalowym oplocie )

 

podczas wymiany: płyn hamulcowy, smar miedziowy, komplet odpowiednich narzędzi ;)

Link to comment
Share on other sites

A jak to rozróżnić?

 

a o co pytasz? ;)

 

może lepiej zdradź nam jaki jest rocznik Twojej Imprezy ;)

 

a zaciski na dwutłoczkowe możesz zmienić także w GC jeśli będziesz miał taką zachciankę 8)

Link to comment
Share on other sites

adaptory są zarezerwowane dla hallera. Jak się chłopak określi to będzie wiadomo...

i napewno pasują do tylnego dwutłoczka:

post-14782-1351844686_thumb.jpg

post-14782-135184468613_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...